X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסתדרות המורים חייבת להיאבק נגד אי-שוויון. אם היא לא נאבקה נגד התופעה הזו, הרי היא לא הכינה את שיעורי הבית שהייתה מחויבת להכין. היא נכשלה בבחינה במקצוע ראשי - שוויון בחינוך. לכן המורים חייבים לתת לה ציון נכשל בתעודה. הציון הזה צריך לקבל את ביטויו בקלפי ביום הבחירות
▪  ▪  ▪
כשלונה של הנהגת הסתדרות המורים
איתן קלינסקי
עצם העובדה שנוצרו במערכת החינוך שלושה מסלולי העסקה זה כשלון של הסתדרות המורים, שלא עמדה בפרץ ומנעה זאת * אפשר היה למנוע זאת, אם היו מתגייסים בנחישות למאבק למניעת שלושה מסלולי העסקה * מערכת החינוך רצה לעבר ההפרטה
לרשימה המלאה

הסתדרות המורים מועלת בתפקידה
איתן קלינסקי
הסתדרות המורים הייתה חייבת להיות נושאת הדגל נגד ההפקרות של מוסדות הממשלה, שאפשרו להפרטה להתחיל לנגוס נתחים רבים במערכת שהיא כה יקרה לנו ולדרוס ברגל גסה חלקות רבות במערכת החינוך. ההסתדרות אינה ממלאת את חובתה להלחם נגד מגמות ההפרטה
לרשימה המלאה

ד"ר אבי בן בסט וד"ר מומי דהן בספרם "הכלכלה הפוליטית של הרשויות המקומיות" בהוצאת המכון לדמוקרטיה דנים בהרחבה בסוגיה, לפיה משרד החינוך מאשר לרשויות המקומיות להוסיף 12 שעות שבועיות (עד כה היה אישור ל-3 שעות) וזאת במימון מקומי: הורים, קרנות, עמותות, חברות עירוניות. כשבחלק של המקרים על כל שקל שהצליחה הרשות המקומית לגייס, משרד החינוך משקיע שקל משלו.
לכאורה יש לברך על הוספת 12 שעות הוראה לתלמיד, אך למעשה נוצרה תופעה של אי שוויון בחינוך. רשויות חזקות מוסיפות אותן 12 שעות ורשויות חלשות אינן יכולות להוסיף אפילו שעה אחת. הרשויות הנכללות בשלושת האשכולות הנמוכים - בין 150 שקל ל-700 שקל לתלמיד אינן יכולות לתת מה שמושקע בתלמיד ברשויות של האשכול השמיני - 4180 שקל לתלמיד לשנה.
הסתדרות המורים הייתה חייבת לצאת למלחמת חורמה נגד התופעה, שההוצאה הציבורית הכוללת לחינוך ממקורות ממשלתיים ומרשויות מקומיות בחמשת האשכולות העליונים גבוהה בארבעים אחוז מההוצאה בחמשת האשכולות התחתונים.
יתרה מזאת טווח ההוצאה לתלמיד באשכולות השונים מגיע עד כדי פי שניים.לתופעה הזו בעברית קוראים אי שוויון. ונגד אי שוויון חייבת הסתדרות של מורים להאבק. ואם היא לא נאבקה נגד התופעה הזו, הרי היא לא הכינה את שעורי הבית שהייתה מחויבת להכין. היא נכשלה בבחינה במקצוע ראשי - שוויון בחינוך. לכן המורים חייבים לתת לה ציון נכשל בתעודה. והציון הזה צריך לקבל את ביטויו בקלפי ביום הבחירות.
הסתדרות מורים נדרשת לא רק למאבק על שכרו של המורה . הסתדרות המורים חייבת לעמוד כסכר איתן המונע את שיטפון האימה החינוכית העולה מתוך הנתונים האלה. ולא נגעתי בכלל בנושא כיצד משלמים למורים המועסקים ב"תשורה" הניתנת של 12 שעות שבועיות תוספת למערכת. אני לתומי הבנתי במשך ארבעים וחמש שנות עבודתי במערכת החינוך, שחינוך ממלכתי מציב את כל ילדי ישראל - יהודים וערבים, חילוניים ודתיים - בנקודת זינוק דומה .
משרד החינוך בסיוע של שתיקה מוחלטת ובלתי מובנת של הסתרות המורים, לא רק שהפסיק לבלום את הנסיגה מתפישת החינוך הציבורי, אלא הוא שוחק את אחד מיסודות החינוך הממלכתי. אני מבין את חוק חינוך ממלכתי בכך שתוספת השעות היא חייבת להיות לכל ילדי ישראל ובמימון ממשלתי מלא ולא בקומבינות.
הסתדרות מורים, שאינה נאבקת על דברים ערכיים, איפשרה את יצירת האתוס של גמישות ניהולית, שהצמיח מסלולי הכשרה קצרצרים קוסמטיים כמו לאנשי היי-טק, שסביר להניח כי יעבדו בהוראה פרקי זמו קצרים ולא התייחסו למקצוע כאל מקצוע ראשי, וזאת מבלי לפגוע באותם אנשי היי טיק שהתגייסו למלאכת ההוראה בקדושה רבה . הסתדרות מורים, שאינה נאבקת על ערכים, אפשרה צמיחת גידולי פרא במערכת החינוך וזאת מבלי שהסתרות המורים אמרה לא (!!!) בכל העוצמה הארגונית העומדת לרשותה.
בהרצליה משלמים 6.000 שקל עבור שעות נוספות בחטיבת הביניים "יד גיורא" (עיתון הארץ, 22.9.09. - אור קשתי) בבית הספר "בן-גוריון" בגבעתיים קונים ההורים יום לימודים ארוך בתנאים משופרים בעלות של 10.000 שקל (עיתון הארץ , 30.10.09, אור קשתי). ההורים בבית הספר הממלכתי ע"ש "בן-גוריון" בקריית גת ובית הספר הממלכתי "יד גיורא" בקריית מלאכי ידם אינה משגת לרכוש שירותים אלו, וכך המצב בבית הספר בכפר הערבי ג'ת ובעיר הבידואית רהט. המספרים האלו מספרים את סיפור אי-השוויון במערכת החינוך, שהתאפשר אך ורק, כי קיימת הסתדרות מורים שלא הקדישה את כל כוחותיה למגר תופעות נלוזות של אנטי-חינוך.
בישובים מבוססים משרד החינוך מאפשר להורים לעצב את חינוך ילדיהם באמצעות מסלולים ייחודיים בבתי ספר ייחודיים במימון פרטי בתוך מערכת ציבורית, שמוסיפה את מימונה על-פי הסכמים מקומיים כאלו או אחרים, שלרוב נקבעים על-פי העיקרון של שקל ציבורי תמורת שקל פרטי. ואילו בישובים חלשים המלכר"ים והתאגידים, המפעילים תוכניות לימוד, יכולים למכור בבתי ספר חלשים כמעט כל תוכנית שבאמתחתם. ולזה קוראים בעברית פשוטה - קומבינה, שיש גם מי שגורף שם כסף, למרות השם היפה המודבק להם - מוסדות ללא כוונות רווח.
הסתדרות המורים, בהנהגתה הקיימת, לא העלתה אף לא נושא אחד מהנושאים האלו על סדר היום הציבורי. היא לא נתנה את דעתה לנושאים ערכיים, שהם בנפשה של החברה, לכן היא חייבת ללכת .... או שנשמע בתקופה שנותרה בשורה להערכות חדשה במאבק על דמותו של החינוך הציבורי תוך הבטחה, שכל המועסקים במערכת החינוכית יועסקו רק באמצעות משרד החינוך במשכורות, להן מתלוות כל הזכויות הסוציאליות, ולא ילבישו עליהם את בלואי הביגוד המטולא שמלבישים המלכר"ים והתאגידים את מערכת החינוך.

