X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ככל שהימים עוברים והממשלה החדשה מצליחה לפתור בעיות שביבי והליכוד גרמו או הותירו מאחוריהם, כך גואה שנאתו של ביבי לממשלת השינוי ובכיריה
▪  ▪  ▪
נתניהו. מלא בשנאה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

כנסת ישראל קיימת בכדי לחוקק חוקים לטובת המדינה ואזרחיה, לפקח על פעולות הממשלה בדרכים שונות, לרבות בבחינת ואישור התקציב, אישור תקנות שמוציא שר ועוד ועוד. תפקידים אלו חלים על כל ח"כ, בין שהוא בקואליציה ובין שהוא באופוזיציה.
תפקיד האופוזיציה להגיש הצעות חוק מטעמה ולבחון הצעות חוק שמגישה הקואליציה, ואז לתמוך בהן או לדרוש שיוכנסו בהן תיקונים או שינויים ולבסוף להצביע בעדן או נגדן. השיקול הראשוני והמכריע חייב להיות טובת המדינה וטובת אזרחיה. שיקול זה חייב לגבור על כל שיקול אחר. ברגע שהאופוזיציה שוקלת שיקולים אחרים, שהם נוגדים את טובת המדינה, שוב אין היא רק אופוזיציה מול הקואליציה אלא היא הופכת לאופוזיציה למדינה עצמה.
אסור, במדינה מתוקנת, שרגשות שנאה ליריב, תחושות תסכול מתוצאות הבחירות או שיקולים אישיים, של טובתו הפרטית של ח"כ או של המשפחה או המגזר אליו הוא משתייך יקדמו לטובת המדינה ואזרחיה וינחו את הצבעתו. הצביע ח"כ בניגוד לעיקרון זה הרי הוכיח כי אין הוא ראוי לכהונתו.
בדמוקרטיה זכאי כל אזרח לפעול לקבלת דעותיו, זכותו להצטרף לכל מפלגה או גוף פוליטי אחר וגם ליצור גוף פוליטי, כמו מפלגה חדשה, בעצמו. דברים אלו האמורים בכנסת יפים גם לכל מועצה של רשות מקומית.
אילו נהגו הפוליטיקאים לפי עיקרון זה היו נמנעות מחלוקות רבות, מריבות מיותרות וכמובן גם רציחות על-רקע פוליטי (או חמולתי - ברשויות מקומיות שונות). גם היה נמנע הצורך לאבטח פוליטיקאים, ראשי רשויות מקומיות ובני משפחותיהם.
תקן מוזר
למרבה הצער אנו נוכחים כי הן בכנסת, והן בחלק מהרשויות המקומיות, ההצבעות הן על-רקע שנאה, על-רקע תסכול מכשלון בבחירות ועל-רקע שוחד פוליטי כמו הבטחת משרות ותפקידים (מישהו עוד זוכר את משה פייגלין שסולק מהזירה בהבטחת שווא לכהונת שר? או את קניית אורלי לוי-אבקסיס בכהונת שרה?), עם עידוד הכלנתרים ("עריקות" בלשון ימינו), כמו מינוי לשר, לסגן שר או בהענקת מכונית, ואפילו לכהונת ראש ממשלה ברוטציה...
נתניהו בשנים האחרונות התמסר לקידום מצבו האישי, להטבות שונות לבני ביתו (רכב משורין, מאבטחים בארץ ובחו"ל), לקבלת כספים, או לניסיונות קבלתם ממיטיבים שונים ולמימון החזקת בתי מגוריו, קניית והכשרת מטוס מלכותי ואפילו ניסיון לבניית מבצר נוסף, דמוי בלפור, על כל אבטחותיו ומנגנוניו עבור ראש-הממשלה-החליפי, וזאת למקרה שהוא עצמו יכהן בתקן מוזר זה.
ביבי, יותר מכל פוליטיקאי בכיר אחר, ביסס את שלטונו, בעיקר בשנים האחרונות על טיפוח שנאה: שנאה ליריב הקרוב: "השמאל" ("סמול") אותו המציא וניפח כמעט יש מִאָיִין, ושנאה ליריב הרחוק והמסוכן באמת: אירן. הקמת ה"סמול" וניפוחו הביאו להתלכדותו של זה, להזרמת רוח-חיים במפלגות העבודה שכבר "הייתה על הקרשים" כמו מרצ, ואלו התעוררו לתחיה בחינת הגולם הקם על יוצרו.
גם יחסו בשנים אלו לידידי ישראל היה רווי בדחיה ואפילו בשנאה. כך עם ממשלו של אובמה בארה"ב; עם מחצית מהעם היהודי היושב בארה"ב ומשתייך לזרם הרפורמי; עם ממלכת ירדן שכנתנו אשר עמה לנו הארוך בגבולותינו; הושטת כתף קרירה לנשיא מצרים סיסי (פרט לנדיבות באישור למכור שתי צוללות מתקדמות). במסעי הבחירות שפע בדותות, זלזול ולעג לגנץ (פריצה לטלפון, שפיות דעת), ללפיד, לסער והתנפל בְּחֵימָה שפוכה על בנט. ההסתה כנגד יריביו לא פָּחֲתָּה מההסתה בזמנה כנגד מפלגת העבודה ויצחק רבין ז"ל.
