X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על חשבון המדינה [צילום: ארכיון צילומים של תפארת חקק]
מוסר כפול
איך מוסר כפול הוביל לפוליגמיה ולאסון הדמוגרפי והכלכלי ברור שאף אישה לא מסוגלת ללדת כל כך הרבה ילדים, כיצד אם כן להסביר את ה"נס" הדמוגרפי הזה?
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

שיעור הילודה בישראל נותר מהגבוהים מבין המדינות המפותחות בעולם. עם זאת, היא נותרה כמעט באותה רמה בקרב כל קבוצות האוכלוסייה, כולל חרדים וערבים, ששיעור הילודה אצלם הולך ויורד בהדרגה. יש רק חריג אחד - הבדואים של הנגב. כאן אנו עדים לצמיחה נפיצה בלתי מבוקרת של האוכלוסייה. קצת סטטיסטיקות. ב-1951 חיו בנגב רק 12,700 בדואים. ב-1980 היו 37,000 כאלה. בשנת 2000, לעומת זאת, היו כבר 120 אלף מהם, והיום - 288 אלף.
איך ולמה זה קורה? ברור שאף אישה לא מסוגלת ללדת כל כך הרבה ילדים. כיצד אם כן להסביר את ה"נס" הדמוגרפי הזה? הסיבה לכך היא הפוליגמיה שקיימת בקרב הבדואים של הנגב. בישראל יש חוקים האוסרים על פוליגמיה - הפרתם גוררת עונש מאסר של עד חמש שנים. כל שנה 140 חוקרי ביטוח לאומי והמשטרה בודקים גמלאים, נכים ומשפחות חד-הוריות שמקבלות קצבאות ביטוח לאומי. כל שנה לעשרות נשים חד-הוריות מבטלים את הקצבאות רק בגלל שמצאו בביתם מברשת שיניים ונעלי בית של גבר זר.
בשנת 2017, נשים בדואיות לא נשואות באופן רשמי, אימהות חד-הוריות שגרות בנגב, קיבלו סיוע סוציאלי מהמדינה בסך 103.5 מיליון שקלים. מדובר ב-4.9% מכלל הסיוע הסוציאלי. למרות העובדה שלפי הסטטיסטיקה, אימהות חד-הוריות בדואיות מהוות רק 0.08% מאוכלוסיית המדינה.
בואו נחשוב על המושג "אם חד הורית" בהקשר של מסורות של המגזר הבדואי. בדואית רווקה - אם חד הורית - דבר בלתי מתקבל על הדעת בפני עצמו. אם אישה כזו הייתה חד הורית אז לפי דיני הכבוד הבדואים היא פשוט לא הייתה בחיים. למעשה, בהתאם לנורמות הבדואיות, היא כלל לא "מתבודדת", אלא אישה חוקית לחלוטין. אחת מנשות רבות אחרות.
בקירוב, לפחות אחת מכל שלוש נשים בדואיות חיה במשפחה פוליגמית. זה מעלה שאלת נגד: מאיפה מגיע מספר כזה של נשים. אחרי הכל, מספר הגברים והנשים צריך להיות בערך זהה. התשובה פשוטה: שאר הנשים הן ערביות מעזה, מהרשות הפלשתינית ומירדן.
בישראל, במקרה של גירושיןם, בתי המשפט מטילים תשלום חודשי מינימלי בסך 1,200 שקלים. בקרב בדואי הנגב, בתי הדין השרעיים קבעו את גובה המזונות בין... 100 שקלים. כך, אישה בדואית הופכת לאם חד הורית גרושה רשמית ומקבלת סיוע כלכלי מהמדינה.
כמה ילדים יש במשפחות כאלה? ל-33.6% מהמשפחות הפוליגמיות יש עד תשעה ילדים. ל-56.4% יש מעשרה עד תשעה עשר ילדים. ל-7.5% יש עשרים עד עשרים וארבעה ילדים. לבסוף, ל-2.5% יש יותר מעשרים וחמישה ילדים. באופן לא מפתיע, הבדואים בנגב הם האוכלוסייה הענייה והצומחת ביותר בישראל, שחיים בחלקם הלא קטן על חשבון המדינה.
