X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קורא ביטל את המנוי ל"גלובס" בשל קריאת בעלי טורים בעיתון לבטל את המנוי להארץ
▪  ▪  ▪
מתי גולן [צילום: גדעון אבינערי]

עיתון הארץ מקבל בימים האחרונים מאות רבות של בקשות להפסקת המנוי, זאת בעקבות הקו המערכתי הכולל שנוקט העיתון בסיקור מבצע "צוק איתן", ובעיקר בשל מאמר מאת גדעון לוי, שקרא לטייסים לסרב פקודה. בין הקוראים לביטול המנוי ניתן למנות את שר האוצר יאיר לפיד, שכתב על כך במאמר שהתפרסם בידיעות אחרונות, והעורכת לשעבר לילך סיגן במאמר במעריב.
גם בעיתון העסקים "גלובס" המליצו להפסיק את המנוי על הארץ. בימים האחרונים הקדיש הפובליציסט מתי גולן כמה טורים לעיתון המתחרה בכלל, וללוי בפרט. העיתונאי יואב קרני נדרש לסוגיה גם הוא בסוף-השבוע האחרון וטען כי ניתן לראות במאמרו של לוי מעשה שעל סף בגידה במולדת. בעקבות פרסומים אלה החליט דב פלדמן, המנוי על "גלובס" והארץ, להפסיק את המנוי ל"גלובס".
"הופתעתי לראות שגם 'גלובס' הצטרף ל'להקת הפטריוטים' המשווים את גדעון לוי לבוגד. אני מתייחס בעיקר לכתבותיהם של מתי גולן ויואב קרני, שעוד הגדילו עשות והמליצו על אי-קניית עיתון 'הארץ' וביטול המנוי אליו", כתב פלדמן לעורך "גלובס" חגי גולן. "לאחר הרהור בהסברם, החלטתי לקבל עצתם בשינוי קל. אבקשכם לבטל את המנוי שלי לעיתון 'גלובס', להפסיק מיידית שליחתו אלי והפסקת החיובים החודשיים".
זעמו של פלדמן התעורר בעקבות שורה של פרסומים, כאמור. ב-16.7.14 קבע גולן כי האחריות על פרסומי לוי מוטלת לפתחו של המו"ל עמוס שוקן וקרא לא לקנות עוד את העיתון. "לוי למעשה הוא מעין כסות שמאחוריה שוקן יכול להסתיר את דעותיו שלו. אין זה הוגן, לכן, להפוך את גדעון לוי לקורבן היחיד של הביקורת", כתב גולן. "[...] בעיתון 'הארץ' טענו תמיד שמי שיש לו טענות יכול לבטא אותן בקיוסק, כלומר, יכול להימנע מרכישת העיתון. אני בהחלט תומך בגישה זו".
ב-20.7.14 קרא גולן לעצור את לוי. "פגיעה בעיתונאים היא צעד מאוד קיצוני. אבל גם החוק מכיר בכך שיש גבול למה שלעיתונאי מותר לעשות ולומר", כתב. "[...] מעשיהם של לוי, זועבי וכמותם בזמן מלחמה הם על סף הבגידה. הרשות שניתנת להם להסתובב חופשיים ולהפיץ את תורתם המרעילה, אין לה דבר עם דמוקרטיה, ויש לה המון עם פגיעה במדינה. [...] מקומם של אנשים כמו זועבי ולוי הוא בבתי-מעצר כאלה בהם ישהו עד לסיום המלחמה, ואז יוחלט אם להעמידם למשפט".
בסוף-השבוע הקדיש יואב קרני חלק מרשימתו השבועית ללוי, וכתב כך: "אני אומר בלב שותת דם, באמת שותת, שלדעתי גדעון לוי התקרב להיות בוגד במולדת. [...] הביקורת על הטייסים העיוורים, שאינם צופים בעיני קורבנותיהם, הייתה לטעמי גם זדונית, גם לא רצינית".
"אני לא מסכים עם כל מה שגדעון לוי כותב", אומר פלדמן, לשעבר מנהל כספים של חברות בחו"ל ובישראל, "אבל מה שהם כתבו היה ממש הסתה. 'גובל בבגידה', כבר רצחו בן-אדם בארץ הזאת על האשמות כאלה. יש לך טוקבקיסטים ואספסוף שהולך להרביץ בהפגנות, ואת קהל המעודדים שיושב ב'גלובס'. ומה שהכי הרגיז אותי הייתה ההמלצה לבטל את המנוי ל'הארץ'. החלטתם להמליץ על זה? אז אני מחליט לא לקרוא את 'גלובס'".
לדברי פלדמן, הוא אינו היחיד שמאס בעיתון בשל הכתיבה נגד לוי. איש עסקים שהוא מכיר, העובד בבנק גדול ואינו מעוניין בחשיפת שמו, ביקש מהחברה שמשלמת עבורו על מנוי ל"גלובס" לבטל את המנוי ולרכוש במקומו מנוי ל"דה-מרקר".
מ"גלובס" נמסר בתגובה: "אנו מצטערים מאוד על כל מנוי שעוזב. נמשיך לתת חופש ביטוי לכל הכותבים ב'גלובס', כל עוד כתיבתם לא חורגת מהערכים הבסיסיים של ישראל".

תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  29/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קהל המעודדים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אוי ואבוי
ייוא"ב  |  29/07/14 13:53
2
מר פלדמן
מיקי 1  |  29/07/14 15:22
3
עוד פיגורה של נפיחה מבאישה
צורי  |  29/07/14 15:29
4
לזועם דב פלדמן
דובי דובי שן  |  31/07/14 09:01
5
אורן פרסיקו עצמו שמאלני מבאיש
דוד איש  |  2/08/14 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בכרך, ניצול אושוויץ, היה מחשובי החוקרים של האנטישמיות והקשר שלה לנאציזם ולשואה    בין ספריו הבולטים: "אלה דברי האחרונים" - קובץ מכתבים של יהודים על סף המוות
אורן פרסיקו
עורך ynet ערן טיפנברון החליט לחרוג מהנוהג בכלל אתרי החדשות ולא להבליט דיווחים על חללי צה"ל: "אסור לתת לעניינים שברגש לקבוע"
רונית ורדי
במפלגתו עדיין מתקשים לקרוא אותו. אדם שבסיס כוחו בגבעות השומרון, אבל עדיין מעריץ את שמעון פרס. כשבנט היה מגיע ללשכת הנשיא היוצא, הוא נהג להקשיב בשקיקה לדבריו, כותב בפנקס קטן כל רעיון מפי מנהיג מחנה השלום וחוזר מלא השראה. לא משהו שהרב דוב ליאור יראה בעין יפה. נפתלי בנט - פרופיל
חיים נוי
קומדיה איטלקית על תורת הנסתר וחיי אהבה במשבר – לאן נעלמה האישה בכלוב הקסמים – בית צבי
עידן יוסף
למה עד היום לא נסלל אפילו ס"מ מהקו האדום? חברת נת"ע בהתנהלותה השלומיאלית מבצעת סדרה של טעויות אומללות המעמידות בספק את היתכנות הקמת קו הרכבת הקלה בגוש-דן    News1 מציג: התכנון החובבני וחוסר ההיגיון הכלכלי שעלולים להתברר כבכייה לדורות
רשימות נוספות
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
בשדות התות  /  אורן פרסיקו
טלה-ג'ורנליזם  /  רפי מן
"לא בטוחה מה יכולה להיות הסיבה"  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il