X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ביקור הרצוג ברבת עמון [צילום: חיים צח/לע"מ]
כבוד מלכים וטרור דמים
במה יועילו היחסים המשופרים עם טורקיה וירדן, להדברת הטרור? לא מיד. הן זוהי כרגע בעייתנו הבוערת, שגם אחרי שבוע כואב, שגבה 11 קורבנות. הצפי הוא להתעצמותו בימים הקרובים, ימי רמדאן. ככל שהטונים כלפינו בטורקיה וירדן ובעוד מדינות ערביות מתמתנים ואפילו הופכים לידידותיים, ועל זה יש להתברך, כך מחריפים ומקצינים הקולות העולים מעזה, מג'נין ומטהרן

בתוך הכאוס העולמי והטרור בארצנו, כמעט נבלעו ולא די שמנו לבנו לשתי סצנות מזרח-תיכוניות מעודדות. שתיהן קשורות בנשיאנו יצחק הרצוג. הראשונה - באנקרה בירת טורקיה: נשיא מדינת ישראל מתקבל על-ידי מארחו נשיא טורקיה ארדואן בטקס צבאי מרשים ביותר. כבוד טורקי למדינת ישראל - אחרי שנים רבות של נתק וגידופים בלתי נסבלים. השנייה - בשבוע שעבר ברבת עמון: נשיא מדינת ישראל מתקבל על-ידי מארחו המלך עבדאללה השני בטקס צבאי מרשים לא פחות. כבוד למדינה שממערב לממלכה האשמית, שיחסי השלום ביניהם ידעו מעלות ומורדות.
טוב עשה הנשיא כשנענה להזמנותיהם. שני המפגשים הללו משפרים ומתחזקים את יחסי ישראל עם שתי המדינות, הגם שמנהיגיהן תומכים גם עתה באופן מוחלט בהקמת מדינה פלשתינית ובהסגת ישראל לקווי 67. שניהם חוזרים ומדברים על ירושלים, הקדושה למוסלמים וכבושה בידי ישראל, מתריעים נגד המשך שלטון ישראל בהר-הבית ותומכים במאבק הפלשתיני. ארדואן נותן רוח גבית לחמאס בעזה, עבדאללה הוא פטרונו של ראש אש"ף אבו-מאזן.
מה נאמר באמת בשיחות הפנימיות בין הנשיא הרצוג לבין שני המנהיגים המוסלמים הללו - איננו יודעים. ניתן לשער שלא היו בהן הרבה חידושים. חשיבותם בעצם קיומם. המפגשים נולדו קודם כל מתוך צרכים פנימיים בטורקיה ובירדן. ארדואן השרוי בשפל כלכלי, הבין סוף-סוף שלא על החרפת היחסים עם ישראל תהיה תפארתו. לכן החליף דיסקט. הוא לא יגיע לישראל - אבל יזמין את הנשיא שלה לביקור ממלכתי בטורקיה, למפגש טעון חשדנות אבל מתנהל במלוא הטקסיות. תוצאה חיובית אחת כבר הייתה - שליט טורקיה גינה את מעשי הטבח שביצעו פלשתינים בתוככי ישראל.
עם ירדן המצב קצת שונה. המלך בחפץ לב מארח בארמונו שרים מישראל, ועתה גם את הנשיא. הוא צמא למים וכמונו רוצה ביטחון. אבל להגיע בעצמו - אם לא לירושלים, לפחות לתל אביב, או לים המלח בצד הישראלי - לא ולא. ומה שתמוה יותר - הימנעותו מלשלוח את שר החוץ או נציג ירדני אחר, לפסגת הנגב בשדה בוקר. לעומת זאת, כמה ימים קודם לאירוח הנשיא הרצוג, עבדאללה נסע לרמאללה, והשמיע שם הכרזות לא נעימות הגם שלא מפתיעות: "פלשתין וירדן הן אחת ולשתיהן אינטרס משותף, דאגות משותפות ותקוות זהות. ירדן תישאר תמיד לצד העם הפלשתיני ותתמוך בזכויותיו למרות כל האתגרים". בפגישה עם הרצוג, גם עבדאללה גינה את הטרור.
במה יועילו היחסים המשופרים עם טורקיה וירדן, להדברת הטרור? לא מיד. הן זוהי כרגע בעייתנו הבוערת, שגם אחרי שבוע כואב, שגבה 11 קורבנות. הצפי הוא להתעצמותו בימים הקרובים, ימי רמדאן. ככל שהטונים כלפינו בטורקיה וירדן ובעוד מדינות ערביות מתמתנים ואפילו הופכים לידידותיים, ועל זה יש להתברך, כך מחריפים ומקצינים הקולות העולים מעזה, מג'נין, מטהרן, ומתורגמים לפיגועי מתאבדים בעורף הישראלי.