משנת 2017 עד 2020, אלפי מקרים של פוליגמיה דווחו למשטרה על-ידי בתי המשפט השרעיים. כיצד הגיבו המשטרה ואכיפת החוק? במהלך אותן שנים נפתחו רק 55 תיקים נגד אנשים שהואשמו בפוליגמיה, ובנוסף, באלימות במשפחה והתעללות בילדים. רק 18 גברים קיבלו עונש מאסר, ו-16 מהם יצאו עם עונש מגוחך - פחות משנה בכלא. לפי נתוני הפרקליטות, אם נפתחו 247 תיקים ב-2017, אז בשנים 2019-2021 ירד מספר התיקים הללו ל-30-38.
בינואר 2022 נודע כי משרד המשפטים לא עשה דבר בארבע השנים האחרונות כדי לעצור את הפוליגמיה. השופטים (קאדי) של בתי הדין השרעיים בבאר שבע, שרשמו נישואים פוליגמיים, מעולם לא פוטרו מתפקידם, ויותר מכך, לא נענשו.
כל המצב הזה מוכר היטב לכל בעלי הכוח בישראל. הוא מוליד גידול אוכלוסייה בלתי מבוקרת, עוני, פשע, תוקפנות וסנטימנט אנטי-ישראלי. ילדים שנולדו לנשים מחברון או רצועת עזה סופגים את שנאת ישראל בחלב אמם ופוגעים במסורות הבדואיות של שיתוף פעולה עם ארצנו ועם צבא ישראל. בעבר הקימו הוועדות שהמסקנות שלהם נשארו רק על הנייר. מדינת ישראל ממשיכה לאבד את נגב בגלל סטנדרטים כפולים.

תאריך:  02/08/2022   |   עודכן:  02/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוסר כפול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מציאות מדאיגה ביותר !!!
השחתה של סמול  |  5/08/22 16:11
2
אכן. ומה ההתנהלות הנדרשת? ל"ת
וינטר הניה  |  6/08/22 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
צודקת התנועה למשילות בדרישתה לבדוק את תקינות המינוי של אורי זכי לראש מרכז הרצל בירושלים    צודקת התנועה למשילות בדרישתה לבדוק את החשד, שהשרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג, פעלה בניגוד עניינים מוחלט
איתן קלינסקי
למרבה הצער, אדם שפרץ לבתים הוא מועמד ריאלי בעל סיכוי טוב מאוד להיבחר מטעם מחוז תל אביב בפריימריז שיערכו בתנועת הליכוד    אדם, שנאשם בפריצה לבתים ועל מעשה זה הורשע בבית משפט בישראל, אינו ראוי להיות חבר בכנסת ישראל, גם אם המעשה המחפיר הזה נעשה לפני יותר מעשר שנים
חנינא פורת
60 שנה להקמת עיר ניסיונית בנגב המזרחי    הצצה בספרה החדש של האדריכלית ד"ר הדס שדר    בעשרים השנים הראשונות התפתחה ערד בכיוון שתוכנן מראש    ועדת קבלה מיינה את התושבים, הועדפו צעירים בני הארץ, בעלי מקצוע ומשפחות, הוקמה תעשיית מחצבים וההנהגה המקומית המשיכה להוביל את העיר כאיכותית, ללא מקרי סעד ובקבלת תושבים הרואים בנגב את ביתם
אפרים הלפרין
פורסם כי המגישים החדשים של "פגוש את העיתונות" יהיו עמית סגל ובן כספית    אוי לו לערוץ 12 שלא מצא מנחה ראוי ושקול לתוכנית והלך לשני הקצוות למען הרייטינג    אוי לה לחברה שזו העיתונות שלה
יוסי אחימאיר
וזה הדבר שאנו עדים לו באלה הימים: מצד אחד, התחזקות הימין בכללותו, שאילו היה פועל כמחנה מלוכד, היה בשלטון הנשען על 75-70 מנדטים    מצד שני, שמאל שהצטמצם לכדי שתי מפלגות זעירות, העבודה ומרצ, הנאחזות בציפורניהן ברף החסימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il