X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
השופט גולדסטון בחר להתעלם מהעובדה הבסיסית והיסודית ביותר: דרך הפעולה הקבועה של החמאס, כמו של כל ארגון טרור, היא להיטמע בקרב אזרחים תמימים ולנהל את הלחימה מתוך בתי אזרחים
▪  ▪  ▪
ריצ'רד גולדסטון [צילום: AP]

מדהים כיצד זה שאדם במעמדו של ריצ'רד גולדסטון מוכן היה להחריב ולקעקע במו ידיו את היושרה ואת המוניטין המשפטיים שלו כדי להנפיק דוח שכל כולו אמירת הן ואמן למוסד המפוקפק שמינה אותו. כי המוסד שמינה אותו נושא אומנם את השם המפוצץ "מועצת זכויות האדם של האומות המאוחדות", אך בפועל הוא הוקם ופועל בחסותן של מדינות כמו סעודיה, לוב וסודן.
וסעודיה, זאת יודע כל ילד, הרי היא מרכז עולמי לזכויות אדם ולקיצור ידיים למי שהורשעו בגניבה. ולוב, אין ספק, היא המעיין ממנו ישתו וירוו את צמאונם שוחרי זכויות האדם באשר הם. תשאלו את קדאפי. וסודן, היא כמובן ראיה לשבת בכותל המזרח של מדינות נאורות - אם לא מביאים בחשבון את רצח העם בדארפור.
אלא שעכשיו, כשנה וחצי מאז פרסום הדוח, מוצא גולדסטון לנכון לפרסם בוושינגטון פוסט מאמר מהדהד שבו הוא חוזר בו מהקביעה החמורה ביותר שלפיה - כך קבעה ועדת גולדסטון - ישראל פגעה באזרחים בכוונה תחילה.
גולדסטון מגלגל את האחריות לקביעה החמורה הזו לפתחה של ישראל וזאת, לדבריו, כיוון שישראל לא שיתפה פעולה עם הוועדה, וכך - לא נמצאו לוועדה ראיות העשויות לתמוך במסקנה הפוכה (שהפגיעה של ישראל באזרחים הייתה שלא במתכוון), ובלשונו של גולדסטון:
The allegations of intentionality by Israel were based on the deaths of and injuries to civilians in situations where our fact-finding mission had no evidence on which to draw any other reasonable conclusion
אין צורך להתייגע כאן בניתוח משפטי של העובדות ושל דיני הראיות לסוגיהן כדי להגיע למסקנה, שגולדסטון כשל כאן קשות מבחינת משפטית ואף מוסרית, בתהליך האינטלקטואלי של איתור וזיהוי העובדות והראיות הרלוונטיות לעניין.
שכן, גולדסטון בחר להתעלם מהעובדה הבסיסית והיסודית ביותר, והיא שדרך הפעולה הקבועה של החמאס, כמו של כל ארגון טרור, היא להיטמע בקרב אזרחים תמימים ולנהל את הלחימה מתוך בתי אזרחים וכולי וכולי.
וכשזה דפוס הפעולה וזו תורת הלחימה של החמאס - ברור כשמש, שהעובדה הזו תומכת במסקנה שהפגיעה באזרחים הייתה שלא במתכוון - באשר מצב קבוע שבו טרוריסטים נטמעים בקרב אזרחים תמימים מקפל בתוכו מיניה וביה תוצאות טראגיות ועלול להוביל לפגיעה בחפים מפשע.
התיתכן, אפוא, ראיה נסיבתית יותר מוחצת מזו? והרי היא מן המפורסמות ממש!
ובאחת - קביעתו של גולדסטון שלא היו בידו ראיות התומכות במסקנה שהפגיעה הייתה שלא במתכוון - קביעה זו מופרכת לחלוטין, וזאת גם בהיעדר שיתוף פעולה מצד ישראל. שכן, העובדה שהחמאס, כמו כל ארגון טרור, נטמע בקרב אזרחים תמימים ויורה מתוך בתיהם, היא, כאמור, מן המפורסמות וגולדסטון לא היה זקוק לשיתוף פעולה מצד מישהו כדי להסתמך עליה.
ואשר לטענות כלפי ישראל על שנמנעה מלשתף פעולה עם הוועדה או להופיע בפניה - דומה שישראל אכן לא הייתה צריכה להופיע בפני ועדת גולדסטון, וזאת מאותה סיבה שאדם הגון מדיר רגליו מבית משפט של העולם התחתון.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריצ'רד גולדסטון - משפטן או שרלטן?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יהודי קטן
המומחה  |  11/04/11 15:51
2
יהודון!=ויש רבים כמותו,ליגוני! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  12/04/11 05:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי ביצור
אין תוכנית הגנה על אזרחים מול טילים ורעידות-אדמה    כל הדגלים האדומים, האותות, הסמלים והמופתים האפשריים הוצבו מול עיני ההנהגה הישראלית, להבנה שהעורף האזרחי תחת איום חד-משמעי ושהגיע הרגע להכין עצמנו בכל דרך לאיום הטילים מחד-גיסא ולאיום רעידת האדמה מאידך-גיסא
רנדי אברמס
אם אתם משתמשים בתיבת דואר אינטרנטית כדוגמת יאהו, הוטמייל או ג'ימייל ואתם מפחדים מחטיפת החשבון שלכם, אולי תשמחו לדעת שג'ימייל מציע אופציה לאבטחה טובה יותר מאשר יאהו והוטמייל ואפילו יותר מרוב ספקיות האינטרנט
איתן קלינסקי
הפרשות הנסמכות לחג הפסח מחייבות אותנו לפתיחות חברתית ואהבת אדם באשר הוא אדם. הקדושה בפרשה כמוה כאהבה, היא הקו שצריך להנחות אותנו ולנווט את חיינו. המסר העולה משתיהן - אהבה ורגש. לכן אנחנו כחברה נדרשים להגיע לקדושה דרך עשייה חברתית
ברוך שקד
אשתי - כמו נשים רבות - מעדיפה לצפות בסרטים נוסח "שלגיה ושבעת הגמדים" ואני - כמו גברים רבים - מעדיף סרטי מלחמה ומערבונים    מה עושים? לאיזה סרט הולכים?    הנשק הסודי שלי במלחמת הסרטים הזו הוא דיסק של "אגם הברבורים"
יאיר דקל
צה"ל לא תמיד צודק - גם בשיקולים צבאיים    לפעמים דרוש אזרח כדי לכוון את דרכם של אנשי הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il