X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו-מאזן. "אחרי המבול" [צילום: עאדל קרים האנה/AP]
המשבר בתנועת פתח ובצמרת הרש"פ
מעמדה של תנועת פתח נחלש באופן משמעותי ברחוב הפלשתיני אך יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עסוק בהישרדות פוליטית ובמינוי מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף. מחמוד עבאס מכין את ירידתו מהבמה הפוליטית בתקווה שיורשיו העתידיים יבטיחו את שלום משפחתו והאימפריה הכלכלית שהקים עבור שני בניו

בתנועת פתח ובצמרת הרש"פ סוערות הרוחות בעקבות כמה אירועים שהיו בשבוע שעבר המבשרים את הדעיכה האיטית של שלטונו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן והתגברות קרב הירושה בצמרת הרש"פ.
התפטרות שר האוצר הפלשתיני-שוכרי בשארה
שר האוצר הגיש את התפטרותו ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על-רקע המשבר הכספי ברש"פ ועל-רקע מחלוקות קשות בינו לבין ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה.
במקביל ממשיכים חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' מקורביו של מחמוד עבאס במאמציהם להדיח מתפקידו את ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה על-רקע תפקודו הכושל בהבאת כספי הסיוע מהאיחוד האירופי עבור הרש"פ וכלשונותיו בתחומי החינוך והבריאות, על-פי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ כבר נתן את "האור הירוק" העקרוני להדחתו ועכשיו הוא ממתין לעיתוי המתאים לבצע את המהלך.
סוכנות הידיעות של חמאס "שהאב" דיווחה ב-30 במאי כי הנהגת הרש"פ דרשה ממוחמד א-שתייה להתפטר על-רקע תפקודו הלקוי ועל-רקע תבוסת תנועת פתח בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית.
הסמכתו של חוסיין א-שיח' לטפל בסמכויות מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף במקום סאאב עריקאת
בסוף השבוע שעבר נתן יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מכתב הסמכה למקורבו חוסיין א-שיח' לטפל במשימות של מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, את התפקיד מילא ד"ר סאאב עריקאת שמת ממחלת הקורונה, מדובר בתפקיד חשוב בצמרת אש"ף שהינו קרש קפיצה לתפקיד יו"ר אש"פ.
מחמוד עבאס עצמו מילא את התפקיד הזה לפני שנבחר לתפקיד יו"ר הרש"פ.
ההסמכה שנתן מחמוד עבאס לחוסיין א-שיח' עוררה לעג ברחוב הפלשתיני, חוסיין א-שיח' איננו אהוד בלשון המעטה נוכח הפרסומים עליו על מעורבתו במעשי שחיתות והטרדות מיניות.
מה שהוסיף ללעג הייתה העובדה שחוסיין א-שיח' שינה בחשבון הטוויטר שלו את תוארו והכריז על עצמו כמזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ. המינוי של המזכ"ל של הוועד הפועל של אש"ף מחייב לפי החוק הפלשתיני בחירות פנימיות בועד הפועל, דבר שלא קרה בפועל, ארגון החזית הדמוקרטית פנה ליו"ר הרש"פ בבקשה לקיים דיון בנושא המינויים.
חברים בועד הפועל של אש"ף מתנגדים למינויו של חוסיין א-שיח' לתפקיד, וחלק מהם תומך במועמדתו של בכיר פתח עזאם אלאחמד המעוניין מאוד בתפקיד. גם אם תתקיים הצבעה, חוסיין א-שיח' לא ייבחר פה אחד, למרות רצונו של מחמוד עבאס, וזאת בגלל המוניטין הגרוע שיש לו ברחוב הפלשתיני, הוא מזוהה כעושה דברם של ישראל וארה"ב, גורם בכיר בפתח אמר לי: "חוסיין א-שיח' הוא פקיד קטן של מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן".
התבוסה המחפירה של תנועת פתח בבחירות למועצת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית
תנועת פתח היא למעשה מפלגת השלטון של הרש"פ ואוניברסיטת ביר זית הינה הברומטר של הרחוב הפלשתיני בגדה. במשך שנים רבות החזיקה תנועת פתח ברוב המושבים של מועצת הסטודנטים באוניברסיטה שמונה 51 מושבים. בשבוע שעבר זכתה לראשונה תנועת חמאס בניצחון גדול בבחירות.
הרשימה של חמאס המכונה "אל-וופאא' אלאיסלאמיה" זכתה ב-5068 קולות שמעניקים לה 28 מושבים במועצת הסטדנטים, מתוך 51 מושבים, בעוד הרשימה של תנועת פתח המכונה "אל-שביבה" זכתה ב-3379 קולות שמעניקים לה 18 מושבים במועצה.
הרשימה המזוהה עם החזית העממית זכתה ב-880 קולות שמעניקים לה 5 מושבים.
