X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון על מי שזורע פאניקה ובהלה ועל שר בריאות שחי בסרט הגמישות המחשבתית של עו"ד דן אלדד איתן כבל ממשיך לקרקר המיזם של יונית ויוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא) לזכר בנם יאיר מי היה האיש שלא היה לו מעולם תואר אבל ידע יותר מכולם ועל יורם טהר-לב, פזמונאי ומשורר שהפך לסטנדאפיסט צמרת
▪  ▪  ▪
מי ישיג? [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

  • שר הבריאות ליצמן לא התפטר. הוא פוטר ע"י האדמו"ר מגור.
  • מה כתב עו"ד דן אלדד על היועץ מנדלבליט ומה הוא חושב היום.
  • מרכז מפלגת העבודה לא סופר שוב את איתן כבל.
  • מיזם הנצחה מרגש שיזמו יונית ויוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא) זקוק לעזרתכם.
  • הוא היה אוטודידקט אמיתי שללא שום תעודה אקדמית העפיל לצמרת.
  • יורם טהר-לב הוא הסטנדאפיסט המוביל בישראל.

ברוך שפטרנו

יעקב ליצמן החליט לעשות חסד עם מערכת הבריאות ולהתפטר. לולא ליצמן היה נוקט צעד זה, ספק גדול אם היינו זוכים למחווה החשובה שתועיל למערכת הבריאות, ולא פחות כנראה לרבי מגור. היוזמה לוותר על תפקיד שר הבריאות לא הייתה יוזמה של ליצמן, אלא של האדמו"ר מגור, שהורה לליצמן להחזיר את המפתחות.
ליצמן זכה בחודשים שקדמו לפרוץ מגפת הקורונה בכותרות שלא הוסיפו לו בריאות - פרשת מלכה לייפר, שעל-פי החשד הוא פעל בה לטובת חוות דעת פסיכיאטרית שתקל על נאשמת בפדופיליה שנמלטה מאוסטרליה לישראל, סימנה את תחילתו של המדרון. על-פי החשד, ליצמן ניסה לכאורה להשפיע על חוות דעת בעניינה, בכך שנשלחו לכאורה מסרים לכותבי חוות הדעת, שהם עלולים למצוא עצמם מחוץ לשירות הנפש במשרד הבריאות.
חקירת משטרה
המשטרה חקרה גם חשד להתערבות פסולה לכאורה מצדו של ליצמן לטובת בית עסק בתחום המזון, שבעל העסק הוא לכאורה אחד ממקורביו. החקירה החלה לאחר שנמצאו ממצאי תברואה חמורים, שגרמו לתחלואה של מי שאכלו מאכלים שייצר בית העסק. המשטרה חקרה בעבר, באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, חשד אחר לפיו פעל ליצמן לכאורה למען מספר אסירים שחלקם שפוטים בחשד לעבירות מין, כדי לסייע להם להשתחרר בתום שני שלישים מתקופת מאסרם או לאפשר להם לצאת לחופשה.
מקורביו של הרבי מגור ניצלו כנראה את מחלתם של ליצמן ורעייתו שלקו בקורונה, כדי למנף את הכוונה להוציא את ליצמן ממשרד הבריאות, אחרי שהובא לידיעת הרבי מגור, שליצמן לא שולט כבר מזמן במשרד הבריאות.
