X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משה טרי ודני נוה נדרשים למנות מנכ"ל במשרה של קבע לקבוצת כלל ביטוח שהיא אחת הגדולות בישראל הכרעת הדירקטוריון צפויה ביום ראשון (17.06.18) ענת לוין היא אחת המועמדות, וכדי לקדם את מועמדותה היא הזמינה ל"בירה ונקניקייה" את יו"ר ועד העובדים של הקבוצה ובאותו מעמד ניסתה להובילו בכחש השאלה היא: האם נכון למנותה למרות הבחישות שלה ואמינותה המפוקפקת, ובטרם נבדקו מהלכים כושלים שביצעה בתפקידה כראש חטיבת ההשקעות והפיננסים בקבוצה
▪  ▪  ▪
ענת לוין. "בוחשת" [צילום: רמי זרנגר]

ימים קשים בקבוצת כלל ביטוח - שהיא כידוע אחת הגדולות במשק בכלל ובענף הביטוח בפרט: בגלל מגבלות רגולטוריות, בעל הבית, אדוארדו אלשטיין, אינו יכול לנהוג מנהג בעלים; הנאמן למניות כלל ביטוח, משה טרי, ויו"ר כלל ביטוח, דני נוה, לא הצליחו להגיע להסכמה את מי ימנו למנכ"ל החברה, במקום איזי כהן המסיים תפקידו בעקבות ביקורת חריפה נגדו; מנהלת רשות שוק ההון ביטוח וחסכון, דורית סלינגר (המסיימת באוגוסט 2018 את תפקידה ברשות, שמה של ענת לוין נזכר כמי שמועמדת להחליפה...), מנחיתה שוב ושוב הוראות שמסכנות את יציבותה של כלל ביטוח, המעסיקה יותר מ-4000 עובדים; העובדים המוטרדים מאיימים בעיצומים, אם ינחיתו עליהם מנכ"ל שלא יהיה מקובל עליהם.
הכאוס שהולך ומחריף בקבוצת כלל ביטוח מאפשר לכמה גורמים "לבחוש" בקדירה. המטרה: לכבוש את תפקיד המנהל הכללי - מוקד כוח אדיר בקבוצה, הנחשבת לאחת החברות הפיננסיות המעניינות ביותר במשק, המנהלת כספי פנסיה וחיסכון למאות אלפי בתי אב, ומעמידה במקביל הלוואות בהיקף כספי הנאמד במיליארדים רבים לחברות ולאנשי עסקים רבים בישראל.
דירקטוריון כלל ביטוח זומן לדיון והכרעה (ביום א', 17.06.18) ומינוי מנכ"ל קבוע, כדרישת סלינגר. מעניין יהא לעקוב במיוחד אחרי אופן התנהלותה של השופטת (בדימ.) ורדה אלשיך, החברה בדירקטוריון כלל ביטוח (כן-כן, זו אותה אלשיך שנאלצה לפרוש משיפוט בגלל זיופים; היא עכשיו "כשירה" לקבל החלטות בנוגע לכספי פנסיה). אלשיך אחת הדוחפות לקידום ומינוי ענת לוין למנכ"ל, בטרם נבדקו כשלונותיה של ענת לוין - במיוחד בזרוע ההשקעות של כלל ביטוח, היא "כנף".
אחת "האלופות" שמסובבת את גבירי ובכירי הקבוצה היא ענת לוין, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות והפיננסים בקבוצה, שהודיעה זה מכבר על עזיבתה את הקבוצה. התפטרות לכאורה, כפי שנבהיר בהמשך. מידע שהגיע ל-News1 מלמד על דרכיה הנפתלות של ענת לוין, המנסה לכבוש את תפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, וזאת עוד בטרם נבדקו השקעות תמוהות וכושלות שבוצעו באחריותה בכספי קבוצת כלל ביטוח; ובטרם הובררו הנסיבות האמיתיות בדבר "פרישה" מתפקיד המשנה למנכ"ל בחברת הביטוח מגדל (התנהלות בעייתית וגרימת נזקים לעמיתי קופות הפנסיה והחסכון במגדל, שחייבו פעולה מצד בעל השליטה שלמה אליהו). מחד-גיסא, הודיעה לוין באופן רשמי על החלטתה להתפטר מכל תפקידיה בקבוצה; מאידך-גיסא, היא חותרת למינויה לתפקיד המנכ"ל, ופועלת ובוחשת לשם-כך במשרדה מלאה כאילו לא התפטרה. דא-עקא, מתברר, כי לוין וגורמים הקשורים בה אינם בוחלים ביצירת מצג שווא ובהולכת שולל, במטרה לכבוש את היעד המבוקש. נתאר להלן את אחד האירועים שהתרחשו בימים האחרונים:
ביום 13.06.18 קיימה לוין פגישה במסעדת הדסון ברמת החייל בתל אביב עם יו"ר ועד העובדים בקבוצת כלל ביטוח, רוני רז. לוין יודעת היטב מה-רב כוחם של העובדים, ולכן הזמינה את רז לפגישה ידידותית כדבריה ל"בירה ונקניקייה". באותו מעמד היא דיברה סרה בכמה גורמים, אמרה שהיא עוזבת את הקבוצה. בד-בבד עם-כך היא זרקה/רמזה כי יו"ר ועד עובדים יכול להיות מקודם בעתיד לתפקיד ניהולי בכיר, דבר שיכול להתפרש בקלות כהצעה בלתי הולמת לקנות את קולו של רז. באותו מעמד-פגישה הסתירה לוין מרוני רז, כי באותן דקות ממש - כשהיא מציגה עצמה כמי שאו-טו-טו היא מסתלקת מכלל ביטוח - עומדים משה טרי ודני נוה להכריז בתיאום עימה כמובן על מינויה לתפקיד מ"מ מנכ"ל, בכפוף לאישור סלינגר.
רוני רז אמר ל-News1 בתגובה, כי הוא חש מרומה ממהלכיה של לוין מולו, ממש פגיעה באינטליגנציה. היא הזמינה אותי לבירה ונקניקייה, אמר, וניסתה להוליך אותי שולל, כאילו היא ממש לא ידעה על ההכרזה מצד נוה וטרי. שיקרה לי בפנים, הדגיש בכעס. אני לא רוצה להוסיף יותר, ציין. עם זאת, ביקש להדגיש כי עניינית - העובדים מתנגדים למינויה של ענת לוין. הם לא סומכים עליה. ואם היא תמונה למנכ"ל, נכריז על סכסוך עבודה. רוני רז קורא במקביל לממונה על הרשות, סלינגר, ליתן היתר לאלשטיין מכוח מעמדו כבעל השליטה בקבוצת כלל ביטוח, שאם לא כן ייגרמו נזקים עצומים נוספים לקבוצה.
למהלכים הנפתלים לדחוף את ענת לוין לתפקיד המנכ"ל קדמו כמה מניפולציות, בהן תקשורתיות. אחת הבולטות שבהן: יצירת מצג שווא כאילו התפתח ריב גדול בין איזי כהן לבין ענת לוין. לא בכדי נעשה צעד זה: סוד גלוי הוא כי משה טרי ודני נוה ביקשו למנות לתפקיד המנכ"ל מטאטא חדש, מועמד שלא יהא "איש/אישה" של איזי כהן, איש מקצוע שישקם את כלל ביטוח. ומאחר שענת לוין, שעבדה בעבר עם איזי כהן במגדל, הובאה לכלל ביטוח על-ידי איזי כהן, ביקשו מי שביקשו לאותת כי הנה - נאמנותה אינה נתונה עוד לאיזי כהן. על-כן השחילו אותם גורמים בתקשורת פרסום שגוי, על יחסים עכורים, כביכול, בין השניים, דבר המסיר, כביכול, את החשש שהיא תפעל כדי להמשיך את דרכו ולשמור על אנשיו בקבוצת כלל ביטוח.
מצג זה הושמע גם לאוזניו של מנכ"ל קבוצת אי.די.בי., שולם פישר, שבתמימותו האמין לרגע כי אומנם כך הם פני הדברים, בעוד שהאמת הטעונה בירור וליבון: איזי כהן וענת לוין קשורים עתה זה בזו, וכך יהיו גם בעתיד, שאם לא כן הם עלולים להיות "תלויים זה לצד זה" - אם וכאשר ימוצו הבדיקות הרגולטוריות והתאגידיות המתבקשות בדבר כשלונות והחלטות בעייתיות שקיבלה, שסיבכו את כלל ביטוח וגרמו נזקים עצומים.
ביום ראשון (17.06.18) יתכנסו ראשי קבוצת כלל ביטוח, ובהם הנאמן משה טרי ויו"ר הקבוצה, דני נוה. חברי הדירקטוריון יכונסו גם הם לישיבת הכרעה. על הפרק: דרישת הממונה סלינגר שלא למנות מ"מ מנכ"ל, אלא מנכ"ל במשרה של קבע. ענת לוין היא אחת המועמדות. השאלה היא: האם נכון למנותה למרות הבחישות הבעייתיות שלה ואמינותה המפוקפקת; בטרם נבחנו נסיבות פרישתה מחברת הביטוח מגדל; ובטרם נבדקו מהלכים כושלים שביצעה בתפקידה כראש חטיבת ההשקעות והפיננסים בקבוצת כלל ביטוח.

