X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הערכים נמלטו כל עוד רוחם בם מהסקר, ברחו בבושת פנים, ומה שנשאר זה תקוות להיות מפורסמים, אפילו לרגע ואפילו לדקה
▪  ▪  ▪
כסף ופרסום [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

משפחה, קהילה, קבוצה, ארגון, מדינה, עם, חייבים שיהיו להם גיבורים, גיבורים שיסמנו את השאיפות, החלומות, התקוות, המאווים. גיבורים שיהיו מופת, מודל לחיקוי, פנסאים אשר לאורם יצעד הדור, הארגון, הגרעין המשפחתי. גיבורים.
אידאליזציה וערגה לימים עברו כנוסטלגיה מותאמת צורך, באופן כללי היא עניין מגונה בעיניי, ברם, בנושא גיבורי התרבות של זה הדור התהום הפעורה נמתחת כמציאות שלא נמצא עדיין הגשר אשר יוכל לחבר בינם.
בשנים האחרונות נערכו סקרים שונים בנושא שאיפות וחלומות. התוצאות לא הפתיעו את מי שחי כאן בעשורים האחרונים, החלום והכמיהה המרכזית בחלק הארי של בני הנוער הם להיות מפורסמים, עשירים וכל האמצעים מקדשים את המטרה.
הערכים נמלטו כל עוד רוחם בם מהסקר, ברחו בבושת פנים, ומה שנשאר זה תקוות להיות מפורסמים, אפילו לרגע ואפילו לדקה. זהו החלום הגדול של חלק מהנוער הזולל וסובא את ההלעטה היומית בעולם הריאליטי ובתוכניות מהנדסות תודעה ויוצרות גיבורים חדשים בכל החל מתוכניות בישול, עבור לחדשות ואקטואליה וכלה בתוכניות 'תמימות' למראה המלעיטות את הנפש בשוליים של השוליים ומייצבות אותו בתודעה כמרכז הנורמטיבי.
יאמר כי ישנו גם נוער אחר, נוער שאינו חי, נושם, אוכל ומקיא את מה שיש לטלוויזיה להציע בין התוכניות, בפרסומות ובכלל. נוער אשר בוחל במנות 'הגורמה' התרבותיות המוגשות לו בגלוי ובסמוי, נוער היודע להבדיל בין שוליים קיצוניים בחברה הישראלית המפומפמים כאילו הם המרכז ואין בילתם, ראו אותם וכך תנהגו.
נוער אשר ניבולי הפה, הוולגריות, הציניות הנוראה, הפגיעות וההשפלות, כמויות הסחי והמיאוס, האשפה והצחנה העולה ממנה, עולה על כל דמיון, אינם לחם חוקו, אינם בלקסיקון שלו.
לדאבון הלב השיטה מצליחה בקרב חלקים עצומים של בני הנוער, בעיקר בקרב נוער 'גידולי המים', אשר לרוב הינו נטול שורשים ערכיים. 'גיבורי התרבות' של הנוער מוזרקים בזונדה בלתי נגמרת לוורידי התודעה של הנוער הנוהה אחריהם, המאמין שהחריגים הם המודל, המביט בתופעות חברתיות, אנושיות, שונות ומשונות כאילו הם האמת, הם העיקר וכל השאר הם השונים והמשונים. בבחינת אלה גיבוריך ישראל.
חלק מגיבורי התרבות היום הינם דמויות אנטי חינוכיות בעליל, דמויות מוחצנות, מוקצנות, אומנותן גסות רוח ערכיהן לעג ובוז לכל מה שלא מקדם אותם בעת הזאת.
להורים ולמחנכים, על-פי סדר זה, יש אחריות עצומה בשמירה על נפש הנער והנערה שבאחריותם. החל בברירת הבר מן התבן דרך צפייה מבוקרת ועד לשיח בלתי פוסק על סוגיות המטרידות את הנוער, אוזן כרויה בעלת שמיעה מפותחת, עין פקוחה לרווחה אשר תאפשר זיהוי מקדים של צפייה משחיתה והרסנית של הנפש.
המאבק הגדול על דמותה של מדינת ישראל בחגיגות המאה להקמתה הוא המאבק על ההון האנושי שיהיה אז בהנהגת המדינה, בצמתים המכריעים בחינוך, בכלכלה, במשפט, באקדמיה, בתעשיה בחברה. האם החלול יגבר, הריק ינצח חלילה או שמא הנוער של היום היודע להבדיל בין טפל לעיקר, בין טוב לרע.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/07/2021   |   עודכן:  15/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיבורי החלול: גיבורי הרדידות ומופת הריקנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדוגמה: שר החוץ
gngs  |  16/07/21 11:13
2
יפה כתבת.
לוגי  |  17/07/21 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרש"פ העבירה לממשל ביידן מסמך ובו 30 דרישות מישראל לצורך חידוש המשא-ומתן עמה שיבוצעו באופן הדרגתי. הרש"פ דורשת בין היתר את הקפאת הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, שמירה על הסטטוס-קוו בהר-הבית, פתיחת המוסדות הפלשתינים במזרח ירושלים ושחרור מחבלים
איתן קלינסקי
במשרד לענייני זרים נעלם האוורור, וספסל לממתין זקן או לאישה בהריון זה פריט נדיר    צפיפות רבה מתרכזת לה בעיקר מחוץ לבניין בהמתנה ארוכה רק לזכות כדי להיכנס משעת בוקר מוקדמת ותמשיך גם כשהשמש קופחת או שהקור משטה ומכה במצטופפים עד שתתקבל תשובה די צפויה
משה ניסנבוים
מפעים - רכישת קרקעות חדרה: "ראינו ונוכחנו כי אין כמֹה ביופייה וטוב טבעה בכל האחוזות, טובה היא עד מאוד"
ראובן דינור
רק טוליק המעונב והאלגנטי שבחבורה הנהן בראשו ושתק    להיות אוהד של גרמניה בשנות הששים של המאה הקודמת נחשב למעשה כפירה בעיני ארבעת הג'וקרים
צבי גיל
הדור הצעיר זקוק לדיור בר-השגה תוך תהליך יישומי מהיר. בהעדרו החלופה היא חו"ל - שם הם יכולים לבחור שתי אפשרויות. או להישאר שם, או לעשות מספיק כסף כדי שיוכלו לקנות דירה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il