כל אחד מהצדדים ניצל סיטואציה אחרת לטובתו. המנכ"ל משה בר סימן טוב ניצל את מחלתו של ליצמן כדי להתקרב עוד יותר לראש הממשלה. הוא המשיך אומנם לעדכן כל העת את השר הממונה עליו, אבל כמי שמוכר כאיש תאב כוח, הוא מבין שמה שהוא עשה תחת כהונתו של ליצמן, הוא לא יכול היה לעשות תחת שום שר אחר. בר סימן טוב יודע שפוליסת הביטוח שלו פקעה ביום שליצמן הודיע שהוא עוזב את המשרד.
השבוע הודה בר סימן טוב שטעה כשהוחלט לפתוח את סניפי איקאה, לטענתו משיקולים שהוא קרא להם "מקצועיים". ממש יד המקרה הוא שרשת איקיאה היא בבעלותו של שולם פישר, אחד מתומכיו הידועים של הרבי מגור, אלא שלהבדיל מאחרים, בר סימן טוב לא שילם עדיין את המחיר על הטעות הקשה שעשה. ייתכן מאוד שהוא ישלם אותה במסגרת החשבון הסופי, כאשר הוא ייאלץ, אולי בקרוב, להיפרד מהכיסא בעקבות ליצמן שעוזב את המשרד.
ילדים וקורונה
השבוע התפרסמו ידיעות של כמה מכוני מחקר ידועים באוסטרליה, בהולנד ובאיסלנד, לפיהן ילדים הם לא מקור ההדבקה העיקרי של מגפת הקורונה. אם תוצאות המחקרים מבוססות, משה בר סימן טוב ייאלץ להסביר לציבור על איזה נתונים הוא מתבסס והתבסס כאשר הוא מקבל החלטות וממליץ המלצות כשאין לו השכלה והכשרה רפואית.
הטענה המרכזית נגדו מצד מומחים למחלות זיהומיות ומומחים לבריאות הציבור, היא שהוא שומר מידע רב קרוב לחזה, ונמנע מסיבות ששמורות עימו לשתף רבים בכל המידע המקצועי שנמצא ברשותו.
גם השבוע הצליח בר סימן טוב להגחיך את שרי הממשלה. זה קרה שאחרי שהממשלה אישרה קיום פעילות ספורטיבית בכל מרחק מהבית. אז קיבלו השרים הודעה שההחלטה הוקפאה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שכהרגלו הזדרז לקפוץ בראש, צייץ ציוץ בטוויטר שבו ברך על ההחלטה. אלא שאז הוא גילה מה שלא חדש עבורו, שהאיש שמשפיע על ראש הממשלה לעכב את ביצוע ההחלטה הוא לא אחר מאשר משה בר סימן טוב.
מי מחליט?
כמה מפליא שבר סימן טוב, ביקש להביא לידיעת השרים פרטים חדשים בדיוק כשהוחלט להקל בסגר, ועד אז הוא ביקש לעכב את ההחלטה. אחרי ה"זיג זג" שהוא ייצר, כנראה להפגין שוב את כוחו, אושרה ההחלטה החדשה שלא הייתה על דעתו ותיכנס לתוקפה ביום חמישי בבוקר.
אין ספק, משה בר סימן טוב מודאג. התפרצות נוספת של המחלה, אם תהיה בעוצמה רבה, תחשוף את היעדר מוכנות משרד הבריאות, והאשמה תתגלגל לפתחו של בר סימן טוב. זה לא סוד שבר סימן טוב בחר "להרעיב" את מערכת הבריאות, בשנים שבהן הוא שימש האחראי לתחום הבריאות באוצר.
מיד אחרי שנכנס לתפקיד, הוא גילה את מה שהיום כולם יודעים. מערכת הבריאות עמדה בפני קריסה, משום שהאיש היה בין השאר האחראי לכך שלא הועברו לה תקציבים.

