X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה לעשות כשאין מנהיגים? התוכנית לביעור השחיתות ולהחלפת השילטון במנהיגות נקיה
▪  ▪  ▪

אנחנו כבר ביום שאחרי, מסתכלים קדימה לבחירות. הפלג האנטי ציוני, השמח ושש לעזור בפירוק שאריות הציונות הדתית, השנואה, כבר כמה שנים ללא כל מנהיגות. יוסף לפיד ומפלגתו המושחתת גם היא כבר לא מה שהיתה פעם. בליכוד יש הרבה אנשים אך אף אחד לא מנהיג. לא נתניהו שברח מהסירה הטובעת רגע לפני, לא לבנת, הנגבי, כץ, שלום ולהתראות, שבגדו בבוחריהם, שכעת כבר לא משנה מה יצביעו ואם יתפטרו או לא, הם מחוקים! לא עוזי לנדאו, שבהיותו שר המשטרה לא עשה דבר לביעור השחיתות שם ולא נגע בשערה משערת ראשו של מזרחי. לא אריה אלדד בעל הלשון הצחה. גם לא מנהיגות יהודית, המובילה חלק מהתנועה הציונית, אך גם להם חוץ משם היפה "מנהיגות יהודית" לא נראה שיש באמת מנהיגות. לאסוף חתימות בהפגנות ולדבר על מנהיגות זה לא מנהיגות.
מנהיגי המאבק על גוש קטיף וצפון השומרון לא גילו מנהיגות, סחבו את הציבור היקר מכישלון לאבדון תוך עידוד של רבנים בעלי יכולת רטורית גדולה, היכולים להפוך כישלון צורב לניצחון בהבל פה, אך העובדות טופחות על פני כולם. כל אותם האנשים שלא ישנו בשנתיים האחרונות ורצו מפגישה לפגישה, והטלפון שלהם היה חם, לא תפקדו ולא סיפקו את הסחורה.
עובדה! כל אותם מנהיגי המאבק על הגולן, שהיו בטוחים שבגלל ארגון כמה הפגנות וסרטים, רבין החליט לא להחזיר את הגולן, והם יודעים איך לנהל מאבקים, נראים כיום באור חיוור. אז, ממש כמו היום, לא הבינו מהם הכוחות המשחקים ולא ניתחו נכון את המצב.
בפלג הדתי של המפה הפוליטית, חוץ מכמה שתדלנים שרוצים כסף, אין שום דבר. במפד"ל המספר הזעום של חברי הכנסת מסוכסכים בינם לבין עצמם לא מהווים כל הנהגה של הציבור הדתי. גם הרבנים הגדולים מעולם לא הנהיגו הנהגה מדינית, ואכן, בהופעותיהם בהפגנות לא הוכיחו מנהיגות מדינית, רק ש"הכל בידי שמיים ובעזרת השם יהיה טוב, ואם לא אז כנראה שזה מה שהשם רוצה".
ישראל יצרה תקדים היסטורי בינלאומי, בכך שגירשה את אזרחיה החוקיים מביתם, שהוקם כחוק. תקדים זה פוגע אנושות בהרתעה הכושלת של ישראל מול אויביה. (כדאי לזכור איך ארה"ב הטכנולוגית, החזקה, בעלת אינספור פצצות אטום, הפסידה לוויאטנם, בעלת טכנולוגיה מתקדמת בשתילת אורז ע"י תאו, כך שחוזק טכנולוגי ללא נחישות, מטרה ותוכנית לא יעזרו). ישראל מוצאת את עצמה לפני הבחירות במצב איום הן מבחינת מנהיגות והן מבחינת מצב בינלאומי וכלכלי. אני מעריך שההידרדרות תימשך גם בארבע השנים הבאות, עם נתניהו, פייגלין, פרס או ארצי בנקר לפיד או בלעדיהם.
כל הגישה של המגזר הציוני הדתי ש"אנחנו ניקח את המפתחות למדינה בדמוגרפיה", אין לה על מה להסתמך משתי סיבות:
א. דמוגרפיה לוקחת יותר מעשר שנים ועד אז אולי לא תהיה מדינה.
ב. גם אם המגזר הדתי "לוקח בדמוגרפיה" אין מנהיג שיכול להנהיג את הנהגת המדינה ולא נראה כזה באופק.
