פיצול קניות או לקנות את מה שאנו צריכים בהתאם למחיר? האם זו קנטרנות וקטנוניות או צרכנות נכונה שבסופה של דבר תשתלם לנו? מי מאיתנו לא נתקל בשאלה זו?
הרשתות השונות מנסות ללא הרף להביא אותנו למגרש הפרטי שלהן בכל מיני דרכים. הרי זה ברור לכולנו שהרשתות לא רוצות למכור לנו רק את המוצר שנמצא במבצע, אלא סל מוצרים רחב ככל שניתן, אשר עליו הן "עושות עלינו קופה" ולעיתים קופה יפה מאוד.
האם אנו צריכים לפצל את הקנייה? האם זה נכון לבדוק ולתור אחר מבוקשנו בין מספר חנויות ולבזבז זמן יקר? אין תשובה ברורה וחד-משמעית לנושא, שהרי האלטרנטיבה לזמן שונה בין אחד לשני.
מחקרים מראים שהיצמדות למקום קנייה אחד, מקהה את החושים שלנו וטוב אם נתרגל לבצע את קניותינו ביותר ממקום אחד, ולו רק לשם הבקרה וההשוואה.
עצם הביקור שלנו בחנות אשר הורידה מחיר במוצר מסוים, יעודד בעל חנות זה לבצע מבצעים כאלו בעתיד, וכמובן יניע את מתחריו להגיב. כלומר, עצם התגובה שלנו לפעולה, יוצרת תגובת שרשרת, אשר מניעה את תהליך התחרות.
האמריקנים אשר רמת המודעות הצרכנית שלהם היא הגבוהה בעולם, נוהגים לתור אחר המבצעים ואחר הקופונים השונים ומוכנים לקחת את רכבם ולנסוע לעיתים מרחק רב על-מנת לזכות בהטבה. האם הם טועים? נראה שאם לא היו נוהגים כך, מצבם הכלכלי היה אפילו מורע, שכן עלות המוצרים הייתה גבוהה יותר. האמריקנים הם אלופי הפיצול ונאמנותם היא למחיר ולאיכות שהם מקבלים בלבד, ולא למקום הקנייה.
הפיצול דורש משמעת והתמדה ואמונה שבכוח כל אחד להשפיע. אומנם כל צרכן הוא יחיד ובודד, אבל תגובה דומה של עשרות ו/או מאות אלפים יכולה לשנות את ההתנהלות ובגדול.
הפיצול, למרות הטרחה, הוא כוח צרכני בלתי רגיל ומשמעו "להצביע ברגליים". הרשת, אשר מצוידת במיטב כלי המחשוב, יודעת לזהות ברמה יומית ואפילו ברמה של שעה, על שינויים בהיקף הקנייה אצלה ועל כן, בסופו של דבר, תגיב - ותמיד בכיוון שיהיה טוב יותר לנו, הצרכנים.