X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צו מניעה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הסיר סוף-סוף את מסכת הצביעות מפניה של תנועת "דרכנו", ואסר על התנועה לקיים פעילות בחירות מכאן ולהבא, אלא אם תירשם כחוק אצל מבקר המדינה, כ"גוף פעיל בבחירות"
▪  ▪  ▪
צביעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ]

15V
בבחירות של 2015 פעלה תנועת V15 לסיכול בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה. עתירה של מפלגת הליכוד לוועדת הבחירות המרכזית עם טענות לזיקה בין V15 ובין מפלגות/רשימות המתמודדות בבחירות נדחתה בנימוק שהזיקה לא הוכחה, ובפועל מה שקרה הוא שתקציבי התעמולה נגד הליכוד גדלו באופן משמעותי מבלי שמבקר המדינה או כל גורם אחר יהיו מוסמכים להגביל בכל צורה את כספי התעמולה האלה.
חוק V15
הבחירות עברו, V15 כשלה כישלון חרוץ, נתניהו נבחר לתפקיד, קמה ל-V15 יורשת בשם תנועת "דרכנו", ובמקביל חוקקה הכנסת את חוק V15, תיקון לחוק מימון מפלגות המגדיר ישות חדשה "גוף פעיל בבחירות", גוף אשר מנהל תעמולת בחירות, ואשר אין לו זיקה ישירה לשום מפלגה ספציפית. החוק מגדיר בין היתר ספים כספיים של הוצאות בחירות. על-מנת להיכנס לקטגוריה הזו, הוא מטיל על הגופים האלה חובת רישום אצל מבקר המדינה, מטיל מגבלות על התרומות לגופים אלה, ומטיל עליהם חובות דיווח ובקרה של פעילותם הן לציבור (באמצעות אתר האינטרנט של הגוף) ובעיקר למבקר המדינה.
החוק מסמיך גופים המתמודדים בבחירות לעתור לוועדת הבחירות המרכזית, על-מנת להוציא צווים לעניין חוק V15. חוק V15 מבהיר שאין בפעילות ועדת הבחירות המרכזית בכדי לצמצם את סמכויות מבקר המדינה בנושא.
תנועת דרכנו
זמן מה לאחר היוודע מועד הבחירות יצאה תנועת דרכנו עם קמפיין, לפחות באינטרנט, לפחות על אוטובוסים ולפחות במודעות בעיתונים, קמפיין אשר תשעים ותשעה אנשים ממאה יאמרו שמטרתו היא השפעה על הבוחרים, ובשל הסמיכות לבחירות, הוא ודאי קמפיין בחירות לכל דבר וענין.
ציפיתי שתנועת דרכנו תפעל על-פי חוק, ותירשם כדין, אבל כלום, ניאמה – לא רישום לא נעלים.
הליכוד עותרת לוועדת הבחירות המרכזית
תנועת הליכוד, באמצעות עורכי הדין דבורין ובם, עתרה לוועדת הבחירות המרכזית, נגד תנועת דרכנו, והיו"ר (שופט בית המשפט העליון) החליט ביום ו' כי תנועת דרכנו עונה על הקריטריונים של "גוף פעיל בבחירות", ולכן ציווה עליה לחדול מעילות הבחירות שלה כל עוד לא תסדיר את רישומה כמחויב בחוק.
הצביעות מרקיעה שחקים
תנועת דרכנו מתארת עצמה כנותנת ביטוי ל"רוב המתון". ודאי שחלק מעקרונותיו של רוב מתון הוא שמירת חוק.
בתוכנית התנועה למלחמה בשחיתות היא כותבת בין היתר "הרוב המתון הישראלי קורא לחקיקת חוקים ותיקון תקנות שיעזרו להיאבק בשחיתות", אך מה יועילו החוקים אם התנועה עצמה נזקקת לשופט עליון אשר יפרש לה את החוק, במטרה שתקיים אותו? האם אי-אפשר לקיים את החוק בלי החלטות של בית משפט ובלי צווים שיפוטיים? במהלך הדיונים הציע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לתנועה לבצע רישום כנדרש בחוק וכמובן לקחת על עצמה את כל הכללים, ולכך התייחסו אנשי התנועה (על-פי גלובס) כי יסרבו לרשום את הגוף שלהם כגוף פעיל בבחירות והנימוק: "הדבר נוגד את כל הפעילות שלנו ואת כל ההצהרות שלנו עד היום. אנחנו לא רואים כיצד נוכל להירשם".
האם הם ילמדו אותנו פרק במלחמה בשחיתות?
אתם מבינים, הפעילות שלהם וההצהרות שלהם נוגדות את החוק, והחוק מפסיד? שמעתם? "הדבר נוגד את כל הפעילות שלנו ואת כל ההצהרות שלנו עד היום. אנחנו לא רואים כיצד נוכל להירשם".
והם ילמדו אותנו פרק במתינות ובמלחמה בשחיתות? הם? מזל שיש יו"ר ועדת בחירות מרכזית שיצווה עליהם לפעול על-פי חוק.

תאריך:  09/04/2019   |   עודכן:  09/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
קבע כי אין לו סמכות להתערב במסגרת עתירה שהוגשה לוועדת הבחירות
איציק וולף
את התמימות שאפיינה את הבחירות הראשונות בישראל בשנת 1949 תפסו בשיח הפוליטי הציניות והחשדנות כלפי כל פוליטיקאי וכל מפלגה    כשתבחרו את הפתק שלכם חשוב שלא לערבב שיקולים אסטרטגיים    בחרו את המפלגה שהכי מייצגת אתכם
עו"ד ד"ר יובל קרניאל
הציבור הישראלי מצביע שוב ושוב בעד הפוליטיקאים בהם אין הוא מאמין - כי "הצד השני עוד יותר גרוע" וגם כי מספרים לו שאין אפשרות אחרת
יוסי אחימאיר
הבחירות שבשער רחוקות מאוד מתקופתם וסגנונם של ראשי הממשלה מנחם בגין ויצחק שמיר. אבל בעיות הייסוד של עתיד המדינה נותרו על-כנן. הבוחרים צריכים להבין כי עם כל הכבוד לנושאים כמו טוהר המידות, פקקים, מנהיגות חדשה, ועוד עניינים - הבחירות מחר הן הכרעה על נושא שלא הובלט בהן דיו: האופן שבו ישראל תתנהל מול אויביה
אהוד פרלסמן
מתוך תשעת הסקרים האחרונים שפורסמו באמצעי התקשורת השונים, הסקר הטוב ביותר לגנץ פורסם בישראל היום, ואפילו לפי נתוני סקר זה, גם עם פייגלין לא יגיע גנץ ל-61 חברי כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il