X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-רקע הפיצול בתנועת פתח וכווונתם של בכירים בתנועה להתמודד עצמאית בבחירות לפרלמנט, הציעו גורמים בכירים ליו"ר הרש"פ לדחות את הבחירות. תנועת חמאס מעוניינת בבחירות כדי לנצל את הפיצול בתנועת פתח ולהביסה, מחמוד עבאס יצטרך להחליט בקרוב על גורל הבחירות
▪  ▪  ▪
אבו מאזן, נאסר אל-קידווה [צילום: AP]

ההכנות לבחירות לפרלמנט הפלשתיני האמורות להתקיים ב-22 במאי נמשכות במלוא הקצב, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פירסם, על-פי הסיכום עם תנועת חמאס, צו על הקמת בית דין לנושא הבחירות ומזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב יצא לקהיר לפגישות עם בכיר חמאס סאלח אלעארורי כדי לדון בבחירות למל"פ, במחצית החודש אמורים נציגי הפלגים הפלשתינים לשוב לקהיר למפגש נוסף בנושא הבחירות בחסות המודיעין המצרי. אולם, הפיצול בתנועת פתח ממשיך להדאיג את הנהגת פתח שחוששת מהפיצול ומאובדן קולות, דבר שישרת את האינטרסים של תנועת חמאס.
נאסר אל-קידווה,חבר הוועדה המרכזית של פתח ושר החוץ לשעבר הכריז ב-2 במרץ, בשיחת "זום" עם 250 פעילים של פתח בשטחים, על הקמת "המועדון הלאומי הדמוקרטי" שיריץ רשימה עצמאית לבחירות לפרלמנט. אל-קידווה טען שהוא נשאר בתנועת פתח וכי הרשימה הינה רשימה של פתח ואיתגר את יו"ר הרש"פ אשר אסר על פעילי התנועה לרוץ ברשימות עצמאיות בבחירות לפרלמנט.
אל-קידווה התעלם מהאיום על חייו לפני כחודש שהשמיע מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי, בנוכחות מחמוד עבאס, אם ירוץ ברשימה עצמאית, זאת ועוד, הוא הודיע על כוונתו להכליל ברשימתו העצמאית אישים המקורבים למרוואן ברגותי ולמוחמד דחלאן,שני יריביו הפוליטיים המרים של מחמוד עבאס.
אל-קידווה גם פירט חלק מהמצע של הרשימה שלו, שבימים אלה עוסקים בכתיבתו: מלחמה בשחיתות, בניה מחדש של מוסדות אש"ף, חידוש המשא-ומתן עם ישראל במגמה להגיע להסדר מדיני, שחרור האסירים הביטחוניים, מאבק נגד ההתנחלויות, התמודדות עם משבר הקורונה ועוד.
הרשימה הזו איננה אמורה להיות הרשימה העצמאית היחידה של בכיר מתנועת פתח, גם בכירים נוספים כמו מוחמד דחלאן, נביל עמרו וראמי חמדאללה שוקלים לרוץ ברשימות עצמאיות, ההערכה היא שבסך-הכל יתמודדו בבחירות לפרלמנט הרשימה הרשמית של תנועת פתח ועוד 3-4 רשימות עצמאיות של בכירים בפתח.
הפיצול הזה בהתמודדות בבחירות לפרלמנט מעיד על כך שיו"ר הרש"פ איבד את השליטה על בכירים רבים בתנועה שרוצים להחליפו, אינם מצייתים להוראותיו ואינם נרתעים מאיומיו, גורמים בכירים בפתח המליצו למחמוד עבאס לשקול ברצינות את דחיית הבחירות כדי להביא בהמשך לביטולן, גורם בכיר בפתח אומר כי התמודדות בבחירות של כמה רשימות המזוהות עם פתח היא "התאבדות פוליטית" שמשרתת את תנועת חמאס ותביא לניצחונה בבחירות לפרלמנט כפי שניצחה בשנת 2006.
מחמוד עבאס מתלבט, הוא במילכוד, הוא עשה שינויים בחוק הבחירות הפלשתינית ובמערכת הבחירות כדי להבטיח את ניצחונו בבחירות אך השינויים האלה לא עוזרים לו לאחד את התנועה לרשימה אחת,הוא חושש מלסגת מהרעיון הבחירות שמא יאבד את התמיכה הכספית של ממשל ביידן ושל האיחוד האירופי, בתנועת פתח מחכים לראות כיצד ינהג בבכיר פתח נאצר אלקידווה, אחיינו של יאסר ערפאת, שהעז להמרות את פיו בפומבי ולרוץ ברשימה עצמאית, ייתכן שיו"ר הרש"פ יורה לעצור אותו או ייזום את גירושו מתנועת פתח, כדי להרתיע אחרים מללכת בעקבותיו, או שינסה לפגוע בו פיזית, אפשרות החיסולים הפוליטיים בתנועת פתח היא נושא חדש שמדברים עליו בגלוי בקרב פעילי התנועה ואי אפשר לשלול אותה על הסף.
עמדתה של תנועת חמאס
גם בתנועת חמאס, העסוקה בבחירות הפנימיות שלה גוברים הקולות לדחות את הבחירות לפרלמנט הפלשתיני במאי. בכיר חמאס נאיף אלרג'וב אמר ב-3 במרץ כי האווירה בשטחי הגדה איננה מתאימה לעריכת בחירות, הוא אמר כי הרש"פ לא שחררה את העצורים הפוליטיים וכי ישראל עצרה כמה עשרות תומכי חמאס בגדה. על-פי גורמים בחמאס, גם בקרב האסירים הביטחוניים של חמאס בבתי הכלא בישראל יש התנגדות עזה לעריכת הבחירות בשטחים.
אולם הנהגת התנועה רואה בפיצול בתנועת פתח הזדמנות פז להשיג ניצחון פעם נוספת בבחירות לפרלמנט, לכן היא זורמת כרגע עם הדרישות והתנאים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולא נכנסת עמו לעימותים כדי שלא לספק לו תירוץ לדחיית הבחירות או ביטולן גם במחיר של עימותים פנימיים בשורותיה.
ההכרעה תיפול בקרוב
על-פי גורמים בפתח, ההכרעה על גורל הבחירות תיפול בקרוב, הדור הצעיר בפתח בגדה דורש להיות מיוצג ברשימת פתח הרשמית שתתמודד בבחירות לפרלמנט, בכיר פתח מרוואן ברגותי האסור בכלא הישראלי ממתין לתשובתו של מחמוד עבאס על דרישתו למנוע השתתפות גורמים מושחתים משורות פתח בבחירות. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממשיך לקבל אזהרות מגורמים בפתח לעצור את תהליך הבחירות, גם מצרים וירדן מביעות דאגה מהמגמות המסתמנות בשטח, הן אינן מעוניינות בניצחון תנועת חמאס.
בסופו של דבר מה שיכריע את גורל הבחירות הוא הפיצול בתנועת פתח, אם מחמוד עבאס יחוש כי ניצחונה של תנועת פתח בבחירות איננו מובטח הוא יתחמק מעריכתן וימצא כבר את התירוץ המתאים ועל מי להשליך את האשמה לדחיית הבחירות.

