X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התנאי להצלחתם של נפתלי בנט ואיילת שקד הוא אחד: הפיכת ימינה ממפלגה ציונית-דתית למפלגה ציונית המהווה בית פוליטי וכתובת להצבעתם של דתיים וחילוניים כל עוד ידגישו את היותה של ימינה מפלגה דתית הם ימשיכו לדחוק את הרוב החילוני-ימני לכיוון הליכוד
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. יש תנאי להצלחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
חלופה רצינית
תנאי להצלחה: אם ורק אם נפתלי בנט ואילת שקד יפנימו ויבליטו את העובדה שאינם מתכוונים להוביל מפלגה מגזרית אלא מפלגה של דתיים וחילוניים. אם ורק אם יוכיחו את שאיפתם להגיע ברצינות לתפקידים החשובים של ראש הממשלה ושרת המשפטים, הם ייתפסו כחלופה רצינית או כשותפים בכירים ושווים לראש הממשלה נתניהו.

הסקרים מצביעים על היחלשותה של רשימת כחול-לבן ועל התחזקותה של רשימת ימינה. כחול-לבן נוצרה לפני כשנתיים יש מאין, וכנראה שבקרוב תהפוך שוב לאין, ולבלתי מתאימה לרוטציה. ימינה נראית כמי שהולכת וגדלה על חשבון הליכוד, ואם תנהג בתבונה היא צפויה להפוך לפחות לשותפה בכירה, ומועמדת לרוטציה, אחרי הבחירות הבאות.
גם מי שאינו מסתמך על סקרים חש את המגמה המסתמנת, שהתחזקה השבוע לנוכח ההסכם של נתניהו עם איחוד האמירויות, שמרכיב מרכזי בו הוא דחייה עד כדי ביטול של החלת החוק הישראלי על היישובים והאזרחים של ישראל והשארתם תחת שלטון צבאי (לפי נתניהו) ומועמדים לגירוש (לפי גורמים עוינים כמו מרצ, צרפת ודומיהם).
רבים ממצביעי הימין כמהים לשלטון שמביע באופן גלוי וברור את התנגדותו למדינה פלשתינית בארץ ישראל המערבית, ובמקביל רוצים לשמור על ערכיה היהודיים-דמוקרטיים של מדינת היהודים, ללא הינתקות מהם בנוסח המהפכה המשפטית שכבר רבע מאה מערערת את מערכת הבלמים והאיזונים החיונית בין שלוש הרשויות במשטר דמוקרטי. ציבור כזה הסתכל בחשדנות על החלת הריבונות ("סיפוח" בפי התקשורת) שכללה בתוכה מדינה פלשתינית, ומסתכל בחשדנות על השעייתה השבוע של החלת הריבונות, במסגרת ההסכם של נתניהו עם איחוד האמירויות. אם השעיית החלת הריבונות היא התשלום של נתניהו תמורת הסכם זה, מה יהיה התשלום שיסכים לשלם תמורת הסכם עם מדינה נוספת, ועם זו שאחריה?!
למעשה, עד היום נתניהו לא נסוג מנאום בר-אילן וגם לא מהזדהותו עם תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, הכוללת בתוכה הקמתה של מדינה פלשתינית בארץ ישראל המערבית. למעשה, נתניהו רק מנסה להמתיק את הגלולה בעזרת המינוח המכובס "השעיית החלת הריבונות", שמשמעותו השארתם של מאות אלפי אזרחים ישראלים תחת שלטון צבאי, אפילו אחרי 53 שנים.
על-רקע זה יכולים נפתלי בנט ואיילת שקד להוביל חלופה להמשך השקרים בנוסח "פתרון שתי המדינות", או "שטחים תמורת שלום", שבהם הלעיטו אותנו במשך עשרות שנים, והרגילו את העולם "הנאור" שזה הפתרון ואין בלתו.
התנאי להצלחתם של נפתלי בנט ואיילת שקד הוא אחד: הפיכת ימינה ממפלגה ציונית-דתית למפלגה ציונית המהווה בית פוליטי וכתובת להצבעתם של דתיים וחילוניים. כל עוד ידגישו את היותה של ימינה מפלגה דתית הם ימשיכו לדחוק את הרוב החילוני-ימני לכיוון הליכוד. התנאי: אם ורק אם יפנימו ויבליטו את העובדה שאינם מתכוונים להוביל מפלגה מגזרית אלא מפלגה של דתיים וחילוניים. התנאי: אם ורק אם יוכיחו את שאיפתם להגיע ברצינות לתפקידים החשובים של ראש הממשלה ושרת המשפטים, הם ייתפסו כחלופה רצינית או כשותפים בכירים ושווים לראש הממשלה נתניהו.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו-בנט: הרוטציה הבאה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
"גורמים עויינים" בנוסח בריימן
שלמה המגיב  |  17/08/20 19:10
 
- כרגיל, נכשל בהבנת הנקרא
תל-אביבי  |  18/08/20 09:49
 
- והתל אביבי , מבין את הנקרא
שלמה המגיב  |  18/08/20 16:33
2
אפשרות נוספת
יוסי מ.  |  18/08/20 08:26
3
"מפלגה ציונית" - זה מצוין!!!! ל"ת
וינטר הניה  |  18/08/20 21:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונתן אורון
את מי יאשימו? את יפה בן דוד, את רן ארז ואת כל ציבור המורים    הרי ברור שהמורים אשמים. הם לא התכוננו, ישבו להם בבית והתפננו להם בכיף
דן מרגלית
"הוא ירד מהקומה השנייה", סיפר המפגין, "ואמר שאסגור את החימום כי חבל על הכסף" (של המדינה)    אבל מי זה? שאלתי בסקרנות    "אה", אמר, "זה היה מנחם בגין"
בעז שפירא
הפוליטיקאי הנמוך הזה מציג לאורך השנים שיאים של שפלות    בחושים ערים הוא מצליח תמיד לזהות היכן מרוחה החמאה
יוני בן-מנחם
הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל פותח את הדלת לחזרתו לשטחים של מוחמד דחלאן והתמודדותו על תפקיד יו"ר הרש"פ    הברית הפוליטית בין דחלאן לחמאס הסתיימה, הוא הקים מאחזי כוח בשטחי הגדה וממתין לעיתוי הנכון לחזור לרמאללה
רפי לאופרט
בשעה טובה, עוד הסכם שלום לישראל עם מדינה ערבית באזור. הפעם מדובר בכללי משחק שונים – הדדיות מלאה בין הצדדים; שלום תמורת שלום    ישראל ממשיכה להחזיק ב"ערבות הביצוע" וזהו הישג יוצא דופן. ככל שתצטרפנה מדינות נוספות, יחלשו הפלשתינים ותגדל ההסתברות לסיפוח; אלא אם יתפתחו תנאים לסוג של פדרציה אזורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il