X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמה עצוב שאדם, לוחם, יוצא לרוב מאלמוניותו רק אחרי שהוא נופל חלל. אנחנו חבים הרבה לארז וחן זכרם לברכה, אנחנו חבים באותה מידה לרבבות חבריהם שעומדים על משמר המדינה, לא רק באוויר, גם ביבשה ובים, קצינים כחיילים, והם אלמונים. מי ייתן וכולם ישלימו את שירותם ותפקודם בשלום וללא פגע
▪  ▪  ▪
ארז שחייני וחן פוגל טייסים שנהרגו [צילום: דובר צה"ל]

השבוע הראשון של שנת 2022 לא היה קל. מגפת הקורונה נסקה לממדים שלא שיערנום, עד כדי עשרות-אלפים מאומתים ביממה ואובדן שליטה. יחד עימה נחשפנו לגל של עליית מחירים במרכולים, ומוצרים רבים רחקו מהישג יד של המונים. בכנסת היה זה שבוע מחשמל. עלו לטונים חריפים חילופי הדברים בין קואליציה ואופוזיציה. די אם נזכיר שלושה ביטויים שנחרתו במיוחד בזיכרון: "סמרטוט ריצפה", שהטיח דודי אמסלם ביו"ר הכנסת, "תתי אדם", שכינה יאיר גולן את מתנחלי חומש, ו"עופי לי מן הפרצוף", שקרא בחמת זעם נפתלי בנט לאורית סטרוק. שאמסלם מדבר מנהמת לבו כבר איננו מופתעים, שגולן אינו נרתע מהשוואות נוראות כבר ידענו, אבל שראש הממשלה יקום מקומו ובחמת זעם יסתער לעבר ספסלי האופוזיציה ויטיח בה אמירות נמוכות - זה היה חיזיון מדאיג.
בכך לא תם סיכומו של השבוע. עזה "כיבדה" אותנו במטח של שני טילים שנפלו לים מול תל אביב ובפרץ של איומים מוכרים בהקשר למעצרו המנהלי של אסיר פלשתיני (לא שנדרשות לחמאס עילות להסתה גסה ולאיומי סרק). בשומרון נמשכו ההתכתשויות בין מתנחלים לערבים, בעוד גנץ מארח בראש-העין את ראש אש"ף ומדלג לארמון המלוכה ברבת עמון.
השבוע שעבר ייזכר במיוחד עקב שורה של אבידות קשות. בתחילתו איבדנו שני טייסי מסוקים, שצנחו עם ה"עטלף" שלהם הימה בלי שהצליחו להיחלץ. אלמלא קרתה התקלה הטראגית במסוק, השמות ארז שחייני וחן פוגל לא היו נודעים ברבים. הם היו נשארים באלמוניותם, ממשיכים במשימותיהם בחיל-האוויר, וכמו חבריהם הטייסים גיבורי החיל לא היינו בכלל מתוודעים אליהם. כמה עצוב שאדם, לוחם, יוצא לרוב מאלמוניותו רק אחרי שהוא נופל חלל. אנחנו חבים הרבה לארז וחן זכרם לברכה, אנחנו חבים באותה מידה לרבבות חבריהם שעומדים על משמר המדינה, לא רק באוויר, גם ביבשה ובים, קצינים כחיילים, והם אלמונים. מי ייתן וכולם ישלימו את שירותם ותפקודם בשלום וללא פגע.
בסוף השבוע נהרגו שמונה ערבים בתאונת דרכים נוראית בבקעת הירדן. כיוון שלא בישראלים מדובר, הדיווח התקשורתי היה מינורי יחסית לאסון בסדר גודל כזה. שמונה גברים שהיו בדרכם ממקום עבודתם הביתה, ובאחת נהרגו בגלל טעות אנוש של הנהג. שמונה משפחות אבלות בכפר אחד, שאפילו שמו בקושי הוזכר. אלמונים היו ואלמונים יישארו. לעומת זאת, הזדעזענו ממותו מכדור תועה (או לא תועה) של ילד בן 4, עימאר חוג'יראת הישראלי, ביישוב ביר-אל-מכסור. זאת - בתוך גלי הפשיעה האלימה בחברה הערבית. "מה הוא אשם?" - זעקה הכותרת הראשית, ותשובה אין. דווקא הפעוט, ששיחק להנאתו בגן השעשועים, היה קרבן ראשון בשנה החדשה לירי חסר המעצורים בישובים הערביים בישראל, אחרי 127 נרצחים, ערבים בידי ערבים, אשתקד.
