X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העבודה המאורגנת נסדקה ובמגזרים רבים אף רוסקה לחלוטין. הריסוק התבטא בהוצאת חוליות חלשות של עובדים מהסקטור הממשלתי וגם מהסקטור הפרטי הישר לחיקו של ג'ונגל מופקר המאופיין במערכות העסקה פוגעניות והפיכתם לעבדי חברת כ"א
▪  ▪  ▪
עובדי קבלן. עבדות מודרנית [צילום: פלאש 90]

היום החברה הישראלית משלמת ברבית דרבית את מחיר הטירוף, שהשתלט על הכלכלה הישראלית. טירוף, שמקורו בבית המדרש של מילטון פרידמן ותלמידיו. טירוף שהצליח להשליט כלכלה ללא מתן ביטחון תעסוקתי לשכיר הקם בבוקר ליום עבודה.
מימוש דפוסי חוסר הביטחון התעסוקתי חייב את ריסוקה של העבודה המאורגנת, פגיעה בזכויות סוציאליות והסרת אחריות מהמדינה לנושאי הרווחה.
שירותים חברתיים, שנשארו על-כנם, עברו תחת מכבש הפרטה קשה, שהותירה אותם שירותים ללא רוח חיים או ליתר דיוק, הפכו גם אותה לנזקקת להחייאה, כמו האוכלוסיה הנזקקת לשירותי הרווחה.
העבודה המאורגנת נסדקה. במגזרים רבים אף רוסקה לחלוטין. הריסוק התבטא בהוצאת חוליות חלשות של עובדים מהסקטור הממשלתי וגם מהסקטור הפרטי הישר לחיקו של ג'ונגל מופקר המאופיין במערכות העסקה פוגעניות. העובדים באותם מגזרים הפכו לעובדי - או ליתר דיוק עַבְדֵי - חברות כוח אדם.
התיאור של בנימין זאב הרצל את חזון העבודה ומחויבות המדינה כלפי האדם העובד במדינת היהודים שתקום, כפי שתואר בספרו "מדינת היהודים" מחוויר ומבויש לנוכח תעתועי האסכולה הכלכלית של מילטון פרידמן. אסכולה שכבשה את בנימין נתניהו, שהיה לאחד ממשווקיה המסורים של התוכנית ואף אחד מאדריכליה בכלכלתה של מדינת ישראל.
האמירה של הרצל - "אני משוכנע, שיום עבודה בן שבע שעות הוא בר ביצוע בהחלט...זו תהיה מדינה בה לעובד יהיה תמיד ביטחון תעסוקתי ... ורווחה של קיום בכבוד בהגיע המועד לצאת לגמלאות "1, מחפשת היום מקום להסתתר מרוב בושה.
אמירה זו של הרצל וחזון הדגל של שבעה כוכבים עומדים בסתירה משוועת למציאות של התאכזרות מצד המדינה כלפי מאות אלפי עובדים , המופקרים לשררה של חברות קבלניות, שבעליהן עושים כסף משכר עֲבָדִים בגבוי החוק והדין במדינת ישראל.
מצער, שרבים משתמשים במילה ציונות, גאים לומר אני ציוני ומתנערים מהעובדה, שלזכויות אדם עובד יש מקום נכבד בחזון הציוני של הרצל, כפי שנוסח בספרו המכונן, "מדינת היהודים".
גם ספרו של הרצל "אלטונילנד" דומע לנוכח יחס מחפיר לעובדי הניקיון .עמודים שלמים ב"אלטנוילנד" חשים מבוישים. שורות רבות בספר חשות מוכות ומובסות לנוכח מציאות מזוויעה של הוצאת חוליות חלשות בחברה הישראלית מהעסקה ישירה ומשלל מחויבויות של מעסיק כלפי הזכויות של העובדים. ולא הארכתי בכאבן של יותר מדי שורות נוספות בספר "אלטנוילד" לנוכח היחס שלנו למיעוט הערבי החי בתוכנו.
אני כותב שורות אלו בכאב רב. אני בן לאם שעבדה בניקיון. שליש מחייה נהנתה מפנסיה מכובדת עד ליום פטירתה. כיום בנרות ניתן למצוא עובדת נקיון, שלעת זקנה תוכל ליהנות מפנסיה. מצער שאחרי עשרות שנים של העסקה כה מחפירה בהסכמת ההסתדרות והממשלה, נזכרים שקיימת בעיה.

