X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שחודש אייר היה טוב ליהודים (בתנ"ך חודש זה נקרא חודש זיו, השם הובא מגלות בבל ומקורו במילה "אירו" באכדית שמשמעותה אור) ב-ה באייר תש"ח קמה המדינה, ב-כ"ח באייר תשכ"ז שוחררה ירושלים, וב-כ"ד באייר תשע"ח נגאלנו מהסכם הגרעין בין אירן למעצמות
▪  ▪  ▪
נתניהו. חודש טוב ליהודים [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

למזלנו הפסיד השמאל הישראלי בבחירות 2015. למזלנו דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב ואהדתו לראש הממשלה כה גדולה עד שהתבטא קבל עולם, כאשר החליט לפרוש מהסכם הגרעין: "זאת עסקה שפוגעת בעולם ובוודאות בישראל. ראיתם את בנימין נתניהו מדבר בצורה חיובית על מה שעשינו...", למזלנו נפטרנו מאובמה ומממשיכת דרכו הילרי קלינטון, ומרם עמנואל, ומג'ון קרי, ומכול הצנטריפוגות למיניהם, וחגגנו 51 שנה לשחרורה הנסי של ירושלים, העיר שהוד קדומים נסוך עליה, העיר שקושרת בין עבר מדהים לעתיד עוד יותר מדהים, כפי שהבטיחו לנו נביאי האומה.
נכון להיום מאוחדת ירושלים תחת ריבונות יהודית, אך לא לגמרי. קיימת בתוכה מובלעת חשובה, שהייתה גם היא בשליטתנו אך במו ידינו איבדנו אותה. הכוונה כמובן להר-הבית. איש לא ציפה כי לאחר הניצחון המוחץ במלחמת ששת הימים ננהג באיוולת כזו ונוותר על הנכס הקדוש ביותר לעם ישראל. העולם נדהם בעת הניצחון ושב ונדהם מיוזמת התבוסה שנקטנו.
הערבים ראו לאחר מלחמת תש"ח, כי ממשלת ישראל יושבת בקריה התל אביבית במושבה הגרמנית שרונה, והקפידו לקרוא לממשלה בשם "ממשלת תל אביב". גם כאשר הממשלה העבירה את משרדיה לירושלים, דבקו בזה, כדי לומר לעולם שאין לנו חלק ונחלה בירושלים, שאנו זרים שהגיעו לכאן מאיי הים.
עד מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים וסיפוח מזרח העיר, הייתה ירושלים בירה כאילו מלאכותית של ישראל. שרי הממשלה השאירו להם משרדים בתל אביב, וקיימו שם חלק גדול מפעילותם. גם רוב ישיבות הממשלה התקיימו בתל אביב. ירושלים הייתה לבירה בפועל של ישראל לאחר מלחמת ששת הימים, כאשר רוב משרדי הממשלה עלו לירושלים, ורק "זנבות" קטנים של המשרדים נשארו בתל אביב. משרד הביטחון נשאר בתל אביב בגלל השכנות הנדרשת למטכ"ל הממוקם בתל אביב. ראשי ממשלה וממשלות עשו לביסוס הבירה בירושלים, אבל לא הזדרזו ולא העמיקו בכך, לרוב מפני קשיים תקציביים.
רצון עז
הערבים נשארו בתביעתם לשלוט במזרח ירושלים. הם רשמו לפניהם, שהתעקשות מצדם תכניע את היהודים, כי היהודים יתנו בשביל השלום הנכסף את הכול, גם כאשר מדובר בשלום אכזב. כך נכנעו ממשלות ישראל לפעילות האוריינט האוס, כך נוסדו משרדי אש"ף שונים במזרח העיר, כך מנעו עליית יהודים להר-הבית, כך אפשרו פעילות של המשטרה הפלשתינית של ערפאת במזרח העיר, כך התירו את בניית הפרלמנט של המחבלים באבו דיס, כך התנדב אהוד ברק לספח לרשעות כפרים הנושקים לירושלים ממזרח, והביע רצון עז שאך יואילו להסכים ולקבל שכונות בשטח הריבוני של ירושלים.
שיטת השלבים האש"פית פעלה בדרכה: שלב אחרי שלב, היהודים יבלעו הכל וישתעשעו באשליות שלום, והם לא הסתירו את כוונתם לקבל בהמשך שכונות ששוחררו בתש"ח כמו בקעה, השכונה הגרמנית, מלחה ועוד, לאחר מכן המשיכו לשאת עיניים אל שכונות שנבנו לאחר מלחמת ששת הימים: גילה, הגבעה הצרפתית, ארמון הנציב, רמות, פסגת זאב, ומדוע לא? היהודים אוכלים הכול. הנה ברק ויתר בהחלטה אישית שלו, בלי רשות מעם ישראל, על חלקים נרחבים בירושלים, לקול מחיאות הכפיים של אמריקנים ממוצא יהודי - אולברייט, רוס ואינדיק.
