X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התפרצות הלאומנות הערבית בתל אביב יפו היא אינו אירוע בודד, האלימות נגד היהודים המתנחלים בתל אביב-יפו נולדה עוד טרם הקמת המדינה, עוד טרם מלחמת העצמאות, עוד טרם מלחמת ששת הימים, היא חיה קיימת ומתעצמת ככל שהמתנחלים קיימים
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

יוסף חיים ברנר, המתנחל היהודי ביפו של טרם הקמת המדינה, נרצח בדיוק לפני מאה שנים, ביום השני של פרעות תרפ"א, בתוך צבר של אירועי אונס, רצח, שוד וביזה ביהודים וברכושם. חמישה ימים של השתוללות ערבית רצחנית כנגד יהודי יפו המתנחלים, עשרם ושבע שנים טרם הקמת מדינת ישראל. השתוללות שגבתה חיי ארבעים ושבעה יהודים חפים מפשע ומאה ארבעים פצועים.
מאה שנים מציינים היום לרצח היהודים, המתנחלים, ובהם הסופר העברי, חיים יוסף ברנר וחבריו הסופרים צבי שץ, צבי גוגיג, יוסף לואידור ומשכירי חדרי הלינה יהודה ובנו אברהם יצקר. מאה שנים והיהודים עדיין מכונים מתנחלים בלב העיר העברית הראשונה שהתחברה עם יפו. בלב העיר יפו אסור ליהודים לרכוש בתים כחוק, בלב העיר יפו מותר לתקוף יהודים, סליחה מתנחלים. בלב העיר יפו מותר לבצע לינץ' בצעיר יהודי, בלב העיר יפו המתנחלים טובים למסעדות ולפרנסה אך לא לרכישת דירה. בלב העיר יפו זועקים בקול רם, ברור וצלול: בדם ואש נפדך יפו. בלב העיר יפו לא רוצים יהודי: "שיחזרו לפולין ומרוקו".
במאבק האלים והלאומני המובילים בימים אלה חלק מתושבי העיר תל אביב-יפו כנגד הגרעין התורני, יש רצף ישיר מיום הגיענו לחוף ימה של יפו ועד ימינו אנו. אין המדובר במאבק נדל"ן כמו שביקשו מי מתושבי תל אביב יפו לשדר כשהבינו כי המתנחלים של לפני מאה שנים הם אינם המתנחלים של היום.
התפרצות הלאומנות הערבית בתל אביב יפו היא אינו אירוע בודד, האלימות נגד היהודים המתנחלים בתל אביב-יפו נולדה עוד טרם הקמת המדינה, עוד טרם מלחמת העצמאות, עוד טרם מלחמת ששת הימים, היא חיה קיימת ומתעצמת ככל שהמתנחלים קיימים.
הים ביפו הוא אותו הים, הדייגים ביפו הם אותם דייגים, היהודים ביפו הם אותם יהודים, הערבים ביפו הם אותם ערבים. יפו היא החלק השני של העיר העברית תל אביב, עיר מתקדמת, תיירותית, מתפתחת, עיר אשר אמורה הייתה להיות הפרגוד שמאחורי ההשתלבות, הביחד היהודי ערבי. במקום זאת יפו מציגה לאומנית תוקפנות וניסיון לגרש יהודים, סליחה מתנחלים, מנחלת אבותם אל המדינות מהן היגרו לארץ ישראל.
המאבק של חלק מערביי יפו הוא אותו מאבק של חלק מערביי אום אל פאחם וחלק מערביי מזרח ירושלים, המשותף לכולם הוא הרצון האוטופי שלהם שהעם היהודי יתאדה ואיננו.
ההנהגה הערבית ישראלית, ברובה המכריע, מעודדת את התוקפנות, אינה מגנה את תקיפת היהודים ביפו, הכל הרי בשל הכיבוש. יהודי בירושלים שם נפשו בכפו אם יעז לעבור בשער שכם בדרכו אל הכותל המערבי, האספסוף יתקוף אותו ושמחת הלינץ' תשמע למרחוק.
בירושלים מכונים האנטישמים תוקפי היהודים "גיבורים", מדיניות ההכלה הישראלית כמו בהסרת המחסומים בשער שכם מוכתרת כניצחון מוחלט על גוליית היהודי, הכובש הנורא, וחגיגת הניצחון מלווה בשירים לאומנים הכוללים תיאור מה יקרה ליהודים אם רק... כשדגלי פלשתין מתבדרים ברוח להט הכבושים.
מאה שנים לרציחת הסופר יוסף חיים ברנר וחבריו הסופרים על-ידי ערבים עוד טרם הכיבוש. מאה שנים חלפו מאז והמתנחלים אותם מתנחלים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממתנחל למתנחל: מאה שנים לרצח המתנחל מיפו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, מר בן סבו
עמעד  |  4/05/21 11:40
2
זה חלק מסיפור גדול בהרבה,
המורה להסטוריה  |  4/05/21 16:25
 
- המורה להיסטוריה ולקולוניאליזם
זנזיבר  |  6/05/21 12:02
 
- ההודעה לא רלבנטית להסטוריה,
המורה להסטוריה  |  6/05/21 16:53
 
- אתה 'מורה להיסטוריה' בערך כמו
זנזיבר  |  6/05/21 20:07
3
הערבים פורעי יפו אז והיום
זנזיבר  |  6/05/21 07:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
מלך ירדן התקשר לנשיא המדינה ריבלין, וראש הרשות הפלשתינית שלח אליו איגרת תנחומים בעקבות האסון בקבר רשב"י    עוד מסרו ניחומים: האפיפיור, מלך ספרד ונשיאי גרמניה, אוסטריה, קפריסין, יוון, איטליה ועוד
ירון פרידמן
כמו בחודשי רמדאן הקודמים, התרבו ברשתות החברתיות והתקשורת הערבית הקריאות להחרים את התמרים המגיעים מהארץ. רבים הזהירו מפני אכילתם של תמרים אלה בשעת שבירת הצום. מהי הסיבה לכך ובכלל, מהי הפוליטיקה המזרח-תיכונית שמאחורי גידול התמרים?
עידן יוסף
מתפרע ערבי אחד נעצר    המשטרה כרזה קודם לכן: "תחגגו אבל בלי הפרות סדר, זה פוגע בציבור המתפללים שמגיעים למסגד" ונענתה בבוז    מחאה סמוך לכיכר השבת - פחים הוצתו רכב כיבוי נרגם באבנים
יורם אטינגר
זעזועי המזה"ת שופכים אור על הפגיעות ועל האפשרות להתפוררות כל הישויות הערביות, שאוכלוסייתן מעדיפה נאמנות מקומית/שבטית על פני נאמנות לאומית
איציק וולף
אחרי כמה ימי מהומות קשים במזרח ירושלים הורה המפכ"ל להסיר את המחסומים שהוצבו במדרגות שער שכם    ח"כ אחמד טיבי: הממשלה נכנעה לעמידה האיתנה של הצעירים הירושלמים בני המקום    ח"כ סמוטריץ': יותר מדי פעמים מדינת ישראל משדרת חולשה, נכנעת לטרור ולאלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il