עם כל הכאב על החללים והפצועים - יהודים, ערבים ונוצרים - אל לנו לשדר חולשה ומורא. עלינו לשמור על קור-רוח, להגביר ערנות, לגלות זהירות, לשתף פעולה עם שוטרי ישראל, לגלות סבלנות. זוהי האחריות המוטלת עלינו, האזרחים, לצד נשיאת נשק (ברישיון!) ושימוש בו בעת מצוקה. ואכן, בשבת החמימה אפשר היה לראות המונים בשמורות הטבע, בפארקים, כפי שחזיתי בפארק הירקון. לכל אורכו משפחות וחברים חגגו מי יום הולדת ומי שמחה אחרת, ומי סתם התפרקדו על הדשא, נהנים מהחום והירוק. אביב בישראל, שמחת חיים בישראל, שאותה רוצים שונאינו לשבש. ובל נשכח: אנחנו יכולים לבלות בחיק הטבע רק בזכות לוחמינו, אשר באור ובמחשך, בגבורה ובאומץ, יוצאים אל קיני הטרור ביו"ש, לפעולות חשיפה ומניעה של מסעות רצח. לא כל הפיגועים נמנעים, לדאבוננו, אך הודות להגברת הפעילות, איסוף מודיעין טוב, נקיטת יד קשה בשטח - אנו יכולים להמשיך בשיגרת חיינו.
אלה ימים שבהם יד אחת שלנו מושטת לשלום ויד שנייה מחזיקה בנשק. שבהם אנו שמים מבטחנו בצה"ל, בשב"כ, במג"ב, במשטרה וביס"מ, ויש שיאמרו - בקב"ה. בחורים אלמונים, שקסדות, אפודות ומשקפות עוטפות אותם ונשק דרוך בידיהם לסכל כל איום. אלה ימים שבהם רק לאחר שנפל אחד מהם, נחשפו לעין כל שמו, אישיותו ומעשה גבורתו. בזכות גיבורים כאמיר חורי, אנו יכולים לבלות ולחיות. לעד ננצור את זיכרו.
שאבנו עידוד מקבלות הפנים בארמונות באנקרה וברבת עמון. אך לא די בכבוד מלכים. היינו רוצים עתה לראות את הנשיא הטורקי והמלך הירדני בביקורי גומלין בישראל. אני בטוח שמר הרצוג אכן הזמינם לירושלים ולהתקבל באותו כבוד שבו קיבלוהו בארצותיהם. אם זה ייצא אל הפועל יתחזק עוד יותר מעמד ישראל. יקרה הדבר או לא יקרה, תמיד ובכל מצב רק על עצמנו נוכל לסמוך.

תאריך:  05/04/2022   |   עודכן:  10/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ניסה לקדם יוזמה אזורית להחזרת סוריה לליגה הערבית ולהזרמת השקעות מהאמירויות לסוריה, בניסיון לדחוק את אירן אל מחוץ לסוריה    ממשלת בנט לא שוללת מהלך כזה של מדינות ערב, אך נוקטת עמדה ניטרלית ביחס ליוזמה בשל ספקנות בדבר יכולתו המעשית של אסד להוציא את הגורמים האירניים ממדינתו
עידן יוסף
מדובר בהסכם מקיף ומשמעותי, אשר כולל בין היתר, סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות לרבות רגולציה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני    95% מהמוצרים הנסחרים בין המדינות כלולים בהסכם ויהיו פטורים ממכס
עידן יוסף
דגלי ישראל הונפו בארמונו של המלך    עבדאללה גינה את הפיגועים בארץ    הרצוג דיבר על הפיגועים מבלי להתייחס לזהות המחבלים: "חייהם של 11 חפים מפשע נגדעו על-ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים"
יוני בן-מנחם
ירדן התחמקה מהשתתפות במפגש שרי החוץ הערביים בשדה בוקר והמלך עבדאללה נפגש עם יו"ר הרש"פ כאקט של תמיכה בפלשתינים. ירדן חוששת מהסלמה בשטחים במהלך חודש רמדאן שעלולה לזלוג לשטחה ולערער את יציבות הממלכה
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הוזנקו לטיסות באזור הנגב לקראת נחיתת מטוסיהם של שרי החוץ של האמירויות, מצרים, בחריין ומרוקו    ראש הממשלה עורר את זעם מצביעי הימין כשכינה את יהודה והשומרון 'הגדה המערבית'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il