X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראש הממשלה אמר כי הוא נוהג עכשיו את הטיטאניק - ואוי לנו אם גורל המדינה יהיה כגורל הטיטאניק שטבעה בהפלגת היוקרה הראשונה שלה משבר כלכלי אישי יוביל לתופעות שלא היכרנו כמו שוד אוכל, אלימות ברחובות וכמובן מקרי התאבדות של אנשים יש להקים ממשלת יעילה, עד 14 שרים יש להפחית שכר בשירות הציבורי
▪  ▪  ▪
נתניהו, גנץ. להגביל שרים [צילום: אלעד מלכה]

העם נאנק תחת פחדי מגיפת הקורונה. ויותר מכך, העם חרד מהמשבר הכלכלי הלאומי והאישי העומד בפתחנו. רבים אינם יודעים כיצד יכלכלו את בני משפחתם - לא ברמת ההנאות והבילוי אלא ברמת המזון הבסיסי ביותר. מאות אלפים חסרי פרנסה ותעסוקה, לחלקם הגדול אין ודאות שיהיה להם בכלל לאן לחזור בתום המשבר.
זו חרדה ששנים רבות לא נראתה במקומותינו, בוודאי לא בהיקפים כל-כך גדולים. אין ספק, משבר כלכלי אישי יוביל לתופעות שלא היכרנו כמו שוד אוכל, אלימות ברחובות וכמובן מקרי התאבדות של אנשים שלא יוכלו לעמוד בנטל הנפשי של המצב המסובך.
מול כל אלו, אנחנו רואים בתדירות גבוהה, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמנסה להוביל משבר ענק אל איזשהו כיוון או חוף מבטחים. ראש ממשלה שצריך להחליט בין סגר מוחלט כדרישת משרד הבריאות לבין שמירת כלכלה מתפקדת, מקומות עבודה ופרנסה לעם והגנה על המירקם החברתי. ראש הממשלה אמר כי הוא נוהג עכשיו את הטיטאניק - ואוי לנו אם גורל המדינה יהיה כגורל הטיטאניק שטבעה בהפלגת היוקרה הראשונה שלה.
אבל, לא המשבר, לא המצב הרפואי, לא המתח הכלכלי ואי-הוודאות של מיליונים, מעניינים את הפוליטיקאים המנותקים מהעם. הפעם יותר מתמיד - הנושאים ונותנים בימים אלו על הקמת ממשלה קואליציונית.
מדברים בתקשורת על ממשלה של למעלה מ-30 שרים - חלקם חסרי כל נסיון שרק נכנסו לפוליטיקה - שתקום כדי לנהל את העם בתקופה קשה זו.
כדי לספק תעסוקה לכל-כך הרבה שרים, ישנה כוונה לפצל משרדים ורק לספק להם כותרות, גם אם חסרות משמעות, לאוסף הזוי של שרים.
העם נאנק תחת הנטל והפוליטיקאים חוגגים - ימי פומפי האחרונים.
עת חירום לישראל ואוי לו לעם שנבחריו מזלזלים זלזול כה חריף בעם.
יש להחליט כי הממשלה תהיה מצומצמת במספר השרים - שר אחד לכל שבעה חכי"ם. אפשר לתת בונוס קטן לבני גנץ כדי שלא ירגיש נחות בקואליציה, כמו זכות הצבעה כפולה וכיו"ב, אך אל תחלקו תיקים מיותרים ואל תמנו שרים ללא הגבלה.
יש לקבוע הגבלת מספר שרים ל-14.
יש לרכז משרדים תחת מהות עניינית אחת ולא לפצל לתתי גורמים רק כדי ליצור כותרת למשרד חסר משמעות או למשרד המטפל במיגזר מצומצם.
יש לקבוע עד 10 משרדים שימזגו לתוכם פעולות של משרדים סקטוריאליים נישתיים, ובכך לייעל את המערכת ובעיקר לשדר לציבור שהממשלה מצמצמת הוצאותיה, בדיוק כפי שנדרש כל אזרח וכל בית אב לבצע. כקו מנחה מוצע לקיים משרד ראש ממשלה, משרד ביטחון, משרד אוצר, משרד חוץ, משרד כלכלה רחב שיכלול את התעשיה, המסחר, החקלאות, התשתיות והבינוי, משרד לעניינים חברתיים שיכלול את הרווחה, הגמלאים, עינייני הדתות, משרד פנים שיכלול גם את איכות הסביבה, משרד לביטחון פנים, משרד חינוך שיכלול גם את התרבות והספורט ומשרד תחבורה.
כל שר נוסף שיצורף לממשלה יהיה שר בלי תיק. לא יוקם לו משרד והוא ימשיך לתפקד באותם תנאים של חבר כנסת. לכל היותר יוצמד לו נהג מאבטח - וזהו. אם יצורף שר שאינו ח"כ, יקבל נהג מאבטח - וזהו.
עובדי המגזר הציבורי מרגישים בטוחים בימים אלו. כל הסקטור העסקי קורס, אולם עובדי המגזר הציבורי בטוחים במשכורותיהם ובהמשך העסקתם. יש לקבוע בחקיקה כי השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי יהיה שכרו של ראש הממשלה, וכל פקיד שמקבל שכר גבוה יותר - שכרו יקוצץ באחת לשכר הנמוך ב 5% מזה של רה"מ.
הגיע הזמן, בעקבות משבר הקורונה, לשנות סדרי עולם. ראש הממשלה, השרים והפקידות במיגזר הציבורי הם עובדים של העם ועבור העם. תפקידם לשרת את הציבור ועבורו הם עובדים. את שכרם הם מקבלים מכספי הציבור ולכן הציבור הוא זה שצריך לומר את דברו ולצאת נגד הראוותנות, הרהבתנות והרעבתנות - המופגנת בתהליך הקמת הממשלה.