עתה, מהאופוזיציה, לא בוש נתניהו מלהאשים את יריביו בכל חטאותיו: פַּטְפֶּטֶת תוך אי-טיפול ממשי בסכנה האירנית; הזנחת מנגנוני הבריאות וכשלון מחפיר בלחימה בקורונה עקב שיקולים פוליטיים קטנוניים, ואי-סגירת נתב"ג; אי-מינוי מפכ"ל תוך תקיפת המשטרה והחלשתה בזמן שהפשע גדל ופרח, לרבות התנכלויות לנוסעים בכבישי הנגב; גביית דמי-חסות בצפון; העדר הגנה לחקלאים וליבולם, העדר לחימה ממשית בפשע, כולל ברציחות במגזר הערבי; באי איסוף הנשק במגזר; באי-השגת חיסונים חדשים ובאחזקת חיסונים שתוקפם אמור לפוג בסוף החודש.
חוש נבואי
אולם נתניהו גם הביא חידושים מאוצר רעיונותיו הפרטיים: הליכוד, כבר בימי מנחם בגין ז"ל, האשים כי את כל מַדְּוֶויהָּ של המדינה קיבל ב"ירושה" מהמערך, אך האשמת המערך ומפלגת העבודה לא פסקה עם פטירתו של מנחם בגין ז"ל, ושבה בחוזקה עם עֲלִיַּת ביבי לשלטון. החידוש הנוכחי של ביבי אינו רק בהאשמת ממשלת השינוי, ובעיקר לפיד ובנט, בכל כִּשְׁלוֹנוֹתָיו של הליכוד בשנים האחרונות, אלא ביבי מאשים את ממשלת השינוי גם באי-העברת חוקים חיוניים לביטחון המדינה, כִּשְׁלוֹנוֹת שהוא עצמו גרם להם, אלא אף מרחיק לכת יותר: ביבי מאשים את הממשל החדש גם בְּכִשְׁלוֹנוֹת העתידיים שטרם באו לעולם. מין חוש נבואי כזה בו ביבי חושב שהתברך.
ככל שהימים עוברים והממשלה החדשה מצליחה לפתור בעיות שביבי והליכוד גרמו או הותירו מאחוריהם, כך גואה שנאתו של ביבי לממשלת השינוי ובכיריה. כך ח"כ בכירים בליכוד, שעבר ביטחוני או כלכלי מפוארים אחריהם, מצביעים בחירוק שִׁנָיִים נגד טובת המדינה ובלבד שיצליחו להכשיל את הממשלה החדשה לשביעות רצונו של ביבי. אבוי שכך היה לנו.
כתבתי על מעשי נתניהו כי לדעתי הוא זה שהוביל אותנו לתהומות השנאה אליה שקענו, ואם יתגבר על יצרו (ועל יצרה) בידו לתקן את המעוות.
דווקא היום, תשעה באב, התאריך בו חרבה יהודה עקב שנאת אחים ואחרי הבאת כוח זר להתערבות במדינה, רומא, שתחילה העלתה את הורדוס העריץ ועד חורבן בית והדיכוי האכזר של מרד בר-כוכבא, ראוי שכולנו, קואליציה ואופוזיציה, ניסוג מהשנאה והרצון להרוס כל אשר היריב הפוליטי בונה, ונתגייס כולנו, פוליטיקאים ואזרחים מן השורה, לפעול לטובת המדינה ולטובת אזרחיה, שהם כולנו. לשמור על גבולות במחלוקות וביריבויות שלעולם לא יחסרו, ולזכור תמיד כי אנשים אחים אנו.

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טובת המדינה או משמעת אופוזיציונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עירא פריגת
ביפן כללי המשחק שונים לגמרי. עד כדי כך שמי שלא מודע לקיומם ואינו יודע כיצד יש להתנהל בו, סביר שימצא את עצמו מחוץ למשחק ולפעמים גם "להישרף" מול חברות מסוימות. ברוב המקרים אנשי עסקים ישראלים מצליחים להתמודד עם האתגרים העסקיים הקיימים במדינות יעד שונות, אולם ביפן, חייבים להכיר את דרך קבלת ההחלטות היפנית, את הגינונים והמנהגים התרבותיים בכדי להצליח
דורון מצא
גם אם יש ביחסים המתחממים בין ירדן לבין ישראל תועלת מדינית מסוימת עבור ישראל, הם עלולים להצביע על כיוון התפתחות מדאיג לאינטרסיה המדיניים של ישראל
אליהו קאופמן
ההתקפות האדירות כנגד דבריו של הרב יצחק יוסף - שבסה"כ קרא לבחורי הישיבות להעדיף חיי תורה בלבד על פני ערבובם בחיי חול, מעידות עד כמה האסכולה האנטי דתית בישראל ירודה מזו של אומות העולם ועד כמה הפחד הדמוגרפי שלהם מפני הדת היהודית מכסה על "הליבראליזם" השגור בפיותיהם
יוני בן-מנחם
הנשיא ביידן יארח היום בבית הלבן את עבדאללה מלך ירדן כמנהיג הערבי הראשון שעמו הוא נפגש מאז כניסתו לתפקיד. המלך עבדאללה יבקש סיוע כלכלי נרחב מארה"ב כדי לחזק את יציבות שלטונו, הוא ידגיש את חשיבות פתרון שתי המדינות והשמירה על מעמדה של ירדן בהר-הבית
עמנואל בן-סבו
אסור לה למדינת ישראל על הנהגתה להשתיק את תוצאות הבקיעים הקשים שנתגלו במבצע 'שומר החומות' בתוככי ישראל ובעוטף ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il