X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטון החוק שלח ערב שבת לטלוויזיה את פרקליט המדינה ואת ראש אגף החקירות. הם באו לברך, ובעיניי יצאו מקללים, הם באו להסביר לנו מדוע הם בסדר, וגרמו לנו הרבה יותר פרפרים בבטן מהתנהגותם חסרת האחריות בפרשה
▪  ▪  ▪
רק עיתונאי ערוץ 2 הם מעל החוק וממשיכים לצפצף על כולנו

ניצב סיגלוביץ והפרקליט לדור, שני אנשים נחמדים וסימפטיים, נשלחים לאולפנים על-מנת לשלול את התזה האפשרית שמערכת האכיפה עושה הנחות ענק לאשכנזי ולשאר הגורמים שערבבו בפרשה, ולא רק שלא מפיגים את החששות, אלא לטעמי אף מגבירים אותם.
שמענו מילים גבוהות על "מקצוענות", על "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", על "מבט כולל", וזה בדיוק מה שמדאיג. אם המקצוענות שלהם מביאה אותם לכאלה תוצאות מפוקפקות, איזה מקצוענות היא זו?, ואם הם לא ערים ומתקנים טעויות עבר שלהם על-אף הביקורת הנמתחת עליהם, הם ודאי עוצמים עיניהם, מנותקים, טומנים הראש בחול.
לא ראינו עד כה, בשום מקום, התייחסות של אנשי החוק לעובדה שעד כה לא שמענו התנערות גורפת של אשכנזי מהמעשים המיוחסים להרפז, לא שמענו הוקעה של אשכנזי את הרפז, על הנזק שגרם לצבא, לאשכנזי, לגלנט ולכולם, לא שמענו גם התנצלות של אשכנזי בפני גלנט, וברק על הסביבה השלילית אותה טיפח אשכנזי, ואשר גרמה לנזק הנ"ל. ואם אשכנזי אינו מתנער מהרפז, ואם אינו מתנצל, אולי יש מקום לחקור מדוע? שמא בכל זאת הוא שותף פעיל לכל הרע הזה?. הכיצד לא מתייחס הרמטכ"ל למעשיו של אדם אשר נעשו לטענתו מאחורי גבו, ופגעו כל כך ברמטכ"ל עצמו בצבא ובמדינה כולה? כיצד לא הודח מהצבא אותו קצין שהדליף את המסמך מלשכת הרמטכ"ל?, והאם זה לא מעיד שההדלפה נעשתה ביוזמת הרמטכ"ל, או לפחות בידיעתו ובהסכמתו? והאם כל התמיהות לא מהוות סיבה לחקירה הרבה יותר עמוקה ומקיפה מאשר קוימה בעבר?
אנו גם לא שמענו התנצלות של אולפן שישי "חושף" המסמך בפני ברק, גלנט ואשכנזי, והרי ברור שפרסמו מסמך מזוייף, ואם לא מתנצלים הם משחקים אותה "לא חושבים שטעו", וזה לא מסריח? האם זה לא קצה חוט לחקירה פלילית?, ואולי הם יודעים משהו שאנו לא יודעים?
אתמול שמענו לראשונה מאברמוביץ' על סיפור חדש, על החלטות שהתקבלו בשלושה על סיגרים ובלי פרוטוקולים על איזה עניין חשוב. השלושה הם ביבי, ברק ואשכנזי. ביבי וברק ודאי לא אלה שהדליפו, אז אשכנזי הדליף, נכנס ללחץ? תמות נפשי עם הפלשתים? האם גם האולפן נכנס ללחץ? מחפש ספינים על-מנת להסיט את תשומת הלב הציבורית מהפרשה? האם אין כאן סיבה לחקירה?
ובעיקר, לא שמענו מילה על מפיצי המסמך, בצבא – בין הצבא לאולפן, ובעיקר גדולי המזיקים, לפיד אברמוביץ' ודניאל, אשר על-פי החוק הפלילי, אותו חוק שהפרקליט וראש האגף כה מתגאים בביצועו ובאכיפתו, על-פי סעיף 420 שלו אומר בפירוש: "המגיש או מנפק מסמך מזוייף או משתמש בו בדרך אחרת, בידעו שהוא מזוייף, דינו כדין מזייף המסמך". אז האם הם עיוורים לדור וסיגלוביץ' והרי הכתבים באולפן ידעו כבר שהמסמך מזוייף, כי זה אשר כתב אותו לכאורה (איל ארד) אמר להם זאת לפני השידור, והם ציטטו אותו במהלך השידור!!.
