X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה ציפו מארגני טקס "פרסי אופיר" שמירי רגב, תעשה כדי להניח דעתם, בשם הנימוס, האיפוק, הסובלנות והתרבותיות, הנדרשת ממנה כשרה? שתשב, בשקט, עד תום המופע, המבוסס על שיר של מחמוד דרוויש. בסיום תמחה כפיים בסגנון: "כפיים, כפיים", הייחודי שלה? אתם לא חושבים שהגזמתם קצת
▪  ▪  ▪
רגב. טמנו לה מלכודת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בשנת 2002 כשכיבד אותי המשורר, נתן זך, בנוכחותו, בערב השקת ספר שיריי השביעי "דובדבנים בשמש", פנה הוא לקהל ואמר: "כדי לא להביך אתכם אני לא אעשה הצבעה ואשאל מי מכם קרא בשנים האחרונות ספר שירה" (הדברים מופיעים במלואם, ב"פייסבוק" שלי). כמי ששירה היא מהות חייו, נזכרתי בדברים, על-רקע המהומה שהתחוללה בטקס "פרסי אופיר", כששרת התרבות, מירי רגב, נטשה האולם, ביצוע אמנותי לשירו של המשורר, מחמוד דרוויש, בידי השחקנים והראפרים, תאמר נאפר ויוסי צברי.
אין חולק על כך שמחמוד דרוויש הוא ענק שירה, בקנה מידה עולמי. די לקרוא ספר השירים: "מחמוד דרוויש - חמישים
שנות שירה"
. בהוצאת הספרים "קשב", שתרגם פרופ' ראובן שניר, שהינו פרופ' לספרות ערבית באוניברסיטת חיפה
וחתן פרס טשרניחוסקי לתרגום לשנת 2014, כדי להיווכח בכך. שניר צירף לתרגומי שיריו של דרוויש מסת מבוא נרחבת ומעמיקה, בה פרש הוא, באופן מרתק, מסכת חייו ויצירתו של המשורר המוכשר על ריבוי פניה הקיומיים, הלאומיים והפואטיים. כן. כן. אין חולק על כך, כי מחמוד דרוויש, שהינו המשורר הלאומי הפלשתיני, הינו משורר ענק, ככל שינסו, מי שינסו, להמעיט ולהכחיש ערכה השירי והאוניברסאלי של יצירתו הפואטית.
עם זאת, דווקא בשל העובדה שמחמוד דרוויש, הינו המשורר הלאומי הפלשתיני, אין להתעלם מהעובדה, כי משורר לאומי פלשתיני זה, כתב גם שירה לאומנית, אנטי ציונית ואנטי יהודית. בשנת 1988 פרסם דרוויש שירו: "הפוסח על המילים", בו קרא ליהודה לצאת מפלשתין הכבושה ולקחת עמם - בצאתם מפלשתין הכבושה - גם מתיהם עמם.
עיתון מעריב פרסם, בשנת 1998 תרגום שירו "אתם העוברים בים המילים", המסתיים בשורות אלה:
"לכו לאן שתרצו, אבל לא בינינו
בשום אופן! הגיע הזמן שתסתלקו
שתמותו היכן שתרצו
אבל לא בינינו
צאו מכל דבר
צאו מפצעינו, מאדמתנו
צאו מהיבשה, מהים, מהכל"
על-רקע עובדת היותו של מחמוד דרוויש, המשורר הלאומי הפלשתיני ועל-רקע כתיבת ופרסום שירי המחאה הלאומניים, האנטי יהודים והאנטי ציונים שלו, ברור לחלוטין שלא היה כל מקום לבצע ביצוע אמנותי לשיר של מחמוד דרוויש, דווקא בערב המוקדש לחלוקת פרסים, בתחום הקולנוע ובנוכחות של שרת התרבות, מירי רגב, המייצגת אג'נדה הפוכה, לחלוטין, לזו של דרוויש וזאת בלשון המעטה בלבד.
מה ציפו מארגני טקס "פרסי אופיר" שמירי רגב, תעשה כדי להניח דעתם, בשם הנימוס, האיפוק, הסובלנות והתרבותיות, הנדרשת ממנה כשרה? שתשב, בשקט, עד תום המופע, המבוסס על שיר של מחמוד דרוויש. בסיום תמחה כפיים בסגנון: "כפיים, כפיים", הייחודי שלה? אתם לא חושבים שהגזמתם קצת? למה אסור למירי רגב לעזוב האולם, באמצע השיר, במחאה על כך, שהכריחו אותה להקשיב לביצוע לשיר של משורר לאומן-פלשתיני, בטקס שאינו מוקדש, כלל וכלל, לשיריו ואינו קשור לחלוקת פרסים, בתחום הקולנוע, שאליו הוזמנה היא?
בכל הכבוד הראוי לדעתה של ד"ר אילנה דיין-אורבך, שהגישה פרס בטקס חלוקת פרסים זה שאמרה - בעקבות יציאתה של מירי רגב, מהאולם כי: "אתם לא מחליטים מה הסיפור שנספר וכשרוחות רעות מנשבות אנחנו נצלם אותם ונספר. כשסכנה מרחפת זו לא רק שעת העיתונאי אלא שעת המתעד". למה יש למארגני טקס "פרס אופיר", לכפות על שרת התרבות לשמוע ביצוע אמנותי לשיר של מחמוד דרוויש, בערב המוקדש לחלוקת פרסים בתחום הקולנוע? למה הטעו את מירי רגב ולא אמרו לה ומראש שיבוצע ביצוע אמנותי לשיר של מחמוד דרוויש בטקס שהוקדש לחלוקת פרסים, בתחום הקולנוע? למה הציבו לה מלכודת כזו? אולי אם היו מיידעים אותה מראש, בדבר הכוונה לבצע ביצוע אמנותי לשיר של מחמוד דרוויש, היא לא הייתה מגיעה, לטקס חלוקת פרסים זה?
