X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קאסט מושלם [צילום: ז'ראר אלון]
גבירתי הנאווה - תענוג צרוף בתיאטרון הבימה
על כוחו של האמן להפיח רוח חיים בפסל ולהפכו לאישה חיה ויצרית, גלתיאה, סיפר המשורר הרומאי אובידיוס בסיפורו "פיגמליון" ג'ורג' ברנרד שואו הפך את הסיפור לאנגלי בן זמנו, והטיל על הפרופסור להיגוי ושפות הנרי היגינס, ללמד את מוכרת הפרחים ממדרגות הקובנט גארדן היגוי מושלם, ובכך גם לעשות בה היפוך של ה"אני" שלה תיאטרון הבימה מעלה את גירסת המחזמר של אלן ג'יי לרנר - "גבירתי הנאווה" בהצלחה שעוד ידובר בה רבות

להצלחה הפנומנלית של "גבירתי הנאווה" בת' הבימה, יש כמה "אשמים”. התרגום הקומי והשנון של דן אלמגור היחיד והמיוחד ושרגא פרידמן ז"ל, תרגום מלא חידודי לשון, וכמו שניסים אלוני ידע ליצור משיבושי מילים מטבעות לשון - כך התרגום כאן מעניק צבע וחיים למשחק הנפלא, השירה ברמה האופראית, ולמוזיקה הכה אהובה של פרדריק לאו - וזאת, הודות לתזמורת החיה הנפלאה על הבמה.
הבימאי רב הכשרון משה קפטן לש בצורה מושלמת את ה"בצק”, את הקאסט הכה מושלם, והוא אחראי לקצב ולמהלך המעולה של ההצגה, כשלעזרתו להקת רקדנים מופלאים ביכולותיהם גם האקרובטיות, עם הכוריאוגרף אביחי חכם (שיצר את הכוריאוגרפיה להפקה המדהימה של "רוקי אורור שואו” ביורם לוינשטיין); כך גם קולות הזמרים המקצועיים המחוננים המעשירים את הסאונד, ועושים מהמחזמר היפהפה הזה יצירה שניתן להכתירה כמחזמר הטוב ביותר שעלה בהבימה בפרט ובארץ בכלל. כך שסך כל המרכיבים שנבחרו בקפידה, מענגים את הצופים ברצף, עד שהקהל אינו חש את הזמן שעובר (3 שעות, כמו באופרה, ולא רק מבחינת הזמן, אלא גם הביצועים).
שיא נוסף בקריירה
נתן דטנר כפרופסור היגינס, הבוטח בעצמו, מעט מזלזל בנשים, אינו מוכן להינשא כלל, ומתייחס לנערת הרחוב, לייזה דוליטל כבדיחה, וכחומר ממנו ייצור משהו אחר לגמרי - ליידי אצילה. שינוי אופיה משנה לחלוטין גם את גישתו אליה בהמשך. נתן מפליא בשירתו ובמשחקו, שנראה שהגיע כאן לשיא נוסף בקריירה העשירה שלו. שני כהן שכה מצחיקה בשפת הרחוב המשובבת שלה, ומהווה מעדן קומי בפני עצמו, הופכת לנגד עינינו לסינדרלה, כתוצאה מעמלו והתעקשותו של היגינס לנצח בהתערבות עם הקולונל פיקרינג (דב ריזר שזוכה כאן להפגין את רבגוניות משחקו, עם כושר שירה וקריצה לתנועה בעלת משמעויות). רובי פורת שובל עושה בחן רב את דמות סוכנת הבית, שגם לה יש מה להעיר לשני הלשונאים, היגינס ופיקרינג, ומאצילה על סביבתה את הסטייל והרוממות של החברה הגבוהה. כך גם אמו של היגינס, מרים גבריאלי, משרה אצילות ונוכחות על הסובבים אותה.
בניגוד לחברה הגבוהה, החוגגת בתחרות הסוסים ב"אסקוט", בסצינה מפוארת ביותר כמוה לא נראתה על הבימה בארץ, הרי אביה של לייזה, אלפרד דוליטל, אותו עושה פיני קדרון בחן בלתי נדלה, ובגסות מהולה בהומור רב - כובש את הקהל מהצד השני של החברה. לעזרתו מצויים חבריו לשתיה בפאב, גם הם בריקודים ושירה נהדרים, מאד אנגליים ואותנטיים, כך שהצופים לוגמים משתי הכוסות הנאה על כל צבעיה וסוגיה. נזכיר את שלומי ברטונוב כברמן ובדמות המטורללת של הבלופר זולטן קרפטי; כך גם אדם להב כפרדי, המחזר הצעיר של לייזה, שמגלה כושר שירה מופלא, ברמה אופראית, כמו גם ניר שיבר ורועי קקון, בין יתר 36 השחקנים, וכך מענגים את הצופים הרקדנים דוד הררי - אמן ברייקדנס ואקרובטיקה (מ”שקטק”), תומר דהן, דויד רייבי ועוד ועוד.
גם אם ראיתם גירסה קודמת למחזמר - בין אם על הבמה ובין אם בקולנוע - הפקת "הבימה" שונה מכולן וסוחפת בטויסט והחן שנוספו לה בביצועים המרהיבים, ובהשקעה הפנומנלית שהושקעה בכובעים ובתלבושות הסופר-מעוצבות של ילנה קלריך, ובתפאורה המדהימה בעיצובה בידי ערן עצמון כמותה לא זוכים לראות ביום יום בתיאטרונים. בקיצור: ה"וסט אנד" או ברודווי בתל אביב.
ומילה טובה למעצב המושבים של אולם רובינא: ראוי היה שכל התיאטרונים יחקו את העיצוב הכה נוח ומושלם של הכסאות בהבימה.
לרוץ ולראות.

טוויסט וין [צילום: ז'ראר אלון]
תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבירתי הנאווה - תענוג צרוף בתיאטרון הבימה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קבלי תיקון: רוקי הורור שואו ל"ת
אורן חבוט  |  14/11/13 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין בוקסדורף
בתור בעלי עסקים ובעלי אתרים, רובנו תלויים במידה כזו או אחרת במנוע החיפוש של גוגל    אין ברירה אחרת, הרי מי שלא בגוגל - כבר לא קיים היום    דבר נוסף שאנחנו יודעים, זה שהשינויים בגוגל מגיעים בשצף קצף ואתרים רבים נעלמים מהעמודים הראשונים במנוע החיפוש
רונן מואס
הגולש הממוצע מקבל את הרושם שאין הרבה מה לעשות כאשר הוא מגלה כשהאתר אליו הוא מנוי נפרץ ופרטים אישיים של הגולשים דלפו ממנו. אבל האם זה באמת כך?
צילה שיר-אל
יופיטר, המוכר גם בשמו כוכב הצדק (שפע), נמצא כיום במזל סרטן, אך משפיע גם על המזלות הבאים: עקרב, דגים, שור ובתולה
עליס בליטנטל
התורים הארוכים המשתרכים לפני קופת המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק (M.o.M.A) הם לתערוכת גדול אמני הסוריאליזם Rene Magritte
ינון הדאיה
אפילו אם הילד נפצע בבית, במשחק כדורגל, בגן שעשועים או בכל סיטואציה אחרת, פוליסת הביטוח שאתם כהורים משלמים על הילד כל השנה, יכולה להיות מופעלת עבור ילדכם במקרה מצער ולתת לו פיצוי הולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il