X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פרץ קטן לבני ותרופות האליל יחימוביץ' מתקדמת נתניהו עובד טוב אבל לא טוב המפלגות הדתיות, המגזר הערבי והנשיאה בנטל וגם: שילוב מנצח לקואליציה הבאה
▪  ▪  ▪
רה"מ נתניהו. עליו לתור אחר דרך אחרת [צילום: פלאש 90]

עמיר פרץ - איש קטן, שמתאמץ בכל כוחו להיות... עוד יותר קטן.
ציפי לבני - "מיס קלין" לשעבר, שהבינה לא נכון את הסיבות לכישלונות העבר שלה. ובמקום תבונה פוליטית ומנהיגות, היא מאמצת "תרופות אליל" על טהרת המניפולציות והתיחמונולוגיה עם מנה גדושה של זיהום פוליטי קשה.
שלי יחימוביץ' - מתפתחת יפה. היא עדיין לא מועמדת רצינית לראשות ממשלה בישראל התזזיתית, אבל מתקדמת לעבר כך בעקביות. חובה עליה - בניגוד למשנתו של עמיר פרץ - לשרת בממשלה הבאה בתפקיד שר בכיר. זה טוב עבור הקריירה הפוליטית שלה, טוב למפלגתה וטוב לישראל - בסדר הפוך של חשיבות.
בנימין נתניהו - עושה עבודה טובה, בדרך לא טובה. כשהוא מבצע מדיניות נכונה לישראל, שבה תומך רוב הציבור בישראל ורוב מכריע של בוחריו, אל לו להמשיך בעשייה בהיחבא וטיפין-טיפין.
עליו לצאת עתה בפרהסיה, ב"נאום בר-אילן 2", שיהווה השלמה, עידכון וחיזוק אקטואלי לנאום הראשון, ובו ייכלל ויעבור כחוט השני המסר העיקרי והחשוב ביותר לעת הזאת: או מימוש חזון הנאום הראשון, או החלפתו בחזון חדש.
ישראל לא תרשה סטטוס-קוו של קיפאון חד-צדדי שיהווה תירוץ לצעדים חד-צדדיים נוספים מצד הערבים, לא תבליג על צעדים חד-צדדיים נוספים, ולא תסבול אלימות באיו"ש ו/או מרצועת עזה! לכל תרחיש מן האמור לעיל תהיה תגובה ישראלית אופרטיבית. מדינה פלשתינית לא תוכל לקום אלא על בסיס של הסכם דו-צדדי מתוך מו"מ פנים אל פנים וללא תנאים מוקדמים. ישראל אינה מקבלת את התנאי המוקדם של הכרה בגבולות 67', כבסיס לניהול מו"מ, לא מבחינת הקריטריון של גבולות בני הגנה, ולא כמדד לחלוקה מוסכמת של ארץ ישראל המערבית; גבולות הם חלק מהמו"מ ויוסכמו בו.
הבגידה האירופית בישראל במאבק באו"ם אינה תורמת לשלום אלא מחבלת בו. מהלכים חד-צדדיים של אירופה, יובילו למיתון הסובלנות הישראלית ולתגובות ישראליות העולות בקנה אחד עם האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל. לא תיתכן התקדמות מדינית שלא על בסיס הדדיות בחוקי המשחק בין ישראל לערבים, וללא התערבות זרה.
המפלגות הדתיות - מה שהיה הוא לא מה שיהיה, הן בשאלת השירות הצבאי והלאומי והן בשאלת ההשתלבות בכוח העבודה הפעיל במשק. אין עוד מקום לדון על הצורך או ההצדקה בעיקרון של חלוקת הנטל, אבל יש בהחלט מקום לדיון מעמיק בשאלת דרכי המימוש והלו"ז האופרטיבי. יש להפנים זאת ולהיערך לכך.
המגזר הערבי - שאלת הנאמנות עדיין על הפרק, וייתכן אף שביתר שאת; ככל שתקצין העמדה הערבית, תחריף הדרישה הישראלית. שאלת ההשתתפות בכוח העבודה במשק, זהה במהותה לזו של המגזר החרדי. מבחינה זו, דין אחד יהיה לשני המגזרים. וכמובן גם למשתמטים ממגזרים אחרים. חובת השירות הלאומי אינה נושא לדיון; על דרכי המימוש אפשר בהחלט ואפילו רצוי לנהל דיון יסודי ורציני עם מסקנות אופרטיביות.
הקואליציה הבאה - המציאות הפנימית והחיצונית בה נתונה ישראל מחייבת ממשלה חזקה רחבה ויציבה. הבסיס הנכון לממשלה זו הם הכוחות הפוליטיים המרכזיים - שתי המפלגות הגדולות - בשילוב כוחות נוספים המקבלים פחות או יותר את מצען המשותף.
בשילוב כזה, על-פי הנתונים הקיימים, יוביל הליכוד את מדיניות החוץ, הביטחון והפנים (מלחמה בביורוקרטיה ושיפור השירות לאזרחים), על בסיס הבנה הדדית שהממשלה תבחן כל אפשרות להסכם עם הפלשתינים על יסוד נאום (או נאומי) בר-אילן (ראה ביבי לעיל). מפלגת העבודה תוביל את המדיניות החברתית והכלכלית, על בסיס ההבנה שיש לשמר את העיקרון של קיום יציבות כלכלית, צמיחה משקית ותקציב מאוזן, והמשך מדיניות פיזור האוכלוסין ופיתוח מואץ של הפריפריה.
הקמתה, שימורה וניצולה של קואליציה כזו למשך כל הקדנציה של הכנסת ה-19, יהיה מבחנן העליון של המפלגות הציוניות בכלל ושל המפלגות הגדולות בפרט. העדפת האינטרסים הלאומיים על פני אינטרסים סקטוריאליים והעמדת ציבור האזרחים במוקד העניינים הם קריטריוני הבוחן העיקריים.
מפלגה שתהיה אחראית עיקרית לאי-קיומם של תנאים וכללי משחק אלה, בין אם באמצעות טירפודם מראש ובין אם בשל התנהלות בלתי אחראית לאחר מכן - חייבת להיענש על-ידי הציבור.
הצלחת מהלך כזה תוכל להניב מספר הישגים משמעותיים כבר בקדנציה הבאה:
  • שיקום התדמית הירודה של המפלגות ושל השיטה הדמוקרטית הישראלית בכלל בעיני הציבור הישראלי.
  • קידום סיכוי לחידוש המו"מ המדיני והגעה להסכם עם הפלשתינים בטווח זמן רלוונטי.
  • שיקום מצבה המדיני של ישראל, והפנמת עמדותיה בכל התחומים, המבוססות על רוב מכריע של הציבור.
  • תיקון ליקויים פנימיים רבים בתחומי הכלכלה, החברה, שיטת הממשל, צמצום הביורוקרטיה, צדק חברתי ונשיאה שווה בעול, ושיפור כושר העמידה הלאומי מול אתגרי השעה.