במקביל לדעיכת מוסדות המדינה המושחתים (ראו דו"ח השחיתות - (Transparency International כדאי לגבש תוכנית לא פוליטית, שתכין את העם, דתיים וחילוניים, למלחמה בכל החזיתות (שחיתות ממסד, פער כלכלי, פער תרבותי, בריאות, אויבים ועוד) ולצורך כך יש:
1. לגייס כוח אדם לפעילויות שונות, לא רק שימוש באצבע וספירת ראש כמצביע אלא שימוש במה שיש בראש. כדאי להבין שתוצאות התרומה של פעילות נובעות ממכפלה של היכולת האישית, כפול הזמן שמוקדש, כפול קשי המשימה. עד כה כל התנועות רצו רק אצבע או ראש שאפשר לספור בהפגנה אך לא את מה שיש בראש ולכן תרומת התומכים היא רק לספק שררה לנבחרים. ההנחה שכל השכל והחוכמה קיים רק אצל אדם אחד או שלושה היא מוטעית ועתידה להוביל לתוצאות שליליות שכבר ראינו בעבר. הצבענו בעד... וחוץ מלסדר את קרובי משפחתו לא עשה דבר.
2. להסכים על מטרות ארוכות טווח כמו הקטנת תאונות דרכים, מלחמה בשחיתות, שיפור החינוך וההשכלה ועוד.
3. לנתח את נקודות החולשה והחוזק של הממסד הרקוב והמושחת ולפרוץ דרך הנקודות החלשות. לדוגמה במצב הנוכחי תוכנית עיר האוהלים בדרום היא טיפשות בקנה מידה היסטורי, חזרה על מה שהערבים עשו. אם כבר עיר אוהלים אז מול הכנסת, מול בתיהם של מושחתים מהממשלה, מהצבא וממערכת המשפט, אותם מושחתים שגרמו לגירוש יהודי עזה. אסור שאנשים מושחתים יוכלו להסתתר מאחרי צבא ומשטרה ומוסדות שלטון. לכל איש יש אישה, ילדים, שכנים ומשפחה ושם צריך לפגוע בו, כמו שפגעו בבגין, רבין ושרון בהפגנה מתמדת ליד ביתם.
4. לגבש תוכניות פעולה תוך ניצול מרבי של משאבים (כסף, אנשים, זמן).
רק עם תוכנית רצינית נוכל להציל את עם ישראל (אותנו) מעצמו. מהפוליטיקאים על גווניהם בצבע הכסף, בוודאי לא ניוושע.

תאריך:  29/08/2005   |   עודכן:  29/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אחרי שגמר לשמוח לאידם של המתנחלים, נראה את השמאל הולך להפגין ולהילחם למען "עניי המדינה המקופחים"    הממשלה מצייתת לנאסראללה ולמוחמד דף, ובתקשורת מתייחסים להינתקות בחזקת "עברנו את פרעה"
עו"ד ליאת בכר-סגל
יונה סוקולובסקי
הימים הטובים שבין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים אינם עוד. היינו עיוורים לנפלאות המתרחשות לעינינו והלכנו שולל אחר פרופסורים קנטרנים ופוליטיקאים רמאים
נעם ארנון
כשדנים במאבק - אסור לטייח. המאבק נגד ההינתקות נכשל, וחייבים לדון בכישלון הזה, לנתח אותו, ללבן אותו, ולהסיק מסקנות    ניתן וחיוני היה להפוך כל בית בישובים למבצר, שיעמוד שעות וימים ארוכים. ניתן היה להקים בונקרים תת קרקעיים עמידים, שיעמדו זמן רב. ניתן היה להפוך את כל האזור לעיר נוער ענקית עם אלפים רבים. כל אלו לא נעשו
עו"ד יוסי דר
הנה לכם תעלומה: מדוע טירפד נשיא בית המשפט העליון דאז מאיר שמגר את מינויה של דורית ביינש לשופטת בית המשפט העליון ומדוע לחץ יורשו אהרון ברק, תוך ניגוד אינטרסים חמור, למנות את אותה בייניש לתפקיד שכה רצתה? האם שמגר ידע משהו שאנחנו לא יודעים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il