מלחמה פוליטית

דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה, נקלע למלחמת עולם. רק מעטים מנצחים את המערכת. שר המשפטים אמיר אוחנה יצליח כנראה להאריך את כהונתו של אלדד. אם הכהונה לא תוארך, תהיה לאלדד בעיה לא פשוטה לחזור לתפקידו הקודם.
עו"ד אלדד לא נקלע לקו האש, הוא ייצר אותו. הוא לא יכול היה לצפות מהיועץ מנדלבליט לראות בו מועמד ראוי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, אחרי שהוא נצבע בצבעים פוליטיים זוהרים. נוצר הרושם שאלדד מנסה לכאורה ליצור תחושה שהוא אוחז את מנדלבליט באשכיו.
גם מנדלבליט לא מונה לתפקידו על-ידי השכינה. הוא היה מזכיר הממשלה של נתניהו, ואחד האנשים הקרובים אליו. כאשר הוא מונה לתפקיד נשמעה ההערכה במערכת המשפטית שלנתניהו יהיה מעתה יועץ משפטי מחמד, או יועץ משפחתי לממשלה. למנדלבליט לקח זמן להגיע למסקנה שהוא לא יהיה כזה.
בפרקליטות יודעים להילחם
לא רק ההפגנות שהיו סמוך לביתו של מנדלבליט הן הסיבה לכך שהוא ביצע חישוב מסלול מחדש. היועץ המשפטי לממשלה הבין מהר מאוד, שלמרות תפקידו רב העוצמה, ישנם דברים שגם אם מצופה ממנו לעשות אותם, אין שום סיכוי שהוא יוכל להיענות לציפיות וגם יוכל להמשיך בתפקיד.
ברחוב צאלח א-דין בירושלים לא מאיישים את המשרדים חסידי אומות עולם. רבים מבעלי התפקידים הבכירים בפרקליטות שלא צבועים בצבעים פוליטיים נגועים בתככים. אנשי הפרקליטות יודעים להילחם. כשהפרקליטות מבקשת לבוא חשבון היא יודעת לעשות את העבודה במקצועיות מבלי למצמץ.
עכשיו יש שם מי שמנצלים את הידע, הכוח והעוצמה, כדי לירות בתוך הנגמ"ש, ולהראות לעו"ד דן אלדד שצפויים לו חיים לא קלים, כשלמערכת יש מועמד או מועמדת פנימיים, אלדד אינו ראוי להיות פרקליט המדינה ואפילו לא ממלא מקומו. לכן, לא פסול לדעת מי שכפופים לאלדד, להחרים אותו ולא לשתף איתו פעולה.
החוק קובע ששר המשפטים הוא זה שמוסמך למנות ממלא-מקום. זה יכול לקרות גם אם היועץ המשפטי לממשלה לא אוהב את המינוי. זה לא חדש שמנדלבליט היה רוצה לראות בתפקיד מועמד אחר, אלא שמדובר בממשלת מעבר, ושר המשפטים אוחנה יכול להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה מבלי שהוא נזקק לאישורו של מנדלבליט.
שגיאות של חובב
