X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הבעיה אינה מתמקדת, אך ורק באותם חיילי וקציני צה"ל שברחו, אחוזי פחד, ממקום האירוע. מיקודה של הבעיה הינו בעובדה, כי בשנים האחרונות דומה, כי חיילי וקציני צה"ל נוטשים תורת ותודעת ה"אחריי" ששלטה, עד לא מזמן בצה"ל ומאמצים דוקטרינת "הראש הקטן"
▪  ▪  ▪
חיילים בורחים במהלך פיגוע הדריסה בי-ם

מיד בפתיחתה של רשימה זו, ייכתבו דברים אל נכוחה - ברורות ומפורשות. כותב שורות אלה סבור, ללא כל ספיק ספיקא שהוא, כי הכרעת-הדין שהוציא מלפניו בית-הדין הצבאי, בראשות השופטת, אל"ם מאיה הלר, בעניינו של החייל, אלאור אזריה, הינה הכרעת-דין, נכונה, אמיצה ומוצדקת. עם זאת, לא ניתן להתעלם - כלל וכלל - מהאווירה הבלתי נוחה, שנוצרה ושפשתה, בימים אלה, בקרב חלקים נרחבים מהציבור בישראל בייחוד אצל אלה המתנגדים להכרעת-הדין, המרשיעה החייל, אלאור אזריה, בהריגה לפיה נעשה לחייל זה, עוול חמור, בהרשעתו בהכרעת-דין זו.
אווירה זו של אי-שביעות רצון מהכרעת-הדין של בית-הדין הצבאי, נדרדרה במקרים קיצוניים, כדי הסתה נגד הכרעת-הדין והסתה אישית ופרטנית נגד הרכב שופטי בית-דין צבאי זה, עד שהופרחו, בחלל-האוויר, איומים מפורשים, כלפי הרכב בית-הדין הצבאי. הגיעו דברים כדי כך, שמשטרת-ישראל, עצרה מספר אזרחים, בחשד של ביצוע עבירה פלילית, לכאורה, של הסתה.
דווקא על-רקע התנהלות ואווירה ציבורית זו, שעניינה בהתנגדות עזה להכרעת-הדין, שניתנה, אך זה, לאחרונה, יש "לקרוא" ולפרש התנהגותם של חיילי וחיילות צה"ל לרבות קצינים וקצינות, המשרתים בסדיר ובקבע - במהלך ותוך כדי פיגוע הדריסה שהתרחש, אתמול, בארמון הנציב, בירושלים.
התמונות המגיעות אלינו, משידורי הטלוויזיה, וחודרות לתודעתנו, אט אט - לאחר שמתאוששים אנו מפיגוע רצחני זה, בו נרצחו קצינה ושלושה צוערים, כאשר שני צוערים נפצעו באורח קשה וכן 15 קצינות וצוערים נפצעו בדרגות פציעה שונות - מגלות לנו תמונות בלתי מחמיאות, בעליל, של חיילים וחיילות, קצינים וקצינים, המתפזרים ורצים לכל רוח. למתבונן מי הצד במנוסה זו, נראו ודמו אותם חיילי וקציני צה"ל, כמי המבקשים לשמור חייהם, בכל משמר - ואפילו במחיר ויתור על מחויבותם החיילית לחברה, כחיילים וכקצינים - תוך שהם נוטשים הזירה ואינם מנסים אפילו לירות לכיוונו של המחבל המפגע.
אומנם כן. פה ושם נמצא "צדיק" אחד בסדום זו של הפחד, שבמקום לברוח ממקום הפיגוע, כפי שעשו מרבית מי שנקלעו למקום הפיגוע - אשר ברחו מהמקום, בכל הכבוד הראוי, כעדת ברווזים מבוהלת, הנסה על נפשה התעשת, כיוון רובה או כלי נשק אחר ואף ירה, לכיוונו של המחבל-המפגע, תוך שבמעשיו אלה, הביא הוא למותו של המחבל-המפגע .עם זאת, התנהגותם של רוב חיילי וקציני צה"ל העידה על היפוכם של דברים. מרביתם של חיילי וקציני, שנכחו באירוע, ברחו, אחוזי פחד, ממקום הפיגוע כשבראש דאגתם - הרצון הבסיסי והטבעי, למלט נפשם, בכל מחיר. כבר עתה חושבים בכירים בצה"ל, להסיק מסקנות נגד חלק מהצוערים שברחו ממקום האירוע ולהביא להדחתם מקורס קצינים.