תאריך:  04/03/2021   |   עודכן:  04/03/2021
+אושרה הנגשת מערת המכפלה
11:43 04/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופט רם וינוגרד: העירייה והווקף סירבו במשך שנים לשתף פעולה בהנגשה, ולכן המינהל האזרחי היה רשאי להפקיע את הסמכות; אין עילה להתערב בחלופות ההנגשה שנבחרו

זכות בעלי מוגבלויות לשוויון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+"אנחנו יודעים מה קרה ליהודים באירופה"
08:49 04/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בעקבות החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל טוען שר החינוך, יואב גלנט, כי האחרונים שיכולים ללמד אותנו מוסר אלה מי שנמצאים באירופה  ▪  "גן על עצמנו בכוחות עצמנו גם במובן הפיזי, וגם במובן הערכי-מוסרי נעמוד על עמדותינו ולשמחתנו יש לנו גם ידידים בעולם"

גלנט. "לא חושש מהחבורה העבריינית"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורמים בכירים בפתח המליצו לדחות את הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה כינה את החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה שכביכול ביצעה ישראל "מתקפה על מדינת ישראל"    שר החוץ אשכנזי: קוראים למדינות לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה
עידן יוסף
שמונה מתחמי חיסונים ייעודיים ייפתחו עבור פועלים העובדים בארץ למשך שבועיים    הרישום לקביעת תור לחיסון יתבצע דרך המעסיקים בישראל ובהתנחלויות    מנת החיסון השנייה תינתן באפריל
עידן יוסף
ייחקרו פשעי מלחמה לכאורה ביהודה, בשומרון ובעזה    בעקבות ההחלטה הרשמית, בימין מגנים ובשמאל מברכים
עידן יוסף
התקיפה הייתה כנגד מטרות אירניות    גורם צבאי סורי: התקיפה בוצעה מהאוויר מהגולן. מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו את רוב הטילים    גורם ביטחוני אמר מוקדם יותר: אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באונייה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - נייר לקמוס, חילוץ, התנכלות ובושה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    פורים שמח! "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" (אסתר ח', ט"ז)    שבת שלום והרבה בריאות ואושר    "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
רשימות נוספות
תושב רחובות ריגל עבור החמאס  /  עידן יוסף
הנשק נשמט למחבלים והלוחמים ניצלו  /  עידן יוסף
דוח הבנק העולמי: תמ"ג הרש"פ ירד ב-11.5%   /  עידן יוסף
קורה בין העיניים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
אין כמו כלא ישראל  /  עמנואל בן-סבו
האויב החדש של מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il