אלדד עשה ככל הנראה לא מעט שגיאות מהותיות של חובב. במקום לערוך ישיבות ולשתף את הכפופים אליו בניסיון להפיג את המתח, הוא בחר להתעלם מבכירי הפרקליטות. גם הידיעה לפיה הגיע אליו מידע על אביחי מנדלבליט, שאותו הוא חוקר לכאורה, התקבלה בציבור יותר כניסיון לזרות בהלה אצל מנדלבליט, או אולי לאותת ליועץ המשפטי לממשלה שהוא עלול להיפגע אם יתנגד להארכת מינויו.
עו"ד אלדד טוען שבערב החג הגיעה ללשכתו פנייה מעיתונאי שעוסקת בבוס שלו אביחי מנדלבליט, וכל מה שהוא ביקש זה לבחון את החומר מהעבר שקיים בנושא. לדבריו, הוא עשה זאת לאחר שלדעתו עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט.
אלדד כותב כי בימים האחרונים הוא עדכן את הגורמים הרלוונטיים על כוונתו להעמיק ולחקור בנושא. לא ברור איך מתיישבים הדברים עם דברים הפוכים שכתב אלדד עצמו אחרי ההחלטה לסגור את התיק, שאותם הוא פרסם בעבר בעיתון הארץ.
שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן החליט לשבור שתיקה, ואמר שהוא לא חושב שהיועץ המשפטי לממשלה יכול לכתוב חוות דעת בנושא שהוא מעורב בו אישית. לדעתו היה צריך להקים גוף ביקורת על הפרקליטות והיועץ שיבדוק את הנושא. פרידמן צודק. הדברים יצאו מפרופורציה, וראוי שגורם חיצוני יעסוק בכך.
זה לא סוד שלמנדלבליט יש מועמד משלו לתפקיד פרקליט המדינה - מומי למברגר. התעקשותו של אוחנה למנות את המועמד שלו, עו"ד דן אלדד, פתחה חזית נוספת בין השניים.
האמירה של אלדד, לפיה הוא בודק חומר רגיש בעניינו של הממונה עליו לא תאפשר לשניים לעבוד יחד. מתברר, שאלדד שינה לפתע את טעמו לאחר שכתב דברים מפורשים כשהיועץ המשפטי הקודם לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט לסגור את התיק בעניינו של עו"ד מנדלבליט, שמכהן כיום כיועץ המשפטי לממשלה.
גמישות מחשבתית
קשה להאמין, אבל אלדד הוא זה שכתב את הדברים הבאים בעמוד הדעות של עיתון הארץ, כאשר הוא בחר מיוזמתו להגן על החלטתו של היועץ המשפטי הקודם וינשטיין, לסגור את תיק החקירה נגד מי שהפך ברבות הימים לבוס שלו: "למזלה של הדמוקרטיה, בראש התביעה הכללית עומדים אנשים שידעו לעמוד מול הלחצים הציבוריים והתקשורתיים הללו. לא מורך לב היה כאן, אלא אומץ לב. זאת, לצד מחויבות אמיתית לערכים דמוקרטיים בסיסיים שגרמה לנו לזכור: המשטרה שלנו חוקרת רק עבירות פליליות. הפרקליטות מנהלת תיקים פליליים. אל להן לפלוש לשדות אחרים. אם המשטרה תחקור תככים פוליטיים, הדרך תהיה קצרה להחזרתם של המיקרופונים שבראשית שנות המדינה, כך למדנו, הושתלו בשולחנותיהם של עיתונאים וראשי מפלגות האופוזיציה".
לזה קוראים גמישות מחשבתית.

