X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי טראמפ אינו יודע, מפני שנתניהו אינו מספר לו, שהרעיונות שלו אינם מקובלים על מרבית דעת הקהל בישראל שחלוקה כלשהי של ירושלים תגרום לפילוג בליכוד וקרע במחנה הלאומי והקמת מדינה פלשתינית תפיל את הממשלה
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא מספר [צילום: פרנסואה מורי/AP]

גילוי נאות. עוד מתחילת דרכו צידדתי בטראמפ: הוא הציב את אמריקה בראש, וכך אנו מציבים את ארצנו. הוא בונה חומה נגד מסתננים, אנחנו עשינו זאת לפניו. הוא מסרב להיות פראייר כלכלי של העולם וממאן לממן כמעט לבדו את הגנתן של ארצות עשירות כגרמניה וצרפת? גם בזה הוא צודק, וממש כמונו הוא מתעב את הצביעות של האירופים. אפילו רצונו לבנות ולא להרוס גשרים אל רוסיה תואם את המדיניות שנוקט נתניהו, ובהצלחה מרובה. ועל כולם - טראמפ לבדו עומד לצדנו בסוגיית החימוש האטומי של אירן.
ולמרות כל אלה, דווקא הגדול בהישגי טראמפ, פסגת סינגפור, עורר בי דאגה: כוונתי למהירות ולקלות שבה עבר מראיית האויב כאוהב, מאיום להשמידו - לחיבוקו בחום.
תמוהה היא גם ההפסקה החד-צדדית של משחקי המלחמה עם קוריאה הדרומית. לעצם העניין יש לכך טעם. כאשר פותחים בשיחות שלום ומפרקים חומות איבה, לא מתאים לנהל תמרוני מלחמה שבהם הצד השני ממלא את תפקיד האויב. ניחא - אבל לפני שמודיעים לנשוא התרגיל על הביטול, האם לא חייבים להתייעץ תחילה עם השותף לתרגיל או לפחות להודיע לו, כדי שלא יקרא על כך בעיתונים?
ומהמזרח הרחוק למזרח הקרוב. כאן אין באופק קים-ג'ון-און פלשתיני. בימים אלה אמור להגיע צוות השלום של טראמפ (קושניר, גרינבלט ופרידמן, כולם יהודים. גם הממשלים הקודמים, כשראו צורך להציק למדינת היהודים, שלחו הנה את בני עמנו - דניס רוס, דן קרצר, אהרון מילר, מרטין אינדיק, דן שפירו ודומיהם). מי יהיה הפרטנר של אנשי טראמפ לעוד שלום כוזב? אולי יהיה זה יורש העצר הסעודי, מחמד בן סלמן (שם חיבה: 'MBS'), שיתנדב לקבל את לב מולדת היהודים כפיקדון כדי שהבוס יוכל להעביר V על עוד הבטחת בחירות אחת, "דיל המאה"? ואולי תבוא ההפתעה ממקום אחר?
אם ראשי יפן וקוריאה הדרומית הרגישו מופתעים - מקבילם כאן, בנימין נתניהו, לא יופתע. הוא לבדו מצוי עמוק בתוך ענייני תוכנית השלום של טראמפ, ומי יודע אם לא את רעיונותיו שלו משווק טראמפ תחת המותג "עסקת המאה". חבריו של נתניהו לעומת זאת - במפלגה, בממשלה, בקבינט, בקואליציה - הם יופתעו ואולי אף יוכו בתדהמה למשמע ויתוריו של נתניהו שיוגשו להם על מגש אמריקני. כבר התרעתי עד לעייפה מפני תוכניותיו המסוכנות של נתניהו, אך כמו ערב אסון משוחררי ג'יבריל שהביא את האינתיפאדות, כמו ערב אוסלו וכמו ערב 'מפת הדרכים' - הציבור אינו שועה לאזהרות. ובכל זאת, אסור להרפות!
מהיר חמה
ב-13.6.18 בישר לנו ניצן קידר בערוץ 7 על "הידברות אינטנסיבית" של האמריקנים "לגיבוש תוכנית המאה", אך "רק עם צד אחד", לא עם הפלשתינים. ומי הוא "הצד האחד" אם לא איש אחד, ראש הממשלה? ואם כן, מדוע בנט ואילת שקד וחבריהם, אלקין, לוין, אדלשטיין ועמהם כל נאמני א'י בכנסת אינם דורשים לשתפם "בהדברות האינטנסיבית" הזאת, שמזמן כבר איננה סוד? היכן הם, כל עוד לא מאוחר ואפשר עדיין להשפיע ולשנות, כל עוד נתניהו אינו יכול לומר - מה שלבטח יעשה - שטראמפ 'אמר את דברו', האיש השקיע בתוכנית את כל יוקרתו, הוא מהיר חמה ואסור להרגיז אותו, מוסיקת-לוואי מוכרת מאסונות מדיניים קודמים, שאת כולם אפשר היה למנוע מבעוד מועד? והיכן כל פרשני ושדרני כלי התקשורת של הימין שירעישו שמים וארץ נוכח הקטע הבא בידיעה שפרסם ניצן קדר:
"גורמים בסביבת נתניהו כבר אמרו כי ראש הממשלה מתכוון לשקול בכובד ראש כל תוכנית שיציע הנשיא... גם אם היא תכלול מה שהגדירו 'גלולות מרות' עבור הצד הישראלי". תקשורת 'לאומית', שעל הדברים האלה אינה מגיבה, היא שותפה להאכלת הציבור בגלולות המרות הללו!
אולי טראמפ אינו יודע, מפני שנתניהו אינו מספר לו, שהרעיונות שלו אינם מקובלים על מרבית דעת הקהל בישראל. שחלוקה כלשהי של ירושלים תגרום לפילוג בליכוד וקרע במחנה הלאומי והקמת מדינה פלשתינית תפיל את הממשלה, גם אם יתחכמו לשווק אותה תחת המותג "מדינה מינוס" - בגלל נוכחות צבאית ישראלית קוסמטית כלשהי על גב ההר ובבקעה? כל עוד הרעיונות האלה מוחזקים בסוד בפני הציבור הישראלי, אין לטראמפ כל דרך לאמוד את דעת הקהל הישראלית לגביהם, ולכן משבר אמון הרסני ביחסים שבין שתי המדינות עלול להיות בלתי נמנע.
עצם רעיון 'המדינה-מינוס' היה נקטל בכל דיון ציבורי דמוקרטי פתוח. גלוי וידוע שכל ההגבלות שהסכם בינלאומי יכול להטיל על גוף שהוכרז והוכר כמדינה, סופן להתפוגג ולהעלם, כי הריבונות תגבר עליהן. הסכם וורסיי, למשל, גזר על גרמניה שנוצחה במלחמת העולם הראשונה פירוז הגדה המערבית של נהר הריין, והיה גם כיבוש צבאי צרפתי כדי לאכוף אותו, והכל - לשווא. ודוגמה קרובה יותר, מלחמת לבנון השנייה: באיזה ביטחון ושחצנות נופפה ציפי לבני בהישג המזהיר שלה, החלטת מועצת הביטחון 1701 שאסרה הכנסת כל נשק לדרום הלבנון, דברים הנשמעים היום כבדיחה?
נסיים כפי שהתחלנו, בקוריאה הצפונית. בסינגפור חתמו על הצהרת כוונות, אבל פרוק הנשק האטומי בפועל יימשך שנים וכל אותו הזמן תימשך ההקפאה של התמרונים הצבאיים. לנו צפויה צפיית-שווא ארוכה לפרטנר פלשתיני וגם אם תהיינה שיחות, הן לא תגמרנה לעולם. אולם עם השיחות או בלעדיהן - כפי ששם יוקפאו משחקי המלחמה, כך תוקפא כאן לזמן בלתי מוגבל - במלואה או בחלקה - ההתיישבות היהודית, ובעיקר בירושלים.
אם כך, זו תהיה המורשת המדינית שישאיר אחריו בנימין נתניהו בארץ ישראל - ההקפאה.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתובת קוריאנית על הקיר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
העצני - חייל בשירות השמאל
מכיר אותו  |  19/06/18 22:51
 
