X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחנה השמאל נתקע ברעיונות ילדותיים של "שלום", גם כשהמציאות והעובדות טפחו וטופחות על פניו. תפישה זאת לוקה בעיוורון מוסרי, המונע מחסידיה להכיר בזכויותיהם של בני אדם - אפילו אם הם יהודים - לגור בלב ההיסטורי של ארץ ישראל. הפגם המוסרי הזה הופך את "תהליך השלום" למעשה שאיננו יהודי ואיננו דמוקרטי, איננו ציוני ואיננו מוסרי, וממילא גם אינו יכול להוביל לשלום
▪  ▪  ▪
מחנה השמאל. ניתק עצמו מתהליך בניית מדינת הלאום היהודית [צילום: פלאש 90]
"אתם אשמים!"
רבים במחנה השמאל נחפזים להוקיע את כל אלה שאינם מזדהים עם החלומות הילדותיים שלהם ולהאשימם כמי שאינם רוצים שלום. התוצאה היא שמתקיים ציד מכשפות אלים נגד כל מי שאינו עומד בתו התקן של "מחנה השלום", עד כדי האשמתו בשותפות לרצח רבין

ב-19 השנים האחרונות המיזם הציוני המרכזי - ריכוז עם ישראל בארץ ישראל - תקוע בשלב הילדות. זהו אולי פרק ייחודי בהיסטוריה של העמים בעת החדשה, שבו הנהגה לאומית ממאנת להתקדם בשלבי בניית האומה שלה, ובוחרת להשקיע מרץ ומשאבים בבניית מדינה למבקשי נפשה, תהליך המכרסם בבסיס ההיסטורי של שיבת עם ישראל לארץ ישראל, ואף מסכן את עתידה כמדינה ריבונית.
שפר מזלנו שבנקודת הזמן ההיסטורית שבה ביקשה התנועה הציונית לממש את מטרותיה לא התקיימה מדינה ריבונית אחרת שיכלה למנוע ממנה לעשות זאת. כך השכיל דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון, להקים את מדינת ישראל בחלון ההזדמנויות הצר שנוצר ב-1948.
עיוורון מוסרי
מחנה הימין בישראל רואה בהקמתה של מדינת ישראל תוצאה שהיא שילוב בין תהליכים היסטוריים הכרחיים לבין מימושו של צו מוסרי עליון. לפיכך הוא רואה במלחמת ששת הימים שלב המשך של מלחמת השחרור - באיחור של 19 שנים - ורואה הצדקה להתיישבות ביהודה ובשומרון בדיוק באותה מידה כמו להתיישבות בחלקי ארץ אחרים שנכללו תחת שלטון ישראל בעקבות השלב הראשון של מלחמת השחרור, בשנת תש"ח. מימושה של הזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל, ומדובר בפועל רק על חלקה הקטן והמערבי ולא על ארץ ישראל השלמה באמת, הוא ההמשך ההגיוני של הרעיון הציוני, שהתפתח הרבה לפני שנוצרו המושגים המעוותים והשקריים "קו ירוק", "גדה", "כיבוש".
שני המחנות המרכזיים בישראל ניצלו באופן מרשים את שני העשורים מאז מלחמת העצמאות ועד מלחמת ששת הימים להתבססות מדינת הלאום היהודית. אבל אז נכפתה עלינו מלחמת ששת הימים, ובעקבותיה מחנה השמאל בישראל ניתק את עצמו מהתהליך של בניית מדינת הלאום היהודית והחל להתמכר לתהליך של בניית מדינת לאום ערבית נוספת ומיותרת בארץ ישראל, תחילה כחלק מ"תהליך שלום", ובהמשך אפילו לא למען שלום אלא כיעד בפני עצמו, תוך הצגתו באופן שקרי וילדותי כ"צורך" של ישראל. נסיגה זו מן הרעיון הציוני מלמדת על פיגור התפתחותי קשה של מיזם בינוי מדינת ישראל כהגשמת הרעיון הציוני. מחנה השמאל נתקע ברעיונות ילדותיים של "שלום", גם כשהמציאות והעובדות טפחו וטופחות על פניו.
תפישה זאת לוקה בעיוורון מוסרי, המונע מחסידיה להכיר בזכויותיהם של בני אדם - אפילו אם הם יהודים - לגור בלב ההיסטורי של ארץ ישראל. הפגם המוסרי הזה הופך את "תהליך השלום" למעשה שאיננו יהודי ואיננו דמוקרטי, איננו ציוני ואיננו מוסרי, וממילא גם אינו יכול להוביל לשלום. שלום כפוי - על רוב האזרחים היהודיים - באמצעות שטיפת מוח וגירוש כוחני ("הינתקות", "התכנסות") הוא מעשה גזעני ואין לו מקום בחברה המתיימרת להיות מוסרית.
ציד מכשפות
התסמינים של מפגע זה חמורים ביותר. הם מעידים על התפוררות פנימית של החברה הישראלית. התוצאה שאינה בריאה: רבים הנמנים עם הימין המדיני מפתחים ניכור גובר כלפי מערכות המשפט והתקשורת, הנוטות לעבר קצה אחד בקשת הפוליטית ומגבות את אותו עיוורון מוסרי.
מנגד, רבים במחנה השמאל נחפזים להוקיע את כל אלה שאינם מזדהים עם החלומות הילדותיים שלהם ולהאשימם כמי שאינם רוצים שלום. התוצאה היא שמתקיים ציד מכשפות אלים נגד כל מי שאינו עומד בתו התקן של "מחנה השלום", עד כדי האשמתו בשותפות לרצח רבין. יתר על כן, כמעט בכוח נמנע כל דיון ציבורי בחלופות לשקר של מדינה פלשתינית כתנאי לשלום. הרעיון של מדינה פלשתינית בארץ ישראל המזרחית - הפשרה הטריטוריאלית שכבר נעשתה - מוצג כהזוי גם אחרי שכל הנחות היסוד של "תהליך השלום" המכה בישראל כבר 19 שנים התגלו כהזויות פי כמה.
ההיסטוריה אינה משקרת: סופו של ציד מכשפות כזה, שבו אחים מוצגים כאויבים, עלול להביא חלילה למלחמת אחים. לעתים נראה שהשמאל בעיוורונו שכח מי האויב, ואף מנסה לגרום לצה"ל לשכוח מי האויב.
ציונות עכשיו!
הבחירה העומדת בפנינו ברורה: התקדמות ברעיון הציוני או נסיגה מארץ ישראל (לאירופה? לאמריקה?). אנחנו יכולים להמשיך לכלות את משאבינו החומריים והרוחניים במאמץ עיקש ואבסורדי להקים מדינה לאויב, ולגרום בכך להמשך הכרסום בזכותנו על מקום כלשהו בארץ ישראל, משני צדי "הקו הירוק". לעומת זאת, אנחנו יכולים להתקדם הלאה בשלבי בינוי האומה. הכרעה זו דורשת שנחזור לשורשי הציונות.
לבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, ניתנה הזדמנות, אולי חד-פעמית, לקדם את הרעיון הציוני. לפי שעה לא נראה שהוא עושה די למען חזרה לבניין הארץ. מול "שלום עכשיו" יש לומר: ציונות עכשיו!