בקטנה

איתן כבל שנבעט ממנהיגות מפלגת העבודה על-ידי אבי גבאי ובוחרי העבודה ממשיך לקרקר. מעת לעת אני צופה בקרקוריו של כבל בטלוויזיה, כשהוא מגיע לאולפן על תקן של פרשן מומחה. כבר מזמן הגעתי למסקנה שלו כבל היה מממש לגבי עצמו רק חלק קטן מהעצות שהוא משיא לאחרים, הוא היה נמצא עכשיו במקום אחר.
אני מכיר הרבה פוליטיקאים שבחשו הרבה שנים במדמנה, אבל כשהציבור בעט בפרצופם, כפי שהוא עשה לכבל, הם הזדרזו לסכור את הפה וחיפשו עצים אחרים לטפס עליהם. אצל כבל זה לא קורה. הוא לא נרגע. השבוע ראיתי מודעה שעליה חתום כבל, שבה הוא קורא לחברי מפלגת העבודה שלא לאשר לעמיר פרץ ולאיציק שמולי להצטרף לממשלתו של נתניהו. לא הופתעתי שמרכז מפלגת העבודה אישר בדיוק את ההפך וירק שוב בפרצופו של מי שהיה עסקן קטן שלא יודע להפסיד ולהרפות.

שישה מיליון אחים -דור שלישי

יאיר אנגל ז"ל היה לוחם בשייטת 13 של הקומנדו הימי, שנפל במהלך שירותו הצבאי. לפני שהתגייס, הוא ביקר באביב 1994 עם חבריו לגימנסיה העברית במחנות ההשמדה בפולין. במהלך הביקור כתב יאיר את השיר "שישה מיליון אחים". השיר ביטא את תחושותיו לנוכח הזוועה שראה, והוא קרא אותו לראשונה בטקס הסיום של "מצעד החיים", על חורבות משרפות בירקנאו, מקום שבו סבו שרגא עבד בשנת 1943 בעבודת פרך.
כאשר שב לארץ, החליט הנכד להתנדב לשייטת 13. יאיר נפל בערב חנוכה תשנ"ז ב-4.12.1996 יחד עם חברו הטוב מתן פוליבודה ז"ל. השניים נהרגו בתאונת אימונים.
השיר שהולחן
בשנת 2016 הולחן שירו של יאיר אנגל, על-ידי משה יוסף, והוא מבוצע על-ידי הזמר דוד ד'אור. ביצוע הבכורה של השיר היה במסגרת מצעד החיים בקראקוב ובאושוויץ –בירקנאו במקום שבו הוא הוקרא לראשונה על-ידי יאיר אנגל בשנת 1994.
שירו של יאיר והסיפור שמאחוריו עוררו התרגשות גדולה בקרב אלפי המשתתפים באירוע, והביאו להתעניינות תקשורתית גדולה בארץ ובעולם. בעקבות זאת החליטו הוריו, יונית ויוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא) (האב צירף את שמו של בנו שנפל לשמו), ליזום מפעל חינוכי תרבותי שייקרא "שישה מיליון אחים דור שלישי", אליו הצטרפו אגף חברה ונוער במשרד החינוך, ומרכז ואן גלדר באוניברסיטת בר-אילן בראשותה של הפרופסור זהבית גרוס.
המיזם שם לו למטרה לעניין צעירים המשתתפים במצעד החיים במחנות ההשמדה בפולין לחבר שיר שיבטא את רגשותיהם וחוויותיהם. מתוך עשרות השירים בוחר צוות מקצועי שישה שירים שראויים להלחנה. השנה נערך הסבב השלישי של המיזם, אלא שבגלל המצב בוטל הטקס שהיה אמור להתקיים באולם האומנויות שבישוב שהם.
דרוש סיוע
בנוסף לכך, עוסקת העמותה שהוקמה לזכרו של יאיר אנגל באימוץ משפחות חד-הוריות, שלהן ילדים בעלי צרכים מיוחדים. את מבצע האימוץ מרכזת יעל ליצי מקיבוץ רמת רחל, אחותו של יאיר.
אם שמו של ג'וחא אנגל מוכר לכם, זה משום שהוא איש חינוך ומדריך נוער במשך שנים רבות, שמאות בני נוער היו חניכיו. בשנים האחרונות שימש ג'וחא יועצו האישי של נשיא המדינה המנוח שמעון פרס ז"ל. ג'וחא, שאת כל חייו הקדיש לעשייה למען הזולת, זקוק עכשיו לעזרתכם בתרומה שתאפשר להמשיך את מפעל ההנצחה לזכרו של בנו יאיר. גם במבצע הזיכרון תורם כהרגלו למען הקהילה.
תוכלו למצוא עוד פרטים בדף הפייסבוק: שישה מיליון אחים דור 3 או באתר אינטרנט ייעודי.

