X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במקום שאמריקה תאחד כוחות כפי שעשתה תמיד במלחמות ומצבי משבר, מקבלים כמעט מדי יום התכתשות חדשה בין הנשיא למבקריו שבשל כך הופכים בעיניו ליריביו כי אינם רוצים בטובתו
▪  ▪  ▪
טראמפ. הבין את חומרת המצב [צילום: פטריק סמנסקי/AP]

מגיפת הקורונה הציבה בפני ראשי מדינות העולם הזדמנות להוכיח את כישורי המנהיגות שלהם. אין כמו מצב משברי בלתי מוכר ובלתי חזוי כדי להעמיד במבחן עליון את מי שנבחרו על-ידי המונים או על-ידי עצמם לשלוט ולהוביל. ואין כמו דונלד טראמפ המאפשר להבין את התובנה הזו, לא רק כי הוא נשיא ארה"ב הגדולה והעשירה, אלא בראש וראשונה בשל אישיותו המוחצנת והיוצאת דופן שאותה הכרנו רק בשנות השגרה שקדמו למגיפה. בחינה קרובה של התנהלותו במשבר זה מצביעה כי יותר משהאיש מנהיג אומה ומדינה במלחמה שאין בה כלי נשק היורקים אש, הוא נלחם בעיקר על שימור דמותו ודימויו העצמי אותם טיפח כל חייו בשקידה גדולה. העירוב בין האינטרס הקולקטיבי הלאומי לבין האינטרס הפוליטי האישי עומד בימים אלה במרכז זירת המאבק של האמריקנים במגיפה.
וכך, במקום שאמריקה תאחד כוחות כפי שעשתה תמיד במלחמות ומצבי משבר, מקבלים כמעט מדי יום התכתשות חדשה בין הנשיא למבקריו שבשל כך הופכים בעיניו ליריביו כי אינם רוצים בטובתו. מבחינתו, ביקורת מעצם הגדרתה היא לא הוגנת במקרה הטוב, ומעליבה במקרה הרע, המחייבת אותו לתגובה וחוזר חלילה. ומאחר שזהו משבר שהשליטה עליו איננה נמצאת רק בידיו כפי שהיה רגיל, טראמפ מתקשה להפנים את המציאות הזו ומתחשבן אתה גם כשזה בא על חשבון המאבק במגיפה.
מדי ערב טראמפ מופיע בחדר התדריכים של הבית הלבן כשמאחוריו חברי צוות המשימה הנשיאותי למאבק במגיפה בראשותו של סגן הנשיא, מייק פנס. במקום שזו תהפוך לבמה של אנשי המקצוע שיסבירו ויבהירו את המורכבות של הבעיה והמאמצים למציאת הפתרונות, היא הפכה בעיקר להופעות יחיד של טראמפ גם בתור המנהל וגם בתור הדובר כשהאחרים ניצבים ברוב הזמן כסטטיסטיים.
תדריכים אלה נולדו בשלב השני של המשבר כאשר הנגיף התפשט והמית אמריקנים. אילו טראמפ יכול היה, הוא ודאי היה חוזר אחורה בזמן ומתקן את התנהלותו כאשר לא השכיל להבין את חומרת הבעיה המתרגשת על אמריקה. הוא תודרך לדעת על התפרצות הנגיף בסין ועל משמעויותיו ובעקבות זאת הורה על הגבלת הטסים משם לארה"ב ולא ייסף. הוא לא התעמק ולא דרש לדעת ולהבין מה עלול לקרות אם וכאשר הנגיף יתפשט לאמריקה. בשאלה הזו של מה ומתי טראמפ ידע ומה הוא עשה עם המידע שקיבל כבר החלו לעסוק בארה"ב והשאלה תעלה מן הסתם כבר בבחירות הקרובות לנשיאות ותעמוד במרכזה של כל חקירה ובדיקה לאחר שהמגיפה תיעלם מן העולם. מקרים של מידע שאיננו מעוכל היטב על-ידי הקברניט אינם יוצאי דופן בעולם, כולל אצלנו בישראל. אבל למקרה כזה של מאבק באויב לא נראה בעין, המתפשט במהירות בזק וחוצה גבולות ומשאיר אחריו קרבנות חיים ומתים כי אין נגדו נשק זמין, יש חומרה עודפת.
כאמור, מנהיגות נמדדת בעתות משבר. אם משבר נגרם מסיבות הנראות לעין - מדיניות, מלחמתיות, כלכליות, חברתיות - המיומנויות האישיות עומדות למבחן עליון. אבל, אם מקור המשבר עלום מהעין - אסון טבע פתאומי או מגיפה רפואית - נדרשות בנוסף גם תכונות אופי מסוימות כגון, ההכרה במגבלות הידע וההכרח והנכונות להישען על דעתם של מומחים בתחום.
נכון להיום, למעלה מחודשיים מאז התפשטות המגיפה בעולם, הוכיח טראמפ כי הוא מתקשה להתאים עצמו למשבר המתגלגל במהירות. הוא אמור היה להפנים כי נאומים, הצהרות מתלהמות ובעיקר ציוצי טוויטר בלתי פוסקים, הם נשקים חלודים מול הנגיף המסתורי. הסיסמה שהביאה אותו לבית הלבן Make America Great Again הסתברה כמנותקת מציאות, לא רק כי מלכתחילה הייתה מוגזמת אלא שבמשבר זה אמריקה התגלתה כמוגבלת ביכולותיה ובאמצעיה לספק את הצרכים המידיים של מי שזקוקים להם נואשות. כאשר רואים את הקמתם של בתי חולים ארעיים בפארקים ציבוריים וקוברים מתים בשולי חוצות העיר, יש קושי לעכל כי זו אמריקה שכולנו מכירים, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
מופעי יחיד