- קל
אלי קופטר  |  20/06/18 20:54
2
כל מילה בסלע! יש להתעורר כעת  ל"ת
דניאל סבלדי  |  21/06/18 00:17
3
ואולי נתניהו יודע
משה דב  |  21/06/18 14:12
 
- ומי מעסיק אותך?
אברהם יצחק  |  22/06/18 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מנחם רהט
בעוד החמאס ממשיך ללבות אש ותימרות עשן, ומחזיק בגופות חיילים ובאזרחים, תומכת ישראל בהמשך שלטון החמאס וחיזוקו, ודווקא השמאל ממליץ לרסק את ארגון הטרור המיליטנטי
רפי לאופרט
בסעיף הכללי: "בין סקרים לשקרים", נדונו כבר בעבר הרגישויות של סקרים שהמתודה הטכנית שלהם תקינה מדעית, אבל הלוגיקה המחוללת אותם מוטה פוליטית    דומני ש"מדד השלום" האחרון, מדגים שוב; סקר מתודי מבחינה מדעית, הופך בלתי רלוונטי ציבורית, משום שהוא מוכוון אג'נדה
עליס בליטנטל
תופעת השטינקרים שפשתה בשנות ה-40 כשיהודים הלשינו לבריטים מי הם אחיהם חברי אצ"ל ולח"י, וגרמו למאסרם - חוזרת כעת ובגדול    המטרה: לסרס את צה"ל וחייליו, ולהחיש בכך (לדעתם) את הפלת השלטון הלאומי הימני
בעז שפירא
האם מדינת ישראל רוצה לאפשר מצב בו גוף ביטחוני חוקר שהכוח בידו עושה כראות עיניו בהעדר עין מפקחת עליו? האם הציבור בישראל לרבות מקבלי ההחלטות ומערכת המשפט מוכנים להסכין עם מצב בו מתקיימים עינויים במחשכים? האם לרוסיה של טרוצקי היינו או לסוריה דמינו?
יוני בן-מנחם
מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור ברצועה משגרים אותם מבתים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי". פגיעה בנערים המשגרים אותם תזיק לתדמית ישראל בעולם, אבל צה"ל יכול להתחיל בינתיים בסיכול ממוקד של המפקדים בזרוע הצבאית של חמאס המפעילים את חוליות הבלונים והעפיפונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il