X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להקדים רפואה למכה להוטים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, להשמיד את הכורים הגרעיניים באירן בעודם באיבם. אבל מחנה ביטחוני שקול סבור שתהיה זו החלטה נמהרת מדי שעלולה לגבות מחיר יקר
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. יילכו עם הראש בקיר? [צילום: פלאש 90]
נתניהו: "אירן מהווה איום ישיר וכבד עלינו"
עופר וולפסון
בנאום פתיחת מושב החורף, אמר ראש הממשלה כי אירן ממשיכה במאמצי ההתחמשות הגרעינית * התייחס ל"אביב הערבי": "המשטרים החדשים תלויים בהמון הסוער שרבים בו הולעטו שנים בתעמולה אנטישמית" * הנשיא פרס: "תקוותנו היא תקוות הצעירים במזרח התיכון שיזכו לבחירות חופשיות אבל גם בחירות מלאה"
לרשימה המלאה

שני ראשי-ממשלה ישראלים כבר עשו את זה כשביקשו להקדים רפואה למכה. שניהם - מנחם בגין ואהוד אולמרט - הורו על השמדת כורים גרעיניים באבם: הראשון בעירק והשני בסוריה. שניהם, יש לומר, נחלו הצלחה במעשה-ידיהם. עכשיו מבקש גם ראש-ממשלה ישראלי שלישי, בנימין נתניהו, לקפוץ על העגלה הזאת, כשהכתובת הפעם היא אירן.
אבל השמדת הכורים הגרעיניים של אחמדינג'אד כרוכה במבצע מסובך הרבה יותר מקודמיו. בהבדל מהכורים של עירק וסוריה, לא מצויים הכורים של אחמדינג'אד בטווח ניווט-אסטרטגי נוח כל-כך למטוסיו של חיל האוויר, וזאת מסיבות אסטרטגיות מובנות.
רחוקים מלהבשיל
וחוץ מזה, מרקיז, העובדות בשטח מוכיחות, בעליל, שהכורים האירניים רחוקים, עדיין, מלהבשיל. עוד חזון למועד, וככל הנראה אין בהם שום סכנה מיידית. כך או אחרת, בנסיבות הקיימות, עלולה השמדה שכזאת רק לגרור אחריה תגובות-שרשרת חריפות, עד כדי הצתת מלחמה כוללת באזור כולו, שממנה לא יהיה מנוס.
המזל הגדול הוא שבמערכת הביטחון הישראלית מצוי מחנה אחראי, שפוי ושקול, שאינו דוגל בפעולה נמהרת באירן. עם המחנה הזה נמנים אישים כמו ראש המוסד, תמיר פרדו, וקודמו מאיר דגן; ראש השב"כ, יורם כהן; ראש אמ"ן, אביב כוכבי, והרמטכ"ל בני גנץ - בהחלט נבחרת מעולה לעניין.
זהו גם המחנה שמוכן לראות את חצי הכוס המלאה, לפחות עד שהפרויקט האירני יקרום עור וגידים. מן המחנה הזה לא נעלמות הבחירות הממשמשות ובאות בארה"ב וגם לא השינוי האפשרי של המשטר הרודני באירן.
סיכול תוכנית
למרות כל אלה, עדיין נשקפת סכנה שראש הממשלה יעדיף, בכל זאת, ללכת עם הראש בקיר. מחרה-מחזיק אחריו גם שר הביטחון, אהוד ברק, שמוכן ללכת עימו באש ובמים. צמד-החמד הזה עלול ללכת בעקבותיו ההרפתקניות של ראש-ממשלה קודם נוסף, "פרא האדם" אריק שרון, שאת כל מהלכיו הנועזים העדיף לעשות בדרכו שלו.
למרות הכל, עשויים ספיחי הדמוקרטיה, שעוד מצויים בארץ הזאת, לסכל תוכנית מהפכנית שכזו. יש על כן לקוות שעל-פי ספיחים אלה לא יהינו ראש הממשלה ושר הביטחון להגיע להחלטה משלהם, בלא לשתף בה את ראשי המוסד, השב"כ והרמטכ"ל, כמו גם הקבינט הביטחוני. חזקה על כל אלה שישכילו להטיל עליה וטו.

תאריך:  01/11/2011   |   עודכן:  01/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להשתחרר מן הלחץ האטומי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד אדם שקול: אני
סתם_1  |  1/11/11 19:44
2
To say taking action at this
TeaPartyPatriot  |  2/11/11 09:00
3
הפור נפל! לא תהיה תקיפה באיראן
פועה  |  2/11/11 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עמי דור-און
שאלת השאלות הניצבת כיום בפני הנהגתה הביטחונית של ישראל היא האם באמת אירן קרובה במידה מיידית ליכולת לייצר נשק גרעיני שיאיים על ישראל. תשובה חד-משמעית לשאלה השמיע ראש המוסד היוצא מאיר דגן שהסביר כי אירן לא תשיג פצצה גרעינית עד 2015. אם זה המצב האמיתי, מה יש להנהגת ישראל למהר ולתקוף את אירן? נראה כי מטרתו של "הרעש התקשורתי האטומי" נועד ללבות את האש נגד נתניהו וברק, מטעמים שאינם נוגעים לאיום הגרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il