חלפו כחודשיים עד שטראמפ הבין את חומרת המצב. ב-22 בינואר הוא הכריז כי "אנחנו בשליטה מלאה על זה", ובנאום האומה השנתי בקונגרס הבטיח כי "הממשל שלי ינקוט בכל הצעדים ההכרחיים להגן על אזרחנו מאיום זה", וזכה לתשואות רמות וממושכות כמקובל באירוע זה. כאשר המגיפה המשיכה להתפשט במהירות ולגבות קורבנות ראשונים הוא עדיין דיבר עליה כעל "תרמית" מבית מדרשם של הדמוקרטים ותקשורת הפייק ניוז הרוצים לפגוע בסיכויי הבחירה שלו. רק לאחר שארגון הבריאות הכריז על הנגיף כמגיפה עולמית הכיר בה גם טראמפ, ב-15 במרס, כ"נגיף מדבק מאד" אם כי שוב חזר על המנטרה של אותם ימים כי "יש לנו בקרה יוצאת מן הכלל עליו.
במקום להפנים את מצב החרום ולהנהיג את האומה במאבק, הוא המשיך במנהגו לדבר ולנאום תוך כדי הפרכת תחזיות, תוכניות ואמירות שחלקן התבררו כלא מדויקות, לא נכונות ואף שקריות ולעתים אף סתרו את מה שאמר יום או יומיים קודם. מבחינתו של טראמפ, הנגיף הוא אומנם כאב ראש מאוד רציני אבל תשומת לבו המרכזית מכוונת להצלחתו בבחירות הקרובות לנשיאות. מיליוני מובטלים, בורסה קורסת וכלכלה בנסיגה ביחד עם חרדה קולקטיבית ומצב לאומי ירוד, הם מתכונים בטוחים לתבוסה אלקטורלית. לכן הוא שולף פתרונות ממוחו הקודח: לפני מספר שבועות הוא הודיע כי הוא מעוניין שלקראת הפסחא ייפתחו השווקים לרווחה כי "ארץ זו אמורה להיות פתוחה" ואז גם הכנסיות יתמלאו עם מתפללים. "אני חושב שזה יהיה זמן יפה". השאיפה הזו שלא נתמכה על-ידי איש מהקהילה הרפואית הציבורית, הובעה למעלה משלושה חודשים מהתפרצות המגיפה בסין וכחודשיים מאז מותו של האמריקני הראשון כאשר מספר המתים הלך ותפח מדי יום ושום תרופה לא הייתה בהישג יד.
ואז כבמטה קסם טראמפ החל לדבר על קיומה של תרופה כזו, המוכרת נגד מלריה. "מה יש לכם להפסיד"? הוא גער ברופאים. "אני רוצה שהם ינסו את זה, וזה יכול או לא יכול לעבוד. אבל אם זה לא עובד, שום דבר לא יינזק במעשה זה. מה שאני רוצה זה להציל חיים, ולא רוצה להימצא במעבדה לשנה וחצי". וגם "אנו לא יכולים להניח שהתרופה גרועה יותר מהבעיה עצמה". איש הרפואה המרכזי בצוות המשימה הוא ד"ר אנתוני פאוצי, המנהל עשרות שנים את המכון הלאומי למחלות זיהומיות ואלרגיות, ושמו הולך לפניו. במשבר זה הוא לא אחת שם את נפשו בכפו כאשר צריך היה לתקן, גם אם בשפה רכה, אמירות לא נכונות ואף משוללות יסוד של טראמפ - מעשה שבממשלו לא יעלה על הדעת, ודאי לא בפורום פומבי. במהלך אחד התדריכים הוא נשאל לגבי התרופה המדוברת, ממנה הסתייג כבר בהזדמנויות אחרות, וכאשר עמד להשיב היסה אותו טראמפ: "אני השבתי על זה 15 פעמים. אתה לא צריך להשיב".
אז תרופה עדיין לא נמצאה אבל לטראמפ אצה הדרך כאשר הוא מביט על לוח השנה הפוליטי שלו. ולכן, כפי שעשה קודם עם חג הפסחא, הוא החליט כי בעוד כשבועיים חלק מאמריקה תתנער מהבידוד ותחל להניע מחדש את גלגלי הכלכלה המקרטעת שלדידו היא ליבת המשבר. האם יש לכך הסבר רפואי או שזו עוד אחת מהחלטותיו הנמהרות נדע בבוא הזמן.
יריות בתוך הנגמש
אחת התופעות היותר מטרידות והבלתי מובנות בעליל לאורך כל ימי המשבר היא ההתכתשות בין טראמפ למושלי המדינות העומדים בחזית ונאבקים בממדי המגפה ביומיום. כאשר הנגיף כבר התפשט ברחבי ארה"ב ונדרשה הערכות חרום מידית, סירב טראמפ לבקשות מושלים להכריז על סגר בתי ספר, עסקים ומוסדות רפואיים. רק לאחר שמספר מושלים, ביניהם של ניו-יורק וקליפורניה החליטו להורות על שמירת מרחק במרחבים הציבוריים, הורה טראמפ בחצי פה לנהוג כך. לדידו, רבים מהמושלים, בניגוד אליו, לא מבצעים את משימותיהם. "סייענו לכמה מהם שלא ידעו מה הם עושים". באחד התדריכים אמר לכתבים כי פנה לסגנו פנס "לא להתקשר למושלים שלא העריכו מספיק את מאמציו (לסייע להם)... אם הם לא נוהגים בך יפה, אני לא מתקשר". אבל הוסיף בחצי חיוך כי פנס כנראה יתקשר כי הוא לא כמוהו...