תאריך:  16/06/2018   |   עודכן:  16/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירה ונקניקייה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יואב מלכלך בלי להביא שום ראיה
בילתי תלוי  |  16/06/18 13:39
 
- ללא ראיה???
דליה לבון  |  16/06/18 18:07
 
- לכל מי שמבין דבר או שניים
ללא ספק  |  17/06/18 02:25
2
נקנקיה
אני אני  |  16/06/18 14:45
3
כמה קל לפשפש לעלות למעלה..
alice  |  17/06/18 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
הספר כתוב בצורה קולחת כמו מרבית ספריהם הקודמים של המחברים וגם מרגש. כל אחד מהגיבורים זוכה להכרות מילדותו לנערות ומשם לשרות הצבאי תוך התייחסות לתכונות אופי כפי שבאו לידי ביטוי ע"י סביבתו
אביתר בן-צדף
על ספרו של מרדכי בר-און, כשהצבא החליף מדיו ועל ספרו של שגיא טורגן, ממני אישית לא יצא גנרל    תהליך ארוך, מפוצל ומסובך עיצב את המנהיגות הקרבית של צה"ל בשנות החמישים
ארי בוסל
יינות היטלר הם חלק מסדרה היסטורית המיוצרת מאז 1995 על-ידי חברה באודין, איטליה, בשם ויני לונרדלי    בסדרה מופיעים גם וינסטון צ׳רציל, קרל מרקס ונפוליאון בונפרטה
חנינא פורת
בן גוריון חלם: "ייסוד אוקספורד עברי בנגב בדמותה של יבנה"    ויצמן חלם: "ייסוד אוקספורד ארץ-ישראלית ברחובות"    פרופ' צחור ז"ל על היבטים בחזון בן-גוריון להשכלה גבוהה בנגב
אדלינה קליין
בשירה מי אומר היא כותבת: "אני מנסה להתייצב כי אי-אפשר להחליק/ללא ידוע". הלא ידוע, הגובל בחוסר ודאות, מעורר סקרנות או חרדה, המביאות לעוררות של הגוף והנפש ולאי-שקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il