X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעם: על שתיקת הכבשים של נבחרי הציבור למאמריי בנושא חוסר המיגון לאזרחי ישראל נקודת אור: יש כמה אכפתיים בסדום
▪  ▪  ▪
שותקים לנוכח האיום [צילום: פלאש 90]

מאמרי הראשון בנושא יירוט ירי בליסטי קצר-טווח באמצעות מערכת לייזר הסקייגארד, ולאחריו מאמרי השני בנושא, הועברו לרשימה ארוכה ומכובדת של נבחרים, האמונים לשרת את הציבור שבחר בהם. שלא להפתעתי, מרביתם לא הגיבו כלל, ואלו שטרחו להגיב, היו בלשון רפה ולא עניינית. ראויים לציון שניים, שטרחו להתייחס לנושא לעומקו והם מר בני וקנין, ראש עיריית אשקלון ומר אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב.
אין בכוונתי להלאות אתכם הקוראים ברשימה הארוכה של נבחרי ציבור אליהם נשלחו שני מאמריי, שלא טרחו כלל להתייחס לנושא, אלא להתרכז בבודדים שהגיבו ובחלק מאלה שלא הגיבו כלל, אך מעמדם בתחום הוא משמעותי.
ראשית הברכות ליושב-ראש המועצה האזורית שער הנגב ולראש עיריית אשקלון, אשר עשו מספר צעדים מעבר לקבלת הודעות מערכת הביטחון בנושא כיפת הברזל, כראה וקדש.

אורון, גילאון ונוקד: תגובה חרישית

אלא שפרט לשני אלו, היו התגובות נבובות, אם בכלל. המרתקת מכולן הייתה זו של יושב-ראש מרצ, ח"כ חיים אורון (ג'ומס), המובאת כאן ככתבה וכלשונה, מועתקת ישירות מהמייל ששלח אלי:
  • "יעל שלום רב,
    קיבלתי בתודה את פנייתך.
    אני חושב שאני פועל כמיטב יכולתי למען תושבי האזור בו אני חי. פותחו אמצעים שונים להגנה מפני ירי בליסטי קצר טווח. אני מקווה שמי שממונה על תחום זה פועל על-פי מיטב שיקול הדעת בשאלה האם לפרוס את היחידות או להזיז אותן על-פי הצרכים.
    בברכת חג שמח,
    חיים אורון (ג'ומס)"
וכך נחשפת לכל האופוזיציה הישראלית במלוא ערוותה, שללא כל בושה מקבלת את תכתיבי הממשלה ולא טורחת לבדוק אותם לעומקם, אלא "מקווה שמי שממונה על התחום..." - יו"ר מרצ מקווה!, כנראה שגם הוא מושפע מהמפלגות החרדיות שהשתלטו על חיינו הציבוריים, הסומכות על הקדוש ברוך הוא שיגן עלינו. בסוף ג'ומס גם יתחיל להניח תפילין וללכת למקווה טהרה (ההדגשים שלי, י.א.).
את מאמרי שלחתי לחבר כנסת נוסף של מרצ, אילן גילאון, שאפילו לא טרח להשיב. ציפינו לאופוזיציה? קיבלנו גועליציה (בצלמה ובדמותה של הממשלה) נטולת כל ערכים! למי שאינו יודע, שני חברי הגועליציה הנ"ל גרים בטווח ירי הטילים קצרי-הטווח, לכן שלחתי להם את מאמריי. כל הכבוד להם ולאחריות הציבורית שהם מפגינים כלפי תושבי האזור בו הם חיים.
ח"כ אורית נוקד (העבודה), הידועה באמפטיות שלה לשכבות החלשות, כתבה בתשובתה עד כמה היא פועלת למען יצירת תעסוקה לתושבי דרום הארץ, אך לא טרחה להגיב לעניין, גם לאחר ששלחתי אליה מכתב מחברת נורט'רופ גורמן, האמורה לייצר את הסקייגארד, בו היא מתחייבת שחלק לא מבוטל מייצור חלקי המערכת יתבצע בארץ, ובכך יתווספו עוד מקומות עבודה רבים.

