X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לגלות חמלה [צילום: ריצ'רד דרו/AP]
אמפתיה הרת אסון
יש פוליטיקאים שמוכנים להאמין למפרים סדרתיים של הסכמים יש כאלה שמגדלים בבית נחשים ארסיים וגורי נמרים בשאיפה שהם יתעלמו מחברבורותיהם אני לא חוטא בחטא כזה שמזמין רצח, אונס, שוד, טרור, שלא פחות מסוכן מהפשע עצמו

מכיוון שאני לא קורא את הארץ, יתד נאמן או ישראל היום ודומיהם נחסכת ממני עוגמת הנפש של קריאת מאמרים מגויסים שלא משנה מה - הם תמיד ישדרו את אותן מנטרות, בדומה לבועז ביסמוט באולפן שישי, או גדעון לוי, או אריה דרעי. אבל אני בכל זאת מקדיש כמה דקות לדפדוף בידיעות אחרונות, שם יש את כל הדיעות של עיתונאים מגויסים, עם יוצאים מהכלל מועטים כבן-דרור ימיני, עמוס גלעד וסמדר שיר. אך המגויסת מכולן היא ללא ספק אורלי אזולאי.
חיכיתי בסבלנות לקרוא מה תהיה תגובתה לחיסולו של איימן א-זוואהירי, בן-מוות לפי כל קנה מידה, שתכנן והיה אחראי לפיגועי 9/11 יחד עם בן-לאדן. סברתי לתומי שיש קונצנזוס לגבי עוולת הפיגוע וצדקת החיסול, אך טעיתי. וכך היא כותבת היום בידיעות: "לא-זוואהירי ימונה מחליף. תעשיית הנשק האמריקנית תמשיך לפתח את הסופר-נינג'יות. וכמו אצלנו, בין ישראל והפלשתינים, לא יקום המנהיג שיחליף את הסכין המושחזת של הפצצה החכמה בדיאלוג של עוצמה, אבל שיש בו גם מידה של חמלה והבנת מצוקתו של החלש". משפט שצריך להיכנס לפנתיאון!
אם מחפשים דוגמאות לפייק ניוז בחוג לתקשורת, זה יכול להיות הלוגו. קודם כל, שלמחבל ימונה מחליף. קרי, אין צורך לחסל מחבלים, להילחם בהם, צריך לחכות בסבלנות ובחמלה שיבצעו את זממם, כי הרי ימונה להם מחליף. אז זהו שלא, עובדה שבמקרים רבים מספור כשמתו ראשי מחבלים לא נמצא להם מחליף, לא לערפאת ולא למופתי.
משם היא מאשימה את תעשיית הנשק שרוצה למכור את הפיתוחים המתקדמים שלה. כאילו שמי שאשם במלחמות זו תעשיית הנשק ולא הפוליטיקאים מחרחרי המלחמה, מי שאשם בתאונות הדרכים זה יצרני המכוניות ומי שאשם במאמרי שיטנה זו תעשיית הנייר. אולי מי שאשם במלחמה זה לא רק היטלר אלא גם צ'מברליין ושלום עכשיו דאז?
וכמו עם הפיל והבעיה היהודית היא מגיעה לישראל והפלשתינים. כל פושע מלחמה שמואשם בהאג מחייב לשלוח לשם גם את "פושעי המלחמה" שלנו. מלחמת אוקראינה והגינוי לפלישה ולכיבוש של רוסיה יובילו בהכרח לנקיטת סנקציות כנגד ישראל ולסיום הכיבוש בכל מחיר. כל דבר מחייב לעורר שוב את אבי כל חטאת הכיבוש האשם בכל. מה קשור 9/11 לסכסוך שלנו? מסתבר שלפי פוסט ציונים רבים זה בהחלט קשור והפיגוע בוצע כתגובה לעוולות הכיבוש של הקולוניאליסטים ישראל ובת בריתה ארצות הברית. לך תספר זאת לאנשי העסקים, לכבאים ולפקידות שמתו ביום הנורא, שהן מתו בגלל הכיבוש. כמו שישו מת בגלל היהודים, כמו שמי שאשם באנטישמיות זה אנחנו.
סימן חולשה