מרגע שהמושלים הבינו כי גם במצב החרום הקשר עם טראמפ כרוך במשחקי כבוד וקרדיטים ואין להם בהכרח אוזן קשבת לבעיותיהם הבוערות - בראש וראשונה ציודים מצילי חיים - הם החלו לפעול בכוחות עצמם תוך שיתוף פעולה ביניהם, למשל, מושלי החוף המערבי העבירו מאות מכונות הנשמה לניו-יורק שנפגעה בצורה הקשה ביותר. טראמפ מצדו דאג להזכיר להם כי הסמכויות המלאות על ההחלטות החשובות במשבר הן שלו ובציניות השווה את התנהלות חלק מהם ל"מרד על הבאונטי". מבחינתו, כל מהלך של המושלים שלא בתיאום אתו הוא בבחינת ערעור על מעמדו כמנהיג עליון. כך אכן הוא רואה את עצמו מאז הגיע לבית הלבן וזכור כי לא אחת הביע התפעלותו מעוצמתם ומעמדם של רודנים מסוגם של ולדימיר פוטין וקים ז'ונג און, תוך התעלמות מהתנהלותם הרודנית ובמקרהו של השני גם הברוטלית.
ג'ראד קושניר, החתן הקרוב לאזנו של טראמפ ומסייע במערכה, הוסיף קיסם משלו למדורת האש בין הבית הלבן והמושלים כשאמר כי המאגר האסטרטגי הלאומי הסודי של אמצעים רפואיים, שהוקם ב-1998 למקרים של התקפות טרור או אסונות טבע, מיועד להיות "מאגר שלנו", כלומר הממשל הפדרלי, ולא לשמש את המדינות המרכיבות את ארה"ב, גם לא בשעה קשה זו. עד כמה שידוע, הוא לא התבקש להסביר את האמרה המוזרה הזו.
אני לא אחראי
באחת האמרות שלו שתיכנס ודאי לפנתיאון נשיאותו, טראמפ קבע כי "אני לא לוקח שום אחריות" על ההיערכות לקראת המשבר. מבחינתו אין זה מובן מאליו כי הסמכות והאחריות כרוכות יחדיו. אז נכון, אין זו אחריותו לפרוץ המגיפה, אבל חוסר המוכנות של ארה"ב היא אחריותו הבלעדית כנשיא. והוא כאמור לא סבור כך. לא רק שהוא חף משמץ ענווה אלא הוא מצפה מאחרים כי יתייחסו ויעריכו את סגולותיו השכליות, יכולותיו וכישרונותיו הביצועיים. סגנו פנס מעולם לא שוכח זאת: "אנו באמת התברכנו כי יש לנו את המנהיגות שאצלנו". לעצמו מעניק טראמפ ציון "עשר" ומשתלח בכתב שלא מסכים אתו. "אתה צריך לומר, ברכות! עבודה גדולה! במקום להיות כה נוראי באופן שאתה שואל את השאלה".
בין התארים שטראמפ ייחס לעצמו יש גם את "נשיא של מלחמה". מאז הימים הראשונים של המגיפה כאשר מספר המתים באמריקה היה קרוב לאפס ועד ימים אלה, מתו יותר אמריקנים מאשר בפיגועי 11 בספטמבר ואם המגיפה לא תיבלם, מספר הנספים עלול לעלות על ההרוגים במלחמת ויטנאם שנמשכה למעלה מעשור. אלא שטראמפ המחשב כל אמרה וכל מעשה אם זה מועיל לתדמיתו, אמר, בהסתמך על הערכות מוקדמות של יועציו, כי אם מספר המתים באמריקה יהיה פחות מ-200 אלף זו תהיה הוכחה כי "עשה עבודה טובה". גם הריח המקברי באמירה זו מעיד על הלכי חשיבתו.
כאשר טראמפ לא מקטין את חומרת המציאות הוא נוהג להאשים אחרים: את הסינים, לאחר שהתעלם מאזהרות מוקדמות של קהילת המודיעין שלו על שהם הסתירו את חומרת המגיפה והגיב כאמור בהשהיית הטיסות מסין, הוא חזר לשבח את הנשיא שי ג'יפינג לאחר שזה הסכים לרכוש במיליארדים תוצרת אמריקנית כחלק מהסכם סחר חדש בין המדינות. אבל כשהמגיפה המשיכה לגבות עוד ועוד קורבנות באמריקה, טראמפ האשים אותה בהסתרת פרוץ המגיפה ודרש ועדת חקירה. היעד הבא שלו היה ארגון הבריאות העולמי שאותו האשים, בלא הוכחות אמינות, כי שיתף פעולה עם הסינים בראשית המשבר - בימים שגם הוא עצמו שיבח את הסינים. תגובתו המידית הייתה להורות על הפסקת מימון הארגון בשיאה של המגפה העולמית. למעט חרון אפו קשה להבין מה טראמפ מבקש להשיג במעשה זה שללא ספק פוגע בארגון זה. אחרון היושבים על ספסל הנאשמים של טראמפ גם במשבר זה הוא ברק אובמה, שאת כל מה שהותיר אחריו ממשלו טראמפ ביטל או ניסה לבטל בשיטתיות. זה כולל גם את המועצה הלאומית לביטחון בריאותי והגנה ביולוגית שהקים אובמה ב-2014 בפרוץ מגפת האבולה ומטרתה לקיים מערכת התרעה למחלות זיהומיות בעולם השלישי. סביר להניח כי היה בה תועלת גם במשבר הנוכחי אלא שהיא בוטלה על-ידי טראמפ ב-2018.
על-מנת להשלים את הפסיפס שהצג כאן, מצאתי עוד שני עניינים המעלים חיוך אצל כל מי שמגלה עניין כלשהו במה שנשיא ארה"ב אומר ועושה בימים קשים אלה. באחת מהופעותיו סטה טראמפ מהריטואל הקבוע של אמירותיו והעניק לנגיף האנשה מפתיעה מאד: "החיידק הפך כל כך מבריק שהאנטיביוטיקה איננה יכולה לעמוד בקצב (ההתפשטות) שלו...יש בו גאונות...לא רק שהוא נסתר, אלא שהוא מאוד פיקח". על אמירה כגון זו אומרים האמריקנים שהשומעים נותרו speechless.
העניין השני נוגע לתשלום שהממשל החליט להעניק לכל אזרחי המדינה כסיוע מידי. ללא תקדים בהיסטוריה האמריקנית החליט טראמפ שעל כל המחאה תתנוסס...חתימת ידו. בחירות לנשיאות אמרנו?

