X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: חוסן ישראל - שתיקה כאסטרטגיה? כאן דרוש קורס מזורז בעברית נכונה ולקינוח עמוס עוז היהודי
▪  ▪  ▪
גנץ. שותק [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מפלגת הדממה
חוסן ישראל? הַכירו את מפלגת הדממה בראשות בני גנץ. ימין או שמאל? גם ו\או גם? מה זה חשוב? העיקר למשוך עוד ועוד מנדטים מהציבור הצמא למשהו חדש, במיוחד על-רקע האכזבה ממפלגות אחרות והתרסקות המערכת הפוליטית הקיימת. מה עוד שהמותג 'בני גנץ' מהווה בהחלט בעיני הציבור נכס אלקטורלי. עיין ערך סקרים.
אין ספק שמדובר בתרגיל ביחסי ציבור, של מה שנראֶה כמהלך אסטרטגי פוליטי נבון. גנץ רוצה לבסס את מעמדו המפלגתי בקרב הציבור. לכן הוא מנסה לרתום את העגלה לפני הסוסים, וּלייצב את מפלגתו החדשה, שגודלה, על-פי הסקרים, הוא במקום השני אחרי הליכוד, לפני פרסום המצע. ואולי באופן פופוליסטי דווקא הבלתי ידוע - מלבד שני שמות: האיש ושם המפלגה - מסקרן את הציבור וּמעלה את הרייטינג של המפלגה. רק שיתברר לו שהמפלגה מבוססת דייה, והוא רכש את אהדת הציבור, אז ישבור את זכות השתיקה ויפרסם את המצע. השתיקה כאסטרטגיה כבר אמרנו?
לשון באגורה
אגורה בלשון זכר? לפחות כך על-פי אחד מבכירי הקריינים ברשות השידור. וכֹה אמר קריין החדשות הוותיק: "הדלק הוּזל הלילה בשמונָה עשר אגורות לליטר". לא אחרת. כך פתח השדרן המהולל את מהדורת החדשות של השנה האזרחית החדשה, כמה סמלי, בסמוך ליום הלשון העברית שציַינו לאחרונה. אז לידיעת הציבור, הצורה הנכונה היא, כפי שתיקן הקריין במהדורת החדשות הבאה, "שמונֶה עשרה אגורות" בלשון נקבה.
הקריין לא לבד. שגיאות דקדוקיות רוֹוחות בקרב שדרנים וכתבים, האמורים לשמש מודל לציבור בתחום תקינוּת הלשון. השגיאות הן בתחום חילופי בניינים וּגזרות, סמיכוּת ולא פחות בחילופי זכר וּנקבה בעיקר בתחום המספרי. ראוי שהם יעברו קורס מזורז בעברית נכונה. אולי כדאי שהטקסטים יעברו את עינה הפקוחה של יועצת הלשון לפני השידור, כדי למנוע מעידות בעתיד. וּבא לִלשוננו גואל.
עוז היהודי
עם פטירתו של הסופר עמוס עוז כלי התקשורת העלו על נס את ערכו כסופר ואת תרומתו המיוחדת לספרות העברית והעולמית, בצד היותו אישיות פוליטית שנוייה במחלוקת.
אני מבקשת לציין פן אחר באישיותו - את העובדה שהאיש נפטר כיהודי אסיר תודה, ש'קיבל מתנות רבות בחייו' וּבהתנצלות אנושית. יהי זכרו ברוך.

תאריך:  01/01/2019   |   עודכן:  01/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הדיבור לדעת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסטרטגיה?
לא לפייסבוק  |  3/01/19 06:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איציק וולף
ח"כ ציפי לבני הגיבה על פירוק המחנה הציוני שבישל לה יו"ר העבודה, אבי גבאי, בשידור חי וטענה כי בניגוד לשותפותה עם הרצוג שהייתה שותפות אמת - עם אבי גבאי לא הייתה שותפות    "גבאי אומר אני אני אני, הוצע לי לא פעם לפרק את המחנ"צ - כולל על-ידי חברים בעבודה ואני סירבתי"
מירב ארד
מבלי ליידע את ציפי לבני מראש הודיע גבאי על פירוק המחנה הציוני    הבהיר: "חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור"    לבני בתגובה: "כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות"
אסתר שניאורסון גרי
היועץ המשפטי פתח במסע הציד, ו'חוקר וחוקר' את מה שאין לחקור, שהרי העובדות ידועות לכל
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי יימנע מלהתפטר מתפקידו גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע    "מאמין שלא ייצא מזה כלום, ישראל היא מדינת חוק והחוק קובע שראש ממשלה לא צריך להתפטר במהלך שימוע"
איציק וולף
עו"ד עמיחי וינברגר התקבל באפריל 2018 כחבר במפלגת צל"ש במהלך שכלל ביטול כל החברויות האחרות במפלגה והענקת סמכויות מוחלטות למי שהיה בא-כוחו של נפתלי בנט    באופן הזה שכבה 'מפלגת המדף' במשך שמונה חודשים עד שבנט ושקד פרשו מהבית היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il