X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרעה כבר כלתה עלינו: עוד לפני ש"נותק" האיש הראשון וכבר איש את אחיו חיים בלעו
▪  ▪  ▪

י. ואני חברים בנפש עשרות שנים, עוד מתקופת תנועת הנוער. לפני כחודשיים התקיימה בינינו שיחה רעה במיוחד בענייני דיומא, שכמותה לא התקיימה מעולם. בעקבותיה כתבתי לו מכתב הפותח כך:
"מאז אותה שיחה אינני יודע את נפשי-לבי נשבר מהצער שציערתי אותך. עשרות פעמים שלחתי יד לטלפון כדי לדבר אתך ולא עשיתי זאת מחשש ששוב ניקלע לאי הבנה כלשהי ושהאירוע הנורא יחזור על עצמו. הצער הזה גובר אפילו על תחושת התבוסה האיומה שמלווה אותי מאז: השיחה הנוראה הזו מעידה כאלף עדים שאותך ואותי שרון כבר ניצח-מלחמת האחים כבר כאן!"
להלן תשובתי למכתב התגובה שלו, וכל תוספת מיותרת:
אחי-יקירי האובד
כתבת לי לפני 5 שבועות ומפני הדילמה הבאה לא השבתי עד היום: מצד אחד אני צריך להתמודד עם מה שאני מזהה כהתקרנפות שלך. מצד שני, אם לא אצליח לשכנע אותך שאתה מתקרנף, כל מה שאגיד רק ירחיק אותך ממני עוד יותר. וקרנפים, כידוע, רק לעיתים רחוקות הופכים לאיילות... בכל אופן, לגופו של מכתבך ובתקווה שתצליח לשכוח לרגע את אישיותי המתועבת ולהתמודד עם הדברים לגופם:
1. בדמוקרטיה עומדת למיעוט הזכות הבסיסית לא להירמס על-ידי הרוב: בלעדיה אין דמוקרטיה, ולא חשוב מה כתוב בחוקה (זוכר את החוקה הסובייטית?!) או בספר החוקים. יש אפילו המרחיקים לכת עד כדי הגדרת הדמוקרטיה על-פי המבחן הזה.
2. כל מה שאנחנו רוצים זה שיתנו לנו להפגין במקומות ובזמנים הרלוונטיים לעוצמת הכאב ולמשמעות הצעד הזה, ובאה הממשלה ורוצה להכתיב לנו לנוחיותה איפה, מתי ואיך להפגין נגדה. הלא בחוק תועבה כזה יש מקום גם לסעיף שמתיר להפגין נגדו רק בין חצבה לבאר אורה 2 ק"מ מזרחה מהכביש ועם פלסטר על הפה. נו, ומי שהיה מוריד את הפלסטר ו/או מפגין צפונית לחצבה היה "עוכר דמוקרטיה" מפני שהפר את החוק הזה? באמת!
3. מי שחש שזכויות בסיסיות שלו נרמסות רשאי להגן עליהן. אם וכאשר הוא מוכן לשלם את תג המחיר שמציבה הדמוקרטיה על ההגנה הזו הוא איננו עוכר דמוקרטיה אלא אידאליסט. (דעתי על תג המחיר הזה- התועבה הלגאליסטית המכונה חוק פינוי פיצוי-ידועה לך מכבר). זה שאתה מדביק לאידאליזם הזה תווית רצחנית זו בעיה שלך עם היושר האינטלקטואלי שלך: אם יישפך דם, חלילה, זה יקרה מן הסתם ביום הטרנספר ובאתר טרנספר כדי לעקור יהודים עקשנים במיוחד או כתוצאה ממעשה איבה. הדם היחיד שעלול להישפך לפני כן הוא דם המפגינים במהלך דיכוי זכותם להפגין, ואם זה המחיר שהם מוכנים לשלם מנהמת לבם מגיע להם לפחות שתחסכו מהם את דמעות התנין על דמם-הם השפוך.