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001. מועמד מס' 2 ברשימת מפלגת התקווה לכנסת הנוכחית.
תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקועים בילדות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אתה נותן לשמאל 2 הנחות שלא מגי
ספי סגל  |  7/10/12 18:41
 
- ביבי מקים מדינה לאיסלם הנאצי ל"ת
והשמאל אשם ????  |  9/10/12 13:48
2
מאמר חכם ומרתק.
בתיה  |  7/10/12 20:51
3
טענת הכיבוש
אבינועם  |  8/10/12 07:47
 
- היכן ההמשך ? ל"ת
משה מיכאל  |  8/10/12 18:05
4
דוח השופט לוי קובר שקר "הכבוש" ל"ת
דניאל סבלדי  |  8/10/12 12:46
5
אמת ויציב=אינפנטליות קוראים לז
קורןנאוה טבריה  |  9/10/12 06:24
6
דו"ח לוי, הוא "חלון ההזדמנות"!
הניה  |  9/10/12 07:54
7
נל
דוד המלך  |  9/10/12 14:16
8
הבעיה של השמאל: העדר עקרון מכו
פרופ' אלישע האס  |  10/10/12 00:26
 
- צודק! תודה! ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  10/10/12 08:53
9
חייבים לקרוא את "מאז ומקדם"===
יוד יוד  |  10/10/12 22:28
10
מאמר נוקב ל"ת
נחום שחף  |  14/10/12 01:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
אינני מבין על מה המהומה על לא מאומה    ההתגרות של נתניהו בארה"ב של ברק אובמה היא פועל יוצא מתהליך היסטורי, שהחל כבר אי שם בסוף שנות ה-70 ובשנת 1996 הבשיל אותו תהליך    הייתה זו זריעה ארוכה שהעלתה פרי בשל שאת מרוריו אנו אוכלים כיום
עו"ד אברהם פכטר
העוזבים והמאיימים שייכים לקבוצה קטנה אך רעשנית, מיוחצנת היטב, שדורשים הרבה מן המדינה אך משתדלים לתרום כמשפחות. המאבק לשיפור תנאים, לחלוקת נטל שווה ולתיקון עיוותים הוא במקומו ויש לו תומכים בציבור. אבל מאבק לשם מאבק, תוך דרישות קיצוניות ולא הגיוניות, בתוספת קבוצת אנרכיסטים, שוללים את הלגיטימיות שלהם לייצג את ההמונים
אהרון שחר
מדוע למשל לא משחררים את הרווחים הכלואים? מה עשו הרווחים המסכנים הללו שכולאים אותם עד תום ההליכים ללא משפט? לפחות שישחררו אותם על תנאי למעצר בית    כתומך נלהב בזכויות הריני מצרף את תמיכתי למאבק למען שחרור כל הכלואים החפים מפשע
איתמר לוין
בן כספית מאשים את שלדון אדלסון באחריות לקריסת מעריב, אך מתעלם מכך שהמשבר בעיתון נמשך כבר שלושה עשורים ומשורה של עובדות נוספות. אז אנחנו נזכיר אותן
אהוד פרלסמן
הצלחתו של נתניהו לגרום למדינות המערב להטיל סנקציות על אירן מהווה הישג חסר תקדים ובלתי צפוי של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il