אלו שלא טרחו להגיב כלל
דוד בוסקילה [צילום: פוטו אליאס]

מה שראיתי בשדרות:
חלק מהעיר נראה כאתר בנייה אחד גדול. חלק אחר, הממוגן כבר, נראה הזוי. כיפות המיגון מעל מוסדות החינוך מעוררות חלחלה בכיעורן והחדרים הממוגנים שהוספו לבתים, הם לא יותר מאשר קוביות מעוררות סלידה, שלמרבה הפלא לרבות מהן יש גם חלונות! והפלא הנוסף הוא שישנם גם חלונות הפונים מערבה, הישר לכיוון הירי הבליסטי מעזה

ולהלן רשימה חלקית בלבד של נבחרי ציבור החיים בצל הירי הבליסטי קצר הטווח שכלל לא טרחו להגיב:
ראשון ברשימה הינו ראש עיריית שדרות - העיר מוכת הקסאמים - דוד בוסקילה. ביקרתי בעירו לפני כשבועיים. הזדעזעתי מהמראה שנגלה לעיניי. חלק מהעיר נראה כאתר בנייה אחד גדול. חלק אחר, הממוגן כבר, נראה הזוי. כיפות המיגון מעל מוסדות החינוך מעוררות חלחלה בכיעורן והחדרים הממוגנים שהוספו לבתים, הם לא יותר מאשר קוביות מעוררות סלידה, שלמרבה הפלא לרבות מהן יש גם חלונות! והפלא הנוסף הוא שישנם גם חלונות הפונים מערבה, הישר לכיוון הירי הבליסטי מעזה. מיגון אידיאלי! מעניין מי אישר מרחב מוגן מעין זה! פיקוד העורף? או שמא נקנתה שתיקת המנהיגים והתושבים בתוספת חדר מגורים לרווחתם?
בכל תחנות האוטובוסים שראיתי היו מיגוניות וכן גם מפוזרות סתם כך ברחובות. אלא שחלק לא מבוטל אליהן נכנסתי הסריחו מריח שתן חריף. עכשיו, על האזרח המבוהל מירי הטילים המעופף סביבו לבחור מה עדיף לו - למות מטיל או מרסיסיו, או למות מסירחון השתן. ביחרו בעצמכם! יחד עם האורח מחו"ל שהיה עימי בסיור, החלטנו פה אחד שאם תישמע התראת צבע אדום, נעדיף להסתכן בפגיעת קסאם, שאחוזי המוות מפגיעתו קלושים, מאשר מוות ודאי המצפה לנו מאדי רעל הצחנה הבלתי נסבל במיגוניות. למזלנו, לא הייתה התראת צבע אדום בעת ביקורנו בשדרות.
דממת אלחוט גם מכיוון ראש עיריית אשדוד וראש עיריית באר שבע, כולם בטווח טילי הגראד ועוד רבים ולא טובים אחרים.

התעדכנות באפשרויות מיגון

בראשונה, הזאב הבודד, יושב-ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הדורש מזה שנים מענה הוגן לתושביו כנגד הירי הבליסטי קצר-הטווח ולא רק מיגון.
המיגון, על-אף שיכול להציל חיים (אך כפי שנוכחנו, במספר מקרים לא בהכרח), אינו עונה כלל ועיקר על הבעיות הקשות העוברות על התושבים בשל חרדות, טראומות, פוסט-טראומות ושיבוש אורח החיים של התושבים החיים תחת איומי מתחי טילים.
בעקבות מאמריי הצטרף גם ראש עיריית אשקלון, מר בני וקנין, וביקש להתעדכן באפשרויות הקיימות להגנת עירו, מעבר להבטחות הנבובות של בכירי מערכת הביטחון. מ"מ מקום ראש העיר, מר שלמה כהן וקב"ט העיר, מר יוסי גרינפלד, נאותו מייד להיפגש עם מומחה בתחום הבליסטיקה, יוסי ארזי (אל"מ במיל.), שהציג בפניהם את יכולותיו של תותח הלייזר נאוטילוס, המשמיד את כל האיומים הבליסטיים קצרי-הטווח, כולל פצמ"רים.