תאריך:  19/04/2020   |   עודכן:  19/04/2020
+ארה"ב: מניין המתים הגיע לכ-40 אלף
23:52 19/04/20  |  עידן יוסף

מניין המתים מנגיף הקורונה בארה"ב עלה ליותר מ-40,000 אלף, הגבוה ביותר בעולם וכמעט כפול ממקרי המוות באיטליה. היום סיכמו נשיאי ארה"ב וטורקיה, טראמפ וארדואן, לשתף פעולה ביניהם במאבק נגד ההתפרצות.

+ירושלים: עשרות חרדים מקיימים מחאה אלימה
23:06 19/04/20  |  עידן יוסף

בשעה זו מוחים כמה עשרות חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים נגד המגבלות הבריאותיות. במהלך ההפגנה הפרו מפגינים את הסדר במקום, ידו אבנים לעבר השוטרים וניסו לצאת לרחובות סמוכים. שוטרים הדפו את מפרי הסדר. 5 נעצרו בגין הפרת הסדר והתקהלות אסורה והם הועברו לחקירה.

[צילום: דוברות המשטרה]
+הבחינות ללשכת עורכי הדין נדחו
23:00 19/04/20  |  עידן יוסף

‏בעקבות המצב נדחו בחינות לשכת עורכי הדין שהיו אמורות להתקיים ב-25 ביוני. לבחינות היו אמורים לגשת 2,500 נבחנים. ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי מסר: "בצער רב קיבלנו את ההחלטה לדחות את מועד בחינת יוני בשל הנחיית משרד הבריאות ולאחר שהוברר לנו שאין היתכנות לקיום הבחינה במועדה".

+מחלקה בבי"ח העמק נסגרה עקב הידבקות רופא
22:50 19/04/20  |  עידן יוסף

המחלקה לטיפול נמרץ לב בבית החולים העמק בעפולה נסגרה לאחר שרופא שעובד במקום נדבק בנגיף הקורונה. הרופא נשלח לבידוד ביתי והתקיימה חקירה אפידמיולוגית שבמסגרתה נלקחו בדיקות מאנשי צוות שבאו איתו במגע. היחידה נסגרה עד מחר לצורך ניקיון וחיטוי, וגם עד שיתברר מי נדבק. בינתיים כל החולים פונו למחלקות אחרות.

+מתווה פעילות מקל לירושלים ולבני ברק
22:42 19/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי הערים בני ברק וירושלים התחייבו להוציא את לפחות מחצית מהחולים הנותרים בערים אלה עד סוף השבוע ואת היתר בהמשך  ▪  משרד הבריאות יקיים בבוקר דיון כיצד להקל על התושבים לנוכח נתונים מעודדים ראשונים

ההסגר בבני ברק [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
ההסגר בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+226 חולים נוספו ביממה האחרונה
21:50 19/04/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מניין החולים בישראל עלה ל-13,481, עלייה של 226 חולים בלבד ביממה האחרונה. מספר המונשמים עומד על 109, ועד כה 172 חולים מתו.

תמונת מצב עדכנית
+ראש מועצת שומרון מזהיר את מי שיפקיע מחירי מסכות
21:02 19/04/20  |  עידן יוסף

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יודיע לחנויות הפועלות בתחומי המועצה האזורית שומרון, שיבחן רשיונות עסק של חנויות שיימצא שהפקיעו מחירי מסכות לפנים. הוא פנה בבקשה לשר האוצר משה כחלון ולשר הכלכלה אלי כהן בדרישה להגביל את מחירי המסכות לפנים ולתת מחיר בפיקוח למסכות.
דגן יזם קנייה מרוכזת של מסכות פנים עבור תושבי השומרון. "הצלחנו להשיג מסכות לתושבים שלנו בפחות משני שקלים למסכה, חילקנו בסוף השבוע כ-40,000 מסכות לפנים לתושבים, אין שום הגיון במחירים המשתוללים בשוק. המחירים יכולים להגיע אף ל-25 שקל למסכה חד-פעמית ואף מעבר לכך. בשגרה, מחיר מסכה פשוטה עומד על כ 30 אגורות. גם אם המחיר יעמוד על בין 2 ל-3 שקלים היצרנים ייהנו מרווח של מאות אחוזים", דבריו.

[צילום: רועי חדי]
+ארדן: נתקשה לאכוף הסגר במגזר הערבי
20:51 19/04/20  |  עידן יוסף

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן סיירו בדיר אל אסד ובענה, שם פגשו ראשי רשויות מהמגזר הערבי במטרה לקדם שיתוף פעולה במסגרת המאבק בקורונה לקראת חודש רמדאן ובמהלכו.
לדברי ארדן, התפילות וסעודות שבירת הצום עלולות לייצר סיכון משמעותי לעלייה בהתפשטות, ויש צורך לנקיטת צעדי הסגר. עם זאת העריך כי ההסגר לא יכול להצליח אם יבוא רק מטעם הממשלה ונדרש שיתוף פעולה של הציבור ואחריות אישית. הוא ביקש מראשי הרשויות לשמוע במה הממשלה יכולה לסייע להם.
ניצב כהן אמר שהמשטרה תפעל בכוחות מתוגברים כדי לוודא הקפדה מלאה ועקבית אחר הנחיות משרד הבריאות ותתגבר את מוקד 110 בשפה הערבית.

ארדן מסייר עם פיקוד המשטרה
+מחקר באיכילוב יבדוק השפעה של קאנביס על חולי קורונה
20:44 19/04/20  |  עידן יוסף

מחקר חדש שמטרתו לבדוק האם אחד החומרים הפעילים בקנביס, הקנאבידיול, יכול להאט את הסערה הדלקתית שמלווה את ההתדרדרות של חולי הקורונה הקשים, ולהקל את תסמיני המחלה. המחקר נערך בשיתוף פעולה בין מספר מחלקות בביה"ח איכילוב, וצפוי לגייס מספר עשרות חולים בדרגת חומרה בינונית.
הד״ר ברק כהן, רופא בכיר במערך הרדמה ובמטה הנהלת קורונה באיכילוב ומיוזמי המחקר מדגיש כי ״מדובר בגישה חדשנית לטיפול אפשרי בחלק מתסמיני המחלה, בעזרת מרכיב מצמח הקנביס שנחשב לבטיחותי ולא ממכר".
המחקר הוא ביוזמת בית החולים ואינו קשור כרגע לאף חברה.

