X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אנו צריכים לפצל את הקנייה שלנו למספר רשתות? האם זה נכון לבדוק ולתור אחר מבוקשנו בין מספר חנויות ולבזבז זמן יקר? מודל הפיצול האמריקני לדוגמה
▪  ▪  ▪
כדאי להתפצל? [צילום: AP]

פיצול קניות או לקנות את מה שאנו צריכים בהתאם למחיר? האם זו קנטרנות וקטנוניות או צרכנות נכונה שבסופה של דבר תשתלם לנו? מי מאיתנו לא נתקל בשאלה זו?
הרשתות השונות מנסות ללא הרף להביא אותנו למגרש הפרטי שלהן בכל מיני דרכים. הרי זה ברור לכולנו שהרשתות לא רוצות למכור לנו רק את המוצר שנמצא במבצע, אלא סל מוצרים רחב ככל שניתן, אשר עליו הן "עושות עלינו קופה" ולעיתים קופה יפה מאוד.
האם אנו צריכים לפצל את הקנייה? האם זה נכון לבדוק ולתור אחר מבוקשנו בין מספר חנויות ולבזבז זמן יקר? אין תשובה ברורה וחד-משמעית לנושא, שהרי האלטרנטיבה לזמן שונה בין אחד לשני.
מחקרים מראים שהיצמדות למקום קנייה אחד, מקהה את החושים שלנו וטוב אם נתרגל לבצע את קניותינו ביותר ממקום אחד, ולו רק לשם הבקרה וההשוואה.
עצם הביקור שלנו בחנות אשר הורידה מחיר במוצר מסוים, יעודד בעל חנות זה לבצע מבצעים כאלו בעתיד, וכמובן יניע את מתחריו להגיב. כלומר, עצם התגובה שלנו לפעולה, יוצרת תגובת שרשרת, אשר מניעה את תהליך התחרות.
האמריקנים אשר רמת המודעות הצרכנית שלהם היא הגבוהה בעולם, נוהגים לתור אחר המבצעים ואחר הקופונים השונים ומוכנים לקחת את רכבם ולנסוע לעיתים מרחק רב על-מנת לזכות בהטבה. האם הם טועים? נראה שאם לא היו נוהגים כך, מצבם הכלכלי היה אפילו מורע, שכן עלות המוצרים הייתה גבוהה יותר. האמריקנים הם אלופי הפיצול ונאמנותם היא למחיר ולאיכות שהם מקבלים בלבד, ולא למקום הקנייה.
הפיצול דורש משמעת והתמדה ואמונה שבכוח כל אחד להשפיע. אומנם כל צרכן הוא יחיד ובודד, אבל תגובה דומה של עשרות ו/או מאות אלפים יכולה לשנות את ההתנהלות ובגדול.
הפיצול, למרות הטרחה, הוא כוח צרכני בלתי רגיל ומשמעו "להצביע ברגליים". הרשת, אשר מצוידת במיטב כלי המחשוב, יודעת לזהות ברמה יומית ואפילו ברמה של שעה, על שינויים בהיקף הקנייה אצלה ועל כן, בסופו של דבר, תגיב - ותמיד בכיוון שיהיה טוב יותר לנו, הצרכנים.

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: האם פיצול הוא כוח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יעל גיל
אנשים חותמים על הסכם גירושין, ממנו אין דרך חזרה, כשהם במצב רגשי לא פשוט    לרוב אין דרך חזרה מהסכם גירושין מקפח, כזה שבלתי נסבל לחיות איתו    הפתרון: עו"ד מומחה בתחום דיני המשפחה
יוסי דר
מדוע בעצומת הפרופסורים נגד חוק החרם נכללו פרופסורים בלבד ולא דוקטורים?    פרופ' אלון הראל מסביר: מחשש שהדוקטורים החותמים ייפגעו כשיישקל קידומם באוניברסיטה    נראה כי חופש הביטוי בפקולטות השונות - כולל בפקולטות למשפטים - מסור רק לחזקים
יוסי אחימאיר
בעניין הטרנספר, דהיינו שאלת העברת ערבים לארצות שכנות, שנדונה במחנה הציוני בשנות השלושים, היה ברל בעד, ז'בוטינסקי היה נגד    דברים מפי מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי ביום העיון על זאב ז'בוטינסקי וברל כצנלסון שהתקיים בכנסת (12.7.2011)
הרב ישראל רוזן
ננחיל לעולם שישה ימי עבודה ולא נאמץ את ה'פנאי' כתרבות    הרב ישראל רוזן נגד סופשבוע ארוך שפירושו תרבות שכרות ואלימות
אברהם פכטר
המהומה התורנית סביב פרשת הנשיא קצב קשורה בשימוש בחוקרים פרטיים לקראת הערעור בבית המשפט העליון. השימוש בחוקרים פרטיים במשפטים בכלל ובמשפטים פליליים בפרט, נפוץ בכל העולם ובמיוחד בארה"ב. אין פסול או פגם בשימוש בחוקרים ובמידע שהושג על ידם, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק. בעבר, הוכח לא פעם שמידע שהושג על-ידי חוקרים הציל חפים מפשע מהרשעה וממאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il