לא משכילים ולא מתמודדים

הרשו לי להניח, שלכאורה דממת הכבשים של האופוזיציה בדוגמת חברי הכנסת של קדימה, נובעת מכך שגם תחת הנהגתם של אריאל שרון ואהוד אולמרט הוזנח נושא פיתוח ויישום מערכת יירוט הלייזר, שהושק חגיגית עוד בימי שמעון פרס כראש ממשלה ושר ביטחון, יחד עם נשיא ארה"ב ביל קלינטון בשנת 1996, כפרויקט משותף של שתי המדינות ונועד להגנת קריית שמונה. כל גורמי הביטחון דאז אישרו אותו ואת המפרט שלו, בהם הרמטכ"ל רב אלוף אמנון שחק, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל. דוד עברי (לשעבר מפקד חיל האוויר) ומפקד חיל האוויר האלוף הרצל בודינגר.
אלא שאהוד ברק כראש ממשלה ושר ביטחון ברח מלבנון, ומוחו האנליטי המוצהר קדח שהסכנה על ישובי הצפון נפתרה ואין עוד צורך במערכת יירוט לייזר. גם עיני הצמרת הביטחונית באותם ימים לא הצליחו לראות את העתיד. הרמטכ"ל רב אלוף שאול מופז וכל שרשרת הפיקוד בצה"ל, שלא השכילו להבין שהקרב העתידי של הטרור נגדנו יהיה טילים, טילים ועוד טילים.
כך גם שני ראשי הממשלה שבאו אחריו, שרון ואולמרט, שרי הביטחון שלהם אהוד ברק ובנימין בן-אליעזר, הרמטכ"לים שאול מופז ומשה (בוגי) יעלון, בהתאמה, וכל שרשרת הפיקוד המופקד על בטחון המדינה - כל אלו לא השכילו להבין שהסכנה הקיומית המיידית של מדינת ישראל היא טילים קצרי הטווח, שכיום על-פי הערכת גורמי הביטחון יש מהם כ-40,000 בצפון ועוד כ-20,000 בדרום.
רק בשבוע שחלף התבשרנו שסוריה העבירה לחיזבאללה גם טילי סקאד ארוכי-טווח. נראה כיצד כיפת הברזל תתמודד עם מטחים אלו! לדברי המומחים, היא לא!
צפו לבאות במאמרי הבא, בו אפרט את תגובות או היעדר התגובות של אישי ציבור הקשורים לבטחון המדינה.

תאריך:  30/04/2010   |   עודכן:  30/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיפה שהולידה עכבר (3)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כיפה כהגנה
חילוני בעם  |  30/04/10 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
"השופר האלוהי ממשיך לתקוע, וכגודל תרועת שקר המשיחיות גודל האבדון שהוא מבשר" - כך כתב בזמנו בנו של רה"מ משה שרת - וצדק
ראובן לייב
קריסתו של גוש האירו אינה מפתיעה. מדיניות מוניטארית כושלת, שדבקה בסיסמאות נבובות, שאין מאחוריהן ולא כלום, היא שהייתה בעוכריו כבר למן הרגע הראשון
איתמר לוין
מדוע לא מפעילה משטרת ישראל שוטרי מקוף שיכירו את תושבי השכונות וימנעו מקרי רצח טראגיים?    מדוע השופט בדימוס גולדברג לא פרסם את שמות השופטים שסרחו ושמענים דין?
אריה יואלי
החיים מלאים נפילות וסיבוכים. על האדם שנמצא בתוך הקודש אסור לבוא איתם במגע, הוא צריך להשפיע את הקודש אל החיים    מעט לפרשת אמור
עליס בליטנטל
סיפור על בשר ודם, לא לצמחונים    מלא סודות אפלים, טראגי-קומי, שמרעיד את הקהל    מה שייכנס לקאנון של הטרגדיה הישראלית הקלאסית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il