+מזכיר הממשלה מזהיר: צעדים נגד שרים שידליפו
20:07 19/04/20  |  עידן יוסף

בעקבות הדלפות מישיבותיה המקוונות של הממשלה בזמן אמר, שיגר מזכיר צחי ברוורמןאיום, על דעת ראש הממשלה, לפיו אם יימשכו ההדלפות, ינקטו הליכים נגד המפרים. לדבריו, הוצאת חומרים מישיבת הממשלה שלא באמצעות מזכירות הממשלה, נוגדת את תקנון הממשלה ופוגעת בעבודתה. כלל לא בטוח שלהחלטה זו יש שיניים ושניתן יהיה לאתר את מקור ההדלפה.

+כך תיראה הילולת הרשב"י במירון
19:16 19/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהדלקה יהיו האדמו"ר ותשעה חסידים  ▪  19 רבנים ואדמו"רים ביקשו להדליק, וכל הדלקה תימשך כשעה  ▪  ציון הקבר יהיה סגור לקהל הרחב, לא יוקמו אוהלים ולא תתאפשר עריכת טקסי חלאקה

ישיבת המשרד לשירותי דת [צילום: אבי רוזן]
+הקורונה והבנקים: על חבל דק
17:11 19/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט מנתח: הבנקים הגדולים בעולם נכנסו למשבר במצב טוב ויכולים להגדיל בצורה דרמטית את ההלוואות לעסקים שנקלעו לקשיים - אך אין ספק שגם הם ייפגעו מהקורונה  ▪  התשובה לשאלה האם הבנקים יעברו להפסד או שרווחיהם "רק" יתקזזו בצורה חדה, תלויה בכמה משתנים בלתי ידועים

השפעת הקורונה על רווחי הבנקים / yahoo finance
יכול לעמוד בתרחיש אימים
מצב ההלוואות בבריטניה "ממש מחורבן"
+חברת hylabs ייבאה 256 אלף ערכות בדיקה לקורונה
16:38 19/04/20  |  איציק וולף

חברת hylabs ייבאה בשבוע החולף 256 אלף ערכות בדיקה לקורונה ו-50 אלף ערכות הפקה. מתחילת המשבר, החברה ייבאה 436 אלף ערכות בדיקה מהחברה הדרום קוריאנית המאפשרות פתרון מלא - מקצה לקצה, הכולל בתוכו ערכות הפקה מקוריות וערכות הפקה שהיו במלאי והוסבו לבדיקות קורונה.
מחברת hylabs נמסר כי הקשר האסטרטגי של החברה עם החברה הדרום קוריאנית seegene שפותח במהלך 12 השנים האחרונות מאפשר אספקה רציפה של ערכות הבדיקה על אף הקשיים הלוגיסטיים והמרדף העולמי אחר ציוד.

+נוסע שלא יחבוש מסכה לא יועלה לאוטובוס
16:15 19/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התדירות בקווי התחבורה הפעילים תתוגבר  ▪  יוחזרו לפעילות קווים למקומות תעסוקה ולמרכולים  ▪  החזרה לפעילות תהיה בהדרגה מיום שני

אנשי משרד הבריאות באוטובוס [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
+שר התחבורה: לימודי הנהיגה יתחדשו מחר
16:15 19/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר סמוטריץ' הודיע כי הנחה את אנשי אגף הרישוי במשרד התחבורה לאשר החזרה של לימודי הנהיגה והמבחנים המעשיים תחת הנחיות הגיינה קפדניות החל ממחר

[צילום: איתמר לוין]
+סמוטריץ' אישר: ממחר חזרה של לימודי הנהיגה והמבחנים המעשיים
15:48 19/04/20  |  מירב ארד

‏שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': במסגרת המאמצים להחזיר את המשק לרמה מסויימת של תפקוד בשגרת קורונה זהירה, הנחתי את אנשי אגף הרישוי במשרד התחבורה לאשר החזרה של לימודי הנהיגה והמבחנים המעשיים תחת הנחיות הגיינה קפדניות החל ממחר. מדובר על 4,100 משקי בית של מורי נהיגה שמתפרנסים מזה ועשרות אלפי תלמידים באמצע הלימודים.

+"אסור להפקיר אף אחד"
15:32 19/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "אני מבין שמשרד האוצר מתכוון לשפר את המענקים שהוא נותן ואני מבין שאתם גם באין אונים מול בנקים ואני מבטיח לכם שאעשה כל שאפשר כדי להעביר את זעקתכם"

הנשיא עם בעלי העסקים העצמאיים [צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ]
+השרים יאשרו: ציוד, תרופות ומכונות הנשמה למשרד הבריאות
15:21 19/04/20  |  מירב ארד

השרים יתבקשו לאשר שמאל טלפוני קבלת רתרומות למערכת הבריאות: ציוד מיגון, מכונות הנשמה ותרופות ניסיוניות לקורונה של חברת טבע עבור משרד הבריאות.

+על השואה והקורונה
15:13 19/04/20  |  רונן פלוט   |   לרשימה המלאה

ימי הקורונה, ערב טקסי יום השואה והעצמאות, דווקא מחדדים את חוזקה ואת עוצמתה של מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל  ▪  בלי טקסים, בלי קהל, בלי הדלקת משואות ואפילו ביקור במוזאון השואה אנו נזכור את זכרם של אחינו ואחיותינו בליבנו פנימה

[צילום: פלאש 90]
+השר דרעי דורש: להתיר את פתיחת המשפחתונים
15:01 19/04/20  |  מירב ארד

בועידת השרים שהתקיימה ביום חמישי בנושא שורת ההקלות במשק, העלה שר הפנים אריה דרעי את נושא המשפחתונים ועמד על כך שהם יאושרו לפתיחה מחדש, במקביל להצעה על התארגויות הורים שאושרה. ראש הממשלה קיבל בחיוב את הבקשה וכך גם במשרד האוצר, עם זאת מומחים מסויימים במשרד הבריאות הביעו התנגדות.
בשיחה שקיים היום (א׳) שר הפנים דרעי עם סגן שר האוצר איציק כהן, סגן שר הרווחה משולם נהרי וכן עם חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, הוא הנחה אותם להכין מיידית תו תקן עבור המשפחתונים הכולל הנחיות והגבלות מיוחדות, וזאת כדי להשיב את המשפחתונים לעבודה בהקדם.