אוניברסיטת ביר זית הינה "סמל לאומי" של הפלשתינים ונחשבת לאוניברסיטה המובילה בשטחי הגדה, זהו ניצחון גדול ראשון של חמאס בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטה והוא נחשב ל"ניצחון היסטורי" לאחר הניצחון של תנועת חמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ב-2006.
המתיחות במוסדות השונים בשטחים היא גדולה בין תנועת פתח לבין תנועת חמאס בעקבות הפיצול הגדול בחברה הפלשתינית והשתלטות חמאס בכוח על רצועת עזה בשנת 2007. בשנה שעברה ביטל יו"ר הרש"פ את הבחירות הכלליות שהיו מתוכננות לפרלמנט הפלשתיני ולנשיאות בתירוץ כי ישראל איננה מאפשרת עריכת בחירות במזרח ירושלים ולכן לא ניתן לקיימן.
הניצחון של תנועת חמאס בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית הוא ניצחון חשוב מאוד מבחינתה שיכול להקרין גם על בחירות באוניברסיטאות אחרות בגדה ובבחירות הפנימיות בתוך מוסדות אחרים בשטחי הגדה. בתנועת פתח חוששים שהוא עלול להביא ל"אפקט דומינו" שבעקבותיו תשיג חמאס ניצחונות פוליטיים נוספים בשטחי הגדה.
הניצחון הזה מגיע לאחר ההשתלטות של חמאס על הר-הבית במהלך חודש רמדאן והוא המשך למגמה של התחזקות תנועת חמאס במזרח ירושלים ובשטחי הגדה מאז סיום מבצע "שומר החומות".
מחמוד עבאס הוא האשם
גורמים בכירים בתנועת פתח טוענים כי תוצאות הבחירות באוניברסיטת ביר זית משקפות "הצבעת ענישה" נגד פתח ונגד הרש"פ בגלל התנהלותה המדינית מול ישראל, התיאום הביטחוני והכלכלי עימה והשחיתות שפשתה במנגנוניה.
גורמים בארגוני השמאל הפלשתינים טוענים כי ההפסד של תנועת פתח בבחירות באוניברסיטת ביר זית נובע מהזעם של הדור הצעיר על כך שהרש"פ מפרה באופן בוטה את זכויות האדם של הפלשתינים, היא הענישה את תושבי הרצועה בשורה של סנקציות שהיא הטילה עליהם, היא פוגעת גם בדמוקרטיה ומפרה את זכויות האדם בנושא חופש ההפגנות וחופש הביטוי, עוצרת את מתנגדיה הפוליטיים בשטחי הגדה ואף נוקטת נגדם באלימות קשה ועינויים.
בצמרת תנועת פתח יש תחושות קשות בעקבות ההפסד של התנועה לתנועת חמאס בבחירות באוניברסיטת ביר זית,עשרות פעילים בולטים בתנועת פתח בשטחי הגדה הודיעו על התפטרותם משורות פתח בעקבות הניצחון של תנועת חמאס בביר זית.
בכירים בצמרת התנועה מאשימים בחדרי חדרים את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בכישלון תנועת פתח בבחירות.
גורמים בכירים בפתח אומרים: " הגיעה העת שאבו מאזן יפרוש מהנהגת התנועה ויאפשר להזרים להנהגה דם חדש שיחזק את מעמדה ברחוב הפלשתיני, אחרת התנועה תמשיך להיחלש ותנועת חמאס תמשיך להתחזק עד להשתלטותה על כל שטחי הגדה כפי שעשתה ברצועת עזה".
מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב יצא בגלוי נגד הנהגת התנועה מבלי לציין שמות ספציפיים,בראיון לטלוויזיה הפלשתינית אמר רג'וב כי "תנועת פתח משלמת מחיר על הטעויות של הרש"פ וכי התנועה תפיק את הלקחים הדרושים מתוצאות הבחירות באוניברסיטת ביר זית".
רג'וב מכוון בעיקר לעבר שני יריביו הפוליטיים חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג', קרב הירושה בצמרת הרש"פ מתגבר ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החל בשורה של צעדים לחזק את מעמדם של חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' שבהם הוא רואה את יורשיו הפוטנציאלים, למורת רוחם של בכירי פתח האחרים. גם הרחוב הפלשתיני שעוקב באדיקות אחר המתרחש בצמרת הרש"פ מתנגד למהלך הזה של יו"ר הרש"פ, חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' נחשבים לעושי דברן של ארה"ב וישראל והם נחשבים לסמלי השחיתות בצמרת הרש"פ.
ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כבר לא אכפת, הוא יודע שממשל ביידן והאיחוד האירופי תומכים בו, גם ישראל דואגת, באמצעות נוכחות כוחות צה"ל בגדה, לשמור על שלטונו מפני החמאס וגם מדינות ערב המתונות תומכות בו. הוא אפילו לא כינס את הוועדה המרכזית של פתח לדון בתבוסה של התנועה בבחירות באוניברסיטת ביר זית.
המשא-ומתן עם ישראל תקוע, ויו"ר הרש"פ מחפש רק דרכים לשרוד, הוא בסוף דרכו הפוליטית, הוא מנסה להשפיע על העתיד באמצעות מינוי מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף כדי שישמרו על בני משפחתו, יבטיחו את שלומם ולא יפגעו באימפריה הכלכלית האדירה שהקים עבור שני בניו ברגע שיירד מהבמה הפוליטית. כפי שנאמר: "אחרי המבול".

