X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ פועל במרץ עם נשיא צרפת לכינוסה של ועידה בינלאומית עד סוף השנה. מחמוד עבאס איבד את האמון בממשל האמריקני והוא נחוש לבנאם את הסכסוך
▪  ▪  ▪
עבאס נואם באו"ם [צילום: אמיר לוי/פחאש 90]

ברחוב הפלשתיני מאוכזבים מנאומו של הנשיא אובמה בעצרת הכללית של האו"ם, מההשוואה שעשה בדבריו בין הצורך שישראל תפסיק את ההתנחלויות בגדה לבין הדרישה מהפלשתינים להפסיק את הטרור וההסתה ולהכיר בזכותה של ישראל להתקיים.
"אנחנו הקורבן וישראל היא התליין" אומרים הפלשתינים, איך אפשר לשים אותנו באופן שווה על כפות המאזניים המדיניות? האכזבה הזו מצטרפת לתחושות הזעם והתסכול של הפלשתינים מחתימת הסכם הסיוע הביטחוני בין ממשל אובמה לישראל לעשור הקרוב בהיקף של 38 מיליארד דולר שמשמעותו המשך חיזוקה של מדינת ישראל במזרח התיכון מול מדינות ערב, חיזבאללה, חמאס ואירן. בשטחים בטוחים שחלק לא מבוטל מהסכום השנתי שתקבל ישראל בסך 3.8 מיליארד דולר יושקע בחיזוק ההתנחלויות.
על-רקע התחושות האלה ובעוד אינתיפאדת הסכינים נמשכת בשטח, הגיע יו"ר הרש"פ לניו-יורק מוועידת המדינות הבלתי מזדהות בוונצואלה שם התקבלה ההחלטה, לקורת רוחו, כי שנת 2017 תהייה "שנת הסיום של הכיבוש הישראלי בשטחים".
בניגוד לשנה שעברה שבה נאומו של מחמוד עבאס בעצרת הכללית של האו"ם הכיל "פצצה" מדינית בדמות איום לבטל את הסכמי אוסלו ומתן "אור ירוק" לאינתיפאדת הסכינים, הפעם נאומו התמקד בהבלטת נחישות הפלשתינים לבנאם את הסכסוך עם ישראל ולהשיג הישגים מדיניים בזירה הבינלאומית.
מחמוד עבאס ניסה בנאומו באו"ם לשוב ולסחוט את הלימון ששמו "הצהרת בלפור" עד הטיפה האחרונה, הוא דרש מבריטניה להפיק לקחים ולשאת באחריות ההיסטורית והמוסרית למה שקרה לפלשתינים כתוצאה מההצהרה, להתנצל בפניהם ולתקן את העוול שנגרם להם באמצעות הכרה במדינה הפלשתינית.
מחמוד עבאס הדגיש את הוועידה הבינלאומית הצפויה להתכנס עד סוף השנה על-פי היוזמה הצרפתית והאשים את ישראל בניסיון להתחמק ממנה.
מבחינת הפלשתינים, גולת הכותרת בנאום מחמוד עבאס הייתה ההבטחה כי שנת 2017 תהיה שנת סיום הכיבוש הישראלי. מחמוד עבאס חזר בנאומו על האיום כי הפלשתינים יגישו בקרוב למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה בנושא ההתנחלויות אך נמנע מקביעת המועד כדי לשמור על אפשרות התמרון המדיני.
באופן די מפתיע, מחמוד עבאס הדגיש בנאומו כי הפלשתינים עדיין מחויבים להסכמי אוסלו מ1993 אך באותה העת הם נחושים להשיג את מטרותיהם בדרכים מדיניות ובאמצעות החוק הבינלאומי.
אולם, הבהיר מחמוד עבאס, ההכרה בישראל איננה בחינם, ישראל צריכה לשלם את חלקה ויוזמת השלום הערבית הינה הפתרון, הוא האשים את ישראל כי היא מנסה להתקרב למדינות ערב תוך כדי עקיפת נושא "הכיבוש בשטחים" אך הפלשתינים לא יאפשרו זאת.
