X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לתפישת העולם של קרי, העניין הפלשתיני אינו שורש הסכסוך, בבת העין הערבית ולא מוקד זעזועי המזרח התיכון, ומכאן הפער בין "השטיח האדום" המקדם את פני מחמוד עבאס בבירות המערב לעומת "הסחבה המרוטה" בבירות ערב
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי [צילום: אנדרו הרניק/AP]

נאום קרי מ-28 לדצמבר 2016 היה עתיר טעויות והטעיות, הסותרות את המציאות המזה"תית, אך משקפות את 31 שנות מעורבותו - כסנטור ומזכיר מדינה - במדיניות חוץ.
קרי טס לדמשק יותר מחבריו לסנאט וכינה את חפאז ובשאר אסד מנהיגים חיוביים, אמינים וחותרים לשלום. במרס 2011 טען: "סוריה משתנה ככל שהיא משפרת את קשריה עם ארה"ב והמערב...." ואכן סוריה השתנתה, אך בניגוד להערכת קרי, השינוי הביא לכ-400,000 הרוגים וכ-10 מיליון פליטים.
בספרו מ-1997, "המלחמה החדשה", הפגין קרי התמכרות להרהורי-לב: "ארגוני טרור יכולים לשאוב עדוד מערפאת שהפך מפורע-חוק למדינאי."
בדצמבר 2012 הכריז קרי שהרחוב הערבי נמצא בתקופת מעבר לדמוקרטיה. הוא התייחס לצונאמי הערבי כ"אביב ערבי" ומהפיכות "פייסבוק" והצעירים. הוא קרא להפלת משטר קדאפי שהפכה את לוב לבמת טרור איסלאמי מרכזית בעולם.
בנאומו מדצמבר 2016 טען קרי שכשלון המו"מ לשלום אינו עקב הפער בין עמדות הצדדים, אלא בהיעדר אמון הדדי. הוא התעלם מאי-עמידת הרשות הפלשתינית במבחני דו-קיום בשלום ב-1993 (הסכם אוסלו), 2000 (הצעות אהוד ברק) ו-2005 (עקירת ישובי עזה), כאשר הגיבה לויתורים חסרי-תקדים בחינוך לשנאה וטרור חסרי-תקדים. קרי אף מתעלם מהרקורד הפלשתיני: גלי הטרור משנות ה-20', שתוף הפעולה עם הנאצים, ברה"מ, חומייני, צדאם חוסיין וארגוני טרור בעולם.
בניגוד לתפישת העולם של קרי, העניין הפלשתיני אינו שורש הסכסוך, בבת העין הערבית ולא מוקד זעזועי המזרח התיכון, ומכאן הפער בין "השטיח האדום" המקדם את פני מחמוד עבאס בבירות המערב לעומת "הסחבה המרוטה" בבירות ערב.
קרי טען שפתרון שתי המדינות הוא הנתיב היחיד לשלום בר-קימא התואם את אינטרס ארה"ב. אבל, הרקורד הפלשתיני מלמד שמדינה פלשתינית תוסיף שמן למדורת המזה"ת, תאיים על מדינות ערב פרו-אמריקניות, תשתף פעולה עם האייטולות, תעניק זכויות נמל לצי הרוסי ואולי אף הסיני והאירני ותוסיף קול אנטי-אמריקני באו"ם.
קרי משתמש בנתונים דמוגרפים מנופחים של הרשות הפלשתינית כדי להפחיד את ישראל, כאילו רק ויתור על גאוגרפיה (רכסי יו"ש השולטים על ירושלים והשפלה) ישמור על הדמוגרפיה (רוב יהודי). הוא מתעלם מרוב יהודי של 66% בשטח המשולב של יו"ש ו"הקו הירוק", הנהנה מרוח גבית חסרת-תקדים של פריון ומאזן-הגירה, בעוד הדמוגרפיה המוסלמית מפגינה התמערבות/מודרניזציה חסרת-תקדים.
קרי טוען שהחלטת מועצת הביטחון 242 קוראת לנסיגת ישראל ל"קו הירוק", אך ההחלטה נמנעה מהתייחסות "לכל השטחים", כדי לאפשר מו"מ ולהימנע מכפיית פתרון. הוא מתעלם מהעובדה שישראל נלחמה ב-1948 ו-1967 מלחמות-מגן, ומילאה את התחייבותה לגבי 242, כאשר נסוגה מ-90% מ"השטחים" (פינוי חצי האי סיני).
קארי מנסה לפתות את ישראל להטיל יהבה על הסכמים וערבויות ביטחון המאופיינים על-ידי היעדר מימוש אוטומטי, ערפול ודרכי-מילוט. לדוגמה, הסכם נאטו מחייב את ארה"ב "לשקול" סיוע צבאי "לפי הצורך". ב-1954 חתם אייזנהאואר על הסכם הגנה עם טייוואן, שבוטל חד-צדדית ב-1980 על-ידי הנשיא קארטר.
יחסי ישראל-ארה"ב וביטחונן הלאומי חייבים להיות מבוססים על המציאות ולא על הרהורי-לב נוסח-קרי, הממחזרים את - ולא נמנעים מ-שגיאות העבר.

תאריך:  02/01/2017   |   עודכן:  02/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ון קרי טועה ומטעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אטינגר כל הכבוד. שומר עלינו ל"ת
בן הארץ  |  2/01/17 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן פרסם יוזמה מדינית חדשה השונה לחלוטין מהקו המדיני של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. היוזמה האנטי-ישראלית נועדה למצב מחדש את מעמדו לאחר שגורש מפתח ולנסות לקבל את תמיכת חמאס וארגוני האופוזיציה הפלשתינים
יוני בן-מנחם
במפלגת הליכוד יש שמחה לאידו של ראש הממשלה נתניהו ובכיריה לא פוסלים תרחיש שבו ייאלצו לבחור ממלא-מקום לראש הממשלה. פרטי החשדות נגד נתניהו אינם ידועים במלואם אך במערכת הפוליטית מעריכים שהחקירות יובילו לרעידת אדמה פוליטית עזה
עידן יוסף
בשנת 2016 החזירה ישראל 102 גופות לרשות הפלשתינית ולממשל החמאס    הקבינט החליט פה אחד על תוכנית פעולה לקידום החזרת המוחזקים בעזה
עידן יוסף
המחבל לשעבר, שנפגש לפני כשנה וחצי עם באסל גטאס, היה כלוא בישראל לאחר שהבריח נשק לפתח    מת בגיל 94 ברומא
אורי שרגיל
כשפגשתי לאחרונה את אובמה במסדרון המוליך לשירותים הוא שאל אותי בתמיהה, אתם בכלל יודעים מה אתם רוצים? כי אני מבולבל    בערך כך אמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il