X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כדאי לספר את סיפורו של דרור חוטר ישי ועל מעיכתו מול המערכת הדורסנית דרור חוטר ישי 'היה ממשפחה טובה' אביו יקיר המערכת, ובכול זאת עבר טלטלות רבות ועוגמת נפש רבה
▪  ▪  ▪
מערכת דורסנית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

על קורח נאמר: קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זו? כלומר, מדוע עשה את המחלוקת, האם האמין שיעדיפו אותו על משה רבנו? ראש הממשלה שפיכח הוא, מה ראה במשא-ומתן מול כחול לבן לוותר על הביטחונות שדרש קודם לכן? למקרה שבג"ץ יפסול אותו כ-מ"מ? האם הוא מאמין שבג"ץ אכן יפסוק בכובד ראש, לגופו של עניין ולא של אדם, שבנימין נתניהו יישפט כאילו לבית המשפט אין אג'נדה?
כדאי לספר את סיפורו של דרור חוטר ישי ועל מעיכתו מול המערכת הדורסנית (ודרור חוטר ישי לא היה שנוא נפשו של השמאל כמו נתניהו). דרור הוא בנו של אהרן חוטר ישי. אני זוכרת שדודי אח אבי זכה במשרה בשנות החמישים במכון ויצמן רק בזכות חוטר ישי. אם לא היית מהברנג'ה עם הפנקס האדום הכל היה חסום בפנייך. וכך אהרן חוטר ישי, שהיה בעל מעמד נכבד בהיותו עורך הדין של ההגנה, ולאחר מכן הקים את המערכת המשפטית של צה"ל, שימש כראש השירות המשפטי הצבאי, והפרקליט הצבאי הראשי הראשון וממחברי החוק הצבאי הראשון של צה"ל, סייע אז לקבל עבודה.
הוא היה מהמערכת השלטת. ובנו דרור נבחר לראשות לשכת עורכי הדין ב-1991. שנה לאחר היבחרו החל להתבטא נגד התופעה שבה ממנים שופטים את מקורביהם לכונסי נכסים - תפקיד שהכנסה נאה בצידו. לדברי חוטר ישי היו בידיו תלונות שלא נידונו על כך. אז עדיין כיהן שמגר כנשיא ואיכשהו העניין עבר. אך משעלה אהרן ברק לנשיאות בית המשפט העליון, נהפך דרור למתנגדו החריף ושל מדיניותו השיפוטית והחל למתוח ביקורת עליו. באותה שנה נבחר דרור בשנית לראשות לשכת עורכי הדין כשהוא גובר על ארבעה מתמודדים מולו, ומכאן נראה שרבים מתומכיו הסכימו לדבריו.
שנה לאחר מכן ב-1996 התפרסם בעיתון החרדי "יתד נאמן" ראיון עם חוטר ישי, כשהוא שב על ביקורתו כנגד בית המשפט העליון ותוקף בחריפות את הנעשה שם. הוא גם סיפר על העובדה שבית המשפט חורג מתחומו ומתפקידיו, ובלשונו: "המערכת המשפטית קרסה... המצב מחייב טיפול שורש. במקום לעסוק בשפיטה עוסקים בעניינים ברומו של עולם, זה לא נכון שהכול שפיט". הוא גם סיפר ששופט המרוויח את אחת המשכורות הגבוהות במגזר הממשלתי עושה עוד קופה שמנה בלמדו במכללה בשכר גבוה, ובהתעסקו בכתיבת ספרים שעורכי הדין מחויבים לקנות.
חוטר ישי מתח ביקורת קשה כנגד היועץ המשפטי בן יאיר ועל הדרך שבה הודח יעקב נאמן. מיד עם פרסום הראיון פרץ גל התקפות חסר תקדים שכמוהו לא נראה אי-פעם על חוטר ישי, לרבות קריאות לחקירה פלילית. ימים אחדים לאחר מכן התפרסמו בעיתונות ידיעות על אודות דיונים בפרקליטות בדבר טיוטת כתב אישום המתגבש נגד חוטר ישי, ומייחס לו עבירת מס של השמטת הכנסות בזדון. באשמה לא היה ממש, אך כתב האישום אכן הוגש כעבור זמן קצר.
תרשומת כוזבת
עיתון הארץ פרסם מאמר מערכת על התפרצות שלוחת הרסן של ראש הלשכה והביע תמיכה בהצעת החוק של ח"כ אברהם פורז להפוך את לשכת עורכי הדין לגוף וולנטרי. בינתיים המשיך להתגלגל כתב האישום שנראה בעייתי ביותר. אהרן אביו של דרור הפצ"ר לשעבר רכש עם שותף שטח חקלאי, והם נטעו עליו מטע שקדים.
הרכישה נעשתה ב-1959, כשדרור היה בן 13. כעבור 30 שנה פלשה לשטח חברה שהניחה במקום אלפי טונות של גרוטאות. דרור טיפל כעורך דין מטעם אביו ושותפו בסילוק הפולשת, שפונתה לאחר מאבק משפטי ושילמה פיצוי לבעלים. רשויות המס לא הוציאו שומה כי עמדת הבעלים הייתה כי הכספים אינם מהווים הכנסה אלא פיצוי על הנזק שנגרם. הפרקליטות הודיעה שתשלום הפיצוי הוא דמי שכירות ובתור שכזה חייב במס.
הייתה זו מחלוקת אזרחית. אבל אז ננקטו הליכים פליליים, עם גודש האשמות (בתקווה שאם תמטיר התביעה מבול, משהו יתפוס) כמו השמטת הכנסות, עריכת תרשומת כוזבת, השותף בשטח החקלאי היה יועץ מס והוא התמצא היטב, אבל התביעה 'זרקה' הכל על דרור שאפילו לא היה בעל הנכס, והכותרת הייתה: "מדינת ישראל נגד חוטר ישי".