מי היה האיש שהיה

בכל פעם נפרסם כאן את סיפורם של אנשים שאת זהותם אתם מתבקשים לגלות בעזרת רמזים. בכל פעם נביא את התשובה לשאלה שנשאלה בטור הקודם. הפתרון נמצא בתחתית השאלה שמוצגת לכם השבוע
לא היה לו מעולם תואר אקדמי, אבל העובדה הזאת לא מנעה ממנו להיות מנהל כללי של אחד ממשרדי הממשלה, וסופר שזכה לקבל פרס יוקרתי על יצירתו. את כל השכלתו הוא רכש באופן עצמאי בלימוד עצמי.
הוא נולד בפסקרה שבאיטליה. אביו היה זמר אופרה נוצרי פרוטסטנטי, אמו הייתה רקדנית יהודייה ממוצא הונגרי. הוריו, שמעולם לא נישאו, הופיעו במופע משותף ברחבי איטליה. הם נטשו מסיבה לא ברורה את אחיו אצל אומנת ששכרו בקטנזארו שבדרום מערב איטליה ועקבותיו של האח אבדו.
הוטבל לנצרות
הוא ואחיותיו עברו טקסי הטבלה לנצרות. אמו התפרנסה מהוראת אנגלית. היא הועסקה כמתורגמנית עבור הצבא הגרמני. אחיה של האם שהתגורר בישראל ביקש מחיילים בבריגדה היהודית לברר מה עלה בגורלה של אחותו וילדיה.
האם לקתה בליבה ומתה בשנת 1944. שלושת ילדיה ששרדו את המלחמה עלו לישראל על סיפונה של האוניה "מטרואה", ולאחר שהות קצרה במחנה המעצר בעתלית, הועברו שלושת הילדים שנשאו את שם הילדות טוט לקיבוץ רמת דוד.
בגיל 17 הוא התגייס לצנחנים ושירת כמדריך צניחה. כשיחידת הקומנדו האגדית ה-101 בפיקודו של אריאל שרון, התמזגה עם גדוד הצנחנים 890 שבו לחם, בפעולות התגמול ובמבצע סיני.
החליף את שמו
את שם משפחתו הוא החליף לשם שנשא עד יום מותו. הוא החליט על כך לאחר שהשתתף באליפות העולם לצניחה חופשית שנערכה בברית המועצות.
בשנת 1970 הוא הצטרף לאחת החברות הבינלאומיות הראשונות מבין חברות טכנולוגיית המידע, שפתחה סניף בישראל לאחר הקמת המדינה. תרומה ייחודית של החברה הייתה הוצאת כתב עת למדע שיצא במשך יותר משלושים שנה, שאותו הוא ערך עד לסגירתו בשנת 1996. הוא הגיש תוכנית טלוויזיה בתחום הקולנוע, ותוכנית רדיו בתחום המדע.
למרות שלא החזיק בתואר אוניברסיטאי מעולם, הוא ייעץ בעבר לבית ספר למדעים, היה יועצו של אחד משרי הבריאות, ומונה למנהל כללי של אחד ממשרדי הממשלה.
הוא שימש יועץ לחברות היי-טק בנושאי פילוסופיה ארגונית. הוא נפטר בדצמבר 2013 . לאחר מותו תרמה בת זוגו את אוסף ספריו שכלל כ-1,500 ספרים לספרייה שהוקמה בכפר הדרוזי דלית אל כרמל.
  • פתרון השאלה מהשבוע שעבר: האישה שילדותה עברה עליה בדוחק, בשכונה ליד השוק בפתח תקוה, שאביה נטש בצעירותה את הבית וניתק קשר עם משפחתה וגילתה שיש עוד שני אחים מאביה, היא גם זאת שאמה תבעה לאסור את הקרנת הסרט "מלכת הכביש" שבו היא הופיעה בחזה חשוף ותביעתה נדחתה – פנינה רוזנבלום.
היא גם זאת שנבחרה לסגנית שנייה של "מלכת המים", ומשכה את מועמדותה מתחרות מלכת היופי של השבועון "לאשה", משום שחששה שהפסד בתחרות יפגע בקריירה הדוגמנות שלה, ולכן החליטה לפרוש מהתחרות.
היא השתתפה בתחרות ה"קדם אירוויזיון", של שנת 1983 עם השיר "תמיד אישה". הקרדיט למילים וללחן ניתן לה, משום שדני רובס ביקש שלא לציין את שמו.
היא גם זו שהתמודדה עם אבי בלשניקוב ברשימה עצמאית לכנסת. בלשניקוב שימש מאוחר יותר, ללא כל קשר, כמנכ"ל הכנסת. בבחירות לכנסת ה-16 לאחר שכבר הוחלט על פיזור הכנסת הושבעה רוזנבלום לחברת כנסת מטעם סיעת הליכוד, לאחר שצחי הנגבי התפטר מהכנסת ברקע הצטרפותו למפלגת קדימה. בכנסת ה-18 היא הוצבה במקום ה-46 ברשימת הליכוד לכנסת, אבל לא הצליחה להיכנס לכנסת.

