X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ, בצדק, העמיד לנתניהו מאה ימים חסד; מאה ימים של רדיפה, הסתה, התעלמות, השתקה, מידור והשפלה כעת גנץ ניצח אותו במשחק שלו עצמו הגיע הזמן שמישהו יעמיד את נתניהו במקומו, והמישהו הזה הוא גנץ
▪  ▪  ▪
גנץ. לא נשאר חייב [צילום: אלעד מלכה]

בני גנץ הוא איש אשר אזרחי ומדינת ישראל עומדים לנגד עיניו ובנימין נתניהו הוא פוליטיקאי ציני; נקודה. שניהם הוכיחו את הכתוב לעיל, ונתניהו ביתר שאת.
חלק נכבד מאזרחי ישראל ודאי שאלו את עצמם כיצד לעזאזל נתניהו הרשה לעצמו להפר את ההסכם הקואליציוני - איך הוא העז? איך הוא הצליח לישון בלילה כאשר הוא גרם לישראל למצוא את עצמה כפסע מבחירות? המוני אזרחים שרו בחוסר ודאות בכל התקופה האחרונה, והיד עודנה נטויה. והכל בגלל שידוע לכל כי נתניהו רוצה, ומסוגל, להרוס כל חלקה טובה במדינה וללכת לבחירות אשר ימיטו אסון כבד על המשק; כן, האיום עדיין קיים.
מאה ימים של שתיקה והבלגה הסתיימו, כך יש לקוות. נתניהו והליכוד לא הפסיקו להבאיש את שמו הטוב של גנץ ברבים, להתעלם ממנו ולמדר אותו. טוב עשה האחרון כשנתן לנתניהו מאה ימים של חסד. כעת, אחרי השתיקה הגורפת של יו"ר כחול לבן, לנוכח ההתנהגות הבזויה של רה"מ כלפיו מאז הוקמה הממשלה, ניתנת לגנץ הלגיטימציה לעמוד על שלו גם אם גלומה בכך האפשרות של לגנות את נתניהו ולתקוף אותו על מעשיו הנלוזים.
כאשר נתניהו השפיל את גנץ וגבי אשכנזי בכך שמידר אותם מהסכם השלום עם איחוד האמירויות והוסיף חטא על פשע כאשר תירץ זאת בטענה ההזויה והמופרכת לפיה הוא חשש שמא שני רמטכ"לים לשעבר ידליפו זאת - ראשי כחול לבן הבליגו; כאשר נתניהו הפר בעזות מצח את ההסכם הקואליציוני, בו הליכוד דרש שייכתב כי יש להעביר תקציב דו-שנתי, יו"ר כחול לבן וסגנו כמעט ולא פצו פה; כאשר נתניהו החל דוהר לבחירות - גנץ ואשכנזי התייחסו אליו בעדינות יתר.
מתקפה קשה
נתניהו אומנם הנחה את הליכוד להצביע בעד הפשרה, אך הוא הפיץ את הסרטון בו הוא קרא לעשות זאת אך רק על-מנת להרוס לגנץ את נאומו מבעוד מועד, ובעודו טבל, השרץ הוחזק בידו. גנץ לא נשאר חייב, ניצח את רה"מ במשחק שלו עצמו, ועלה למתקפה קשה כנגדו. לא בטוח כי כך היה נוהג לו נתניהו לא היה מנסה להקדים אותו ולהשחית את נאומו.
דבריו ומעשיו של גנץ חד הם: הוא הבטיח כי הוא לא יוותר בעניין התקציב ובנושא מינוי הבכירים - וקיים. בסופו של דבר, הפשרה עברה ללא שום ויתור של גנץ ועם נסיגה של נתניהו; ההצבעה פירושה כי התקציב שלבסוף תעביר הממשלה יהיה עד לסוף השנה הבאה וכי שיטת מינויי הבכירים השערורייתית של נתניהו לא תקרום עור וגידים. בנוסף, הוחלט לאשר את תקנון הממשלה כבר בשבוע הבא, מה שיעגן את יחסי השוויוניות בין הליכוד לכחול לבן. בפעם הראשונה ידו של גנץ מצאה עצמה על העליונה, לאחר שאת כל הסיבובים הקודמים לקח נתניהו - סיבובים אשר עוד היו בתקופת הוויתורים האינסופיים של גנץ.
הגיע הזמן להעלות הילוך; הגיע העת לשים את נתניהו במקומו. גנץ הוכיח שהוא מוכן ללכת על כל הקופה למען עקרונותיו. הוא ידע שנתניהו מוכן לקחת אותו לבחירות ולמחוץ אותו עד כדי מספר חד ספרתי של מנדטים, ועדיין התעקש על שלו; סופסוף מישהו שם לנתניהו קו אדום. מעכשיו והלאה, רה"מ יודע עם מי יש לו עסק. גנץ אמר לנתניהו שאם הוא רוצה לירות שירה ולא ידבר. נתניהו נדם.

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  27/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאה ימי החסד חלפו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ הוא עציץ שבור
החושף  |  27/08/20 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
מרגש לקרוא, כיצד מתכתבת משוררת האמונה על שפת המקורות, עם טוהר שירתה של רחל המשוררת
מרדכי ליפמן
ההתבהמות, ההפגנה של העדר מוסר בעניינים של מין, דברים שהצניעות יפה להן, הבוטות הגסה, בראש כל חוצות, בוצעו ומבוצעות כאצבע בעין, על-ידי השמאל ועל-ידי השמאל בלבד, במיצג היומיומי הנערך בבלפור
ציפי לידר
מדוע הגבתי בחומרה להתבטאותו המגונה של יעקב אחימאיר?    ולקינוח תם ונשלם - מדוע בדורנו רבו הפרעות קשב וריכוז?
ארי בוסל
התיירים הם מאיחוד האמירויות, וכשהם יתחילו להגיע, יתנפצו כל האשליות. במסגדים מדי שישי הם שמעו (ושומעים) שאנחנו קופים וחזירים, שמוטל על כל עץ ועל כל אבן להסגיר אותנו אם אנחנו מסתתרים מאחריהם, ושעל החרב להיות חדה ביותר, מוכנה לפעולה
חנינא פורת
הסיפור שמאחורי מגל-נטפים    ביוגרפיה וסיפור ההצלחה של השותפות משולבים בספר אחד    במקביל לסיפור מסכת חייו האישיים ותפקידיו הציבוריים הרבים מתאר לידור בפירוט רב את ההתפתחות הכלכלית של קיבוץ מגל, את התחנות החשובות בשותפות "מגל-נטפים" ואת פריצת הדרך הטכנולוגית בתחום ההשקיה כולל בארצות שמעבר לים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il