X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל מתכננת להקים שדה תעופה בינלאומי שני בתקופה האחרונה יש מסע תקשורתי בעד האפשרות של נבטים אבל האינטרס הלאומי הוא להקים אות שדה התעופה בנבטים
▪  ▪  ▪
מתנגדים [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90 ]

במדינת ישראל יש היום רק שדה תעופה בינלאומי אחד - שדה התעופה בן-גוריון. כבר שנים רבות ועדות רבות מזהירות שהמצב הזה הוא לא טוב למדינה כי בעולם המתפתח של השמיים הפתוחים צריך עוד אפשרות לכניסה וליציאה מהארץ. מעבר לכך, כל הגדלה משמעותית של שדה התעופה בבן גוריון תהיה מאוד יקרה ותגרום לפגיעה לא מידתית באיכות החיים של תושבי הסביבה.
בשנים האחרונות נבדקו עשרות חלופות להקמת שדה תעופה נוסף, אבל אחרי פסילה של רוב האפשרויות נותרו שתי אפשרויות בלבד - רמת דוד שבעמק יזרעאל ונבטים ליד באר שבע.
בתקופה האחרונה יש מסע תקשורתי כבד לטובת שדה התעופה בנבטים. שותפים למערכה הזו גם תושבי עמק יזרעאל שמתנגדים להקמת שדה תעופה בשטחם מחשש לירידה באיכות החיים הכפרית של האזור, וגם ראשי המועצות בנגב שמעוניינים בהקמת שדה תעופה בשטחם.
לדעתי, בעקבות עבודת הוועדות, הקמת שדה תעופה בנבטים תהיה טעות איומה לדורות וצריך להקים את שדה התעופה ברמת דוד. בהקמת שדה תעופה בינלאומי יש שיקולים רבים וצריך לבחון בכל שיקול איזה שדה תעופה עדיף. מי שרוצה לקרוא פירוט רחב יכול לעשות זאת כאן, אולם בכל השיקולים החשובים ביותר יש יתרון ברור לשדה התעופה ברמת דוד.
השיקול העיקרי כשבונים שדה תעופה הוא כמה אנשים שדה התעופה משרת באופן טבעי. כדי שאנשים יעדיפו באופן טבעי להשתמש בשדה התעופה החדש הוא צריך להיות יותר קרוב אליהם מאשר נתב"ג. לצורך בדיקה זו צריך למתוח את קו חצי המרחק בין שדה התעופה החדש לבין בן-גוריון ולראות כמה אנשים נמצאים בתוך השטח הזה. קו חצי הדרך בין נתב"ג לבין רמת דוד עובר בחדרה, וממנו צפונה גרים כ-26 אחוזים מתושבי המדינה.
חצי הדרך
קו חצי הדרך בין נתב"ג לבין נבטים עובר בקריית גת וממנו דרומה גרים רק כ-10 אחוזים מתושבי ישראל. אם נדבר בכמות של אנשים מדובר ב-2,300,000 אנשים לעומת 860,000 אנשים. הפער הוא פער של יותר מפי שניים וחצי. לשדה התעופה בנבטים יש סיכוי מאוד גדול להיות פיל לבן וייתכן מאוד שהמדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד כספים כדי ששדה התעופה יהיה פעיל. בעולם כולו יש הרבה שדות תעופה כאלו שהסיבה היחידה שיש אליהן טיסות הוא בגלל סובסידיות של המדינה.
שיקול שני שצריך לקחת בחשבון הוא נתיבי הטיסה. זה נושא קצת יותר מורכב כי הוא דורש מומחיות מסוימת, אבל לטענת הוועדות שעסקו בנושא, שדה התעופה בנבטים יוכל להוציא טיסות מחוץ למדינה רק דרך אותו נתיב שיוצא מנתב"ג, ולכן הקמת שדה התעופה בנבטים לא תוכל להוסיף הרבה טיסות נוספות. לעומת זאת שדה התעופה ברמת דוד יכול להוציא טיסות בנתיב טיסה חדש שיעבור בצפון הארץ. הבעיה הגדולה של מדינת ישראל עם נתיבי טיסה קשורה לעובדה שאנחנו מדינה מוקפת אויבים ולכן אין לנו הרבה אפשרויות טיסה להוצאת טיסות מהארץ. שדה התעופה בנבטים לא יוכל לנסוע ישירות מערבה כי הנתיב יעבור קרוב מדי לגבול, ולכן הוא יהיה חייב לטוס דרך הנתיב של נתב"ג. אין אפשרות לצאת מבנטים לנתיב תעופה צפוני יותר כי לצורך הסיבוב יהיה צריך לטוס דרך ירדן.
גם במישור של עזרה כלכלית לאזור יש עדיפות ברורה לשדה התעופה ברמת דוד כי כמות האנשים שיהנו מהמציאות של שדה התעופה גדול בהרבה. בתוך רדיוס של 50 ק"מ משדה התעופה בנבטים גרים רק 430,000 איש ולעומת זאת ברדיוס של 50 ק"מ מרמת דוד גרים מעל 2 מיליון אנשים. גם בהקשר של עזרה לתיירות יש פער עצום בפוטנציאל התיירות בין רמת דוד שנמצאת באזור שקרוב למקומות קדושים לנצרות כמו נצרת, מגדל וטבריה בניגוד לבנטים שרחוקה מכל אזורי התיירות. כיום, אין כמעט לינות בינלאומיות של תיירים באזור הדרום (חוץ מאילת שיש לה שדה תעופה נפרד).
לכן, לדעתי ולדעת רוב גורמי המקצוע הקמת שדה תעופה בנבטים לא תפתור באופן משמעותי את הבעיה ושדה התעופה ברמת דוד יפתור את בעיית העומס של שדה התעופה בנתב"ג. מדינה שרוצה למשול ולעשות את הדבר הנכון לדורות הבאים צריכה להתגבר על הבעיות ולא להתחשב ברצונות הפרטיים של קבוצות אינטרסים קטנות.

ברוך גינזברג עוסק רבות בתחום התיירות.
תאריך:  09/01/2019   |   עודכן:  09/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שדה תעופה שני ברמת דוד ולא בנבטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ענף התחבורה הציבורית עובר טרנספורמציה דיגיטלית, ופרויקט המחשוב הענק של דן הוא דוגמה טובה לכך    אלא שעם כל הכבוד לפרויקטים הללו, בלי צעדים ממשלתיים, מצב התחבורה הציבורית לא ישתפר
רוני חת
על-פי מדיניות משרד החינוך, מצוינות בחינוך, ואולי מצוינות בכלל, מתבטאת בכך שכולם יהיו בעלי תעודת בגרות מלאה ושכולם ישתלבו במסגרות לימודים אקדמאיות, ורצוי בתחומי המדעים המדויקים
ראובן לייב
מקורה של הנטייה הגוברת אצלנו ימינה הוא במתנחלים, בעיקר בחובשי הכיפות הסרוגות שדחקו את השמאל הרדום לפינה
ד"ר רון בריימן
האם האוניברסיטה העברית עדיין עברית? האם לא שינתה את פניה והפכה לנוכרית? האם לא הפכה לאוניברסיטה העברית לשעבר?
יובל לובנשטיין
למרות שסך השימוש בו עורך מספר שניות, וכניסתו לעולם שיפרה לאין ערוך את איכות חיינו, הנייר ומוצריו הופך להיות מעמסה גדולה על הכדור המתחמם ונדרשת מחשבה מעמיקה בנושא ומוטב לפני, מאשר אחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il