X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון חיזבאללה והביטחון הלבנוני הגבירו את האבטחה על בכירי הארגון ועל ראשי הג'יהאד האיסלאמי וחמאס המתגוררים בלבנון מחשש שהמוסד הישראלי יחסלם בחסות אירועי "האינתיפאדה" החדשה במדינה. האווירה בלבנון היא עוינת מאוד את אירן וחיזבאללה ומהווה כר פעולה נוח לפגוע בראשי הטרור, חשוב שכל פעולה ישראלית תיעשה באופן מתוחכם וללא "טביעות אצבע".
▪  ▪  ▪
[צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]

האינתיפאדה העממית שהתפרצה בלבנון נמשכת והיא מקיפה את כל ערי לבנון וגם את עיר הבירה ביירות שבה שוכנות המפקדות של ארגוני הטרור, בשכונת א-דאחייה של ביירות ממוקמות המפקדות של שלוחותיה של אירן: ארגון חיזבאללה וארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי.
האנדרלמוסיה ברחובות הערים הראשיות בלבנון היא גדולה, כוחות הביטחון של לבנון עסוקים באירועים הרבים, רבבות אזרחים מפגינים מסביב לשעון נגד הצמרת השלטונית המושחתת ונעשו גם ניסיונות של מתפרעים לפגוע במשרדיהם של חברי הפרלמנט של ארגון חיזבאללה הנתפסים על-ידי הציבור כמושחתים.
בשטח החלו גם עימותים בין שיעים למוסלמים סונים,אמש תקפו שוטרים מקומיים בעיר נבטיה ביחד עם פעילים של תנועת "אמל" השיעית מפגינים נגד ממשלת אלחרירי ואת צוות הטלוויזיה של ערוץ "אלג'דיד". חוסר היציבות בלבנון וההצהרות שיוחסו לראש המוסד הישראלי יוסי כהן באחרונה הכניסו את ראשי ארגוני הטרור בלבנון ללחץ רב.
בכתבה שפורסמה בעיתון החרדי "משפחה" ב-10 באוקטובר צוטט ראש המוסד כמי שהתייחס לחיסולו של מהנדס החמאס פאדי אלבטש במאלזיה לפני יותר משנה כאומר: "ארגון חמאס החליט להסתיר את החיסולים של בכיריו ברחבי העולם, מתבצעים לא מעט חיסולים, אבל האויב שינה אסטרטגיה, הוא כבר לא ממהר לייחס לנו חיסולים משיקולים שלו, אבל אם יש משהו שמחסלים בלי חשבון אלו הם אנשי חמאס בחו"ל".
הדברים חוללו סערה בישראל ובכירים במוסד מיהרו להתנער מהם,אך על-פי גורמים בחמאס, בצמרת הארגון מאמינים שהם אכן נאמרו ע"י ראש המוסד יוסי כהן והחשש גדול מאוד כי המוסד הישראלי רודף ללא הרף את בכירי החמאס בחו"ל בעוד שצה"ל הקפיא את הסיכולים הממוקדים ברצועת עזה כדי לשמור על הבנות הרגיעה שהושגו בתיווך מצרי.
העיתון המזרח ירושלמי "אלקודס", דיווח ב-23 באוקטובר, מפי בכיר באחד הארגונים הפלשתינים, כי ננקטו צעדי אבטחה קפדניים כדי להגן על ראשי הפלגים הפלשתינים בלבנון ובמיוחד על ראשי החמאס והגיה'אד האיסלאמי בעקבות אירועי האינתיפאדה בלבנון בימים האחרונים.
בקרב הפלגים הפלשתינים יש חשש שישראל תנצל את האירועים הסוערים בלבנון והמוסד הישראלי יחסל את אחד מבכירי הארגונים הפלשתינים המתגוררים בלבנון מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה שכתוצאה מהם עברו בכירי מפקדת חמאס מדמשק לדוחא שבקטר ולביירות שבלבנון.
כמה מבכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי מתגוררים בשכונת א-דאחיה בביירות כמו זיאד נח'אלה, ראש ארגון הגיהאד האיסלאמי וצאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס,המשמש גם כאיש הקשר של הארגון לאירן ולחיזבאללה וראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה.
מדובר בשני מנהיגי טרור מסוכנים ביותר שנמצאים גם ברשימת ראשי הטרור של ארה"ב, לכן, ארגוני חמאס והגיהאד האיסלאמי בשיתוף עם גורמי הביטחון של ארגון חיזבאללה, הגבירו את השמירה על הדירות שבהם הם מתגוררים ועל משרדיהם וכן על מקומות שונים שהם שוהים בהם, לא מדובר רק בשניים אלה אלא גם בהגברת האבטחה על בכירים נוספים מהחמאס והגי'האד האיסלאמי וגם על בכירים בארגון חיזבאללה.
בדיווח של עיתון "אלקודס" נמסר כי בשנים האחרונות היו ניסיונות ממושכים של המוסד הישראלי להתנקש בחיי בכירים פלשתינים בלבנון באמצעות הטמנת מטעני חבלה במכוניותיהם, חלק מסוכני המוסד נעצר על-ידי גופי הביטחון של הפלגים הפלשתינים או גורמי הביטחון של חיזבאללה או צבא לבנון. בינואר 2018 אירע פיצוץ במכוניתו של בכיר חמאס מוחמד חמדאן בעיר צידון והוא נפצע באורח קל, בעקבות ניסיון ההתנקשות עצרו גורמי הביטחון של לבנון מספר אנשים שנטען כי הם משתייכים למוסד הישראלי ושביצעו פעולות דומות בתוניסיה ובדובאי. על-פי גורמים בלבנון, מוחמד חמדאן היה איש הקשר החשאי מטעם חמאס לאירן באזור צידון והוא עסק בהכנות להקמת תשתית של חמאס בדרום לבנון על-פי הנחיית "משמרות המהפכה" האירניים.