4. בימים רחוקים, כשטרנספר של ערבים מכוח חוק נראה להם אפשרות ריאלית, הודיעו ה"רבנים" עמוס עוז ויוסי שריד שהם ישכבו לפני הטנקים כשזה יקרה. אז לא התנפלת עליהם כעל עוכרי דמוקרטיה, מפני שדעתך הייתה שטרנספר של ערבים, אפילו בתוקף חוק, איננו מוסרי. בינתיים התפתחה דעתך עד כדי היתר מוסרי לטרנספר יהודים בתוקף חוק, אבל אני הוא עוכר הדמוקרטיה והגזען רק מפני שלדעתי לא מוסרי לטרנספר יהודים בתוקף חוק ומפני שאני דורש לבטא את דעתי במקום, בזמן ובאופן הנראים לי ולא לך.
5. מי שבאמת חרד לדמוקרטיה חייב להגן בחירוף נפש על זכות הביטוי של המיעוט כדי למנוע ממנו להיזקק לעבירה על החוק כדי להגן על זכותו הבסיסית, וזאת ללא תלות בתוכנו של הביטוי הזה. מי שעומד מן הצד נוטל חלק באחריות לעבירות המיעוט בהגינו על זכותו.
יש שמאלנים "קשים" שמקבלים את הטיעון הזה, ודווקא משפטנים: אני מציע לך להתעניין, למשל, בכתבי פרופסור חיים גנז ודר. אייל גרוס מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. כאן אזכיר לך עוד משהו שלא תאהב: אריה אלדד הסמיך לקריאתו למרי אזרחי התחייבות להסיר את חסינותו כנגד התחייבות נגדית של מזוז להעמידו לדין. למה? כי מרי אזרחי תוך תשלום מחיר אישי איננו אנטי מוסרי אלא אקט אידאליסטי למהדרין, והוא סומך על זה שאפילו ברק ומזוז חושבים כך .
6. המקור להשלמת מפלגתך עם השחיתות השלטונית של שרון ועם רמיסת זכויות המיעוט הוא תערובת, נפיצה כשלעצמה, של אוסלואיזם כרוני ושל שנאת מתנחלים.
7. מפלגתך שונאת מתנחלים מפני שהם מציבים בפניה ראי ובו היא רואה את מה שהיא הייתה פעם ומזמן כבר איננה – מפלגה של אידאליסטים (לא מדובר בך, אבל כמה כמוך אתה מכיר?) רובכם (לא אתה!) שונאים אותם כי הם ראי עליבותכם.
8. פעולות הרבה יותר אלימות ומזיקות מאלה שעושים חבריי התבצעו על-ידי חברך פרץ ועל-ידי שליחיו מבלי שאיש מהם נתן את הדין. למה אתם קופצים דווקא עכשיו- רק מפני שאלימות הרחוב מתבצעת מנימוקים אידאליסטיים ולא כדאיניקים? איפה הייתם, למשל, כשהמשטרה לא הצליחה במשך יממה שלמה למצוא את פרץ ואת מויאל כשהשביתו את כל העולם? וכשמצאו אותם-איפה הייתם כשאפילו לא חקרו לא אותם ולא אלפי פעילי מועצות פועלים ואיגוד מקצועי מוכרים בשמותיהם ובכתובותיהם שגרמו נזקים של מיליארדים וסבל למאות אלפי בני אדם? כשהייתה הזדמנות לנגח את נתניהו האלימות ברחובות ובמפעלים חיוניים הייתה כשרה, וכשהיא של מתנחלים כואבים היא טריפה? חברי לפחות משלמים את המחיר ועוד ישלמו כהנה וכהנה: שלך לא שילמו מאומה ולעולם לא ישלמו.
