X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מיד לאחר ההתפכחות הדרמטית והשלכת האג'נדה הישנה לפח האשפה של ההיסטוריה (אגב, מעשה שהיה ראוי לעשותו עוד לפני שנים רבות) חושפת בפנינו הגברת איציק את האג'נדה החדשה שלה, כתינוק פועה שהגיח זה עתה מרחם אמו
▪  ▪  ▪

לא הספקנו להתאושש ולעכל את האג'נדה המהממת של שרת החוץ שלנו הגברת צפורה לבני, אותה חשפה לעינינו בראיון מרתק לנחום ברנע במוסף השבת של ידיעות אחרונות. והנה כבר למחרת, זכינו במוסף יום הכיפורים של העיתון המתחרה, בראיון ארכני של בן כספית, שחשף בפנינו את האג'נדה של עמיתתה למפלגת העורקים קדימה, יו"ר הכנסת, הגברת דליה איציק.
נזכרתי בפסוק של הנביא ישעיהו "שמלה לך, קצין תהיה לנו" ומצאתי לראוי להתאימו לימינו: "אג'נדה לך, מנהיג תהיה לנו". בימים טרופים שכאלה, אחרי מלחמת לבנון, שוק האג'נדות פורח, "קונים בלבד". מחליפים אותן כמו גרביים משומשות (זוכרים את האג'נדה החברתית המוטלת שדודה במרתפי משרד הביטחון?) ומנסחים אג'נדות חמות ומהבילות, שנאפו בתנוריהם של הדוברים והיחצ"נים, הממומנים כמובן בכספי המיסים שלנו.
כבר בתחילת הראיון הוכיתי בתדהמה למקרא דבריה של הגברת איציק, קראתי את הדברים בשנית, כדי להיות בטוח שמא יצאו מפיו של ח"כ אפי איתם. וכך אמרה: "מלחמת לבנון טלטלה אותי... חשבתי שמה שמפריד בינינו לבינם זה הטריטוריה. אם נחזיר שטחים יהיה שלום. המשוואה הזאת נגמרה... הרי עזבנו את עזה לגמרי. איזו סיבה יש להם להמשיך לירות? ומלבנון יצאנו... מאיפה כל השנאה הזו?"
היא מגלגלת עיניים לשמים בצדקנות, כאילו לא שמעה מימיה את אזהרות הימין רואה השחורות "המשיחי והסהרורי". והיא מסכמת מבלי להסמיק: "במקום שטחים תמורת שלום קיבלנו מלחמה תמורת שטחים". כך היא אומרת ללא בושה, העריקה מהעבודה, שתמורת נזיד עדשים המירה את דתה לקדימה, שביצעה את ההינתקות וקידשה את ההתכנסות. והנה שוב, אותה הגברת עושה לעינינו סללום עוצר נשימה, פליק פלאק פוליטי מדהים, דליה איציק נותנת גט פיטורין פומבי למשוואה האווילית של "שטחים תמורת שלום".
נזכרתי בדבריו של משה דיין שאמר בזמנו: "רק חמור אינו משנה את דעתו". כך שמחלתי מיד ליו"ר הכנסת המתפכחת, שנפל לה האסימון, ובחשבון נפש נוקב של יום הכיפורים היתה לה הארה: לאסוננו במחיר דמים כבד של 165 חללי מלחמת לבנון השנייה, אומנם את המעשה הנואל אין להשיב - אלא יש ללמוד ממנו במהרה לקח לגבי העתיד.
כך שמח וטוב לב (כפי שנוהג לומר גדעון רייכר), המשכתי לקרוא את הראיון, והנה בום טראח הפתעה... מיד לאחר ההתפכחות הדרמטית והשלכת האג'נדה הישנה לפח האשפה של ההיסטוריה (אגב, מעשה שהיה ראוי לעשותו עוד לפני שנים רבות) חושפת בפנינו הגברת איציק את האג'נדה החדשה שלה, כתינוק פועה שהגיח זה עתה מרחם אמו, וכך הוא נשמע: "יש הזדמנות עכשיו לבריתות חדשות, תאר לעצמך ברית עם סוריה. איזה מנהיג מסוגל להרשות לעצמו לפספס הזדמנות כזו?" היא שואלת בתמימות את בן כספית, כשאני מדמה לעצמי שהיא פוערת גם את עיניה בתמיהה.