תוכן נאומו של מחמוד עבאס באו"ם היה צפוי, הוא מבטא את אכזבתו מאופן הטיפול של ממשל אובמה בסכסוך הישראלי-פלשתיני ואת החלטתו האסטרטגית להמשיך בבינאום הסכסוך עם ישראל. מחמוד עבאס שם כעת את כל יהבו על כינוס הוועידה הבינלאומית במהלך החודשיים שנותרו עד סוף השנה. מבחינתו זוהי הדרך היחידה לקדם את הטיפול בבעיה הפלשתינית כעת, על-פי ההבנות שלו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד הוועידה שאמורה להתכנס תקבע מנגנונים ולוחות זמנים לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים.
יו"ר הרש"פ שואף לכך שהקהילה הבינלאומית תקים מנגנון בינלאומי בדומה למנגנון שהוקם לצורך המשא-ומתן עם אירן על הסכם הגרעין שבמסגרתו יפקחו המעצמות על המשא-ומתן בין הפלשתינים לישראל.
מחמוד עבאס סבור שארה"ב יכולה להפעיל לחץ על ישראל ולאלצה להשתתף בוועידה הבינלאומית, הוא מעריך כי גם אם ייסוכל בסופו של דבר כינוסה של הוועידה הבינלאומית הרי שצרפת תפצה את הפלשתינים ותודיע רשמית על הכרתה במדינה פלשתינית.
מחמוד עבאס איננו אופטימי לגבי היוזמות המצרית והרוסית באפיקים הבילטרליים, הוא מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתחמקות מפגישה עמו במוסקבה תחת חסותו של הנשיא פוטין.
הוא איננו מעוניין במשא-ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים אלא במשא-ומתן בחסות בינלאומית עם סדר יום קבוע מראש ולוחות זמנים לנסיגת ישראל לקווי 67.
לכן, מבחינתו המשחק היחידי בעיר הינו כינוס הוועידה הבינלאומית שיוזמת צרפת והוא פועל במרץ עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד לממש את הוועידה שאמורה להיות גולת הכותרת של אסטרטגיית בינאום הסכסוך עם ישראל.
גם אם ישראל לא תופיע לועידה, הרי שהדבר ישמש בידיו ככלי לנגח את ישראל כי היא מתעלמת מדרישות הקהילה הבינלאומית.

תאריך:  25/09/2016   |   עודכן:  25/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס נחוש לבנאם את הסכסוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה שוב, לשמעון היקר ל"ת
יאיר 4  |  25/09/16 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
""הצהרת בלפור" נתנה ליהודים את "פלשתינה" משני עברי הירדן. אלא שב-1924 אנגליה החליטה לקטוע שטח זה מ"הצהרת בלפור" ולתת אותו לערבים בעבר הירדן המזרחי להקמת מדינה משלהם, הלא היא ירדן"
ענבל בר-און
יוסי ורטר מהארץ כותב על הביקור האחרון של ביבי באו"ם שמו"ם    הוא מרעיף שבחים על הכושר הרטורי של ביבי, אך נותן לו ציון "נכשל" במעשים
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום כלל לא בטוח שאובמה יפעל, בצאתו מן הבית הלבן, כדי לסדל את ישראל באו"ם    אבל בלי קשר, לשיטתו, אנו צריכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות
יוני בן-מנחם
הנאומים באו"ם של ראש הממשלה נתניהו ושל יו"ר הרש"פ היו הצגה של הטחת האשמות הדדיות ומופע של חוסר תקווה    נתניהו גבר על מחמוד עבאס ביכולתו הרטורית אך שניהם לא הציגו שום רעיון רציני לפריצת המבוי הסתום
ענבל בר-און
יוסי ביילין מישראל היום מסקר את פועלו של ד"ר ג'ים זוגבי, אינטלקטואל ואקטיביסט ערבי בארצות הברית, פעם בעד חזון שתי המדינות, והיום החזון נשאר אך מספר המדינות פחת ב-1
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il