ברק כנראה שכח את קריאות הפורעים "אטבח אל יהוד" (לשחוט את היהודים) ו"פלשתין-בלדנא ואל יהוד-כלבנא" (פלשתין ארצנו, והיהודים כלבנו). וה"שיחות לשלום", היו תוך כדי "חיזוק" ערפאת בהרבה כדורי ויטמינים, מכול הסוגים, כאלה המחזקים זרועות המשליכות בקבוקי תבערה, כפות ידיים שנועצות סכינים ופגיונות, רגליים שמיטיבות לרוץ ולברוח, היהודים חיזקו, וערפאת רצח... היהודים שתקו לתוכנית אובמה: "בושהר תמורת יצהר", "רמת שלמה תמורת פורדו", ואובמה ראה כי טוב, ועשה הסכם למתן הכשר לאירן גרעינית, ביטול עיצומים, והזרמת 150 מיליארד דולר, שהביאו להגברת החדירה האירנית לעירק, לסוריה, ללבנון, לתימן להתעצמות התמיכה האירנית בחיזבאללה, בחמאס, ובארגוני טרור נוספים. מהלך עניינים זה הגביר את אי-היציבות בשכונה הפראית הנקראת המזרח התיכון, ונסך ביטחון עצמי רב בקרב כנופיית האייתוללות.
ביטול ההסכם על-ידי טראמפ הנו שלב ראשון. העיצומים האמריקנים על אירן יאלצו את מעצמות אירופה להצטרף אליהם, במוקדם או במאוחר, שהרי על-פי העיצומים האמריקנים, מי שסוחר עם אירן לא יוכל לסחור עם ארה"ב, ואם תמשיך אירן לייצר פצצה, כי אז פצצות אמריקניות בעלות עצמה יוטלו על מתקני הגרעין וישימו קץ למעלליהם.
התנהגות "מטורפת"
המחבלים מהתקשורת הלעיטו כל השנים את הציבור בהזיות, לפיהן נתניהו הוא סכנה למדינה, הוא גורם לנזקים, גם התקשורת וגם תועמלני השמאל שאינם מתביישים באמירותיהם. אלוף במיל' עמוס ידלין, בהיותו ראש אמ"ן הפעיל לחצים כבדים בשנת 2009, למסור את רמת הגולן למשפחת המרצחים לבית אסד, תוך איום שמלחמה עקובה תהיה אם לא ייעשה כך. הוא גם יצא לוושינגטון להסית נגד כוונת נתניהו לנאום בקונגרס, והוא לא היה היחיד. הם לא חדלו מלאיים על הציבור, שהתנהגות נתניהו "מטורפת"...
פעם על-פי סיפור ידוע כמעט היה נס גדול. "היה זה יום ששי, סמוך לשבת. במרומי הגליל, בעיר צפת התכוננו המקובל המפורסם האר"י (האלוקי רבי יצחק לוריא) ותלמידיו לכניסת השבת יחד, ברגע של התעלות פנה הצדיק לסובבים אותו ואמר:'הבה נצא לירושלים, לקבל שם את השבת'.
האר"י הזמין את תלמידיו לחוויה ניסית. להגיע מצפת לירושלים בתוך כמה דקות! אולם לא כל תלמידיו קיבלו את ההזמנה המופלאה. היו שאמרו: 'קודם עלינו לקבל רשות מנשותינו להיעדר מהבית לשבת'... שמע הצדיק וקרא בצער: 'חבל. אילו נעניתם כולכם בחיוב, היינו זוכים להגיע כעת אל ירושלים הבנויה... היינו זוכים להתגשמות חזון אחרית הימים'... סיפור זה בן יותר מארבע מאות שנה, אך המסר החשוב שבו לא נס לחו. מה בעצם לא היה בסדר בתגובת הבעלים? אדרבה, אלה מהתלמידים שכן נכונו לנטוש את הבית למשך השבת מבלי להודיע, הם שלכאורה נהגו שלא כשורה.
התשובה היא שהכול נכון אילו לא היה מדובר בהזמנה שבאה מהצדיק. כאשר הצדיק מזמין, יכולים התלמידים, וצריכים, לסמוך כי הוא מודע להשלכות האפשריות ונושא באחריותן. ואומנם לפי מה שהתברר, אילולי הוחמצה ההזדמנות ואכן הייתה באה הגאולה - הלוא אין ספק שהנשים היו מאושרות וגאות בבעליהם. התמורה הייתה שווה את המחיר.
אז עדיין לא הגענו לגאולה. אבל אין ספק שחודש אייר היה טוב ליהודים (בתנ"ך חודש זה נקרא חודש זיו. השם הובא מגלות בבל ומקורו במילה "אירו" באכדית שמשמעותה אור) ב-ה באייר תש"ח קמה המדינה, ב-כ"ח באייר תשכ"ז שוחררה ירושלים, ב-כ"ד באייר תשע"ח נגאלנו מהסכם הגרעין בין אירן למעצמות, השמדנו את הנוכחות בסוריה, הבאנו את הארכיון (זה שראש המוסד יוסי כהן, אומר שאולי אפשר יהיה לחשוף מעט ממנו, רק כאשר יהיו נינים לדור הזה) מי האמין שהכול יתרחש? אבל זה קרה השבוע. נשיא המעצמה הגדולה בתבל קרע את ההסכם לעיני המצלמות, ויישר קו עם ישראל ועם ראש ממשלתה בנימין נתניהו, ראש החץ של העולם החופשי במאבק נגד הגרעין האירני.
זה הולך אומנם לאט, אבל בכול זאת, התקדמות. שרק ימשיך כך.

