אלא שאליה וקוץ בה. סעיף 18(2) לחוק האזרחות העירקי משנת 2006 קובע, כי מהזכויות שלפי סעיף 18(1) לחוק כאמור, לא יהנו מי שאיבדו את האזרחות לפי חוק מס' 1 משנת 1950 וחוק מס' 12 משנת 1952.
ומהו חוק מס' 1 משנת 1950 שכותרתו Supplement to Ordinance Cancelling Iraqi Nationality? זהו החוק שעל פיו יצאו רוב יהודי עירק בתחילת שנות החמישים למאה הקודמת. בסעיף 1 לחוק מספר 1 משנת 1950 נקבע, כי מועצת השרים רשאית לבטל אזרחות עירקית מכל יהודי עירקי שמרצונו החופשי מבקש לעזוב את עירק.
על פניו, נראה כי חוק האזרחות העירקי החדש עומד בניגוד לחוקה שקבעה כי כל אדם שאזרחותו נשללה רשאי לבקש אותה מחדש.
סעיף 90 לחוקה העירקית החדשה מקנה לבית המשפט העליון הפדרלי העירקי סמכות לבקר את חוקיותם של החוקים והתקנות שבתוקף, ולכאורה ישנה אפשרות להגשת עתירה לבית המשפט העליון הפדרלי העירקי, בטענה כי שלילת אפשרות קבלת האזרחות מיהודי עירק וצאצאיהם אינה חוקית.
אלא שלפני שנלין על גזענותם של העירקים כלפי היהודים, מן הראוי להראות שגם מדינת ישראל אינה נקייה מגילויי גזענות. בסעיף 2 לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), תשס"ג-2003, נקבע כי "בתקופת תוקפו של חוק זה, על-אף האמור בכל דין לרבות סעיף 7 לחוק האזרחות, שר הפנים לא יעניק לתושב אזור או לאזרח או לתושב של מדינה המנויה בתוספת אזרחות לפי חוק האזרחות ולא ייתן לו רישיון לישיבה בישראל לפי חוק הכניסה לישראל, ומפקד האזור לא ייתן לתושב אזור היתר לשהייה בישראל לפי תחיקת הביטחון באזור".
אם יש מישהו שמחפש עו"ד עירקי כדי לעתור לבית המשפט העליון הפדרלי העירקי, בטענה כי חוק האזרחות העירקי החדש אינו חוקתי, ראוי שיזכור כי לפי חוק האזרחות הישראלי ניתן לבטל את אזרחותו הישראלית של אדם שקיבל עליו אזרחות של מדינת אויב, ועירק עדיין נחשבת כמדינת אויב.
אז חבריי למוצא העירקי, מסתבר שאנחנו תקועים כאן בארץ הזאת בזכות ולא בחסד, בדיוק כמו בני דודנו הערבים. אם חברינו ממוצא פולני, רומני, גרמני או אירופי אחר יכולים להסתלק "הביתה", כפי שדרשה
הלן תומס כתבת הבית הלבן לשעבר, לנו העירקים אין בשלב זה לאן להסתלק. לידיעתך, מר
חאלד משעל (אם יש לך רעיון לפתור את הבעיה, מר משעל, אני פתוח למו"מ).