כי... עדיין לא קם המנהיג שיחליף את הסכין המושחזת של הפצצה החכמה בדיאלוג של עוצמה. עוד שקר, עוד פייק ניוז. כי הרי קם לנו מנהיג כזה, לא אחד אלא שניים - רבין ופרס, מנהיגים בעלי שיעור קומה, אהובים, עם רקורד ביטחוני מרשים, שהחליטו לתת צ'אנס לשלום, לעשות שלום של אמיצים ולתת את מבטחם למילת כבוד של ערפאת. אז מה היה לנו תחת שלטון רבין, פרס וממשיכם ברק? טרור נוראי, "מחיר השלום", אינתיפאדה שניה. לא בגלל שלא היינו מוכנים לסגת כמעט מכל השטחים "הכבושים" עם חילפי שטחים לאחוז הנוסף (הכותל וכדומה), אלא שדווקא בגלל זה. כי האויב הזה רואה בכל אות לשלום סימן חולשה ונחוש בהחלטתו לזרוק אותנו לים בכל מחיר.
ושיא השיאים שמור לסוף: עלינו לגלות מידה של חמלה לא-זוואהירי, להבין את מצוקתו של החלש, של משפחת המיליארדרים הסעודים של בן-לאדן, של המשפחות המצריות המבוססות מהן באו א-זוואהירי ורוב מתכנני 9/11. כי סוד ידוע הוא שפיגועים וטרור, אנרכיזם והרג המוני באים ברוב המקרים דווקא ממחבלים עשירים ולא חלשים. אז יש לי חדשות לכל נביאי השקר שמנסים למצוא חמלה, הבנה, אמפתיה למצוקה של החלשים, של הטרוריסטים. אין לי כל חמלה, כל הבנה, כל התחשבות לשום רוצח, רמאי, שודד או נוקם נקמת דם. כי על-פי אותו עיקרון צריך לגלות חמלה לבעל שרוצח את אשתו כי היא הרגיזה אותו, לבדואי שנהג כמטורף ללא רישיון ורצח הורים לשמונה.
אמנם יש שופטים רחמנים שמגלים חמלה כזאת, חוץ מאם הקורבן הוא בן של שופט. יש פוליטיקאים שמוכנים להאמין למפרים סדרתיים של הסכמים. יש כאלה שמגדלים בבית נחשים ארסיים וגורי נמרים בשאיפה שהם יתעלמו מחברבורותיהם. אני לא חוטא בחטא כזה שמזמין רצח, אונס, שוד, טרור, שלא פחות מסוכן מהפשע עצמו.
אין כל הצדקה לאונס, לרצח, לטרור, להונאה של קשישים וחלשים, של בעלי מניות מיעוט. לא אם הבחורה לבשה מיני ולרוב האנסים כלל לא איכפת מה לבשה, לא אם הרמאי היה רעב ללחם ולרובם לא חסר כסף, לא אם טרוריסט בא ממשפחת פליטים שגורשו מאדמתם (כתוצאה ממלחמת שמד שפתח מנהיגם), כי רצח זה רצח ותו לא.
יש לי דוקטורט באתיקה בעסקים, אולי היחידי בארץ שכתב תזה בנושא, והייתי צריך להרחיק עד צרפת כדי למצוא אוניברסיטה שתהיה מעוניינת בנושא, כי זה לא עניין אף אחד בישראל. כתבתי ספרים ומאמרים לרוב בסוגיות אתיות, והעמדה שלי לגבי הבנת המניעים של הפושעים הביאה אותי להכרה כי המניעים כלל לא רלוונטים לנושא. בדיוק כמו שנחש מכיש ונמר טורף, רוצח רוצח כי הוא נהנה או מרגיש דחף לעשות זאת, ולא מעניין אותי כלל אם זה דחף רגעי, נשלט או לא, אם הוא משוגע או בר דעת. רוצח צריך לתת את הדין ללא קשר למניעים שלו, אין לו סליחה וכפרה, גם אם אביו הכה אותו, אמו התנכרה ממנו ואחיו גנב לו את הירושה. גם אם אחיו נרצח בנקמת דם.
אני מוקיע את הסופרים, המחזאים, העיתונאים, אנשי האקדמיה, הציירים והפסלים, האליטות והפוליטיקאים, השופטים והשוטרים שמגלים אמפתיה לעבריינם מכל סוג שהוא. דווקא בגלל שאני אמפתי בראש וראשונה לחלשים, לבעלי מניות מיעוט, לאומות נרדפות כיהודים. מתוך אמפתיה אליהם אני טוען שאין כל הצדקה לפשע. בוטסוונה הייתה מדינה משועבדת לא פחות מאנגולה, אבל היא בחרה בדרך האתיקה והשגשוג, כך גם סינגפור, כך גם ישראל לעומת מדינות ערב שעסוקות במלחמות אחים, ונדטות, עוני ושחיתות. הדרך היחידה לאתיקה ושגשוג היא דרך העשייה, לא ההתקרבנות, לא האשמת הקולוניאליסטים, הכיבוש או השטן הגדול, למי שהוא חפץ חיים!

תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  04/08/2022
+נזיפה אמריקנית בדרך? אושרה תוכנית ל-650 יח"ד בעלי
21:33 04/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בנוכחות מרים פרץ אישרה הוועדה לתכנון ולבנייה של מועצת בנימין תוכנית לבניית 650 יחידות דיור ביישוב עלי על שם בנה אלירז פרץ  ▪  כעת עוברת התוכנית לשלב השני מול המנהל האזרחי ומשם תתקדם התוכנית לאישור הפקדה ותוקף

ישראל גנץ ומרים פרץ [צילום: דוברות בנימין]
+צה"ל הזהיר את תושבי העוטף: התרעה ממוקדת לירי נ"ט מעזה
17:00 04/08/22  |  עידן יוסף

בצה"ל הודיעו לתושבי עוטף עזה שגרים ביישובים הסמוכים לגדר כי קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט. בצבא קראו לתושבים להימנע מתנועה באזורים המועדים ובשטחים חקלאיים.

+מפקד אוגדת עזה: קולטים כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי
16:42 04/08/22  |  עידן יוסף

מפקד אוגדת עזה, תא״ל נמרוד אלוני, אומר כי ״אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי, בהתאם להערכת המצב״. לדבריו, "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים נגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לאורך הגזרה. החסימות יימשכו ככל שיידרש, ביטחון התושבים קודם לכל".
‏אוגדת עזה תוגברה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות יישארו בגזרה.

+בעקבות המצב: ראש הממשלה דוחה את חופשתו
16:15 04/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפיד מקיים הערכות מצב בקריה  ▪  בעקבות החסימות: חקלאים ועצמאיים בעוטף יפוצו. הפיצוי יינתן בנוהל של קרן מס רכוש - ללא תלות בהכרזה על מצב מיוחד בעוטף

לפיד. מקיים התייעצויות בקריה
+הרמטכ"ל הנחה את צה"ל להיערך להסלמה
15:24 04/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רב אלוף אביב כוכבי ביקר באוגדת עזה ביום השלישי של ההיערכות הכוללת הגבלות תנועה שהוטלו על תושבי עוטף עזה  ▪  הנחה להגביר את מוכנות צה"ל להסלמה ולוודא שיש אישור לפעולות התקפיות

[צילום: דובר צה"ל]
רב אלוף כוכבי, היום באוגדת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+הג'יהאד האיסלאמי טיפס על עץ גבוה
12:55 04/08/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

התגובה של הג'יהאד האיסלאמי למעצרו של השיח' בסאם א-סעדי בג'נין היא מוגזמת ומצרים וחמאס פועלות נמרצות להורידו מהעץ שעליו טיפס ולמנוע הסלמה בגבול הרצועה  ▪  המעצר הוא חשוב אבל הוא לא יעצור את הטרור  ▪  מבצע "חומת מגן 2" של צה"ל בצפון השומרון נדרש בדחיפות

