X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפוליטיקאים שלנו, כידוע, לא סומכים אחד על השני בכלום, ובצדק הם יודעים שהם כולם שקרנים, הם יודעים שהם משקרים לציבור, והם יודעים שלא להאמין זה לזה אפילו על קוצו של יוד
▪  ▪  ▪
רגב. מסוכנת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

הייתם פעם בקרקס? אותי לקח אבא כשהייתי ילד. היה מרשים מאוד. בעיקר נדהמתי ממופע הלוליינים המעופפים באוויר מנדנדה לנדנדה, מחליפים זה עם זה מקומות, מבצעים סלטות באוויר ובסוף חבריהם תופסים אותם במקצועיות ובביטחון.
היום אני יודע שהמופע שראיתי הוא משל לממשלת ישראל ולפוליטיקאים היושבים בכנסת. ממש כמו אותם לולינים ולוליניות, הם 'מעופפים' מכסא לכסא, מתפקיד לתפקיד, ומצפים לתשואות הקהל.
אלא שיש כמה הבדלים מהותיים ויסודיים: ראשית, הלולינים בקרקס מצבעים את ניפלאותיהם להתפעלות כל הצופים, ולהנאת הקהל. לעומת זאת, הפוליטיקאים שלנו אשר מחליפים כסאות ו'מתעופפים' להם ממשרד למשרד, לא גורמים שום הנאה או שמחה לקהל הצופים שלהם, קרי הציבור הישראלי. קחו למשל את יעקב ליצמן, 'חביב הקהל': אחרי כעשור במשרד הבריאות, הוא נוטש אותו בשעה קריטית, מעלה עשן, ומנסה להזדחל אל משרד השיכון והבינוי. האם לא די בהרס שגרם למערכת הבריאות? צריך עכשיו לאפשר לו להרוס משרד נוסף? ומה בכלל הוא מבין בבניה ובדיור?
והנה דוגמה נוספת: מירי רגב הייתה אישיות פרובוקטיבית בתור שרת התרבות והספורט, ועל-פי הדיווחים היא מקבלת כעת, אולי, את משרד התחבורה. לאור יכולתה הנדירה לעורר זעם כמעט בכל שכבה של האוכלוסייה, אני מצטמרר מן המחשבה על הנזק שהיא עומדת לעשות במשרד שהוא מרכזי וחשוב, ושיש לו השפעה רבה ביותר על חיי כל אזרח ואזרחית בישראל. וכפי שציינו לגבי ליצמן: מה מבינה הגברת רגב בתחבורה ובכבישים?
מכאן אנו מגיעים להבדל נוסף בין הלולינים בקרקס ובין הפוליטיקאים בכנסת: האומנים הנהדרים שהזכרנו עולים אל המופע אחרי שנים רבות של אימונים מפרכים. הם מקצועיים לעילא ולעילא. כל תנועה שלהם מחושבת עד המילימטר האחרון. הפוליטיקאים שלנו, מאידך-גיסא, לא מקצועיים ולא מחושבים. לאף אחד מהם אין את ההכשרה הדרושה על-מנת לנהל בהצלחה את המשרדים עליהם הם מופקדים, והם לא מחשבים את צעדיהם במשרדים שהם מקבלים מתוך ראיה לטווח רחוק. עבורם, כל עמדה שכזאת היא עוד צעד ב'קריירה' שלהם; לא באמת שליחות ומשימה להיטיב עם העם. הם מבינים רק את להיטיב עם עצמם.
כרטיס כניסה
וההבדל השלישי בין הלולינים בקרקס ובין הפוליטיקאים שלנו: האקרובטים יודעים שעליהם לסמוך האחד על השני בכל מאת האחוזים. הם יודעים שחייהם והצלחתם תלויים זה בזה, והם מתנהלים בהתאם. אבל הפוליטיקאים שלנו, כידוע, לא סומכים אחד על השני בכלום. ובצדק. הם יודעים שהם כולם שקרנים, הם יודעים שהם משקרים לציבור, והם יודעים שלא להאמין זה לזה אפילו על קוצו של יוד. וכמובן, שבתנאים כאלו פשוט לא ניתן לקיים עבודת-צוות ועבודת-מטה טובה ואמינה, לרווחת העם.
כרטיס כניסה לקרקס אינו עולה הון, והבאים בו זוכים לתמורה מלאה לכספם. אבל קרקס הכנסת עולה לנו ביוקר, ואנחנו מקבלים מעט מאוד, אם בכלל, תמורה לכספנו. כן, לכסף שלנו, כי אנחנו אלו המממנים את קרקס הכנסת בכסף שהרווחנו בזיעת אפינו. לרוע המזל, המאה ועשרים היושבים בקרקס הכנסת אינם עושים נאמנה את העבודה שלשמה שלחנו אותם לשם, הם מבזבזים את כספנו על עצמם או בגין ניהול כושל של המשרדים עליהם הם מופקדים, והצופים יוצאים מן ההצגה עם טעם רע ומר בפיהם.
במקום לעשות את עבודתם נאמנה, חברי הכנסת עוסקים בלדאוג לעצמם, במפלגות ובפלגנות, בחירחור שנאה דימיונית בינינו, בהרס מערכות המדינה, ובהפקרת שלומנו ובטחוננו. הם מדרדרים אותנו אל תהום נוראה, ללא אחריות וללא מצפון. כל זמן שנמשיך עם השיטה הזאת - שיטת הפוליטיקאים המושחתים שלא מבינים כלום במטלות שהונחו בפניהם, ושאכפת להם רק מעצמם - קיומה של מדינת ישראל נמצא בסכנה אמיתית.
ומה הפתרון? הפתרון הוא להעביר את ניהול המדינה לידיה של חברת ניהול מסודרת, שרק אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון מוכח עומדים בראשה. לא פוליטיקה. לא פוליטיקאים. רק אנשים טובים וישרי-דרך שיקומו בכל יום כדי לצאת ולעבוד - כן כן, ילכו "לעבוד" ולא "לעבודה"! - על-מנת שנוכל כולנו "לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב"!