הבעיה אינה מתמקדת, אך ורק באותם חיילי וקציני צה"ל שברחו, אחוזי פחד, ממקום האירוע. מיקודה של הבעיה הינו בעובדה, כי בשנים האחרונות דומה, כי חיילי וקציני צה"ל נוטשים תורת ותודעת ה"אחריי" ששלטה, עד לא מזמן בצה"ל ומאמצים דוקטרינת "הראש הקטן". כוונת הדברים הינה לכך, כי חיילי וקציני צה"ל הפנימו גישה חדשה של כמה שפחות מעורבות, כמה שפחות נטילת יוזמה והעיקר - לעבור אירוע זה או אחר בשלום, מבלי להתבלט ומבלי לחשוף עצמם, לביקורת או לסיכונים מיותרים, בשל ומחמת כך.
חיילים וקציני צבא שאינם מעזים ואינם נוטלים סיכונים הופכים - אגב ובשל כך - לחיילים נרפים ובלתי יעילים. צה"ל אינו יכול להרשות לעצמו - ובייחוד בתקופה קשה זו - מותרות אלה של נרפות וחוסר יעילות. מן הראוי, כי האחראים על המוטיבציה בצה"ל והגברתה, דוגמת אנשי חינוך, פסיכולוגים ויתר המופקדים על גזרה זו, יעמידו מצב דברים מסוכן זה ממש נגד עיניהם ויפעלו לחיסולו, עד מהרה. אם לא נעשה כן ועל אתר לא יוותר לנו צבא יעיל ואיכותי, צבא שבזכותו ולו חייבים אנו קיומנו הפיסי והיומיומי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/01/2017   |   עודכן:  09/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מורך הלב של חיילי צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נראה איך אתה היית מתנהג
עמעד  |  9/01/17 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
ראש-ממשלה המעשן סיגרים יקרי ערך ושותה שמפניה ורודה, אינו יכול להראות פניו בעיירת-פיתוח או בסתם עיר, זו או אחרת, שבה מרבית תושביה חיים משכר ומינימום ויכולים רק לחלום על שתיית שמפניה ורודה
חיים שטנגר
ברור הוא הדבר כי ככל שיעמוד היועץ המשפטי לממשלה, על אכיפת הסעיף הפלילי הדן בזילות בתי-המשפט, על מי הנוקטים זילות כלפי מערכת המשפט ושופטיה, כך לא תיפרץ גדר הביקורת, יתר על המידה
חיים שטנגר
כיום לא ניתן עוד לטעון בכל הכבוד הראוי כי כלי התקשורת אינם משפיעים על שופטים ושופטות, בבתי-משפט ובבתי-דין, בבואם לכתוב פסק דינם, בייחוד בתיקים מתוקשרים. השאלה הנשאלת הינה, עד כמה מושפעים שופטים ושופטות, בבתי-משפט ובבתי-דין, מכלי התקשורת, בבואם לחרוץ דין
חיים שטנגר
ההסדר החוקי, הקבוע בחוק יסוד: הממשלה, הינו בגדר של הסדר חלקי שאינו מכסה עניין מעורבותו של שר בפלילים. לכן - במצב דברים שזה - ממשיכה ההלכה הפסוקה להתקיים בצד הוראות החקיקה, כפי שמקובל במקרים רבים, אחרים, בשיטת המשפט הישראלית. מכאן שחייבים לפטר ראש-ממשלה מכהן, מיד עם הרשעתו בפלילים,
חיים שטנגר
למעט במקרים חריגים וקיצוניים ביותר אין בתי-המשפט נוהגים להתערב בשיקולי הפרקליטים והפרקליטות, המנסחים ומגישים כתבי אישום, לבתי-המשפט השונים, ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il