קיימת מידה מרובה של צביעות ביחס הממסד האמנותי בארץ, להתנהלות הפוליטית של מירי רגב ולרצונה להשליט תפיסת עולמה, בתחומי התרבות בארץ, כשרת התרבות וכמי החולשת על תקציבי התרבות. למה היה מותר לשר החינוך, יוסי שריד, לנסות ולכלול שניים משירי דרוויש בתוכנית הלימודים התיכונית? בישראל של 2016 ותחת שלטון הליכוד! פורסמו שמונה ספרים של דרוויש והתקיים ערב למלאת 75 שנה להולדתו. איש לא מנע קיום אירועים אלה. בשונה מהנאצים ימ"ש וזכרם, לא שרף השלטון ספריו של דרוויש. למרות שדרוויש צורף למועצה הלאומית הפלשתינית, כאחד מנציגי ערביי ישראל ובשל כך נאסר עליו לשוב לישראל, הרי הותר לו - בשנת 1995 - לשוב ארצה כדי להשתתף בהלווית הסופר, אמיל חביבי, ולשהות כאן ארבעה ימים במהלכם התגורר גם ברמאללה.
למה אסור למירי רגב לומר המשפטים: "אני רוצה להסביר מדוע יצאתי במהלך הטקס" וכן כי: "יש לי סבלנות לאחר אבל אין לי סבלנות לדרוויש ולמי שרוצה לחסל את עם ישראל" . למה לא היה לקהל "התרבותי", שהורכב מאמנים ושחקנים הסבלנות להאזין לדברי שרת התרבות עד תום והוא הגיב לדבריה, בקריאות בוז וחלק ממנו אף קם, במהלך השמעת הדברים, בהפגנתיות? האם אין מכיר קהל זה האמרה המיוחסת ובטעות לוולטר, שנאמרה בידי אוולין ביאטריס הול, לפיה: "אינני מסכים למילה מדברייך אך אהיה מוכן להיהרג על זכותך לומר אותם".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני
מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים
משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני, מקרקעין ותכנון ובנייה.
תאריך:  25/09/2016   |   עודכן:  04/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע דווקא מחמוד דרוויש בפסטיבל קולנוע
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
באמת למה? שילכו לרמאללה.! ל"ת
חוצפת החוצפות.  |  25/09/16 10:18
2
ד"ר שטנגר - איזו מין שאלה
ברוך שטיין  |  25/09/16 10:39
3
נכון אמרת ל"ת
וינטר הניה  |  25/09/16 13:34
4
שיחזרו הפלסיטנאים לארצות ערב ל"ת
דני אוהב ציון  |  25/09/16 18:39
5
אחד ממשוררנו הלאומים נסע לחיפה
מיכל מירושלים  |  25/09/16 21:53
6
די להתנצל! שמאלני סובל-אני שמח
דורון.צ  |  26/09/16 00:07
7
חבל שמירי לא מחברת שירה
בוריש  |  26/09/16 15:22
8
0מאל יהודי והשקר הבילסטיני
נובל  |  3/10/16 06:42
9
כבר אין משוררים יהודים ?
למשל יהודה הלוי?  |  4/10/16 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
שמח אני להיות איש בשורות ולבשר לכם, כי לא רק שרמתה של מסעדת "זעפרן" לא ירדה, אלא דומה שהיא הולכת ומשביחה, מיום ליום. בשל ההיצע הרב, נאלץ אני והחבר'ה לעבוד למסעדה זו, כמה וכמה פעמים, כדי למצות אכילת מלוא מכלול המנות העסקיות בשלמותן
חיים שטנגר
בואו נמנע זרימת מידע על מחירי דירות נמכרות באזורים שונים בארץ וכך לא נוכל לחשב מראש מחירי מיסי מקרקעין שונים, מראש. נכון שזה רעיון מזהיר? מה דעתך משה כחלון על רעיון "גאוני" שכזה?
חיים שטנגר
לא ברור, מדוע ועל שום התעקשה הממשלה לקרוא על שמו של האלוף, רחבעם זאבי, קבוצת מבנים בפארק רבין, שהינו אתר הנצחה למורשת הקרב של חטיבת "הראל" ולא למורשת הקרב של חטיבת "יפתח", שגנדי השתייך אליה - ואליה בלבד
חיים שטנגר
במסגרת הסבסוד שמסבסדת המדינה מוצרי מזון בסיסיים, יש לסבסד גם תשלומם של אגרות משפט הנדרשות לתשלום, בעת נקיטת הליכים משפטיים מסוימים בבתי-משפט. הזכאות לקבל סעד משפטי וזכות הגישה לערכאות, הינן זכויות יסוד, המצדיקות סבסוד תשלומי גובה אגרת משפט, כדי שהליכי משפט והגישה לערכאות יהיו נגישים לכל
חיים שטנגר
הגיעה העת, כי היועץ המשפטי לממשלה, יפעל לגריעת ומחיקת סעיף 71, על תתי-חלופותיו, מחוק בתי-המשפט ומספר החוקים, כדי למנוע מצב של זילות מערכת המשפט - מצב בו עוברים כלי התקשורת השונים, מעשה של יום ביומו ומעשה של שעה בשעה, על האיסור הפלילי המגולם בסעיף זה ואין פוצה פה ומצפצף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il