על-פי גורמים בחמאס, אחד האנשים העוסקים בסיכול פעילות המוסד הישראלי בלבנון הינו הגנרל עימאד עות'מאן, ראש מנגנון ביטחון הפנים של לבנון, המנגנון הזה עסוק מאוד בימים אלה מחשש שישראל וגורמי ריגול של מדינות אחרות, כמו ה-CIA ינסו לפגוע בבכירים של חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחסות האינתיפאדה החדשה.
שיטת החיסול החדשה של המוסד
גורמי ביטחון של חמאס מסרו ב-31 בינואר לעיתון הלבנוני "אלאח'באר" המזוהה עם חיזבאללה כי המוסד הישראלי החל להשתמש בשיטה חדשה בפעולות החיסול שלו כדי לצמצם את הפגיעה בסוכניו. במסגרת הזו הוא הגביר את השימוש במשתפי פעולה מקומיים (משת"פים) כדי למנוע את נפילת הסוכנים הישראלים בשבי של חמאס או בשבי של ארגון חיזבאללה או מנגנון הביטחון הפנימי בלבנון.
האסטרטגיה החדשה של המוסד הישראלי במלחמתו בראשי הטרור בלבנון ובמדינות ערביות נוספות מוכיחה את את עצמה,גורמים בחמאס טוענים כי מדובר בהפקת לקחים ישירה מטעויות שנעשו במבצע של המוסד הישראלי לחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אלמבחוח בדובאי כאשר 27 סוכנים של המוסד צולמו במצלמות אבטחה שונות בבתי המלון שבהם התאכסנו ובסביבתם.
האווירה הציבורית בלבנון בימים אלה היא עויינת מאוד כלפי ארגון חיזבאללה שבכיריו מואשמים בשחיתות, על-פי גורמים בחמאס, יש חשש בארגון כי למוסד הישראלי תהייה "עבודה קלה" באיתור אנשים המוכנים להתגייס לפעולות של פגיעה ונקם בבכירי הארגון או בגורמים אירניים ופלשתינים הנחשבים לבני בריתו.
האינטרס הישראלי הוא ש"האינתיפאדה" בלבנון תימשך ושיגבר הלחץ הפנימי על ארגון חיזבאללה ובני בריתו, מבחינה מבצעית זהו זמן נוח יחסית ליזום שורה של פעולות מתוחכמות נגד ארגון חיזבאללה ללא "טביעות אצבע" של ישראל ואין זה המקום לפרטן.
לגבי חיסולים של ראשי הטרור הרי שמדובר בפעולה מבורכת בעיתוי הזה במיוחד בכל הקשור לרבי המחבלים זיאד נח'אלה וצאלח אלעארורי שידיהם מגואלות בדם של ישראלים רבים, ישנם עוד יעדי טרור רבים בלבנון ששומרים על פרופיל נמוך מאוד אך פעילותם העוינת מוכרת היטב למוסד הישראלי.
מה שחשוב הוא שכל חיסול יתבצע ב"צורה נקייה" ומתוחכמת ללא טביעות אצבע של ישראל כדי שחיזבאללה לא יוכל לנצל זאת מבחינה תעמולתית כדי להסיט את הביקורת והזעם כלפיו לעברה של ישראל, גם יעדים אירניים באים בחשבון ולא רק יעדים פלשתינים, הזעם בלבנון כלפי אירן הוא גדול ויש עוד גורמים רבים בלבנון שיש להם חשבון עם אירן וחיזבאללה מלבד ישראל.

תאריך:  27/10/2019   |   עודכן:  27/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
המסמכים משנת 2017 מגלים, כי מטען הרימונים בעלי מנועי הרקטות שנתפס שנה קודם לכן בדרכו לנמל סואץ, נרכש בידי הצבא המצרי - תוך הפרה בוטה של העיצומים
ד"ר דורון יצחקוב
מתקפת הצבא הטורקי על כורדיסטן הסורית הובילה לתגובות נזעמות מצד בכירי המשטר האירני שהפצירו בארדואן לשקול מחדש את צעדיו    במבט ראשון נראה כי תקיפות הצבא הטורקי מציבות בפני קובעי המדיניות ברפובליקה האיסלאמית אתגרים ויתרונות כאחד    אולם מבחינתה של טהרן מנעד הרווחים עולה לאין ערוך על האתגרים הנגזרים מהמציאות הנוכחית
יוסי ברנע
הספר ניפתח בשנת 2060 עם צמד גיבורי המשנה: אושרי וליאת פרג'ון, המהווים בספר אינדיקטור לשגשוג ולשפל כלכלי בשל מאורעות התקופה
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה תומך ברפורמות החדשות של ממשלת לבנון ומתנגד להפלתה. לחיזבאללה יש חלק גדול במשבר הכלכלי בלבנון אך מנהיגו חסן נסראללה מעדיף לשמור על בני בריתו בצמרת הלבנונית ומאיים בהוצאת פעיליו לרחובות
איציק וולף
ממשלת לבנון הציגה שורת רפורמות כלכליות לתקציב 2020 - התחייבות שלא להטיל מיסים חדשים בשנה הקרובה, קיצוץ חד בשכר השרים וחברי הפרלמנט וביטול משרדים ממשלתיים    מאות אלפים ממשיכים להפגין בכל רחבי לבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il