כך היא אומרת ללא היסוס, כשהיא יודעת שהמחיר תמורת אותה "ברית" הוא נסיגה מוחלטת מרמת הגולן. הרי רק לפני מספר משפטים היא אמרה כי "קיבלנו מלחמה תמורת השטחים". והיא מוסיפה גם אזהרה, שחלילה לנו לפספס הזדמנות שכזאת.
אכן "הזדמנות פז", לאחר שצה"ל איבד את כושר ההרתעה שלו, והתוצאה... נשיא סוריה באשר אסד למד מיד את הלקח שלו "מהניצחון בנקודות", לא השכיל להתאפק, ואיים מיד במלחמה - אם לא ניסוג מכל רמת הגולן. מה עוד, שאותו חובב ציון, בן בריתה העתידי של יו"ר כנסת ישראל, נותן בבירתו דמשק מחסה למרצח חאלד משעל, משרדי ארגוני הטרור הקיצוניים ביותר פועלים שם באין מפריע, מגייסים טרוריסטים, המתאמנים לרצוח יהודים במחנות אימונים ברחבי סוריה.
אכן צדק משה דיין, "רק החמור אינו משנה את דעתו". כך גם יו"ר הכנסת, שלא שינתה את דעתה, ובאותו מאמר בחכמתה כי רבה, סותרת בסיפא את שגילתה ברישא. ומה שמדהים, שמנהיגה משכמה ומעלה שכמותה, אינה מבינה "מהיכן השנאה הזאת?", כאילו היא חייזר שנחת היום במזרח התיכון המדמם.

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  03/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האג'נדה של דליה איציק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אינשטיין כמדומני הסביר את הטירוף
נחום שחף  |  3/10/06 11:00
2
דליה איציק - בדיחה מהלכת
שמעון ברגיל  |  3/10/06 11:46
3
אחרי שהתפכחה מ"שטחים תמורת שלום"
=מלרוביץ=  |  3/10/06 14:30
4
דליה איציק לא תרמה שום ערך מוסף
מיכל מירושלים  |  3/10/06 14:51
5
חוזרת בדיוק, על דברי פרס, החדשים... ל"ת
הניה  |  3/10/06 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה
זריקת תיעוד עקב רטיבות ולאחר עריכת הדוח הכספי אינה עילה לפסילת ספרים
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון ''בצלם'' נוהג, בדו''חות שהוא מפרסם, בחומרה יתירה עם מדינת ישראל וצה''ל על כל חשד לפגיעה באזרחים - ההתעלמות המוחלטת של ''בצלם'' מהוויית הטרור הפלשתינית, מעוררת שאלות נוקבות באשר למהימנות הדו''חות וכוונותיו הגלויות והנסתרות - את הביקורת על צה''ל ומדינת ישראל בעניין זה ראוי לבצע תוך לקיחה בחשבון של התנאים המיוחדים המאפיינים את הלחימה בישות טרור הנשענת של אוכלוסיה מגויסת
ד"ר רון בריימן
בדיחה בברית המועצות לשעבר פתחה בשאלה: "למה הפכה העיתונות שלנו אחרי הגלאסנוסט?", והמשיב ענה: "לחצאית מיני: חושפת הכל, אבל מכסה את העיקר". לעתים נראה שביקורת דומה יש להפנות גם לעיתונות שלנו
דודו אלהרר
החל מרגע ההצהרה על קיומה של קרן העולם, יילקח כספם ויוחרמו נכסיהם של כל אשה ואיש המחזיקים בלמעלה ממיליון דולר. הכסף והרכוש יחולקו במידה ובאחריות לתועלת כל האנושות, ותנאי החיים ילכו וישתפרו בחלקים רחבים של העולם
אברהם שרון
שנים לאחר מותו אני רואה אותו בעיני רוחי יושב לבדו, ספון בחדרו, מואפל באפלת הווילונות המוגפים, בוהה מול כוס תה פושר, חיוור כמוהו, ידו רועדת בערבוב הסוכר, ולבו הפצוע, אשר מעולם לא הגליד ולעולם לא יצטלק, שותת דם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il