+התהום הפעורה בין הפרסומות לריביות
14:29 19/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

כשאני רואה את הפרסומות בתקשורת הכתובה ובערוצים השונים בטני מתכווצת, לסתותיי מתקשחות, מצחי מתקמט, ראשי נד לכל עבר באופן רפלקסיבי, ושאלה אחת מנקרת במוחי, האם מנהלי הבנקים בטוחים שמדובר בלקוחות שהם חסרי בינה, חסרי אבחנה, טיפשים?

בנדק. מתק שפתיים [צילום: יעקב בר-און]
+שוטרים רשמו בסוף השבוע דוחות לגולשי ים ושחיינים
14:10 19/04/20  |  מירב ארד

שוטרים ובכללם שוטרי השיטור הימי של המשטרה, ביצעו במהלך סוף השבוע בקרות ואכיפה בחופי הים, לאיתור אזרחים אשר מפרים את ההנחיות ובכך פוגעים בבריאותם ובבריאות הציבור. הפעילות, אשר נועדה לאכיפה והעלאת המודעות להנחיות התקפות, בוצעה בסיוע ספינות, אופנועי ים, רכבי 4x4 ורחפן, תוך שהשוטרים כורזים לציבור וכן רושמים דוחות נגד גולשים ושחיינים, במקרים בהם סרבו לעזוב את הים . כמו-כן נרשמו דוחות נגד אזרחים, ששהו על החוף בניגוד להנחיות.

[צילום: דוברות המשטרה]
+אושר: ח"כים בבידוד ישתתפו בדיוני ועדת הכנסת באמצעות שיחות זום
13:47 19/04/20  |  מירב ארד

הוועדה המסדרת אישרה (יום א') את השתתפותם של חברי כנסת בדיוני ועדות באמצעות היוועדות חזותית (שיחות זום) במידה והם התגלו כחיוביים לקורונה או מצויים בבידוד לפי דין והודיעו על כך לקצין הכנסת ומזכירת הכנסת. יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן: "לגבי אפשרות של הצבעה מרחוק ננסה לקדם זאת בחקיקה שתונח כבר מחר".

+"לא יתקיים ספורט תחרותי בחצי שנה הקרובה"
13:42 19/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ח"כ שלח: "בספורט העממי אתם קיצוניים מידי"  ▪  מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "נעמוד על הרגליים האחוריות"  ▪  מנכ"ל הוועדה באולימפי: להכיר בספורטאי צמרת עובדים חיוניים

פרופ' גרוטו. בעד חזרה בשלבים [צילום: קוקו/ישראל היום]
+קורונה פוליטית בארה"ב
13:35 19/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הרפובליקנים והדמוקרטים מתייחסים בצורה שונה למגיפה, אך במקביל מתחזקים רגשי הסולידריות  ▪  אקונומיסט מסביר שהדבר נובע מן המערכת האמריקנית הייחודית

טראמפ מדבר על הקורונה, 16.4.20 / MSNBC
יותר לא-לבנים נפגעים [צילום: מארק לניהאן, AP]
+המכון הביולוגי ומכון ויצמן למדע ישתפו פעולה במאבק בקורונה
13:18 19/04/20  |  מירב ארד

המכון הביולוגי ומכון ויצמן למדע ישלבו ידיים בקידום המחקר שנועד לפתח דרכים למאבק בנגיף הקורונה. מזכר הבנות בין שני המכונים, בעניין זה, נחתם בימים אלה. שיתוף פעולה ביו שני המכונים עשוי להביא לסינרגיה ולהאצה משמעותית (מכפיל כוח) בתהליך שהמדענים מקווים שיוביל למציאת מענה רפואי לנגיף.

+ח"כ ברקת: "יבוא שר האוצר, יקשיב ויסביר את המדיניות והמטרות"
13:03 19/04/20  |  מירב ארד

"שוב אנו רואים אוסף של פתרונות, ואף אחד מהם לא נותן לנו מענה אמיתי. היעד חייב להיות מניעת פשיטות רגל, וב-26% אבטלה, היעד שלנו זה להילחם על כל עסק ועסק. הצגתי כבר לפני חודש וחצי תוכנית, שאומרת בואו נסתכל על הפצועים קשה, אלה שהמחזור שלהם ירד ביותר מ-50%. ולפצועים קל יותר, אלה שמפסידים בסביבות 25% מהמחזור לחודש. המנגנון שהצענו או בשמו 'מענק הנשמה' באנלוגיה למכונות הנשמה, יכול לעזור. הם עושים חשבון שאם הם לא מקבלים סיוע בהיקף של 12.5% ישר לחשבון, תוך חודש-חודשיים הם אומרים שעדיף לפשוט רגל כי אין סיכוי בעולם שיצליחו להחזיר את החוב שנוצר."
בסיום דבריו ביקש ברקת ששר האוצר יגיע לוועדה: "שיבוא, יקשיב ויסביר את המדיניות ואת התפיסה, היעד והמטרות, ולא ישלח לנו כל פעם פקיד אחר שאנו צולבים אותם אחד אחד, אבל למען האמת הם לא אחראים על המדיניות. מי שאחראי על המדיניות זה השר, שיבוא יכבד את עצמו, ואנו נכבד אותו, נשמע אותו ונשאל שאלות."

