X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו אל קאפונה, להבדיל אלף אלפי הבדלות, הנגבי מסיים את הקריירה שלו על חטא שהוא בבחינת "געשפט", אוויר ממש
▪  ▪  ▪
הנגבי. חטף זרנוק [צילום: פלאש 90]

צחי הנגבי, בניגוד לחיים רמון למשל שהואשם בהטרדה מינית (רמון, אגב, היה צריך לחטוף סטירה, לא כתב אישום), מצא עצמו לאחר משפט שנמשך שנים רבות, מחוץ לפוליטיקה, עייף, מותש ומרושש. זאת, לאחר שבית המשפט הרשיע אותו דווקא בשקר(?!), לא במינויים פוליטיים פסולים, ואף הטיל עליו קלון שבעטיו הוא נאלץ לפרוש מהכנסת.
הנגבי הורשע באמירת שקר ליו"ר ועדת הבחירות הפנימיות בליכוד, שופט שאינני זוכר את שמו כרגע, ולכן סברו שופטיו כי דינו צריך להיות חמור לא פחות מזה של אותו אזרח שהשליך נעל על נשיאת בית המשפט העליון השופט דורית ביניש ונשפט לשלוש שנות מאסר בפועל. הכול יחסי, כמובן.
הנגבי, בניגוד לרמון, לא תקף, לא ביקר, לא לכלך ולא השמיץ את מערכת התביעה ואת שופטיו. ובכל זאת הוא חטף זרנוק בעובי של שני צול. וכל זאת למה? או בשל שתיקתו, שהתפרשה על-ידי שופטיו כחולשה שיש לנצלה בעת ההכרעה, או בשל חטאיו הישנים שלמרות הזמן הרב שחלף, למרות התיקון וה"חזרה בתשובה" - הם טרם הלבינו כשני, לפחות בעיני שופטיו אשר נהגו בו מנהג בית שמאי והפגינו קטנות נפש.
כמו אל קאפונה, להבדיל אלף אלפי הבדלות, הנגבי מסיים את הקריירה שלו על חטא שהוא בבחינת "געשפט", אוויר ממש. ולכן קשה לדעת אם הוא "נשפט" על המכות שהחטיף לערבים בקמפוס בתחילת שנות השמונים; על ההתבצרות באנדרטה ההיא בימית ב-1982; על התנהלותו המושחתת-לכאורה ב"דרך צלחה"; או על חלקו בפרשת "בראון-חברון" הידועה לשמצה. או שמא האיש חטא באמת (מינויים פוליטיים פסולים) ושיקר (ליו"ר ועדת הבחירות, ובכך הוסיף חטא על פשע) ולכן מוצה עמו הדין, כפי שמקובל במשטרים נאורים.
אבל בינינו, מי מהפוליטיקאים שלנו לא משקר? מי מקציני המשטרה שלנו לא "מטייח"? מי מהשופטים שלנו לא מחרטט ומבלף? ומהי התרבות השלטת כאן אצלנו אם לא תרבות השקר? אז מה ההיתממות הזו של התביעה? מה הצביעות הזו של השופטים? שהרי מרגע שזוכה מהעבירה העיקרית שבגינה הוגש נגדו כתב אישום, עבירת המינויים הפוליטיים הפסולים, וגם אם זוכה בשל מה שמכונה "הגנה מן הצדק", עדיין התביעה הייתה צריכה לדרוש מבית המשפט שלא לדון בסעיף השקר, או, לחילופין, לבקש למחוק אותו מכתב האישום. כי השקר הוא תולדה, נגזרת, של האישום שבו הוא הואשם - מינויים פסולים - ומשזוכה מאישום זה הרי שעבירת השקר לא קיימת.
ומדוע ההשוואה לאל קאפונה? משום שהבוס האיטלקי (קאפו דה טוטי קאפי) גנב ושדד ואנס וסחט והכה ושרף ודרס ורצח ולבסוף נעצר על העלמת מסים ומת בכלאו כתוצאה ממחלת העגבת. כך הנגבי: עשה כל כך הרבה רע, אבל בסוף נשפט על מעשה אהבלי, כפי שאומר יו"ר ההסתדרות.
ומילה לסיום: המטמורפוזה שהתחוללה בהנגבי הכשירה אותו בעיניי להיות אחד מראשי ההנהגה של המדינה הזו בשני העשורים הקרובים. לעניות דעתי, הוצאתו מן הפוליטיקה אל הכפור השגרתי היא הפסד גדול של ציבור גדול, משמאל וממרכז שראה בו אלטרנטיבה פנטסטית לקיצוניים מימין ולהזויים משמאל. הנגבי הוא פוליטיקאי עם כישורים של ראש ממשלה, וחבל ששופטיו לא התחשבו בפוטנציאל של האיש בטרם קבעו את קלונו.

תאריך:  13/11/2010   |   עודכן:  13/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלונו של הנגבי, קטנותם של שופטיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך הרבה אי דיוקים:
זלמן עורקבי  |  13/11/10 20:25
2
צחי שקן וטוב שנתפס
אזרח שומר חוק  |  14/11/10 07:59
3
אופייני
אורי פ  |  14/11/10 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
15 שנים נתון עמיר בבידוד מוחלט, כל קשריו עם העולם החיצון מסתכמים בביקורים של בני משפחתו וסניגוריו, כשאפילו אסירי החמאס לא זוכים לתנאי בידוד כה חמורים    טענת השב"ס, הפרקליטות והשב"כ כי הבידוד נועד "להגן על עמיר מפני סביבת האסירים בכלא" נשמעת כטענה מופרכת שנועדה לחפות על המערכת ולא כניסיון להגן על ביטחונו הפיזי של עמיר
יוסי אחימאיר
אלמלא הפגנות יוצרי-השמאל, ספק אם התקשורת הייתה מסקרת את האירוע החגיגי לפתיחת ההיכל החדש    יש תרבות באריאל, למגינת לבם של כמה חסרי-תרבות קולניים בתל אביב    רון נחמן, שיצר את אריאל, ראוי לקבל את פרס ישראל
אלכס נחומסון
גרוסמן מסרב לקלוט שתושבי אריאל ורוב הציבור הישראלי רואים באריאל מעשה ציוני שאינו שונה מהקמת כרמיאל בגליל או ערד בנגב. אין חיה כזאת בעיניו של גרוסמן ולכן חייב להימצא "מנגנון תודעתי נפשי" כגורם לתפישה הזאת
יובל ברנדשטטר
אומרים לנו כי האמצעי להשגת הפתרון הסופי של בעיית היהודים מצוי בהישג ידה של הרפובליקה האיסלאמית של אירן, בטווח אל-חזור במהלך שניים עשר החודשים הקרובים ואולי עד ראש השנה הקרוב. אומרים לנו כי היכולת לבטל אמצעי זה כבר מצוייה בידי מנהיגות המדינה היהודית, והשאלה היא רק מתי
אחיקם ביתן
דויד גרוסמן שכח או לא יודע את האימרה: "מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות"
רשימות נוספות
הנגבי פנה אל היועמ"ש: לשים סוף לפרשת המשפט  /  איציק וולף
קדימה לרה"מ: "רוצים את ועדת הכלכלה"  /  עופר וולפסון
הנגבי יוכל לכהן כשר כבר בכנסת הבאה  /  איציק וולף
על קלונו של הקלון  /  אורי שטרוזמן
משפטוקרטיה  /  אורי אליצור
צבועים - הביטו במראה תחילה!  /  דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il