* שם עמ' 12
תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משלמים את מחיר הטירוף של מילטון פרידמן
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
את הציונות מבזה ממשלת ישראל
ידידיה  |  9/11/11 14:41
2
ההסתדרות ידיה אינן נקיות.
ידיד.  |  9/11/11 14:54
3
את מחיר הטירוף של בולשביקים
כמוך שילמו בחייהם  |  9/11/11 15:02
 
- מה זה קשור למה שקורה בישראל .
מותר לנו??  |  9/11/11 16:20
4
התנדנדות בין קטבים היא הרסנית
איש עצוב  |  9/11/11 15:31
 
- בוקר טוב , איש עצוב
לאיש העצב והיגון  |  11/11/11 11:19
 
- אין מקום להעליב מגיב ל"ת
איתן ק.  |  11/11/11 13:32
5
הטירוף מצוי בקצוות
אלישמע  |  9/11/11 17:47
6
ה"טרוף"של מילטון פרידמן....
י.ש  |  10/11/11 00:49
7
הטירוף הקומוניסטי
נחום שחף  |  10/11/11 06:36
 
- לנחום שחף
מירית רכבסקי  |  10/11/11 10:55
 
- גם את מירית תוצר השיטה הבולשבי
אלישמע  |  10/11/11 13:47
8
הרצל לא קומוניסט
צפורה בנאי  |  10/11/11 09:42
9
מטומטם כבר לא תהיה יה הזוי ל"ת
DODEL  |  10/11/11 14:14
 
- אז הוא לא יהיה מטומטם . ל"ת
תגובה..  |  11/11/11 22:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
איכות השופטים חשובה, אבל אמון הציבור חשוב יותר. על זיקתו הפוליטית של השופט נעם סולברג השחיתו אלפי מילים מתוך כוונת זדון: פגיעה באמינותו. קבלי טעימה המיוחסת לשופט חנן מלצר    הלכתי לארכיון...
משה לוי
האם הנטייה לשלול מגע גוף מחנך עם גופים פיסיים מחונכים, ראויה? האם תמיכה פיסית כנגד פגיעות - מנחמת? מהי המשמעות אותה מייחסת חברה באשר היא לכל מגע פיסי? וכיצד מתייחס אל מגע זה כל פרט כשלעצמו ובפני עצמו?
משה חסדאי
הצעת חוק העמותות של ח"כ אקוניס היא צעד חשוב במלחמה כנגד ארגונים ואישים עוינים המסתתרים בהם, הפועלים תחת מסווה של תנועות 'שלום' ו'ארגוני זכויות אדם', שמטרתם להביא לידי חיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית
דניאל גיגי
האזרחים בישראל צריכים לשאול את עצמם היום במה הם מאמינים, האם הם בוחרים באידיאולוגיה הקיצונית הניאו-ליברלית שפוגעת באזרחים, מגדילה פערים ומובילה להתמוטטות כלכלית, או באידיאולוגיה חברתית מתונה שקפיטליסטים יקראו לה קפיטליזם קנסיאני, וסוציאליסטים יגדירו אותה כסוציאל-דמוקרטיה או מדינת הרווחה
רמי הלפרין
הפעם - חרם פלשתיני על "תפוזינה" המיוצר בעיר ה"כבושה" רחובות    מדובר בתקדים של ממש, שהרי המפעל המייצר את "תפוזינה" נמצא בתחומיה של מדינת ישראל הריבונית    עלינו ליישם תג מחיר נגדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il