תאריך:  30/04/2020   |   עודכן:  02/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרקס
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מירי רגב מזרחית - זאת בעיתך !
עוד סתם אחד   |  1/05/20 18:45
 
- אתה צודק הם לא מבינים את המחלה
גרמני נאור  |  2/05/20 07:12
 
- אין קשר לעדות-טמטום זה טמטום ל"ת
לגרמני החמור  |  2/05/20 18:25
2
יש את זה ביותר מטומטם?
גדי  |  1/05/20 19:21
3
תגובה
צנחן  |  2/05/20 04:32
4
לוין הוא גזען בהכחשה
גרמני זועם  |  2/05/20 07:17
5
הנדסת תודעה בזוייה.
מגיב ותיק  |  2/05/20 09:20
6
תמסור הילדים שלך לחברת ניהול ל"ת
ה.א  |  2/05/20 14:51
7
מי קובע את האנשים "הטובים"?
בן נאמן  |  2/05/20 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת    על-פי המתווה שהוסכם, גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא    הלימודים יתקיימו בימים ראשון עד חמישי במסגרת מצומצמת    התיכונים ימשיכו בלמידה מרחוק    ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים בסוף השבוע
איציק וולף
שרי הממשלה דנו פתיחה של רוב החנויות ברחובות ולאשר מתווה להחזרת המגזר הציבורי לעבודה על-פי מגבלות התו הסגול הקובע כללי פעולה לעסקים הפועלים בימי הקורונה    אושרה חבילת סיוע בגובה כולל של 8 מיליארד שקלים לסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים
עידן יוסף
כחלק מההנחיות, תיאסר הגעה לבתי העלמין ביום הזיכרון, ויוטל סגר ביום העצמאות    טקס סמלי יתקיים ב-53 בתי עלמין    יד לבנים: מברכים על החלטת הממשלה    ביישובים ערביים יוטל הסגר בכל ערב בחודש רמדאן מ-18:00 עד 03:00
עידן יוסף
הדבר נועד כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה    ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים
עידן יוסף
השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד    הסמכות לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר ההחלטה בוועדת המשנה לשירותים חשאיים    סמוטריץ': "אני יכול להרגיע אתכם חד-משמעית - אין ולא יהיה 'אח גדול' במדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il