איבדנו בשבוע שחלף שניים שלא היו אלמונים כלל וכלל: השר לשעבר מרדכי בן-פורת שזכה להגיע לגיל 98, משאיר אחריו בית מורשת מופלאה של יהדות בבל ומוזאון להנצחתה, והאיש שהוגדר כ"קול של ארץ-ישראל", שחיבר את הפסקול שלנו, הפזמונאי והסופר יורם טהרלב, שנפטר בן 84.
השניים היו דמויות מאחדות בחברה השסועה שלנו. הראשון זכה לקבל את פרס ישראל על מפעל חייו, השני היה זכאי לפרס ומשום-מה לא הוענק לו. לשואלים אותו על כך אמר: "פרופסור לכימיה שמקבל את פרס ישראל נגאל מאלמוניותו, פתאום הציבור מכיר את שמו. זה לא חל עליי. פרס ישראל לא יתרום דבר לחשיפת היצירה שלי". הוא צדק, ובכל זאת מן הראוי שיוענק לו הפרס אפילו עוד יותר לאחר מותו. כבר היה תקדים לכך - רון נחמן ז"ל, שהוכתר כחתן פרס ישראל לאחר שהוכרע בידי מחלה קשה.
מרדכי בן-פורת השאיר אחריו פרקי חיים רבי פעילות, שהעלה בספרו: "מארץ הולדת לארץ מולדת". ושם מצאנו את הפיסקה הבאה: "שש-עשרה שנים הייתי חבר-כנסת ובשנתיים - שר. לנכדיי ולניניי אני אומר - אל תיכנסו לפוליטיקה. הפוליטיקה זה שקרים, חתרנות ועוד כמה דברים שאינני ממליץ עליהם. לשמחתי, אני לא הייתי מעורב בדברים האלה. השתדלתי וגם הצלחתי לצאת נקי. אבל ראיתי אותם מקרוב, והייתי רוצה לחסוך כל זאת מכם. חפשו קריירה במדע, בספורט, במחקרים, בתיאטרון - לא בפוליטיקה..."
יורם טהרלב רחק מהפוליטיקה כמו מאש. באחד הראיונות האחרונים הסביר: "פוליטיקה תמיד הייתה מסוכנת, מהלכים רבים בה אינם על חילוקי דעות אלא על שנאה, עם ישראל חי ממחלוקת למחלוקת, לי זה לא מתאים". דברים נוקבים ומדאיגים שמתחדדים במיוחד בימים מקוטבים אלה, שבהם הפוליטיקה הדרדרה לשפל המדרגה. ולוואי שהימים הבאים יהיו רגועים יותר, ממותנים יותר בכנסת, בדרכים, בבריאות - והלוחמים יישארו באלמוניותם.

תאריך:  10/01/2022   |   עודכן:  10/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיילים אלמונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיוק בעובדות , נוסח אחימאיר
שלמה המגיב  |  10/01/22 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אני מציע לראות בפרשת הצוללות את ראש הגשר להבהיר לציבור מה משמעות ההסתרה מצה"ל ומשר הביטחון
צילה שיר-אל
נושאי תקשורת שוב עומדים להיות בנסיגה בתקופה הקרובה    ההתייחסות הנכונה לנושא, היא להבין כי הבעיה הייתה כבר קיימת ואילו רק בזמן הנסיגה היא פרצה החוצה בכל עוצמתה
אלי אלון
חלקת גדולי האומה היא חלקת קבורה ממלכתית בהר הרצל שיועדה לקבורת גדולי המנהיגים של מדינת ישראל: נשיאי מדינת ישראל, ראשי הממשלה, יושבי ראש הכנסת ובני זוגם    לא מכבר נערכו במקום עבודות שיפוץ והרחבה משמעותיות והמקום שינה פניו כמעט ללא הכר
איתן קלינסקי
למרבה הצער, עוצמות השנאה והלעז מרקיעות שחקים לכתובתו של יהודי, שמעז להכיר בזכות הפלשתינים למדינה ריבונית, ולהפתעת המלעיזים לכתובתי גם על מדינה לפלשתינים או על אוטונומיה מדבר אדם העונה לשם יורם כהן
דוד ארגז
מה שמאכזב במיוחד אצל בנט זה שהוא מתגלה כפוליטיקאי כושל, מנהל גרוע ואדם חלש שאינו עומד בלחצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il