תאריך:  31/05/2022   |   עודכן:  31/05/2022
+דוח הריבונות בהר-הבית
11:19 31/05/22  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה

הפקרת הריבונות בהר-הבית על-ידי מדינת ישראל, היא הגורם הישיר להתפרעויות המוסלמים בו בחודש רמדאן האחרון, כמו גם לשרשרת הפיגועים אשר התארגנו ויצאו מהר-הבית

אינספור טעויות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אלוהי צבאות אינו אלוהי
07:55 31/05/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מוצא שיתוף פעולה צורם בנעימות צרחניות בין המאמינים וספר קוראן בידיהם ובין המאמינים והחומש בידיהם  ▪  אני מסתייג מציבור דתי יהודי ומציבור דתי מוסלמי, הסוגדים למלים, שיש בהן פתרונות צבאיים

אל קנוא ונקום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אני מוצא שיתוף פעולה צורם בנעימות צרחניות בין המאמינים וספר קוראן בידיהם ובין המאמינים והחומש בידיהם    אני מסתייג מציבור דתי יהודי ומציבור דתי מוסלמי, הסוגדים למלים, שיש בהן פתרונות צבאיים
דן מרגלית
ההקצנה של ח"כ ביבי נובעת בראש ובראשונה מתאוותו לחזור לשלטון, אבל מייצרת עויינות מסוכנת בין שני המגזרים
רון בריימן
"להיות עם חופשי בארצנו" פירושו גם להיות עם נורמלי בארצנו    עם חופשי ונורמלי מניף את דגלו, ולא את דגלי האויב
איתן קלינסקי
למרבה הצער, הצועדים לא בחלו בקריאות גזעניות לעברם של התושבים הערבים, שבשכונותיהם המצעד עבר    הקריאות הגזעניות של הצועדים ברובע המוסלמי נועדו לתת זקיפות קומה ליהירות לאומנית משיחית יהודית
יוני בן-מנחם
אירועי "יום ירושלים" הסתיימו בניצחון ישראלי בקרב התודעה בין ישראל לארגון חמאס על הריבונות בירושלים. ארגון חמאס שמר על איפוק בניגוד להבטחותיו, הרחוב הפלשתיני מאוכזב אך חמאס מבטיח תגובה בעיתוי הנכון מבחינתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il