X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ הפסיקה את תשלום המשכורות למשפחות בכירי החמאס ברצועה שחוסלו ע"י ישראל ובראשן משפחתו של השיח' המייסד אחמד יאסין. רוסיה ומצרים מנסות להניע את חידוש תהליך הפיוס אך עבאס מנסה להביא בעיצומים חדשים לעימות בין הרחוב העזתי לממשל חמאס
▪  ▪  ▪
[צילום: STR/פלאש 90]

יו"ר הרש"פ איננו מרפה מרצועת עזה. הוא ממשיך באיטיות ובהדרגה לנסות ולדחוף את הרצועה לעבר פיצוץ פנימי בפני שלטון חמאס, שעלול לגלגל את הפיצוץ ההומניטרי לעברה של ישראל.
העיצומים של מחמוד עבאס על הרצועה החלו במרס 2017, לאחר שארגון חמאס הקים את "הוועדה המנהלית לניהול רצועת עזה". יו"ר הרש"פ התנה את הפסקת העצומים בפירוק הוועדה והעברת כל סמכויות השלטון לידי ממשלת ראמי חמאדללה. בלחצה של מצרים פירק חמאס את הוועדה, אך הוא דורש שותפות שלטונית עם הרש"פ ומסרב להתפרק מנשקו, מאז המו"מ נתון במבוי סתום.
בשנתיים האחרונות צמצם מחמוד עבאס את מספר פקידי הרש"פ ברצועת עזה מ-70 אלף ל-30 אלף פקידים בלבד שהם ברשימת מקבלי השכר החודשי. כאמור, האסטרטגיה של עבאס היא לנסות ולהחליש את שלטון חמאס ברצועה, העיצומים החדשים שלו על הרצועה חלים גם על פקידים המשתייכים לפלגים השונים של אש"ף שמשתפים פעולה עם שלטון חמאס כמו החז"ע והחז"ד. עבאס גם קיצץ את הסיוע הכספי הקבוע מקופת אש"ף לארגונים האלה.
הפרדה בין פקידי פתח לפקידי חמאס
מתחילת החודש הנוכחי החלה הרש"פ לשלם לפקידים ברצועת עזה המשתייכים לתנועת פתח 75 אחוזים משכרם החודשי במקום 50 אחוזים ששילמה עד כה. במקביל הופסק תשלום המשכורות לכל הפקידים שאינם משתייכים לתנועת פתח. גורמים בחמאס טוענים כי העיצומים של עבאס ממוקדות במגזרי החינוך והבריאות, שהם תחומים רגישים, במטרה להתסיס את הרחוב העזתי. העיצומים כוללים את צמצום מספר הפקידים, הוצאת פקידים לפנסיה מוקדמת כפויה ואי תשלום משכורות.
פגיעה במשפחות החללים והאסירים הביטחוניים
על-פי טענת גורמים בכירים בחמאס, הרש"פ הפסיקה לשלם משכורות ל-5,000 פקידים ברצועה ולעוד 1,700 משפחות של אסירים ביטחוניים וחללים של ארגון חמאס. בין היתר הופסק תשלום הקצבאות למשפחות של בכירי חמאס שחוסלו ע"י ישראל.
א. השיח' אחמד יאסין - מייסד ארגון חמאס - חוסל במרס 2004.
ב. אחמד אלג'עברי - הרמטכ"ל של חמאס, סגנו של מוחמד דף, חוסל במסגרת מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012.
ג. עבד אלעזיז רנטיסי - ממייסדי ארגון חמאס, חוסל באפריל 2004.
ד. אסמעיל אבו שנב - מראשי תנועת חמאס ומייסדיה ברצועת עזה, חוסל באוגוסט 2003.
ה. אברהים מקאדמה - מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל במרס 2003.
הפגיעה הכלכלית במשפחות של סמלי תנועת החמאס היא שיחת היום ברצועת עזה. סביר שארגון חמאס ידאג להן מבחינה כלכלית, אך המהלך של עבאס נתפס בעיני הציבור החמאסי כפגיעה בסמלי המאבק הפלשתיני.
הצעדים החדשים שלו הם על-פי המלצותיה של ועדה של הפתח אשר בחנה את המצב ברצועה בחודשים האחרונים, כדי לצמצם את מידת הנזק שנגרם לתדמיתו של עבאס ברצועה ואת השנאה של הרחוב העזתי אליו. עבאס "מחבק" עכשיו את כל פקידי הרש"פ ברצועה המשתייכים לתנועת פתח בניסיון לתקוע טריז בינם לבין שלטון חמאס. המהלכים האחרונים של עבאס נתפסים ברצועת עזה כקשורים ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ שאמורה להתפרסם בקרוב.
בחמאס טוענים כי עבאס רוצה להתנתק מרצועת עזה ואילו גורמים בפתח מכחישים זאת, ואומרים כי מהלכיו נועדו למנוע את הינתקות הרצועה מהגדה והקמת "אמירות איסלאמית" עצמאית ברצועה.
ניסיונות הפיוס
בימים אלה נעשים שני ניסיונות לנסות לחלץ את הפלגים הפלשתינים מהמבוי הסתום ולהתקדם לעבר פיוס לאומי. רוסיה זימנה למוסקבה את משלחות פתח וחמאס לכינוס של יומיים, ששיאו יהיה מפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בניסיון להגיע לפריצת דרך בנושא הפיוס, מייד לאחר המפגש במוסקבה אמורות משלחות פתח וחמאס לחזור לקהיר ולהשתתף במפגשי פיוס חדשים שיוזמת מצרים ביחד עם הפלגים האחרים החברים באש"ף.
גורמים בכירים בפתח מעריכים כי שני המאמצים לפיוס, הרוסי והמצרי, צפויים להיכשל בגלל שארגון חמאס ממשיך להתעקש על שותפות שלטונית ומסרב להתפרק מנשקו, דבר שאיננו מאפשר לממשלה הפלשתינית לשוב ולשלוט באופן מלא ברצועת עזה.

תאריך:  10/02/2019   |   עודכן:  10/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
מפקד כוח קודס האירני, קאסם סולימאני, יכול לעשות כמעט כל העולה על רוחו - כותב הגנרל בדימוס סטנלי מק'קריסטל, בשנת 2007 החליט שלא לחסלו
שאול מנשה
נסראללה יודע שעוד מלחמה תהיה הרסנית יותר מקודמותיה ותעקור את חיזבאללה מן השורשים    יש לזכור כי נסראללה הוא שאמר על מלחמת 2006: "לו הייתי יודע שכך תהיה המלחמה, לא הייתי חוטף 2 חיילים"
איתמר לוין
ברק אובמה החל ודונלד טראמפ ממשיך בריסוק מעמדה של ארה"ב במזרח התיכון. רוסיה היא כעת היחידה שיש לה יחסים טובים עם כל השחקנים
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יבקר בחודש הבא בדמשק ויפגש עם הנשיא בשאר אסד לאחר נתק ממושך. ביקורו הצפוי של עבאס יעניק לגיטימציה פלשתינית לפשעי המלחמה שביצע בשאר אסד נגד בני עמו למורת רוחו של הרחוב הפלשתיני
עמוס גלבוע
כבעבר כל הפרשנויות האפוקליפטיות לא מחזיקות מים    ארה"ב תוציא אומנם את הכוח הקטן שלה, אך לא ממעבר טנף האסטרטגי    אינה זונחת את האינטרס המרכזי שלה: צמצום השפעת אירן וסילוקה מסוריה    לפי שעה גם הכורדים לא הופקרו לציפורני הטורקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il