X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ג'ודי שלום ניר מוזס [צילום: אמיר כהן]
פרשת ג'ודי שלום ניר מוזס והקצין
קצין בכיר במשטרת ישראל, שהשתתף בחקירת נמרוד ניר בחשד לשוחד בעיריית רמת גן, ניהל במקביל קשר רומנטי עם אמו של החשוד, הגברת ג'ודי מוזס בכירי המשטרה, בהם המפכ"ל אלשיך, ראש אח"מ יצחקי, ומפקד יחידת להב 433 רוני ריטמן, ידעו ושתקו

בתוכניתו של אראל סג"ל (ערוץ 14, 04.08.22), פרסמתי את אחת מפרשיות הטיוח וההסתרה של צמרת המשטרה והפרקליטות הקשורה גם היא - ולו בעקיפין - לתיקי נתניהו.
קצין בכיר במשטרת ישראל, שהשתתף בחקירת נמרוד ניר בחשד לשוחד בעיריית רמת גן, ניהל במקביל קשר רומנטי עם אמו של החשוד, הגברת ג'ודי מוזס.
אותו קצין היה גם ראש צוות חקירה בתיק "המעונות" של משפחת נתניהו. ג'ודי מוזס היא גם אחותו של נוני מוזס ובעלת שליטה בידיעות אחרונות, שעניינם נחקר במקביל בתיקי ראש הממשלה.
בשני המקרים הללו עלה חשד לניגוד עניינים בהתנהלות הקצין עד כדי הפרת אמונים. הקצין לא דיווח על הקשר הזה לאיש. בדיעבד התברר שלמשטרה נודע על כך כעבור כמה חודשים, העירו לו והעבירו אותו מתפקידו, אך לא ביצעו את החובה החוקית הבסיסית הנדרשת - להעביר את המידע לידיעת מח"ש.

רק כעבור שנה וחצי (!), כשהגיעה אשתו של אותו קצין לראש אח"מ, ניצב מני יצחקי, והבהירה לו כי היא עומדת לצאת עם המידע לתקשורת, הוא פנה למנהל מח"ש עם מידע חלקי.
מנהל מח"ש אורי כרמל ביקש את כל המידע. נסיבות קבלת המידע העלו מטבע הדברים חשד סביר להסתרה מכוונת במשך שנה וחצי של כל צמרת המשטרה - המפכ"ל אלשיך, ראש אח"מ יצחקי, מפקד יחידת להב 433 רוני ריטמן - של התנהלות בעייתית, חשודה בפלילים, של אותו קצין.
מצמרת הפרקליטות, שאליה פנינו עם המידע והחשדות, בתוספת המלצה מידית לחקור את התיק הזה נתקבלה תשובה: "אני לא רואה מצב בו בעת הזו מח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק 2000 מסיבות מובנות". מהסבר זה ניתן היה אולי להבין, שהכוונה היא למצוא עיתוי מתאים לחקור, הגם שלא "בעת הזו". אבל בינתיים ראש מח"ש פרש, החודשים נקפו ולא ארע דבר, ולכן פניתי לגורמים האחראים בשיחה בעל-פה, וביקשתי לדעת למה לא חוקרים את התיק החמור הזה נאמר לי בחיוך: "הרי ברור לך שלא נאפשר לך לחקור עכשיו את העניין הזה".
מה עלה בגורל התיק שהונח על שולחן הפרקליטות?
לאחר למעלה משמונה חודשים שבהם שכב התיק ללא שום בדיקה, מנהלת מח"ש החדשה, קרן בר-מנחם - לאחר שנטרלה אותי ואת הפרקליט המטפל מכל מידע על גורלו של התיק - הטילה את המשימה על עוזרתה שהמליצה לסגור אותו. בלי בדיקה וחקירה. פשוט וקל.
וכך, בעצה אחת עם בכירי הפרקליטות התיק נסגר. קצין משטרה בכיר, וצמרת המשטרה כולה - החשודים בחיפוי על חשד ביצוע עבירה ע"י קצין משטרה - קיבלו חסינות! היכן השוויון באכיפת החוק? מדוע לא אפשרו לחקור את אלשיך, יצחקי וריטמן על פעולת החיפוי ונתנו להם ללכת הביתה כאילו לא ארע דבר? האם ראש צוות החקירה בתיק המעונות ידע מכוח עבודתו פרטים על תיק 2000 הנוגע לאחיה של חברתו? איזה מידע הוא חלק עימה? ככל שמח"ש לא בדקה - האם הוא עבר בדיקת פוליגרף אצל אלשיך בטרם שוחרר מהשירות? מה היו התוצאות?
איני יודע מה היה עולה בגורל הבדיקה אם מח"ש הייתה מבצעת אותה כמתחייב. מה שאני יודע בבירור: לא יכול להיות שכדי לשנות המלצה של מח"ש מחכים לחילופי ראש מח"ש, ואז ממדרים את הפרקליט שטיפל בתיק ואת סגן מנהל המחלקה המכהן, ומקבלים במחטף החלטה מקצועית שונה ב-180 מעלות ומעניקים חסינות גורפת לכל צמרת המשטרה.
אני מזמין אתכם באופן אישי לשתף את הסיפור, זאת הדרך שלנו להשפיע ולשנות.

פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של המחבר
הכותב שימש בתפקיד סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים
תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  05/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת ג'ודי שלום ניר מוזס והקצין
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
לפרשן המשפטי איתמר לוין
א.ל. ר"ג  |  4/08/22 23:22
 
- מה הקשר "לתיקי נתניהו" ?
שלמה המגיב  |  5/08/22 12:09
2
הם עושים זאת כי הם יכולים ל"ת
טירה  |  4/08/22 23:51
3
ZANZONET LO-KTANA, BAALAT ELEh
Psychiatrist MD  |  5/08/22 06:34
 
- BAALAT "ELEF" SHEMOT MISHPACHA
TYPO  |  5/08/22 22:33
4
סעדה דואג "לניגוד עניינים" ?
שלמה המגיב  |  5/08/22 11:51
 
- מה היינו עושים בלעדי ההארות? ל"ת
וינטר הניה  |  6/08/22 16:20
5
איתמר לוין
כלבתב מוטה  |  5/08/22 17:05
6
מערכות רקובות - ל"ת
X12  |  6/08/22 09:02
7
שרלוק הולמס:למה הכלב לא נבח ?
מרק_טווין  |  7/08/22 03:21
8
אותי מסקרן דבר אחד. האם לכאורה
קורןנאוה טבריה  |  7/08/22 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה לשעבר התראיין לאתר ישראל היום והשיב אש על הטענות של משה סעדה, סגן מנהל מח"ש, בנוגע לשיבוש חקירות בפרשת אום אל חירן
עידן יוסף
הרצל שבירו ואורי כרמל שכיהנו כראשי המחלקה לחקירות שוטרים שלחו מכתב תמיכה לעו"ד משה סעדה    ציינו כי במהלך עבודתם המשותפת היה סעדה "חף מכל שיקול זר, נאמן וישר והאמת הייתה נר לרגליו"
חיים משגב
סעדה ראה את הדברים מקרוב. כל המערך המשטרתי, בהנחיית פרקליט המדינה, התגייס למטרה אחת ויחידה, מה שהוביל בסופו של דבר את היועמ"ש - מי שהעיד על עצמו שווא "אחוז בגרונו" - להגיש כתב אישום רשלני, מלא בחורים, שראוי לו, למיטב הבנתי, שייזרק לפח האשפה; ומה שיותר מהר
יואב יצחק
פרקליט המדינה לשעבר התראיין לכלי התקשורת במגמה להדוף את טיעוניו של סגן ראש מח"ש היוצא משה סעדה, שהאשים אותו בשקרים ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט בשורה של פרשות    לטענתו, סעדה מונע משיקולים זרים, מפריח שקרים ונוקם בו בגלל שלא מונה לראש מח"ש
איתמר לוין
ב-37,994 מילים "מצליח" מבקר המדינה שלא להזכיר למעשה את ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים והמפכ"ל    כאשר איש אינו נדרש לשלם את המחיר, המחדלים חוזרים על עצמם וגובים חיי אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il