X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות בנק ישראל בהנהגתו של פישר לא באה לשרת את הביטחון הכלכלי של מדינת ישראל, אלא לשרת את אדוניו הישנים של פישר: הבנק העולמי, קרן המטבע העולמית והבנקים הגדולים בארה"ב שמסתירים את פיחות הדולר וגם מדפיסים עוד מיליארדים של דולרים
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [פלאש 90]

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, רכש בשנתיים האחרונות יותר מ-40 מיליארד דולר והעלה את יתרות מטבע החוץ של ישראל לשיא של כל הזמנים. כ-70 מיליארד דולר. בכל השנתיים האלו בנק ישראל לא קנה ולו אונקיה אחת של כסף, זהב או מתכת יקרה אחרת. זאת ועוד, סטנלי פישר אסר על מספר בנקים ישראלים מלהשקיע במתכות יקרות.
כדי להבין מדוע סטנלי פישר רוכש בשם מדינת ישראל מטבע שההיצע האמיתי שלו עלה פי חמישה מאז 2007, במקום להשקיע במתכות יקרות - כדאי להציץ ברזומה של חברנו מרודזיה.
מי הוא סטנלי פישר?
מהכתוב בויקיפדיה:
  • "מינואר 1988 עד אוגוסט 1990 שימש כסגן נשיא לפיתוח כלכלה וכלכלן ראשי של הבנק העולמי... בפברואר 2002 עבר פישר לסקטור הפרטי ועד אפריל 2005 כיהן פישר כסגן יו"ר סיטיגרופ, הבנק המסחרי הגדול בעולם דאז. במסגרת תפקיד זה, פישר שימש בין היתר כראש קבוצת הסקטור הציבורי, יושב-ראש הוועדה לסיכון מדינה בתאגיד, ונשיא סיטיגרופ אינטרנשיונל.
    במהלך כהונתו בקרן המטבע ובעקבות מעברו לסיטיגרופ נמתחה על פישר ביקורת כי ייצג קבוצות אינטרסים בממשל ארצות הברית. ב-2002 פרסם ג'וזף שטיגליץ, חתן פרס נובל לכלכלה, ביקורת נוקבת כלפי פישר בספרו "אי נחת בגלובליזציה". בספר הוא מותח ביקורת חריפה על קרן המטבע העולמית בתקופה שפישר היה אחד מבכיריה. שטיגליץ רמז לניגוד עניינים בהתנהלותו של פישר וכתב: 'אפשר לשאול האם פישר תוגמל מפני שעשה בקרן המטבע העולמית את מה שהממשל האמריקני הורה לו לעשות?'"
מה שמשותף לבנק העולמי, לקרן המטבע העולמית ולסיטי גרופ הוא דבר אחד. כולם עסוקים מאז תחילת שנות השבעים בלהסתיר את האינפלציה האמיתית של הדולר ואת הפיחות הזוחל בערכו האמיתי. אינפלציה שמקורה בהחלטתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון לבטל את הגיבוי בזהב לדולר האמריקני.
אחד הדברים שכל הבנקים הגדולים נאלצו לעשות בשנים האחרונות כדי לשמר את הדולר כמטבע החזק בעולם, בו מתבצעות עסקות בין מדינות, הוא לדכא את מחירי המתכות היקרות. בייחוד את הכסף והזהב. זאת על-ידי קניית עסקות שורט של כסף ומתכות אחרות.
הבנק שמחזיק הכי הרבה חוזים בשורט לכסף הוא ג'יי פי מורגן. הערכות מדויקות למדי מדברות על היקף כולל של 1.5 טריליון דולר, זאת אחרי רכישת ברס סטרנס שפשט את הרגל. מדובר בכסף שאין לו ושאינו יכול לספק.
מכל זה ניתן להבין שהכסף, למרות העלייה החדה במחירו בזמן האחרון, עדיין נמכר במחיר זול מההיצע האמיתי בשוק.
ברור אפוא שמדיניות בנק ישראל בהנהגתו של סטנלי פישר לא באה לשרת את הביטחון הכלכלי של מדינת ישראל, אלא לשרת את אדוניו הישנים של סטנלי פישר. הבנק העולמי, קרן המטבע העולמית ויותר מכל את הבנקים הגדולים בארה"ב, שעושים כל שביכולתם להסתיר מצד אחד את פיחותו של הדולר ומצד שני מדפיסים עוד מיליארדים של דולרים בימים אלו ממש.
כמו בימי הרומאים, ההנהגה שיושבת בקיסריה, משרתת אימפריה שיושבת מעבר לים ולא את אזרחי ישראל. ברגע שהבלוף הגדול של ערך הדולר יתגלה, כל יתרת המט"ח של ישראל לא תהיה שווה כלום ושום דבר. לכן הדרך היחידה גם לשמור על ההון האישי של כל ישראלי וגם לצאת חוצץ נגד האימפריה הנופלת ארה"ב, היא לרכוש כסף ממשי. שהרי מי ששולט בשוק ה-ETF הם אותם בנקים המורידים את ערך הכסף על-ידי מכירת כסף שאין להם. דרישה מספיק גדולה של כסף ממשי תפיל את מגדל הקלפים הזה אחת ולתמיד.

למאמר במקור
תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה סטנלי פישר לא רוכש כסף וזהב?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אכן אמת. יש חלופות רכישה טובות
ירון זכאי  |  8/12/10 10:32
2
סטנלי פישר הובא ע"י ב.נתניהו
פלא יועץ  |  8/12/10 10:56
 
- פלא אני מתפלא
iHanuka  |  8/12/10 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד שחם
לאחר רצף השערוריות התקשורתיות, חוזרת שערוריית חוק הגיור    הגיע הזמן להפריד בין הדת למדינה, ולדחות על הסף את חוק הגיור - אל לכנסת ולממשלה להתערב בעניינים דתיים
ערן גרף
מקאמה עצובה סוקרת את הפרשיות של ממשלות נתניהו: מ"סלע קיומנו" במנהרת הכותל, עד השריפה בכרמל ו"קלע סיומנו"
איתן קלינסקי
האשמה לשריפה היא לא באליהו ישי, אלא בשיטה    ולשיטה הזו יש אבא: בנימין נתניהו    ראש הממשלה עומד מאחורי האידיאולוגיה של ההפרטה, ויתרה מזאת - הוא עומד מאחורי ביצועה המעשי    אלילי ההפרטה הם האחראים הישירים למחדל של השריפה בכרמל
אביתר בן-צדף
עוד מעט נחזור לשגרה ותוך כמה ימים יישכח הכל, כולל הקרבנות; וכנהוג במקומותינו - לא יופקו לקחים, עד לאסון הבא, שיגרום לנו שוב לצקצק שפתיים וחוזר חלילה    השריפה בכרמל חשפה את תרבותנו - השלטונית והאזרחית - בשיא קלונה, ועוד יישברו כאן שיאים
הלל ויס
עם אינו יכול להתקיים אפילו שעה אחת ללא מערכת משפט האותנטית לו    כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים    דמי ישראל בחגורתם של החכמים    יש לעמוד על המשמר יומם ולילה ולתקן כל התקנות הנדרשות ולהפנים כי כל רגב בארץ ישראל הוא כל ארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il