9. בניגוד לטענתך, אינך פטור מויכוח לגופם של טעוניי רק משום שאני בבחינת "טובל ושרץ בידו", ולא רלוונטי כמה אתה מתעב עמדות או טעונים שלי או אפילו אותי אישית. לדוגמה, אני יכול לתעב את עמדותיה המדיניות של תמר גוז'נסקי ואת המארקסיזם הדוקטרינרי שלה ובו בזמן להעריך את דבקותה באמונתה המתועבת. והנמשל: מותר לי לתמוך בטרנספר של ערבים ואפילו בדיכוי עם אחר אם אני מאמין שזה חוסך חיי יהודים, ועדיין לצפות לתמיכתך בהגנה על זכויות המיעוט שלי בארצי מפני רמיסתן בכלל ועל-ידי שלטון מושחת בפרט. גם לך יש עמדות וטעונים שנראים לי אנטי דמוקרטיים ועדיין אינני חושב שאני פטור מלהתווכח אתך עליהם וגם לא מאחריותי להגן על זכותך להחזיק בהם כפי שהם. יתר על כן, לו חדלתי מאחד מאלה- כקרנף הייתי בעיני.
10. אכן קיימת סכנת שפיכות דמים, חלילה, אלא שלא "עוכרי דמוקרטיה" כמוני אחראיים לה. מאות אלפים מאמינים באמת ובתמים (לדעתי בצדק ולדעתך בשגגה, אבל לעניין כאן זה אפילו לא רלוונטי) שגוזלים מהם את נשמת אפם רק כדי להגן על אתרוג מושחת מאימת הדין והתקשורת. מי שמתעלם מאוטנטיות האמונה הזו ומוסיף ומכה על חזה הקורבן הוא או צבוע או שכבר איננו כזה מפני שהתקרנפותו הושלמה, והאחריות לדם שיישפך, חלילה, כולה לפתחו.
המזל הוא שעדיין לא כולם כך: כבר היום יש רוב יהודי נגד ההינתקות, וכדאי שכל חברי מפלגתך יזכרו זאת נוכח העובדה שהגוש הגדול ביותר בתוכם הוא ערבי. אם לא תביטו שוב הצידה, כהרגלכם, תזהו היטב את התנאים של הגוש זה לדו הקיום שאתם כה מתגדרים באמונתכם בו. המדובר בדו קיום כזה שמציע הרוכב לחמורו: אני ארכב עליך, ובתמורה ארשה לך לרוץ לאן שאכוון אותך. כך או כך, ביצוע חוק טרנספר נגד יהודים שישען על נקודה ארכימדית ערבית משול לכניסה למאגר דלק עם לפיד ענק ביד: קניית גונן וגולדפארב על-ידי הצדיק הג'ינג'י כדי להעביר את אוסלו נראית כמשובת ילדות בהשוואה לפרובוקציה מטורפת כזו.
באמת, י. אני חושב שכדאי שנמשיך לא להסכים בכתב ולא בשיחות פנים אל פנים כל עוד המציאות כל כך טעונה (חבל שאין לך אי-מייל). טרם ויתרתי עליך, ותחינתי שטוחה לפניך שלא תוותר עלי.
אהבת נפש אוהבך

תאריך:  09/06/2005   |   עודכן:  10/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
ציטוטים חלקיים נהוגים אצלנו כדבר שבשיגרה. בציטוט חלקי כידוע, מחטיאים לחלוטין את כוונת המשורר, מעוותים את המסר ומגיעים לתוצאות הפוכות מאלה שנובעות מן הציטוט המלא
הרב דוד בר-חיים
נעם ארנון
עו"ד אברהם פכטר
מה שהסוס הטרויאני עשה בעולם ההיי-טק והעסקים - עושה "חמור הפלשתיני" לתחום הפוליטי חברתי, עם הסדרה של חיים יבין ועוזריו העיתונאים למתנחלים    הצגת פן אחד, לא מרכזי, לא מהותי, ללא רקע וניתוח מעמיק של הסיבות, הוא בבחינת עוול תקשורתי ועיתונאי
מנשה ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il