הדיון התנהל לפני שופטת השלום זיוה הרמן הדסי. דרור זוכה מרוב האשמות אבל הורשע בשתיים הנוגעות לדוחות מס ההכנסה של אביו. דרור רצה הליך מהיר ולא מתמשך כי העניין פגע ביכולתו לתפקד כראש לשכת עורכי הדין. הוא עשה כל מאמץ לזירוז ההליך, הסכים להגשת כל הודעות העדים במשטרה וויתר על חקירתם על ידו, אבל לא כך עשתה התביעה, שמשכה את ההליך.
דרור אפילו הודיע כי אין בדעתו לטעון לעונש וכי הוא מבקש שעונשו ייגזר מיד, השופטת לא נעתרה לבקשתו, ובחרה להיענות לדרישת התביעה. בדרך כלל דחייה היא לבקשת נאשם המבקש להביא עדי אופי. בסופו של דבר נידון חוטר ישי לשישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס בסך 50,000 שקלים.
קפצו על המציאה
משהו פיקנטי. פתק של השופטת עדנה בקשטיין, לימים נשיאת השלום בתל אביב, התגלה באולם ובו נאמר: "זיוה'לה באתי לומר לך יישר כוח! עדנה"...
חוטר ישי התפטר מחברותו בוועדה לבחירת שופטים, אבל הדרך הייתה עוד ארוכה. "התנועה למען איכות השלטון" עתרה לבג"ץ נגד המשך כהונת חוטר ישי כראש לשכת עורכי הדין. למן מרס 1997 הייתה תלויה ועומדת נגדו עתירה להדחה מהתפקיד אליו נבחר בצורה דמוקרטית. אמנון דנקנר היה בין היחידים שפרסם מאמר "חוטר ישי צודק" ובו כתב איך הפך חוטר ישי לאויב מושבע של מערכת המשפט.
חוטר ישי זכה בערעור בפרשת המס ובאותו יום הוגש כתב אישום חדש, הפעם באשמת זילות בית משפט (כתב אישום שהיה מופרך לגמרי). למרות האישום החדש הוא נבחר שוב לוועדה לבחירת שופטים. ארבעה חודשים לאחר הגשת כתב האישום החדש, נסוגה הפרקליטות מכתב האישום ומחקה אותו. באותה שנה בקשה השופטת זיוה הרמן-הדסי לאמן מתמחים, וחוטר ישי העיר כי אינו בטוח בהתאמתה לתפקיד. התביעה קפצה על המציאה והשופט עוזי פוגלמן, אז מהפרקליטות היום בבית המשפט העליון, ביקש לפתוח שוב במשפט חדש על זילות בשופטת. כעבור חודשיים הוגש נגדו כתב אישום שלישי, מופרך ביותר, ושוב התקפלה התביעה.
הוא זומן עשרות פעמים לחקירות שונות ומגוונות במשטרה. באחד הפעמים כשביקש להיחקר במשרדו, הוא נעצר ונלקח למעצר. שם שוחרר על-ידי השופט אדמונד לוי שאמר שאין צורך להביאו בשעות לא סבירות וניתן להמתין ליום המחר. פרקליטות המדינה נקראה לפעולה ועו"ד נאוה בן אור קראה להביאו באישון ליל והתעוררה שאלה האם ראוי שבית משפט עליון ידון בערר על החלטת בית משפט שלום.
השופט יצחק זמיר נקרא לעזר. הוא לא היה מוטרד על צו המעצר באמצע הליל, על התנהגות הפרקליטות, על הלהט התביעתי המוגזם, על אובדן כל חוש פרופורציה, על הריצה לעליון באמצע הלילה, מדוע ניאות לקיים דיון בלילה, כאשר ידוע ששעות ספורות לאחר מכן יתקיים בלאו הכי דיון בנושא בבית משפט השלום. זמיר לא הסתיר את אהדתו לעמדת הפרקליטות, ואמר: כל אדם שמתבקש על-ידי המשטרה להתייצב לחקירה, מן הראוי שיעשה כך... המשטרה סברה שיש חשיבות מיידית למעצר... שום דבר לא נאמר על ההתנכלות, על הפעלת בקרה על המשטרה והפרקליטות...
ממשפחה טובה
לפרשה הקשה הזו יש אפילוג קצר. חוטר ישי הועמד שלוש פעמים למשפט פלילי, כאשר כל אחת מעוררת שאלות קשות. בכל המקרים זוכה, מאז חלפו חמש עשרה שנים ובתיק הבוער של חקירות אמצע הלילה, הכל כבר נסגר.
מה ניתן ללמוד מכך? שכל הסאגה הייתה מיותרת, חוטר ישי לא עשה דבר ממה שרצו ל"הלביש" עליו, שהמערכת המשפטית אינה סובלת ביקורת עליה, שמערכת המשפט יכולה 'לקבור' או לפחות להתעלל במי שהיא רוצה, להלביש אישומים ואפילו שלבסוף הם נמחקים, אדם סובל כהוגן. עובדה שחוטר ישי לא נבחר בפעם הרביעית ללשכת עורכי הדין, כי בוודאי היו קולות שהאמינו 'כי אין עשן ללא אש'.
דרור חוטר ישי 'היה ממשפחה טובה'. אביו יקיר המערכת, ובכול זאת עבר טלטלות רבות ועוגמת נפש רבה. בנימין נתניהו צריך להתכונן למה שיכולים לעשות בעניינו. אין ספק שכול האישומים יופרכו, אבל הם יעבירו אותו עוד מאה מדורי גיהנום, עד שירפו, כאשר יפסיק להיות ראש ממשלה.