אז האם יש חוק פלילי אחד לכתבי אולפן שישי, וחוק פלילי אחר לכל היתר? האם לא ברור שיש כאן חשש לפלילים המחייב חקירה פלילית והעמדה לדין פלילי של כתבי ערוץ 2?
והרי ברור ודאי וידוע לפרקליט ולראש האגף, כי לא נדרשת כאן ידיעה ודאית ומוחלטת, אלא די בעצימת עיניים מול האפשרות שהמסמך מזוייף. (ע"פ עליון 8721/04 יחיעם אוחנה נגד מדינת ישראל). אז כיצד לא נעצרו 3 כוכבי האולפן על הפצה המונית ושימוש המוני (נסיבות לכאורה סופר מחמירות) במסמך מזויף באשר הודיעו להם מראש שהוא מזוייף, ולפחות הם עצמו עינייהם מעובדת היותו מזוייף?.
והרי גם הם מכירים את החוק, ולוּ ידעו שייעצרו, ושיכנסו לכלא, לא היו מפרסמים, אך הם יודעים שהם, ערוץ 2, הם מעל לחוק.
את החוק אוכפים על מרגול, מנגד נתן זהבי יכול להכפיש את שמה חופשי חופשי ברדיו, ויאיר לפיד וחבריו לאולפן שישי? לא רק שהחוק לא נכפה עליהם, אלא בכירי "שלטון החוק" באים אליהם על-מנת ליילל על אובדן האמון בשלטון החוק, טובלים ושרץ על בידם, טובלים ושרץ בידם.
וסעיף 420 לחוק העונשין אפילו לא הוזכר, ואיש מהבכירים לא העלה אותו על-אף שהחשד לעבירה על הסעיף הזה על-ידי אולפן ערוץ 2 ברור ומובהק, הם פרסמו מסמך מזוייף שמי שכתבו לכאורה הודיע להם מראש שהוא מזויף, אין עדות על בדיקות יסודיות שביצעו טרם השידור עם גלנט וברק, לולא פרסמו היה נחסך הנזק הענק או היו נחסכים עיקרי הנזק, כי עם קבלת הודעת הזיוף, טרם השידור, היה עליהם להעבירו למשטרה ולהימנע מהפרסום, אך, מסיבותיהם, החליטו לפרסם, מסיבותיהם, הניחו שהם מעל לחוק, ולפחות עד רגע זה הם באמת מעל לחוק.
אז לשלוח בכירים לטלוויזיה עם פה פתוח ועיניים עצומות, לא מקדם את מערכת שלטון החוק, אלא מצעיד אותה שנים לאחור, מצעיד אותה לימים שחורים, לימי הבניים, ימים בהם כל העקום בעיניו יעשה, ואין פוצה פה ומצפצף. רק עיתונאי ערוץ 2 שהם מעל לחוק, שצפצפו וממשיכים לצפצף על כולנו.

תאריך:  10/09/2011   |   עודכן:  10/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון החוק פותח את פיו וממשיך לעצום עיניו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אשכנזי כדוגמא.
efis  |  10/09/11 17:24
2
מה אתה מצפה מאדם שבית המשפט
בני בנקר  |  10/09/11 17:38
3
הלפרין, אמרת הרבה יפה ומדויק ל"ת
בן צבי  |  11/09/11 12:23
4
מילים כדורבנות לצערי הכל מושחת
נחשון  |  22/09/11 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
גם לטיפשות יש הגיון. הגדרת טיפשות היא: "עשיית אותו המעשה כל הזמן תוך קיומה של תקווה שהמעשה יניב תוצאה אחרת בכל פעם"
בעז מלט
אם היינו מתאפקים ולא מספרים ברבים את דרכי וקלות העבירות, כן מפרסמים את ענישת הפושעים, כדי לעורר את סלידת הציבור מכל דבר קלקול, שסוף גנב לתלייה, וכל כלב יבוא יומו - היינו דווקא תורמים לצמצום הרשעה
מרדכי קידר
איך מדינה סבירה, שקיימה עם ישראל יחסים טובים ואף יותר מכך במשך כ-30 שנה, הן במישור האזרחי והן במישור הביטחוני, מפנה באופן כל כך בוטה את גבה אלינו עד כדי איומים צבאיים
ישראל מידד, אלי פולק
התקשורת שכחה לציין כי גם מאות אלפים הם עדיין מיעוט    זוהי עובדה שאנשי תקשורת סייעו בשלב די מוקדם במיקוד המסרים שהיו ברובם המכריע נגד נתניהו, על-ידי הפיכת הכותרות לאישיות ממוקדות
עמוס גורן
העם, כולל מעמד הביניים התחתון, אינו טיפש, הוא יודע מה חיוני לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il