פזמונאי סופר ו...סטנדאפיסט

יורם טהר-לב היה הבוס הראשון שלי, וזה היה בעת שירותי הצבאי. אין חייל שיכול לחלום על בוס נוח וטוב לב יותר מטהר-לב, שהוא לא רק מגדולי היוצרים אלא בעיקר בן אדם. טהר-לב הוא פזמונאי, סופר ומתרגם, ובשנים האחרונות גם סטנדאפיסט מצליח שהטקסטים המקסימים שלו, שכוללים מוסר השכל, מגלגלים את הקהל.
טהר-לב, בן קיבוץ יגור, הוא זה שכתב את "גבעת התחמושת", את "הייה לי חבר היה לי אח", את "הבלדה על יואל משה סלומון", ועוד מאות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל.
חוקר הזמר העברי וחתן פרס ישראל, אליהו הכהן, טען ש"מבין היוצרים הישראלים החילוניים יורם טהר-לב הוא ללא ספק היוצר היהודי ביותר גם בשיריו וגם בספריו".
בין צרעת לנגעים אחרים
וכך כותב טהר-לב: "התורה מציידת את הכהן בכל הסימנים שמבדילים בין מחלת הצרעת לבין כל הנגעים האחרים שמופיעים בעור. סימנים אלה אינם רלוונטיים לימינו כי מחלת הצרעת אינה קיימת בארצנו הקדושה, והחליפו אותה כמה מחלות אחרות, אך לא נלאה אתכם בהכרת סימניהן. שהרי ישנם אנשים שבשמעם סימניה של מחלה כלשהי, מיד חושבים שיש להם את כל הסימנים ובטוחים כי הם עצמם חולים באותה מחלה ואולי ימותו ממנה.
"התמחות הרופאים בימי המקרא, כאשר מקצוע הרפואה לא היה ממש ברום פסגתו, היה הכהן הגדול משמש כרופא, ואמצעי הריפוי העיקרי שעמד לרשותו היה הוצאת החולים לבידוד מחוץ למחנה. אבל היום לכל תכונה אנושית ולכל מקצוע יש רופא.
לחסרי מוסר כליות לרשותנו – נפרולוג.
ובמאי של הצגות זה בוודאי דרמטולוג.
בחנפנים שמנשקים יטפל הפרקטולוג.
מי שצריך יעוץ עסקי ימצא לו נתיבות אל הרנטגנולוג
בגלגל"צ ורשת ג' יטפל הרדיולוג.
מי שרוצה מעיל הדור ילך אל הטוקסיקולוג.
להפסקות חשמל אנחנו נזקקים לאורולוג.
לכל קבוצה של כדורגל מחפשים אימונולוג.
לאוהדי הכדורגל? שם דרוש אנתרופולוג.
מי שמגדל גינה זה בלי ספק גינקולוג.
חוקר תולדות העם הוא היסטולוג.
במצעד הגאווה צועד לו הומיאופתולוג
למי שיש גלים של חום מחכה ראומטולוג.
גלים של קור-קר-דיולוג
אם אין גלים – לפתולוג.
מי שכותב שטויות כאלה הוא זקוק לפסיכולוג!
אך בזמנם של משה אהרון ומרים, היה לעמנו נחת, כי כל כהן היה רופא, אם כי הבין קדחת".
  • יורם טהר-לב

הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  28/04/2020   |   עודכן:  28/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלך הוא עירום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יש לך קצת קושי בהבנה, אלדד ?
עוד סתם אחד   |  28/04/20 15:53
 
- אין מדובר ברשעים וצדיקים
בן נאמן  |  1/05/20 11:11
2
תשובה לשאלה
צבילי בן משה  |  28/04/20 15:56
3
תשובה
מורי  |  29/04/20 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
לא הייתה לי סיבה לפקפק בעמדת ביבי ובר סימן טוב, אבל 60 פרופסורים חלקו בחתימתם על הממשלה, ומיד פרחחי ביבי כינו אותם "סמולנים" ו"הזויים" ומי שצידד בהם הפך ל"חלאת אדם", לא פחות
עמוס גלבוע
שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהקורונה הן אירן וטורקיה    לעומת זאת מדינות ערב לא נפגעו קשה; אבל, מדינות ערב העשירות נפגעו קשות מירידת מחירי הנפט הדרסטית וזה משפיע לרעה על המדינות העניות; אירן ממשיכה "בעסקים כרגיל", בקידום האינטרס האימפריאלי שלה; והפלשתינים מאשימים אותנו בהפצת הקורונה    ובעזה מוסיפים גם איומים
דן מרגלית
השנה הוא שוב רוצה לנאום    שותפו בני גנץ יסכים כנראה    ביבי להוט למצלמה ולמיקרופון    התחייבות? הבטחה? החלטה? לא אצלו
יורם דורי
מה כותבים על מישהו שהכרת במשך שבוע ונהרג על ידך    אומנם שבוע אינטנסיבי של שהות ביחד באותו טנק 24/7 אך בכל זאת רק שבוע? אחרי כמעט 47 שנים מראה הדמות כבר יותר מטושטש, הגובה, מבנה הגוף הכל קצת מעורפל    מה ששנאר ברור וצח כאילו היה רק אתמול הוא המרשים, החשוב והערכי    מה שנצרב בתודעה
עמנואל בן-סבו
חיילי צה"ל, בימים אלה, מפילים בעדינות את החומות סביב הקטבים בחברה הישראלית, אלה גם אלה מביטים באלה ולא מוצאים לא זנב שד ולא חד קרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il