תאריך:  22/04/2020   |   עודכן:  22/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכול צפוי, והרשות אינה נתונה
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור מעניין
משה גרינפלד  |  22/04/20 12:09
2
צופה
תומך ומעריץ חדש  |  22/04/20 13:37
3
גב' שניאורסון גרי היקרה
עמעד  |  22/04/20 14:09
4
פשוט מזעזעים הדברים שכתבה
אלי נמט  |  22/04/20 19:23
5
לא יאומן כי יסופר
מודאגת  |  22/04/20 19:53
6
נורא ואיום מערכת משפט סובקטיבי
ומושחתת בעז"ה מי  |  22/04/20 22:50
7
אביו
שמ  |  22/04/20 23:24
8
עברנו
מודאגת  |  23/04/20 09:54
9
כרגיל, שטויות ושקרים
הירונימוס  |  23/04/20 16:02
 
- אפשר לקבל רשימה של השקרים?
פלג א  |  23/04/20 18:56
 
- תגובה פבלובית בולשביקית צפויה
טודא  |  23/04/20 22:45
10
כל ילד יודע ש
יהודי אחד  |  23/04/20 17:54
11
אין ספק שכול האישומים יופרכו
אין ספק  |  23/04/20 18:46
12
שלטונם המוחלט של המשפטנים1
טנא  |  23/04/20 20:53
13
שלטונם המוחלט של המשפטנים2
טנא  |  23/04/20 21:02
14
שלטונם המוחלט של המשפטנים3
טנא  |  23/04/20 21:15
 
- אנצקלופדיה
טנא אתה  |  23/04/20 22:04
15
עכשיו הבנתי מה קרה למנדלבליט ל"ת
יאיר4  |  23/04/20 23:35
16
תגובה
צנחן  |  24/04/20 05:01
17
תודה על התזכורת החשובה בעת הזא
קורןנאוה טבריה  |  24/04/20 05:51
18
אנחנו המטומטמים
סתם אני  |  24/04/20 06:37
19
קראתי את התגובות של הקוראים
שאול אבידור  |  24/04/20 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
מה שמתחולל בימים אלה סביב ההבטחות השקריות של "קופת העיר בני ברק" הוא בבחינת הונאה פלילית, ויותר מכול חילול שם שמים    שמו של רב קדוש וחשוב מנוצל להונאה עסקית תוך פגיעה בחולי ה"קורונה", כשהרב עצמו איננו יודע על "הבטחת הסגולות" שלו, בתמורה כספית!
שמואל לוין
העיתונות המודפסת מתארת מחדלים מסמרי-שיער בטיפול בקשישים בבתי-האבות, אוכלוסייה שנמצאת בסיכון הגבוה ביותר    משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות באיחור, לא הורה על בידודם מבעוד מועד, והתוצאה המצמררת היא מותם של עשרות קשישים
דן מרגלית
נושא שיש לי בו עניין אישי לגמרי: לחדש את משחקי הכדורגל עם קהל (כי בניגוד לכדורסל האצטדיונים הם תחת כיפת השמיים)
יוני בן-מנחם
דאגה רבה בצמרת הרש"פ מהקמת הממשלה החדשה בישראל וכוונתה לספח שטחים בגדה כבר בקיץ הקרוב. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מאיים על ישראל כי החלטות סיפוח יביאו את המצב לסף תהום והתגובה הפלשתינית תהייה קשה
גיא חזן
היום אנו נמצאים במצב כאילו בקרוב ישלמו על-מנת לצרוך נפט    החביות מלאות, המאגרים מלאים, מלאי החירום מלאים ובארות הנפט ממשיכים להזרים על פני הכדור שלנו עוד ועוד נפט    חלק מהדיווחים מדברים כי מתחת ל-20 דולר לחבית זה לא כלכלי להפקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il