תאריך:  16/05/2018   |   עודכן:  16/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חודש של זיו, ואייר
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
קצת מכל דבר והרבה טעם ל"ת
איזה מאמר יפה  |  16/05/18 13:31
2
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
אלברט שבות  |  16/05/18 15:53
 
- אתה רציני , אלברט ?
שלמה המגיב  |  16/05/18 19:21
 
- וואלה שאני רציני
אלברט שבות  |  16/05/18 20:20
 
- אלברט היקר
א.ש.ג  |  16/05/18 19:54
 
- אסתר ואלברט מאוהבים
שלמה המגיב  |  17/05/18 15:35
 
- לא לשכוח 10:30
אלברט שבות  |  17/05/18 15:55
3
" תועמלני השמאל" בנוסח אסתר
שלמה המגיב  |  16/05/18 19:13
 
- עזוב שלמה
הירונימוס  |  17/05/18 17:47
 
- אהלן אהלן הירו
אלברט שבות  |  17/05/18 22:45
4
כמו תמיד תענוג לקרוא את מאמריה
ארכיב של ממש  |  17/05/18 05:24
 
- קורא יקר-חג שבועות שמח
א.ש.ג.  |  18/05/18 09:44
5
אמת, ממש רואים סימני גאולה
הכרתם של אומות   |  17/05/18 09:01
6
מאמר חזק, קורים ניסים
שי איבגי  |  17/05/18 09:15
7
מדוע אתר זה נותן לך
לשלמה המגיב המפחי  |  17/05/18 20:13
8
לשלמה המגיב
משה גרינפלד  |  17/05/18 21:07
9
התייחסות למגיבים 7 -8
שלמה המגיב  |  17/05/18 23:08
 
- הטובה ביותר מבין
אסתר הכותבת  |  18/05/18 09:58
 
- אסתר המגיבה מחקה את א.ש.ג.
שלמה המגיב  |  18/05/18 11:27
 
- שלמה והירו-דוגמאות מרהיבות ל"ת
לצידקת אש"ג!  |  19/05/18 22:29
 
- את אפילו ממעיטה
דר'אסתר שניאורסון  |  18/05/18 12:23
10
מאמר משובח נהניתי מכל מילה
יואל גרינפלד  |  18/05/18 12:41
11
אנחנו לימדנו אותם שהכל מותר
אקטואלי  |  20/05/18 00:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריה גל
אהרון שחר
האנושות בתקופתנו מתפארת בקדמה גדולה, אבל בפועל, בתחום החברתי, אנו מתנהלים כאילו אנו בתקופת האבן    האדם הנאור הוא בעצם אדם קדמון
גרשון אקשטיין
מרדכי ליפמן
ב-17 במאי 1939, בדיוק לפני 78 שנים, פרסמה הממשלה הבריטית מסמך חדש, לו ניתן הכינוי "הספר הלבן"    במסמך זה חוזרים הבריטים מכוונתם להקים כאן בית לאומי ליהודים    "המושג" הנ"ל", הם אומרים, "הכלול בהצהרת בלפור, אין כוונתו הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל נגד רצונה של האוכלוסייה הערבית בארץ"
יוני בן-מנחם
קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס הגיע לשיאו והוא הצליח להביך את ישראל בזירה הבינלאומית ובתקשורת העולמית. בשטח, הנהגת חמאס נחלה כישלון חרוץ, המטרה העיקרית להסרת המצור לא הושגה, צה"ל שמר על כוח ההרתעה ומנע חדירה לשטח ישראל ופגיעה בחיים ובאזרחים
רשימות נוספות
לפחות 24 מההרוגים היו מחבלים  /  עידן יוסף
"התקרבות לגדר לא מצדיקה אש חיה"  /  מירב ארד
היערכות לסבב שני של מהומות  /  עידן יוסף
שכחנו את תורת המלחמה  /  עמי דור-און
מול הקשת האיסלאמית  /  יוסי אחימאיר
הרעה נפתחה מדרום   /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il