תאריך:  14/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושה הסתדרות מורים לוחמת נגד ההפרטה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שלושה מאמרים מענינים
שולה.  |  14/02/11 15:55
 
- איזו סיעה זו? ל"ת
אליעזר, מורה  |  14/02/11 18:54
2
תודה לאיתן ל"ת
תודה לאיתן  |  14/02/11 16:07
3
השיווין - חלום חשוב! (באספמיא)
איש עצוב  |  14/02/11 18:54
 
- לאיש עצוב
איתן קלינסקי  |  14/02/11 20:23
4
איתן , שקול שנית .
שולה וחברים טובים  |  15/02/11 14:35
 
- תגובה
איתן קלינסקי  |  15/02/11 17:42
5
רוצים הסתדרות מורים בלי וסרמן ל"ת
הסתדרות המורים  |  17/02/11 08:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
איש-איש ומעמדו, איש-איש ותרבותו, איש-איש והונו או חובו – איש-איש וכעסו על כאב הלוחץ לו. זו בדיוק הסיבה שאי-אפשר להוציא המונים לרחובות    יש צורך בתחליף ליציאה המיתולוגית לרחובות ו/או לפייסבוק המודרני    מזעקת יחידים לקול נשמע ברמה
אורי אבנרי
הצונאמי המתרחש אצל שכנתנו, מצרים, נראה בישראל כאסון-טבע מפחיד, ולא כפי שהוא: הזדמנות נהדרת לכרות ברית עם העם המצרי    אובמה - יתמוך בהנהגת דמוקרטיה מצרית, כפי שליבו יאמר לו בלי ספק, או שמא ישעה לעצתם של ה"מומחים", והישראלים בכללם, שיגידו לו לסמוך על דיקטטורה צבאית?
עמוס שריג
הליכתו של מובארק איננה אבדה כל-כך גדולה - לא לעמו ולא למדינת ישראל    הוא לא עודד את השלום עימנו, אדרבה, מבחינתו "שלום קר" עם ישראלי הוא מצב אידיאלי ביותר    נקווה שהליכתו והליכת נשיא תוניסיה בן-עלי היא בבחינת סנוניות המבשרות את בוא האביב למזרח התיכון    אינשאללה
פסח רויטמן
פסגות חדשות של צביעות נכבשו עם פרשת קרקעות יואב גלנט וביטול מינויו כרמטכ"ל הבא    התנהלות בית הדין הגבוה לצדק, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מונעת מאינטרסים בלבד ולא מתוך כנות ויושר
נרי אבנרי
ציפי לבני, האישה שאתה חפץ במנהיגותה, מפחדת ממך. אלמלא פחדה, הייתה אומרת לך את האמת: היא נגד כניעה לחוטפי גלעד שליט. עובדה! היא הצביעה בעד עסקת גולדווסר ורגב, וזה אחרי שהצביעה נגד עסקת טננבאום. אתה מבולבל? אנחנו לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il