X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: נועם רבקין פנטום/פלאש 90]
רה"מ מבקש שנתקן את חטאו
כאשר כל ממשלתו הוקמה על בסיס של התמודדות עם הטוען ולא עם הנטען, מצפה ראש הממשלה שדווקא הציבור יתקן את חטאו הכבד טחינת ה"פלגנות" על-ידי ראש הממשלה מעלה חשש כבד לסתימת פיות, במקביל לכך שהעיתונות ממלאת פיה מים

נאום "האחים" של ראש הממשלה נפתלי בנט הוא עוד תמרור אזהרה לדמוקרטיה שלנו. מצבו הפוליטי של בנט מאוד רעוע, ממשלתו על סף נפילה, אופק פוליטי אישי אין לו, אז הוא שובר לטעמי את הכלים.
המחלוקות בעם תמיד היו ותמיד גם תהיינה. בואו נקווה שהמחלוקות לעולם לא תושתקנה על-ידי שלטון פחדני. במקביל אנו מקפידים מאז קום המדינה שהמחלוקות העזות המלוות אותנו מראשית קיומנו לא תעבורנה את הש.ג. של מחנות צה"ל, ואנו מקווים שהמחלוקות לעולם תחדורנה ליחידותיו בעתיד.
לכן כל שיח על ביצה שלא נולדה, בייחוד אם השיח הזה עולה בנאום ראש הממשלה ביום הזיכרון, רק מגדיל את הסיכון שדווקא בגלל כאלה נאומים, דווקא בגלל כאלה פרובוקציות של ראש הממשלה ייפלו חומות הבידוד, וה"פלגנות", כלשונו של ראש הממשלה, שרגלה מעולם לא דרכה ביחידות צה"ל ובכוחות הביטחון, דווקא תחפש יעדים חדשים לדריכותיה.
לשיא הצביעות וההתחסדות הגיע מר בנט במשפט "ניתנה לנו הזדמנות לתקן את חטא שנאת האחים של אבותינו ולהיגמל מיצר הפלגנות שהחריב את עמנו. ההחלטה היא בידינו. בואו נפיג את החרדות אחד מן האחר. נתמודד עם הטיעון, ולא עם הטוען. נקשיב באמת. נתווכח זה עם זה, אך לעולם לא נשנא איש את אחיו". ומהי אותה הזדמנות לה מתכוון נפתלי בנט? לטעמי הוא מתכוון לממשלה החדשה, ממשלתו, ממשלת האחים ובני הדודים. ועם איזה טיעון מתמודדת הממשלה הזו? ובכן היא לא מתמודדת עם אף טיעון, היא מתמודדת נגד, היא מתמודדת אישית לוחצת נגד הטוען, בנימין נתניהו.
בסיס קיומה של ממשלת השמאל לעת הזו בישראל הוא סירוב על בסיס אישי לחלוטין של מפלגות הימין שבקואליציה להתמודד עם הטיעון האמתי שהיה רוב מכריע למצביעי הימין בקלפי וממשלתו של בנט בנתה עצמה על הטיעון הפלגני בלבד. שאין דבר המקשר אותו לאידיאולוגיה.ראש הממשלה נפתלי בנט עומד על במה וקבל עם ועולם טובל ושרץ בידו, מטיף לנו להתייחס לטיעון ולא לטוען, בעוד שכל ישותו הציבורית והממלכתית כיום מתבססת על משענת קנה רצוץ שבסיסה הוא נגד הטוען ונגד הטוען בלבד.
אז בנט עושה מעצמו צחוק, עושה מאתנו צחוק, אך יתרה מכך, דבריו החוזרים ונשנים נגד "הפלגנות" אשר ממשלת רמיית הבוחרים שבראשותו היא המקור המלבה אותה מאז הבחירות, מדאיגים ביותר. כאשר ראש ממשלה לא מבין את ההבדל בין אסור ומותר, בין ביקורת "פלגנית" שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה, ובין הסתה ואיומים בלתי חוקיים, ניתן לחשוש שהוא ינצל את הכוח שנפל לידיו באקראי על-מנת לסתום פיות, במטרה לבצר את שלטונו באורח לא דמוקרטי.
הניצנים נראים בארץ, רוב העיתונים והעיתונאים מלקקים לממשלה הזו, גם אצלם אין התמודדות עם הנטען אלא אך ורק נגד הטוען. ראו הוזהרנו, לכולנו ייטב אם הממשלה הזו תיפול במהרה בימינו. היא הוקמה בחטא כלפי המצביעים, בשל כך היא שברה שבר בעם, וגרמה לציבור רחב להפסיק להאמין בשיטה. אנו זקוקים לממשלה אשר תבטא את מאווייו של הרוב בציבור, ודאי לא לכזו אשר כל התחייבויותיה לבוחריה ערב הבחירות הפכו לעפר ואפר במוצאי הבחירות.
אגב, יש שמועות שבנט כותב בעצמו את הנאומים שלו. מעניין איך הוא לא שם לב בעצמו לכשלים האיומים שבדבריו. כנראה שהשכנת שלום בין רוסיה לאוקראינה גוזלת את עיקר זמנו, ולכן לא נותר לו זמן רב לנאומים, והם יוצאים לו על העוקם.

תאריך:  14/05/2022   |   עודכן:  14/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
אם ברית נאט"ו תחליט להפוך את פינלנד וגבולה עם רוסיה למעין "מאחז קדמי" עם ריכוזי כוחות משמעותיים זה עניין אחד, אך אם לא כך יהיה - יהיו השלכות אחרות וקטנות יותר
אפרים הלפרין
ח"כ פינדרוס שולח D9 להרוס את בית המשפט העליון, אך הוא שוכח שבקהילה שלו יש מיעוט שבמיעוט מקרב מפעילי ה-D9
דן מרגלית
מנסור עבאס בראייה רחבת אופקים הציג לראשונה את תפישת העולם החותרת לשיתוף פעולה שלא היה כמותו מאז החלו יהודים לחזור לארץ-ישראל
עמנואל בן-סבו
המלך אשר בנימין נתניהו דאג להציבו במקומו בגודלו הטבעי, שמח על רכבת הפוליטיקאים השועטת לעבר ארמונו ותשורות מתשורות שונות בידיהם לכבוד המלך
מנחם רהט
הפרחח אמיר חצרוני, שחטף כסא מחאה בראשו, לא חדל מלחרף ולבזות את חללי מערכות ישראל, וללעוג לעולים לעדתותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il