תאריך:  09/12/2012   |   עודכן:  09/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השבוע הפוליטי שהיה והרצוי אחריו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם אתה מגלה אופטימיות יתרה.
אהוד פרלסמן  |  9/12/12 18:05
 
- לא מצאתי בדברי אופטימיות יתרה
רפי לאופרט  |  10/12/12 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות/מפלגות
עידן יוסף
חברת הכנסת עינת וילף אומרת כי אסור לשנות את שיטת הממשל בישראל    "הדרישה לשנות חושפת את העובדה שאותם אנשים, המנהלים את קמפיין הבחירות שלהם על דגש זה, לא בדקו את הדברים לעומק"
איציק וולף
יו"ר העבודה בוועידת המפלגה: הציבור צופה בנו והוא חש סלידה מהשפל המוסרי, מהסיאוב הפוליטי, מהאופורטוניזם, מהקומבינות, מהמזימות, מהיצרים ומהחתרנות    למורת רוחם של רבים אושר שדרוג כל המועמדים מקום אחד קדימה
איציק וולף
מזכ"ל שלום עכשיו טוען כי רק מועמדים לא משוריינים אמורים להשתדרג    למרות טענה זו העבירה יו"ר העבודה החלטה ששידרגה את כולם והרחיקה אותו ממשכן הכנסת    "יחימוביץ' ביצעה מחטף, גנבים ביום וגנבים בלילה"
איתמר לוין
בית המשפט לעניינים מקומיים במסר למפלגות: ממון שלא הושקע במניעת עבירות של לכלוך רשות הרבים - יושקע בתשלומם של קנסות בגין עבירות אלו
יואב יצחק
יו"ר העבודה עומדת להגיש הצעה להחלטה שתובא מחר לפורום ועידת המפלגה    המטרה – חיזוק רשימת העבודה באופן שיגדיל את הסיכויים של המפלגה לקבל את קולות מגזר הקיבוצים והמושבים    התרגיל ידחק מטה מועמדים בכירים שהתמודדו וזכו במקומות גבוהים ברשימת העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il