X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העברת המנדט ל"כחול לבן" חשפה את קלונה המוסרי והערכי המתבטא בחוסר הנאמנות לרעיון הציוני
▪  ▪  ▪
עלה תאנה [צילום: אבשלום שושוני]

"הייתי רוצה להיות מסוגל לומר לכם הערב", נאם צ'רצ'יל, לאחר הניצחון על גרמניה, "שכל הסבל והתלאות מאחורינו. אזי בהחלט הייתי יכול לסיים בשמחה את חמש שנות שרותי, ואילו חשבתם שהספיק לכם ממני ושצריך להוציא אותי למרעה, אני אומר לכם שהייתי מקבל את זה בחן רב. אבל ההפך הוא הנכון. אני חייב להזהיר אתכם..."
גם אם נתניהו מחזיק נאום פרישה דומה, שאותו אולי יישא באחד הימים, ויש לקוות שלא כתוצאה מפוטש משפטי, "כחול לבן" אינה אלטרנטיבה ראויה. החיבוקים בקוקפיט, החובבנות והזחיחות במו"מ להרכבת הממשלה שמגלים ראשיה, מזכירים את ספרו של מרדכי הורוביץ "קרקס הפרעושים". ספק אם אחוות הלוחמים השוררת ביניהם קולעת לשורה האלתרמנית; "כִּשּׁוּפָהּ שֶׁל רְעוּת רוּחַ".
"כחול לבן", כסמל התוצרת הישראלית, נראית יותר כמו "החברה הישראלית ליצור שברי כלים בע"מ" המופיעה בעלילת ספרו של הורוביץ. בביקורת ספרות על "קרקס הפרעושים" מ-1977 נכתב כי "השפה של החיבור והעלילה המתוארת בו הם חלק מחייה של המציאות הישראלית". הפניה המתבקשת, לאור היקף ההצבעה ל"כחול לבן", בשתי מערכות בחירות היא; מי ייגול עפר מעיניך מרדכי הורוביץ?
ולנוכח המציאות הביטחונית שבפניה ניצבת המדינה כפי שהתריע נתניהו, ושעליה אמר הנשיא ריבלין "עת צרה היא ליעקב", עולה השאלה; כיצד זה רמטכ"לים בדימוס בחרו לעמוד מנגד ולא להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו.
ייתכן שהתשובה נמצאת בעובדה שלפחות שניים מבכירי "כחול לבן" לא פעלו כמצופה נגד תוכנית הגרעין האירנית. אפשר להניח שאותם בכירים אינם מעוניינים שהעניין ייחשף, ויש לקוות כי גם המשך הפצת עלילת הצוללות, הפוגעת בביטחון המדינה, לא תכסה על אחריותם זו. מספרו של אילן כפיר, "סופה בדרך לאירן", עולה תמונה של שני "שוורים המסרבים לזוז", כלשונו של משה דיין, בדמות אשכנזי וגנץ, שבכהונתם כרמטכ"לים, נוצר מצב ש"בפעם השנייה בתוך שנה רמטכ"ל צה"ל עצר ברגע האחרון את התקיפה באירן".
חוסר נאמנות
את פעולות הרמטכ"לים כנגד הוראות הדרג המדיני, שנעשו בחלקם בהכוונה אמריקנית ובגיבוי שמעון פרס, אפשר להגדיר כחתרנות, וקשה לראות גנרל חתרן מכהן בפרלמנט במדינה מערבית. במזרח התיכון לעומת זאת היו כבר מהפכות קצינים. בנוסף לכך, התנהלות אשכנזי וגנץ פגעה בתוקף המוסרי העתידי שלהם להורות לצבא לבצע מהלכים גורליים, אך לא ברור אם לדבר היה משקל בהחלטתם לעמוד מנגד.
העברת המנדט ל"כחול לבן" חשפה את קלונה המוסרי והערכי המתבטא בחוסר הנאמנות לרעיון הציוני. וזאת לאור העלאת רעיון ההסתמכות על גורמים אנטי-ציוניים ועוינים למדינה לצורך הקמת ממשלת מיעוט. עד כה אפשר היה אולי עוד להגדיר את המחלוקת בין המחנות הפוליטיים כוויכוח על דרכה של הציונות. עצם פניית "כחול לבן" לתומכי טרור, שאינם מכירים בזכות המדינה להתקיים, הותירה את המחנה הלאומי לשאת לבדו את דגל הציונות.
למסע המחנה יכולים עדיין להצטרף אותם ח"כים מ"כחול לבן" שהיו עלה התאנה של הרשימה, אך עליהם לבחור בין טהרנות לציונות. פגישת התיאום של בני גנץ עם אחמד טיבי, שהיה יועצו של ערפאת, היא בגדר מעילה באמון בוחרי "כחול לבן". ובאם יערכו בחירות שלישיות יש לקוות שהבוחר ישפוט את "כחול לבן" על מרמה והפרת אמונים.
נראה שאת הפארסה הפוליטית "כחול לבן", המביישת את נעורי הגנרלים שבה, אפשר לסכם בסיפור ממלה"ע ה-1; "על יהודי בן-שבעים אי-שם בגאליציה, שרץ ברחובות וצעק: 'גוואלד, הצילו, מגייסים': וכששאל אותו מישהו: 'סבא, מה לך כי נזעקת? - הרי לוקחים רק צעירים'. השיב הלה: 'מאי משמע - רק צעירים - כלום אין צורך בגנרלים'"?

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרקס הפרעושים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הגנרלים
שמחה חן  |  10/11/19 17:47
2
מאמר נאה. דברים מדוייקים מאד.
אלי נמט  |  10/11/19 20:10
3
מעניין שהכותב עדיין לא תפס
נדב  |  11/11/19 01:28
4
ציונות, מה זה?
בן נאמן  |  11/11/19 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מיכאל מירו
ראש הממשלה וכך גם חבריו לליכוד ולימין חייבים להבין שהליכה לבחירות נוספות עלולה לגרום להם בהתרסקות וירידה משמעותית מאוד במספר המנדטים. המצב הנוכחי שהמדינה משותקת יזקף לחובתו של נתניהו אבל מי שיסבול באמת אלו אזרחי ואזרחיות ישראל
איתמר לוין
תיק הביטחון הופך לכלי משחק פוליטי, כאשר בראש המשרד החשוב ביותר במדינה עומד שר שאינו אינו יודע כמה זמן יכהן    בנט ושקד עברו ארבע מפלגות בתוך שנה, ומן הסתם שוב השאירו הררים של חובות
איתמר לוין
בהנחה שיוגש נגדו כתב אישום, מתי על נתניהו לצאת לנבצרות - מיד עם הגשתו או רק עם תחילת שלב ההוכחות? הכרת ההליך הפלילי וההיגיון מובילים למסקנה, כי יש להמתין לתחילת ההוכחות
איציק וולף
קרא לגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולנתניהו לוותר על גוש ה-55    "מי מביניהם שלא יתפשר, מי שלא יקבל את ההחלטה הנכונה - נתמוך בצד השני. אני ממליץ לשני הצדדים לקבל החלטה נכונה"
איציק וולף
ח"כ איילת שקד מסבירה מדוע העדיפה לוותר על משרת שרה תמורת הענקת משרד הביטחון לנפתלי בנט    "יש סיכוי שניגרר לבחירות שלישיות ולכן הכהונה יכולה להיות לתקופה ארוכה"    "הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על-מנת שזה יקרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il