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראוותנות, רהבתנות ורעבתנות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה מנופחת על חשבון הציבור
אורי יהודה  |  31/03/20 22:09
2
למה אתה בא בטענות
ארי כספי  |  1/04/20 09:04
 
- הקסמים לא תמיד עובדים
אורי יהודה  |  1/04/20 18:52
3
רק אדם אחד
gngs  |  1/04/20 10:53
 
- כנראה שאינך חזק בחשבון
ארי כספי  |  1/04/20 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
האם כמות המובטלים מאמירה על-פי המספרים המתוארים בתקשורת? לא ולא    תיאור כל מניין העובדים אשר הוצאו לחל"ת כמובטלים איננו תואם את המציאות
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    מי הסיר מפייסבוק את הטור שכתבו חוזרים בשאלה על מה שמתרחש ברחוב החרדי    שר האוצר כחלון הרגיע אותנו: הוא פורש מהחיים הפוליטיים    האיש שקידש מלחמה על החיידקים סיים את חייו בבית חולים לחולי נפש    הרמזור הראשון בארץ הוצב בחיפה - מנחשים מי המציא את השם?    ואיך מוציאה מאיתנו הקורונה את השנינות
אליהו קאופמן
נגיף ה"קורונה" גבה בלונדון - בירת בריטניה הגדולה, שני קורבנות יהודיים שהיוו את עמודי התווך של החסד, הצדקה והרחמים לציבור העניים, למחוסרי ישע ואפילו עבור סטודנטים ישראלים אי-שם בוילנא, בירת ליטא הרחוקה    יהי זכרם ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים
דן מרגלית
סביר להניח כי רגב לא תמנה מפכ"ל עם יושרה כמו רוני אלשיך, שידחה אותה    אז הוא יהיה נמושה    אבל אפילו מפכ"ל נמושה יגיע איתה במוקדם או במאוחר לעימות
משה ניסנבוים
ועידת קטוביץ הייתה ועידתם הראשונה של אנשי תנועת "חיבת ציון" שהתכנסה ב-6 בנובמבר 1884 ביום הולדתו ה-100 של מונטיפיורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il