מעצר בכיר הארגון לא יעצור את תשתית הטרור שהקים בשומרון
+בקרוב: תשלום לפועל פלשתיני רק בהעברה בנקאית
12:27 04/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

רשות האוכלוסין וההגירה קוראת למעסיקי עובדים פלשתינים להיערך לביצוע תשלומי שכר לעובדים, באמצעות העברות בנקאיות לחשבון הבנק של העובדים לאחר שייאסר התשלום במזומן כחלק מתנאי ההעסקה  ▪  המשמעות: התייקרות צפויה של עלויות השכר אפשרות הפיקוח על קיום חובת תשלומים סוציאליים

השכר יועבר מחשבון המעסיק לחשבון ברשות הפלשתינית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ראש הממשלה ושר הביטחון קיימו התייעצות ביטחונית
11:04 04/08/22  |  איציק וולף

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ושר הביטחון, בני גנץ, קיימו הבוקר התייעצות ביטחונית. השניים דנו בתמונת המצב הביטחונית בדרום ובצעדים הנדרשים להמשך הביטחון באיזור. בתום הדיון סוכם כי יתקיים דיון נוסף במהלך היום.

+אוי לבושה
10:54 04/08/22  |  דב גולדפלם   |   לרשימה המלאה

אני חושש שהסגר הזה רק יגביר את התיאבון של הג'יהאד לקראת הקונפליקט הבא, לכשיגיע, והוא יגיע  ▪  האם סגירת אלפי תושבים בבתיהם ועצירה מוחלטת של שגרת החיים היא הדרך היחידה להגנה על חיי אדם?

מדינה בהסגר [צילום: פלאש 90]
+אפקט הפרפר הגרסה הטרוריסטית
10:08 04/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אירוע מעצרו של מבוקש בגזרת ג'נין הצפונית הוביל לכוננות עליונה בגזרת הדרום, סגירת כבישים, ביטול רכבות, הפסקת עבודה בשטחים סמוכים, לימודים מקוונים, הצבת מיגוניות, פריסת מערכות הגנה, גיוס מסוים של מילואים

כוננות עליונה [צילום: פלאש 90]
+בוקר שלישי ברציפות: כבישי העוטף חסומים
07:42 04/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשטרה הודיעה כי גם היום יהיו חסומים כבישים באזור עוטף עזה מחשש לפיגועי ירי נ"ט וירי צלפים מרצועת עזה  ▪  הכבישים החסומים: כביש 4 מזיקים ליד מרדכי, כביש 34 מיד מרדכי לניר עם וכביש 232 מניר עם לכרם שלום

חיילי צה"ל מונעים גישה של אזרחים לאזור גדר המערכת [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
המשטרה הודיעה כי גם היום יהיו חסומים כבישים באזור עוטף עזה מחשש לפיגועי ירי נ"ט וירי צלפים מרצועת עזה    הכבישים החסומים: כביש 4 מזיקים ליד מרדכי, כביש 34 מיד מרדכי לניר עם וכביש 232 מניר עם לכרם שלום
עידן יוסף
שלשום נועד המתווך הוכשטיין עם ראש הממשלה לפיד    עוד בקבינט: הערכת מצב ביטחונית על הכוננות בעוטף עזה
מרדכי ליפמן
לאירן עומק אסטרטגי מופלג. כל המביט במפה עומד על כך מיד, מבלי להשתמש במספרים ובמילים מיותרות    לעומתה ישראל הננסית, משוללת לחלוטין עומק אסטרטגי
רפי לאופרט
"רוח ציונית" היא משב רוח מרענן בגוש הימין וסיכוי יחיד כמעט לעבור משיח פרסונלי אלים לשיח מעשי אפקטיבי    זו מפלגה ללא יומרות עם מצע רעיוני שהיה חסר כאוויר לנשימה בגוש בשנים האחרונות ודירדר את תדמיתו ומעמדו
איתן קלינסקי
מה שנותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il