ח"כ ברקת בוועדת הכספים
+גונבים יבול
12:07 19/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - ליום השואה, חומת סואץ, נזק כבד, "יש סוף לצער", פלט ומסכות  ▪  שבת שלום ובריאות שלמה לכולנו  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')

גונבים פרי [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
+בעלי העסקים מוחים: אנשים יקרסו
11:56 19/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעלי עסקים עצמאים ואיגודי העצמאים יצאו להפגין על היעדר התמיכה הממשלתית בהם  ▪  "המענקים האלה זה שטויות, הם לא מדביקים את הפער"  ▪  "אנחנו מבקשים מהמדינה פיצוי מיידי. אם לא ייתנו פיצוי לא נוכל לפתוח גם בעוד חודש. אנשים יקרסו"

הפגנת העצמאים מול הכנסת, היום [צילום: דוברות יש עתיד]
+לפיד: "הממשלה הרסה את מפעל חייהם של העצמאים"
11:55 19/04/20  |  מירב ארד

יו"ר יש עתיד - תל"ם, ח"כ יאיר לפיד: "באתי לתמוך הבוקר בהפגנת ארגוני העצמאים מול הכנסת. הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון. הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר. מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים. מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי (כמו שהפעלנו באוצר ב״צוק איתן״); מגיע להם מענקים ממשלתיים שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות. זה מה שצריך לעשות גם כאן."

[צילום: אלעד גוטמן]
+יאיר נתניהו לא קרא את פרשת השבוע
11:35 19/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מי שמאחל למותם של זקנים ממחנה שהפגין בכיכר הבימה נגד שחיתות, כי הם סבורים שממשלת ישראל נגועה בשחיתות, האיש הזה לא קרא את פרשת השבוע  ▪  מי שמאחל למות זקן ממחנה שיצא להפגין נגד ראש הממשלה הוא בחזקת דמות שאבד לו צלם אנוש, הגם שהוא גר ברחוב בלפור בביתו של ראש ממשלת ישראל, והוא נושא את השם יאיר נתניהו

יאיר נתניהו. מחשיך [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+41,000 בקשות הלוואה הוגשו, כ-1,900 אושרו
11:24 19/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

63% בקשות הוגשו מישובים יהודים, 15% מישובים לא יהודים ו-22% מקרב ישובים מעורבים  ▪  האוצר הצביע על מגמה של היענות גדולה יותר לעסקים בעלי מחזור גבוה יחסית ומענה לא מספק לעסקים קטנים בתחומי ההסעדה, האופנה והבידור  ▪  יו"ר ועדת הכספים: פול גז בניוטרל, כבר לפני חודש אישרנו את הקרן

ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, היום [צילום: ועדת הכספים של הכנסת]
רוני חזקיהו. השבוע יוגבר קצב מתן ההלוואות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+משימה לזמן זה ממש
11:15 19/04/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

דף אחד, ארבעה רבעים שעיקרם הסתכלות על ההווה, בכדי שנוכל ללמוד ממה שרואות עינינו וממה שאנחנו חווים, תקווה לעתיד, שכן אנחנו יודעים שיגיע היום ("כהרף עין") וכל זה יגמר

תפילה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+שימוע: שלח מסרון כוזב והורה להיכנס לבידוד
11:04 19/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאור מזרחי חשוד ששלח לצעירה בת 18 מסרון שהתחזה להיות ממשרד הבריאות והורה לה להיכנס לבידוד, ומאוחר יותר הוציא ממנה פרטים אישיים כאשר ניסתה לוודא האם מדובר בהודעה מוסמכת

טיפול מהיר בתיקים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+נאמני תורה ועבודה: חשש שהיתר טבילת גברים נעשה בעקבות לחץ פוליטי
10:57 19/04/20  |  איציק וולף

תנועת נאמני תורה ועבודה הביעה חשש ההנחיות המתירות כניסה למקווה גברים נעשו שלא על פי חוות דעת רפואית והלכתית הקובעת גדרים של פיקוח נפש, אלא על פי לחצים פוליטיים ורצון לרצות אוכלוסיות.
"הדבר מנוגד לעמדה המקצועית של משרד הבריאות כפי שהובעה לא פעם בעבר ויש לציין כי מקוואות הגברים היו הראשונים להיסגר. הציבור המשתמש במקוואות ובני משפחותיהם יהיו הראשונים להיפגע מכך בריאותית. במסווה של חופש דת, יש כאן מעבר על הלכות שמירת הנפש. אנו קוראים לממשלה לשקול מחדש את ההחלטה", לשון הודעת התנועה.

+השרה גמליאל: "לחדש את טיפולי הפוריות באופן בטוח"
10:48 19/04/20  |  מירב ארד

השרה גילה גמליאל כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בצל משבר הקורונה אלפי נשים נאלצו להפסיק את טיפולי הפוריות. הלילה העליתי את הסוגייה בישיבת הממשלה במטרה לחדש אותם באופן בטוח למרות המשבר. ראש הממשלה היה קשוב לעניין והנחה את מנכ״ל משרד הבריאות לטפל בנושא. בזמן שאנחנו נאבקים על החיים, חשוב שנסייע גם לאלה שרוצות להביא חיים."

+ח"כ לפיד: "הרס הכלכלה הישראלית יהיה על ראשה של הממשלה"
10:24 19/04/20  |  מירב ארד

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אז ממשלת ישראל ישבה כל הלילה לדון בהנחיות לא ממש ברורות שראש הממשלה כבר נתן בטלוויזיה. העצמאים מתרסקים, יותר ממיליון מובטלים, ואלה רבים ביניהם. הרס הכלכלה הישראלית יהיה על ראשה של הממשלה המבולגנת הזו".

לפיד במחאת העצמאים [צילום: אלעד גוטמן]
+משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-171
10:20 19/04/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות עדכן (יום א) כי מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-171. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל במדינה עלה ל-13,362, בהם 156 במצב קשה ומתוכם 109 מונשמים. 3,564 בני אדם החלימו ושוחררו לביתהם.

