X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אי-אפשר לצפות שאמסלם ידבק בדבריו הנאצלים של הפילוסוף וולטיר כי הוא מתעב את דברי יריבו אבל ייהרג על זכותו להשמיעם, לא עד כדי כך, אבל משהו מזה
▪  ▪  ▪
אמסלם. אינו היחיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנטיות הלא-דמוקרטיות של השר דוד אמסלם הן סוד גלוי. הוא ויריב לוין ומיקי זוהר ואמיר אוחנה מתחרים ביניהם בחספוס הצורם. אתמול שאל אמסלם את ראש הממשלה בנימין נתניהו מה יאמר לילדו אשר יתמה מדוע נאסר עליו לצאת מן הבית בעוד שמרשים לאופוזיציה להתקהל ולהפגין מול הכנסת? מן העובדה שאמסלם הציג את הדברים לביבי אפשר להבין כי הוא רוצה לדרוס את חופש הדיבור.
אז תגיד לו כבוד השר דוד אמסלם כי חרות היא ערך חשוב ביותר. אומות נאורות מגינות על אזרחיהן מפני ממשלים מרושעים ומאפשרות לבלתי מרוצים להפגין, להניף שלטים ולקרוא ססמאות גם בימי מלחמה. על אחת כמה וכמה בימי קורונה.
נכון שיש לזה מחיר. ממש כפי שההליכה לחנות המזון או לבית המרקחת או לתחנת הדלק מעלה במשהו את החשש להתפשטות הנגיף, כך גם הזכות למחות על פועלו של השר אמסלם ראויה למחיר כלשהו.
טוב, נכון, אי-אפשר לצפות שאמסלם ידבק בדבריו הנאצלים של הפילוסוף וולטיר כי הוא מתעב את דברי יריבו אבל ייהרג על זכותו להשמיעם. לא עד כדי כך. אבל משהו מזה. כיצד התדרדרנו לשם? אמסלם הוא איש נבון, "ממזר", מבין עניין. אבל הוא חלק מהמגמה הדורסנית של השלטון הנוכחי, שמתנהל כאילו המדינה שלו.
אמסלם אינו המדרדר היחיד. לוין משקר כאילו אין מדינה בה העליון מתערב בעבודת הפרלמנט. כאשר כתבתי כאן לפני יומיים כי הדבר אירע לאחרונה באנגליה חשבו שבדיתי מלבי. הלילה שמעתי את אמנון אברמוביץ' מזכיר זאת, ובצדק.
אז זהו, השר יכול להסביר לבנו, שהחרות להפגין היא המחסום היעיל ביותר למנוע ברוב המקרים מהאופוזיציה המדוכדכת להתדרדר חלילה לשימוש באמצעים פסולים נגד השלטון. חופש הדיבור הוא החסם היעיל להורדת מפלס האלימות של הבלתי מרוצים. הילד יבין.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/03/2020   |   עודכן:  27/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמנון אברמוביץ'  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסר לבנו של דוד אמסלם
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
דן מרגלית איבדת זאת ,
נוקי  |  28/03/20 07:53
 
- לא היה מה לאבד!
דניאל פריידנברג  |  28/03/20 10:53
2
דן הצואה העיתונאית.
אמנון111  |  28/03/20 09:33
3
בזבוז לקרוא ,ולומר ירדתה מפסים ל"ת
יאקי  |  28/03/20 11:16
4
צריך לאסור ההפגנות
דן שרון   |  28/03/20 13:11
5
לגולשים להפסיק לקרוא את דן ולה ל"ת
יאקי  |  28/03/20 15:41
 
- דןמציע לךitem》לעוד מאמר טרחנות
ע_הראל  |  28/03/20 22:29
6
בדית, בדית מלבך
ה.א  |  28/03/20 22:12
7
דן מרגלית
ע  |  29/03/20 01:07
8
באיזו זכות הוא מטיף לאחרים ל"ת
דן השלפן  |  29/03/20 02:14
9
דן מרגלית
רונן דוד  |  29/03/20 03:15
10
'מסר לבנו'...
מויש  |  29/03/20 10:09
11
עם שלם נדהם מטמטומו של אמסלם
עם שלם  |  29/03/20 19:30
12
דן מרגלית אתה פתטי
אזרח  |  29/03/20 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    שינויים בממשלה? לא לדאוג ליצמן ימשיך להילחם בקורונה    תנו לשב"כ לנצח את הקורונה-חפשו עץ אחר    אלדד קובלנץ מאבד גובה ובתקשורת לא עושים לו הנחות   למה כדאי שאיוב קרא לא יציץ בטוויטר?   על האיש שחלם להפוך את בניין הוועד הפועל לבית חולים גדול    ועל מגפת הטיפוס שהבהילה את תושבי חיפה
אפרים הלפרין
בני גנץ הוא לוחם, אך משם מה תמיד נלחם את המלחמה הקודמת    יעלון וגנץ, בואו אשיא לכם עצה חינם - תמיד תילחמו את המלחמה הבאה, ואף פעם, אף פעם אל תביעו עמדות קונספירטיביות כאשר אתם באופוזיציה
ח"כ יאיר לפיד
"עדיין אין לי תשובה לשאלה שמעסיקה את כולם. אני לא יודע למה גנץ ואשכנזי החליטו לפרק את כחול לבן"    "אני לא מתכונן להתעסק בזה יותר מדי. יש לנו יותר מדי עבודה לעשות"    "בניגוד למחמאות שהוא מרעיף על עצמו. נתניהו מנהל את המשבר רע מאוד. הכל בשליפה"
ח"כ בני גנץ
בני גנץ חותם עדיין: יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל'), ח"כ בני גנץ    כותב: "ביום הזה אני שלם יותר מתמיד. אני שלם כי עשיתי את מה שהעם שלי צריך    טוען: "מי שרצה ודוחף גם כעת להוציא לקלפיות משפחות שאיבדו את פרנסתן וחרדות לגורלן הבריאותי - שיהיה אמיץ ויאמר זאת בגלוי, חד וברור"
דן מרגלית
גדעון סער עשה משהו    אומנם כאיש ליכוד הסתייג מהחלטת בג"ץ לבחור יושב-ראש חדש לכנסת אבל ציין כי יש למלא אחריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il