X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"מנקים את העולם" הוא פרויקט בינלאומי, שיתקיים מחר (יום שני, 29 בספטמבר) גם בארץ על-ידי מתנדבים, בחסות הקק"ל. בהקשר לפרויקט ראויה לציון מיוחד תרומתם של תלמידי מוסדות החינוך בפתח-תקווה
▪  ▪  ▪
יום הניקיון הבינלאומי [צילום: דרור ארצי]

"מנקים את העולם" הוא פרויקט בינלאומי, שנועד להמריץ ולהעצים את נכונותן של קהילות על פני כדור הארץ לטפח את איכות סביבתן. מזה 25 שנים רצופות מתקיים הפרויקט הזה, אחת לשנה,בהצלחה יתרה, באמצעות כ-40 מיליון מתנדבים ב-120 מדינות, בכללן ישראל, ומהווה בכך את אחד המפעלים הסביבתיים הגדולים בתבל, שבבסיסם קיימת התארגנות קהילתית.
כחלק אינטגרלי מן הפרויקט העולמי, יתקיים גם בארץ, מחר( יום שני, 29 בספטמבר), "יום הניקיון הבינלאומי", שייערך בחסות הקק"ל. ישתתפו בו כ-250 אלף צעירים ומבוגרים - דתיים וחילונים, יהודים כערבים.
בפרויקט השנתי ראויה לציון תרומתם הענפה של תלמידי מוסדות החינוך בפתח-תקווה לשיפור איכות סביבתם. הרוח החיה של הפרויקט במלאבס היא סימון מולה, מחנכת ומורה לאנגלית, המתנדבת כבר שנים ארוכות למען איכות קהילתית. ברבות הזמן עלה בידיה של הפעילה הנמרצת הזאת להקים בעירה צבא נאמן ומסור של מתנדבים-תיכוניסטים, המשמש לכולם לדוגמה.
שימוש מועיל
מחר, יום שני, תחלוש סימון, ביד רמה, על הנערים והנערות, שגילם אינו עולה על 17 שנים, ובהם גם בעלי-מוגבלויות, כשהיא מדרבנת אותם לאסוף כל פסולת סביבתית שתיקרה בדרכם. חומרי הגלם שייאספו בידיהם, דוגמת בקבוקים, צנצנות, קופסאות-פח וקרטונים - ימוחזרו בהדרכתה לחפצים וכלים שימושיים - לתועלת הכלל. במקום שיושלכו לאשפה - יהפכו, בסופו של דבר, צנצנות הזכוכית, כמו גם שתי תחתיות של בקבוק, לאכסניה לצמח כמו במבוק, או אפילו לפרי, כמו תפוח. חפצים וכלים אלה ימצאו את דרכם אל השוק בסיועם האדיב של גופים ציבוריים, הנרתמים ברצון לפרויקט המבורך.
דגש מיוחד יושם בפרויקט על טיפוח עצים ומניעת גדיעתם. לצורך יישום שמירתה של סביבה ירוקה גויס הסופר והמשורר טובי סופר, מחבר ספר הילדים "עץ עם עיניים", כאורחה של הפעילות במלאבס. על-פי עדותו, פורסם לראשונה הסיפור "עץ עם עיניים" בשנת 1979 בעיתון הילדים "הארץ שלנו", אלא שמאז נכרתו הרבה עצים בעולם. לדבריו, בשנת פירסומו של הסיפור בעיתון, עדיין לא התייחסו בארץ בכבוד הראוי אל הסביבה, וכבר אז הוא העריך מאוד את העובדה שעורך העיתון החליט לפרסם סיפור-ילדים שלו על עץ, שבסופו של דבר נכרת.
פעילות ירוקה
לדברי סופר, נדרשו 25 שנים, לאחר פרסום הסיפור בעיתון, כדי שהאקלים התרבותי והסביבתי בארץ יאפשר את הוצאת יצירתו כספר. ואכן, לפני עשר שנים, בשנת 2004, ראה הסיפור אור כספר, עם איורים של הצייר נתן הלפרן.
"מאז צאתו של הספר לאור, אני מופיע עימו בפני תלמידים, בפעי פעילים ירוקים ובפני כל מי שמזמינים אותי להשתתף בפעילות הירוקה שלהם" - אומר טובי סופר. "התלמידים, המאזינים להקראת הסיפור מפי, שואלים שאלות ומציעים הצעות כיצד להגן על עצי העולם, ואני אומר להם: אתם רוצים לעשות מעשה טוב? טעו עץ ביערות, טעו עץ בגינה ודאגו לשלומו".

תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
חניתה רוזן, "הסודות של איבתיסאם" הוצאת "חלונות" 2014, 223 עמ'
גלי וינרב, שלומית לן
אחרי אקזיט ענק ושורה של השקעות שהניבו מאות מיליונים, מורי ארקין צבר מספיק כדי לדבר בלי פילטרים: על השליטה בשטחים, על פרשת אנדרומדה ועל תחום הפארמה    ומה הוא חושב על הבנקים, על טבע ועל חיים סבן?
יואב יצחק
ראש הממשלה חושש מפרס    הנשיא היוצא עלול להתמודד מולו, בראש מפלגה, על ראשות ממשלה    לכן נתניהו מנסה להרוויח זמן ועושה ויתורים - לבנט, ללפיד    השרידות היא החשובה לו. וגם לשרה רעייתו. גם במחיר התקרבות לבנט ולשקד.
יואב יצחק
קולו של אהוד ברק לא נשמע במשך חודשים    בקרב עיתונאים נפוצו שמועות על הסיבה לכך. השמועות הוכחשו. ברק עדיין נעדר. עיתונאים שביקשו לשוחח עימו, כדי לשמוע מה בפיו, נהדפו
יואב יצחק
מ', שבחרה לשתוק ולהימנע ממסירת עדות נגד גדעון סער, זכתה בתפקיד בכיר מאוד ברשות מקומית    גם אביה קודם    כמה כלי תקשורת בוחשים בניסיון לגבש תחקירים שיחשפו את מעשיו של סער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il