+השר פרץ על הלמידה מרחוק: "אין כאן דבר שהוא חובה"
10:16 19/04/20  |  מירב ארד

שר החינוך רפי פרץ התייחס בפייסבוק למסמך הלמידה מרחוק, והסביר: "החלטנו להוציא המלצות למנהלים ולמורים כדי לעשות סטנדרטיזציה של הלמידה מרחוק. עלו טענות שהלמידה מרחוק לא מספיק רצינית, ושיש מקומות שאין בהם למידה משמעותית, ושהכל תלוי בהשקעת המורה. הוצאנו מסמך למנהלים ולמורים הממליץ על האפשרויות ללמידה מרחוק - סטנדרטיזציה ומסגרת, אך בסופו של דבר על המנהל והמורה מוטלת החובה לקחת מהלו"ז את מה שמתאים לגיל ולאופי הכיתה.
הוא הוסיף כי "משבר הקורונה מאתגר את מערכת החינוך, ואנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לשגרה מלאה וחשוב שהלמידה מרחוק תהיה טובה ואיכותית. אסור שהקורונה תגרור להרחבת הפערים בחינוך, ולכן מוטלת חובה על המנהלים, המורים וכמובן בסיוע ההורים, לעשות כל מאמץ שכל התלמידים ישתלבו בתכנים הנלמדים (כל מסגרת לפי ההתאמה). זו הסיבה שדאגנו למגוון רחב של פלטפורמות, כשהמטרה המרכזית היא לאפשר למורים לגעת בכל תלמיד ולעזור לכל אחד להתקדם, על אף המצב".

+לשחרר את הקטר של המשק - ולהציל את הכלכלה
09:30 19/04/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

לקראת הדיון המכריע בממשלה על אסטרטגיית היציאה מהמשבר, כמה סיבות מדוע ההיי-טק חייב להיות בין הענפים שחוזרים לשגרה, רגע לפני שהקטר עלול לרדת מהפסים

אזהרה ראשונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+גלובל: בוטלה מכירת שני מטוסי איירבוס
09:26 19/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מדובר במכירה שהושעתה לאחר שפרצה מגיפת הקורונה ולאחר שענף התעופה בעולם כולו ספג מכה אנושה עם הפסקה כמעט מוחלטת של תנועת הנוסעים במטוסים

המכירה בוטלה אחרי שהושעתה [צילום: פרנסואה מורי, AP]
+בן 96 מת מקורונה בבית החולים לניאדו
09:07 19/04/20  |  איציק וולף

חולה קורונה בן 96 נפטר הלילה בבית החולים לניאדו בנתניה. הודעה נמסרה למשפחתו.

+מוקדם עדין ל"אסטרטגיית יציאה"
09:02 19/04/20  |  אליזבט רימיני   |   לרשימה המלאה

אופטימיות זה נחמד, אבל הגיע הזמן לומר לציבור את האמת המרה  ▪  למה זה חשוב? כל אחד והסיבה שלו  ▪  אפשר לעניין אתכם באסטרטגיית שגרת קורונה?

להרוויח זמן [צילום: אליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סין לא תחליף את ארה"ב
08:17 19/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שני בכירים לשעבר במועצה לביטחון לאומי סבורים, כי בייג'ינג אינה בשלה לרשת את וושינגטון - ובכל זאת, על ארה"ב לשנות את התנהלותה כדי לחזור ולהוביל את העולם

הקורונה בסין / BBC
העולם לא קונה את התעמולה [צילום: נג האן גואן, AP]
+חנויות רבות יתקשו לעמוד בתנאי הפתיחה
07:32 19/04/20  |  איתמר לוין, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

החנויות שיוכלו להיפתח נדרשות למדוד את החום של הקונים, לרשום את פרטיהם וליצור הפרדה פיזית בין בינם לבין המוכרים - דרישות שחנויות פרטיות יתקשו לקיים בטווח המיידי  ▪  אושרה חזרה מוגבלת לעבודה תוך עמידה בתנאי "התו הסגול": הצהרות בריאות, שמירת מרחק והגבלת מספר הנוכחים בחדר  ▪  תפילות יתקיימו במרחב הפתוח עם 19 איש לכל היותר  ▪  קנס של 200 שקל למי שלא יחבוש מסיכה לאחר שהוזהר

הקניונים יישארו סגורים
הגבלות בכניסה לחנויות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאשר טראמפ פגש את קורונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ד'ר פאוצ'י מימן בכספי הציבור
בבר  |  21/04/20 03:31
2
בתי החולים שבהם הכי הרבה מתים
חשדנית  |  21/04/20 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יהודה קונפורטס
לקראת הדיון המכריע בממשלה על אסטרטגיית היציאה מהמשבר, כמה סיבות מדוע ההיי-טק חייב להיות בין הענפים שחוזרים לשגרה, רגע לפני שהקטר עלול לרדת מהפסים
איציק וולף
מדובר במכירה שהושעתה לאחר שפרצה מגיפת הקורונה ולאחר שענף התעופה בעולם כולו ספג מכה אנושה עם הפסקה כמעט מוחלטת של תנועת הנוסעים במטוסים
אליזבט רימיני
אופטימיות זה נחמד, אבל הגיע הזמן לומר לציבור את האמת המרה    למה זה חשוב? כל אחד והסיבה שלו    אפשר לעניין אתכם באסטרטגיית שגרת קורונה?
איתמר לוין
שני בכירים לשעבר במועצה לביטחון לאומי סבורים, כי בייג'ינג אינה בשלה לרשת את וושינגטון - ובכל זאת, על ארה"ב לשנות את התנהלותה כדי לחזור ולהוביל את העולם
איתמר לוין, איציק וולף
החנויות שיוכלו להיפתח נדרשות למדוד את החום של הקונים, לרשום את פרטיהם וליצור הפרדה פיזית בין בינם לבין המוכרים - דרישות שחנויות פרטיות יתקשו לקיים בטווח המיידי    אושרה חזרה מוגבלת לעבודה תוך עמידה בתנאי "התו הסגול": הצהרות בריאות, שמירת מרחק והגבלת מספר הנוכחים בחדר    תפילות יתקיימו במרחב הפתוח עם 19 איש לכל היותר    קנס של 200 שקל למי שלא יחבוש מסיכה לאחר שהוזהר
רשימות נוספות
הקלות בכלכלה ובמרחב האישי - מהבוקר  /  איתמר לוין
טראמפ קורא להפר הנחיות המושלים  /  איתמר לוין
חינוך מיוחד יופעל החל מיום שלישי  /  איציק וולף
כולם סטטיסטים בהצגה של ביבי  /  איתמר לוין
אופ"ק פלוס, תפוקה מינוס  /  דניאל ראקוב, אלדד שביט, תומר פדלון
התרגילים הרטוריים של יורם לס  /  פרופ' דוד נבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il